SilverShaded Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Mbappe09 skrev (39 minutter siden): Hva tenker du om Trump sine trusler vedrørende Grønland? Hva bør reaksjonen her være? Jeg mener den amerikanske basen må raskest mulig stenge ned. Å si opp baseavtalen ville bli sett på som aggresjon fra Danmark's side, forslag om noe slikt vil gjøre DT rasende. Resultatet er uforutsiggbart, men en regelrett invasjon og annektering av grønland kan bli følgen. Og jeg tviler på at USA gir opp basen frivillig, uansett sparetiltak og hvor lite hyggelig Danmark og Grønland stiller seg til deres nærvær. 1
Mbappe09 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 obygda skrev (32 minutter siden): Så lenge USA er medlem av Nato så synes jeg Danmark bør bruke penger i Amerikansk media og fortelle det amerikanske folk at Grønland gjerne ser at USA anlegger flere baser og utplasserer flere mennesker,patruljerer landet sammen slik venner gjør..og avslutte det hele med et spørsmål som bør henge i luften...: for vi er fortsatt venner? Nei, det er kun Danmark som skal patruljere Grønland. USA har ikke en dritt med det å gjøre. 2 1
obygda Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Mbappe09 skrev (9 minutter siden): Nei, det er kun Danmark som skal patruljere Grønland. USA har ikke en dritt med det å gjøre. Tror ikke Danmark har noe imot mer Nato aktivitet. De har aldri sagt noe imot dette. Man må være Maga for å tro det 1
Rhabagatz Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 36 minutes ago, SilverShaded said: Å si opp baseavtalen ville bli sett på som aggresjon fra Danmark's side, forslag om noe slikt vil gjøre DT rasende. Resultatet er uforutsiggbart, men en regelrett invasjon og annektering av grønland kan bli følgen. Og jeg tviler på at USA gir opp basen frivillig, uansett sparetiltak og hvor lite hyggelig Danmark og Grønland stiller seg til deres nærvær. Dette sier jo alt om USA. Sist noen prøvde, var det Irak. Etter en rådgivende avstemning i parlamentet forsøkte presidenten å få istand forhandlinger med USA om en stengning av baser. USA truet da med å utestenge Irak fra dollaren og ta arrest i landets valutareserve. Når baser ikke er frivillige, er det en form for okkupasjon. 5
Imaginacíon Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Europa må jobbe for å klare seg uten USA, ved første og beste anledning kaste USA ut av NATO og si opp baseavtalen. 2 1
Mbappe09 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 obygda skrev (34 minutter siden): Tror ikke Danmark har noe imot mer Nato aktivitet. De har aldri sagt noe imot dette. Man må være Maga for å tro det NATO aktivitet som i Europa, ikke et USA som truer med å annektere øya. WTF 2
obygda Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Rhabagatz skrev (13 minutter siden): Dette sier jo alt om USA. Sist noen prøvde, var det Irak. Etter en rådgivende avstemning i parlamentet forsøkte presidenten å få istand forhandlinger med USA om en stengning av baser. USA truet da med å utestenge Irak fra dollaren og ta arrest i landets valutareserve. Når baser ikke er frivillige, er det en form for okkupasjon. MHP Grønland så har USA selv trappet ned aktiviteter der..Om de vil øke den igjen som ett ledd i NATO..så vil ikke Danmark ha noe imot det. De har jo vært krystallklar på dette. Men MAGA i USA..dvs Trump spesielt er lite opptatt av sikkerhet eller NATO..de vil ha Grønland slik at Trump kan skryte av å ha økt arealet til USA samt fortelle om alle rikdommene han har klart å karre til seg. Det er jo mannen i et nøtteskall. Så om Danmark klarer å plukke fra hverandre alle argumenter om sikkerhet står han naken tilbake og verden ser hvem han egentlig er..Og jeg tror det er den beste strategien til Danmark...bevis med handling og ord at det Trump hevder han ønsker IKKE er av hensyn til sikkerhet..men en gal kong midas sitt begjær. 4
obygda Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Imaginacíon skrev (8 minutter siden): Europa må jobbe for å klare seg uten USA, ved første og beste anledning kaste USA ut av NATO og si opp baseavtalen. Ja. Europa må jo selvfølgelig styrke seg..men i den prosessen kan man saktens klare ydmyke Trump sin argumentasjon om Grønland også. Danmark har aldri sagt nei til NATO.
