DrAlban3000 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden https://www.tv2.no/nyheter/mann-29-domt-for-voldtekt-av-sovende-kvinne/13568458/ Han her fikk to år og ni måneder for en sovevoldtekt, krenkende adferd og bilder. Bør ikke Marius da få en hardere straff enn dette? 1
frohmage Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) WiiBoy skrev (19 minutter siden): Jeg vet ikke helt hvem som har anmeld hva, men hva er relevansen? Hvorfor spiller det none rolle om det er staten/politiet eller "ofrene" som har anmeldt? Fordi det at politiet anmelder ham er et tegn på at de ikke gir ham særbehandling. Vi får se. Endret 1 time siden av frohmage
romulv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden frohmage skrev (13 minutter siden): Hvordan har andre i tilsvarende saker blitt behandlet? Julio koppseng hadde også 16 ofre, og satt 3 år i varetekt, fikk forvaring. Jeg tenker marius burde få det samme.
Nimrad Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden romulv skrev (1 minutt siden): Julio koppseng hadde også 16 ofre, og satt 3 år i varetekt, fikk forvaring. Jeg tenker marius burde få det samme. Du kan ikke sammenligne den totalt psykopatiske oppførselen til Julio Koppseng med Marius Høiby. 1
romulv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Nimrad skrev (1 minutt siden): Du kan ikke sammenligne den totalt psykopatiske oppførselen til Julio Koppseng med Marius Høiby. Har ikke Marius Borg Høiby totalt psykopatisk oppførsel? 1
Nimrad Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden romulv skrev (Akkurat nå): Har ikke Marius Borg Høiby totalt psykopatisk oppførsel? På langt nær i samme skala som Julio Koppseng. Da har du bare virkelig ikke satt deg inn i den saken.
Xiphac Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det blir interessant å se på straffeutmålingen når den tid kommer. Fyren er jo totalt ute av kontroll.
The Avatar Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden frohmage skrev (33 minutter siden): Hvordan har andre i tilsvarende saker blitt behandlet? Eg tenker at saka mot Julio Kopseng er relativt samanliknbar. Julio var kjent fra både NRK og TV2 mellom anna som deltakar i Norske Talenter. Nokon superkjendis var han nok ikkje men han var nok å rekne som C-kjendis. Han vart dømt som serievoldtektsmann. Så vidt eg kan huske så satt Julio Kopseng fleire veker i varetekt for kvar ny voldtektsanmeldelse som kom mot han. Xiphac skrev (14 minutter siden): Det blir interessant å se på straffeutmålingen når den tid kommer. Fyren er jo totalt ute av kontroll. Det blir også ein slags syretest på straffenivået i framtidige voldtektssaker, og då særleg fest og sovevoldtekter som det her gjelder. Eg er spent på i kor stor grad retten kjem til å støtte seg på lovens bokstav, eller om dei kjem til å rekne det som formildande for Marius at 3 av 4 voldtekter skjedde i etterkant av frivillig samleie, og at det blir brukt som grunnlag for å idele mildare straff.
Altimeter Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden 35 minutes ago, The Avatar said: Eg er spent på i kor stor grad retten kjem til å støtte seg på lovens bokstav, eller om dei kjem til å rekne det som formildande for Marius at 3 av 4 voldtekter skjedde i etterkant av frivillig samleie, og at det blir brukt som grunnlag for å idele mildare straff. Jeg tipper han får en symbolsk straff. Slipper garantert å sone noe som helst i fengsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå