Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden vi snakker om Grønland.. 
- kan vi nå endelig få Grønland, Island, Færøyene, Shetland osv. rettmessig tilbake fra landet som stjal dette fra Norge?
Ja, jeg formoder vi rettmessig skal ha tilbake det som beviselig er norsk eiendom.
100% norsk da det var nordmenn som bosatte disse stedene før noen andre.

Espen Barth Eide i kjent stil mener disse norrøne stedene ble bebodd av dansker.
Og han har mange tilhengere i Norge. Er du en av dem?

• Liker 3
Skrevet
Neptun1 skrev (3 minutter siden):

Siden vi snakker om Grønland.. 
- kan vi nå endelig få Grønland, Island, Færøyene, Shetland osv. rettmessig tilbake fra landet som stjal dette fra Norge?

Færøyene og Shetland hadde gjort seg (meget vakre steder!), Island derimot - har de kommet seg ut av sin økonomiske krise enda? Er det noe vi har lyst til å "arve"? 

Skrevet

Rett på personangrep, som vanlig. Du eier null substans. 

Jakten på hevn er sentralt i skapelsen til både Batman og The Phantom. Deres kamp mot det onde er mer som et skalkeskjul for deres private motiv. Ikke ulikt Trump.

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Idag gjorde Trump noe rett. Nå sover Putin sine diktatorvenner i muppet-statene dårligere enn noen gang. 

Trump gjorde vel strengt talt ingenting, var det ikke Marco som ordnet med dette? 😉

• Liker 2
Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

Trump gjorde vel strengt talt ingenting, var det ikke Marco som ordnet med dette? 😉

Jo... det stemmer nok. Jeg tror Pentagon, CIA og de det er fornuftig i som Marco er en del smartere enn Trump og får han med på det de vil.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Duriello skrev (7 timer siden):

La dem leve med fantasien om at pedofile Trump tok affære. De er latterlige og litt søte der de tror at Trump vil komme dem til unnsetning om noe skulle skje. Sjansen for at det er en venstrevridd nordmann/muslim som kommer til unnsetning er mye større enn at USA vil løfte en finger. De skjønner ikke at USA driter i alle andre enn seg selv.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Boing_80 skrev (12 minutter siden):

La dem leve med fantasien om at pedofile Trump tok affære. De er latterlige og litt søte der de tror at Trump vil komme dem til unnsetning om noe skulle skje. Sjansen for at det er venstrevridd nordmann som trår er mye større enn at USA vil løfte en finger. De skjønner ikke at USA driter i alle andre enn seg selv.

Er ikke pedofili et must hos muslimer?
Deres åndelige leder pedohammed hadde en kone på 6 år - og pedofili er derfor fullt lovlig i muslimske land.
I vesten har vi lover mot slikt.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
BadCat skrev (5 timer siden):

Rett på personangrep, som vanlig. Du eier null substans. 

Jakten på hevn er sentralt i skapelsen til både Batman og The Phantom. Deres kamp mot det onde er mer som et skalkeskjul for deres private motiv. Ikke ulikt Trump.

Jakten på hevn er sentralt i skapelsen av Fantomet og Batman skriver du. Men si meg, de store reformatørene gjennom historien, har ikke de vært drevet av liknende motiver? Men istedenfor det Trump driver på med så valgte Fantomet og Batman å bruke aggresjonen til noe fruktbart. Fantomet har alltid kjempet for de svakerestilte og Batman ble traumatisert etter å ha bevitnet at foreldrene ble drept foran øynene på han. En lang tid trodde han at han var på hevntokt og kjempet mot sine indre demoner inntil han ble opplyst om at hans far faktisk ikke hadde hatt rent mel i posen. Dette ble vendepunktet for han etter en lang tid med selvransakelse og finne ut av meningen med sitt liv.

Fantomet-slekten har vært opptatte av tradisjoner og eden om å bekjempe ondkskapen. Det er ikke tall på hvor mange ganger Fantomet reddet Luaga eller Duran. Selv hans kone Sala Palmer-Walker kjemper mot urettferdigheten. Barna deres får samme verdier inn med morsmelken og er konstant i naturen. Ulv og Hero er dette århundres trofaster venner av Fantomet-slekten. 

Skal vi følge logikken din så var Gandhi og Mandela også drevet av ondsinnet hevn. Men de kanaliserte aggresjonen til ikke-voldelighet og dro frukter av strategien. Nettopp dette forhindret de fra å bli neste Charles Manson eller Hitler.

Endret av Boing_80
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

For å være djevelens advokat.

Først vil jeg hevde følgende underdrivelse:

Atomkrig er ikke bra.

Har vi nå større eller mindre sjanse for atomkrig enn før Trump tok over igjen for andre gang?

Jeg er regelmessig leser av Russia Today og for et år siden var det regelmessige artikler som omhandlet å bruke atomkrig både mot Ukraina og mot vesten.  I de dypt sensurerte og botfylte kommentarfeltene deres var det stadige oppfordringer til å starte atomkrig.

Det er det ikke lenger.

• Liker 3
Skrevet

Det var tilfeldig valgte karakterer fra min barndom. Det var ikke en sammenligning fra min side.

Poenget er at det er mer spennende med Trump enn fiktive figurer.

Hvis ikke vi Trump var en spennende og interessant type, hadde ikke dere orket å følge ned heller. 

Folk liker karakterer som det skjer noe rundt. Det er sjelden en kjedelig dag med Trump. Selv når han spiller golf har det lusket attentatmenn i buskene.

Vi har dessverre ingen helter til høyre i Norge. Listhaug er mer som Tante Sofie. 