Dragavon Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Sitat Donald Trump nøyde seg tilsynelatende ikke med en vanlig pris da FIFA skulle hedre ham med sin nyopprettede «fredspris». Det hvite hus skal ha stilt klare krav til FIFA-president Gianni Infantino før prisutdelingen, ifølge The Times. Ifølge avisa skal Trump-administrasjonen ha ytret klart ønske om at troféet måtte være minst like høyt som VM-trofeet - og helst litt større. VM-pokalen er rundt 36 centimeter høy. https://www.dagbladet.no/sport/krevde-storre-trofe/84018954 3
Mbappe09 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 SilverShaded skrev (1 time siden): Å si opp baseavtalen ville bli sett på som aggresjon fra Danmark's side, forslag om noe slikt vil gjøre DT rasende. Resultatet er uforutsiggbart, men en regelrett invasjon og annektering av grønland kan bli følgen. Og jeg tviler på at USA gir opp basen frivillig, uansett sparetiltak og hvor lite hyggelig Danmark og Grønland stiller seg til deres nærvær. Da er jo Grønland de facto tatt? Send europeiske styrker og gjør dette smootht. 1
Imaginacíon Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 2 minutes ago, obygda said: Ja. Europa må jo selvfølgelig styrke seg..men i den prosessen kan man saktens klare ydmyke Trump sin argumentasjon om Grønland også. Danmark har aldri sagt nei til NATO. Trump hører ikke på slikt. Han har bestemt seg for at Grønland skal bli en del av USA og det er det. Det kommer en tid etter Trump sies det. Men strømningene i USA består.
obygda Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Imaginacíon skrev (11 minutter siden): Trump hører ikke på slikt. Han har bestemt seg for at Grønland skal bli en del av USA og det er det. Det kommer en tid etter Trump sies det. Men strømningene i USA består. Men la han drukne i sine falske argumenter da. Bør være overkommelig for Danmark å bevise det 2
SilverShaded Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Mbappe09 skrev (29 minutter siden): Da er jo Grønland de facto tatt? Send europeiske styrker og gjør dette smootht. Nei, grønland er ikke tatt, det er en Trump-drøm foreløpig. Det er kjempekrise i USA mht. rare metals, og trump må for enhver pris skaffe seg en ny "leverandør". Etter at hans feilslåtte forsøk med å ta dem fra Ukraina, er Grønland atter aktuelt. Men hvis han tar Grønland med makt, uten at Danmark gir ham en overbevisende grunn, vil ikke bli sett på med blide øyne noe sted, kanskje bortsett fra i Russland. Folket vil heller ikke støtte dette, tror jeg. Trump vet at både han og Hegseth har en del motvind nå, og han vil neppe avsløre seg som noe ekvivalent til Putin's invasjon av Ukraina. Han er svær i kjeften, men han finner aldri en god nok grunn til å bare angripe et NATO-medlem. 2
Dragavon Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 SilverShaded skrev (8 minutter siden): Trump vet at både han og Hegseth har en del motvind nå, og han vil neppe avsløre seg som noe ekvivalent til Putin's invasjon av Ukraina. Han er svær i kjeften, men han finner aldri en god nok grunn til å bare angripe et NATO-medlem. Skulle ønske eg trudde du hadde rett 🤔 Trump er ein laus kanon på dekk.
jjkoggan Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 obygda skrev (5 timer siden): Husk at Grønland er en del av kongeriket Danmark. Han har jo planer om å annektere det. Trump vil annektere Grønland fordi "USA trenger det". Har du hørt noen si noe slikt før? Bare diktatorer driver på med slikt. Mannen er en fare for verdensfreden. Om noe burde han bli tildelt krigsprisen..ikke fredsprisen. At befolkningen i USA ikke sier nei til disse planene om å ta land fra andre nasjoner..som de attpåtil er i en forsvarsallianse med..det er så sjukt at jeg ikke har ord. At en galning som Trump ønsker seg Grønland er en ting..men at ikke omtrent alle i USA sier nei..det er søren ta meg fullstendig sjukt det også. Jeg har mistet all respekt for enhver borger i USA nå. Alle amerikanske turister jeg måtte møte på skal faen ta meg få vite hvor sykt jeg synes landet deres er..de burde være flaue!!!!! President McKinley invaderte Filippinene i 1900 og det ble et koloni. Var han en diktator? De aller fleste amerikanere støtter ikke idiotens militær trussel mot Grønland. Du kan godt fordømme alle amerikanere men fordommer gjør man ignorant. Trump sier så mye rart at mange ikke tar ham alvorlig og ikke reagerer før det blir noe alvorlig handlinger og ikke bare snakk 1
skaftetryne32 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 jjkoggan skrev (12 minutter siden): Trump sier så mye rart at mange ikke tar ham alvorlig og ikke reagerer før det blir noe alvorlig handlinger og ikke bare snakk Men like fullt så stemmer de ham inn i maktens korridorer ikke bare en gang, men to? Det er et eller annet som ikke rimer helt med påstanden din. 3 1
jjkoggan Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 skaftetryne32 skrev (1 minutt siden): Men like fullt så stemmer de ham inn i maktens korridorer ikke bare en gang, men to? Det er et eller annet som ikke rimer helt med påstanden din. Mange ikke stemte på Trump
skaftetryne32 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 jjkoggan skrev (1 minutt siden): Mange ikke stemte på Trump Mange gjorde. 1
jjkoggan Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 (endret) skaftetryne32 skrev (5 minutter siden): Mange gjorde. Påstanden min var om «mange» amerikanere. Selv flere som støtter ham sier at de ignorerer mye han sier og mye de ikke liker han sier. Langt fra flertallet mener han er en bra president, tvert imot Endret 23. desember 2025 av jjkoggan 1
skaftetryne32 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 jjkoggan skrev (5 minutter siden): Langt fra flertallet mener han er en bra president, tvert imot De burde skjønt det etter første runde med den oransje idioten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå