Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold

Gargantua

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
WiiBoy skrev (19 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hvem som har anmeld hva, men hva er relevansen? Hvorfor spiller det none rolle om det er staten/politiet eller "ofrene" som har anmeldt? 

Fordi det at politiet anmelder ham er et tegn på at de ikke gir ham særbehandling. Vi får se.

Endret av frohmage
Skrevet
frohmage skrev (13 minutter siden):

Hvordan har andre i tilsvarende saker blitt behandlet?

Julio koppseng hadde også 16 ofre, og satt 3 år i varetekt, fikk forvaring.

Jeg tenker marius burde få det samme.

Skrevet
romulv skrev (1 minutt siden):

Julio koppseng hadde også 16 ofre, og satt 3 år i varetekt, fikk forvaring.

Jeg tenker marius burde få det samme.

Du kan ikke sammenligne den totalt psykopatiske oppførselen til Julio Koppseng med Marius Høiby.

• Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke sammenligne den totalt psykopatiske oppførselen til Julio Koppseng med Marius Høiby.

Har ikke Marius Borg Høiby totalt psykopatisk oppførsel? 

• Liker 1
Skrevet
romulv skrev (Akkurat nå):

Har ikke Marius Borg Høiby totalt psykopatisk oppførsel? 

På langt nær i samme skala som Julio Koppseng. Da har du bare virkelig ikke satt deg inn i den saken.

Skrevet
frohmage skrev (33 minutter siden):

Hvordan har andre i tilsvarende saker blitt behandlet?

Eg tenker at saka mot Julio Kopseng er relativt samanliknbar. Julio var kjent fra både NRK og TV2 mellom anna som deltakar i Norske Talenter. Nokon superkjendis var han nok ikkje men han var nok å rekne som C-kjendis. Han vart dømt som serievoldtektsmann.
Så vidt eg kan huske så satt Julio Kopseng fleire veker i varetekt for kvar ny voldtektsanmeldelse som kom mot han.

Xiphac skrev (14 minutter siden):

Det blir interessant å se på straffeutmålingen når den tid kommer. Fyren er jo totalt ute av kontroll.

Det blir også ein slags syretest på straffenivået i framtidige voldtektssaker, og då særleg fest og sovevoldtekter som det her gjelder.
Eg er spent på i kor stor grad retten kjem til å støtte seg på lovens bokstav, eller om dei kjem til å rekne det som formildande for Marius at 3 av 4 voldtekter skjedde i etterkant av frivillig samleie, og at det blir brukt som grunnlag for å idele mildare straff.

Skrevet
35 minutes ago, The Avatar said:

Eg er spent på i kor stor grad retten kjem til å støtte seg på lovens bokstav, eller om dei kjem til å rekne det som formildande for Marius at 3 av 4 voldtekter skjedde i etterkant av frivillig samleie, og at det blir brukt som grunnlag for å idele mildare straff.

Jeg tipper han får en symbolsk straff. Slipper garantert å sone noe som helst i fengsel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...