Sylvi Listhaug har i norsk samfunnsdebatt blitt omtalt som en "tante Sofie"-skikkelse, en referanse til den strenge, men rettferdige karakteren fra Thorbjørn Egners bok Folk og røvere i Kardemomme by.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (46 minutter siden):

Er ikke pedofili et must hos muslimer?
Deres åndelige leder pedohammed hadde en kone på 6 år - og pedofili er derfor fullt lovlig i muslimske land.
I vesten har vi lover mot slikt.

Jeg ventet meg noe slikt. Du leverer varene :)

Men vet du hva? Vi muslimer har blitt ganske hardhudede når det kommer slike idiotiske og dustete angrep fra ikke-muslimer, og vi har også innsett at det er helt bortkastet å diskutere, komme med fakta fordi slike som deg har allerede bestemt seg. Historien din på dette forumet er jo også tydelig, når det kommer faktainformasjon så fornekter du alt.

Så jeg vil bare si: nice try. Men jeg biter ikke på agnet. Du har like mye rett til å skrive det du mener som jeg har. Og jeg må nok ha truffet en nerve siden responsen ble slik. Jeg fikk skrevet mitt. Du ditt. Så får vi være fornøyde med det :)

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
23 minutes ago, BadCat said:

Det var tilfeldig valgte karakterer fra min barndom. Det var ikke en sammenligning fra min side.

Da bør du gå mindre tilfeldig til verks og finne tilbake til hva du faktisk likte og beundret i din barndom. Fantomet er en strålende rollemodell som du bør finne tilbake til.

Søk gjerne opp der hvor Fantomet tok et oppgjør med KKK - da han dro sine Colt 1911 mot klanen som brente kors og kalte dem kappekledte djevler før han nedkjempet dem.

Det er altså de samme KKK som trumps far var en del av og som trump selv støtter den dag i dag. 

Om du noensinne har følt noe for Fantomet så er trump den siste personen du bør støtte. Han er alt Fantomet har slåss mot gjennom århundrene. Selv om han er for patetisk til å engang sammenlignes med en Singh-pirat.

Endret av Zork
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Boing_80 skrev (5 timer siden):

Russia has issued a sharp and immediate reaction after the United States confirmed strikes on Venezuela. In a rare early-morning statement, Moscow accused Washington of committing an act of armed aggression and warned that further escalation could have serious regional and global consequences. The Russian Foreign Ministry rejected U.S. justifications for the attack, saying diplomacy had been abandoned in favor of force. Moscow says this is not an isolated strike, but a dangerous precedent threatening international stability.

Kilde: Times of India

Duriello skrev (5 timer siden):

Rette rævva som feis.. (russerne)

Fatninja skrev (5 timer siden):

Ja det var faenmeg rette rævva som feis.  Russland.  Føkk Russland.

Rette ræva feis var det første som slo meg også. Tror Putin skal holde godt kjeft her

• Liker 4
Skrevet (endret)
obygda skrev (8 timer siden):

Trump er så frekk og freidig slik en eiendomsutvikler bare kan. Fremstiller det som om de skal hjelpe Venezuela bygge opp en mer effektiv oljeutvinning..Å lire av seg dette og ikke forstå at folk ser rett gjennom denne falske forklaringen er kvalmt. Han lyver og stjeler..og bruker en diktator som alibi..hvor lavt kan man egentlig synke? 

Men det er én ting jeg ikke skjønner med Trump. Hvorfor gidder han å bruke tid på dette narrespillet overfor Zelenskyj? Slå han på skuldrene å smile patetisk.. Har han dårlig samvittighet fordi han foran kamera sjikanerte og snakket til han som en skolegutt? Det kan jeg aldri tenke meg fra Trump, empati liksom?, og med den diagnosen han har gjemt nederst i skrivebordsskuffen. Trump har fra dag 1 bestemt seg for og visst at han ikke skal bidra til at Ukraina klarer å stå helt til mål med Russland. 

Palestina har han bare lyst til å betale Benjamin litt for etter at de har tørket de siste bloddråpene fra gatene. Mer er det ikke å si om den saken. Gull hoteller så langt øyet rekker. Tror faktisk han har dette på netthinnene under innsovnings-fasen.

Alt av motiv og bakteppe fra denne gale mannen får vi kanskje aldri vite. Vi rekker kanskje ikke. For nå har altså dette fredselskende vidunderet av et menneske kastet cowboy lassoen over en ganske nær nabo selv. Trump ser enda mer gull. Hvor mye mer skal til nå før vi kan si at Trump er den skyldige for WW3?

Endret av Sovna
  • Liker 2
Skrevet
BadCat skrev (4 timer siden):

Poenget er at det er mer spennende med Trump enn fiktive figurer.

Hvis ikke vi Trump var en spennende og interessant type, hadde ikke dere orket å følge ned heller. 

Hva er det ved "Grab em by the pussy" som gjør Trump spennende og interessant? Hva er det faktum at fyren trolig er pedofil å gjøre med at han er spennende? 

Jeg vil heller si at vi alle er tjente med å ha fokus på fyren, ikke fordi han er spennende eller interessant. Men fordi han er så uberegnelig at ting fort kan endre seg. 

Dessuten er han presidenten i USA og ikke Kongo. Det er dessverre naturlig å måtte følge med på hva han og kabinettet kan finne på.

Jeg tror at de som eventuelt beundrer fyren ikke er helt gode i hodet selv.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Boing_80 skrev (6 minutter siden):

Jeg tror at de som eventuelt beundrer fyren ikke er helt gode i hodet selv.

Og det er nettopp derfor Trump sitter som president. Amerikanere..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...