Gå til innhold

Flertall for å kun ta imot ukrainere i Drammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Mannen med ljåen said:

Innse heller at det er ikke "fremmedfrykt" og "rasisme" å ønske innstramminger i asylpolitikken, som frem til nå har vært så liberal at det skader landet. 

Det er ikke det du sier. Du skriver til dels rasistiske tanker om muslimer og forsøker å ro etterpå til at det handler om innstramning. Sistnevnte er helt ok å mene, men det må gjelde alle og ikke «ja men den gruppen liker jeg ikke så de får ikke komme».  

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Det er omtrent alltid muslimer som kommer, og som kan bruke rasismekortet hvis de ikke får viljen sin.

Mange er ikke reelle flyktninger, og det er på tide å sortere ut de som ikke har behov. Det gjelder også ukrainere.

Akkurat nå kommer det en del reelle flyktninger fra Ukraina.

Vi må uansett slutte på dele ut statsborgerskap. De skal jo hjem igjen.

Også får de sponset lappen og bil, mens de dreper kona si dagen etterpå

 Så skammelig hva Norge er blitt til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (39 minutter siden):

De andre partiene mener imidlertid at det er rasistisk bare å ta imot ekte krigsflyktninger i form av kvinner, barn og familier fra Norges nærområde og ønsker å fortsette å ta imot falske mannlige asylsøkere i militær alder fra andre deler av verden som hater oss og vil forsøke å endre landet vårt til noe som ligner på det de flyktet ifra

Jeg regner med at dette er litt omskriving av hva som faktisk ble sagt?

 

Hva er en ekte krigsflyktning?

Er det bare dem som flykter fra krig som gjelder?

Er det kun flyktninger fra nærområdet som skal få komme til Norge?

Er det ikke lov å være flyktning om du er mann?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Iki skrev (8 minutter siden):

Jeg regner med at dette er litt omskriving av hva som faktisk ble sagt?

 

Hva er en ekte krigsflyktning?

Er det bare dem som flykter fra krig som gjelder?

Er det kun flyktninger fra nærområdet som skal få komme til Norge?

Er det ikke lov å være flyktning om du er mann?

Dette er logikk fra noen som mener  Israel får kritikk kun fordi de er Israel , fordi verden ikke fokuserer på det Islam har gjort de siste 1500 årene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Psykake said:

Dette er logikk fra noen som mener  Israel får kritikk kun fordi de er Israel , fordi verden ikke fokuserer på det Islam har gjort de siste 1500 årene. 


Fint om du kan holde deg til topic og unngå personfokus.

Om noen lurer bør det også nevnes at dette ble sagt fordi du/dere påpekte "Israels systematiske oppførsel" hvorpå jeg påpekte Hamas og islamisters systematiske oppførsel som går mye lengre tilbake.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (Akkurat nå):


Fint om du kan holde deg til topic og unngå personfokus.

Om noen lurer bør det også nevnes at dette ble sagt fordi du/dere påpekte "Israels systematiske oppførsel" hvorpå jeg påpekte Hamas og islamisters systematiske oppførsel som går mye lengre tilbake.

Det var for å sette kommentaren i kontekst. Det er vel lov.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Brother Ursus said:


Vel. Nei. Det er nettopp det de de ikke er. Og det har 40+ år med feilslått asyl og flyktninge- politikk bevist én gang for alle.

Åja, en tilfeldig fyr på internett sier at noe beviselig er feil basert ene og alene på eget velbefinnende. Ja slik går nu dagan. 

Spøk til siden: Vi har en vennefamilien fra Eritrea. Av 4 familiemedlemmer er fire nå i jobb under 3 år etter at de kom her. Hvis jeg skal kun se verden ut i fra det jeg selv ser og tror så fungerer jo systemet 100%. Realiteten er at det er utfordringer og ting som på sikt må bli bedre, men, å dømme hele dette beistet av en problemstilling til å konstant ha feilet 40 år på rad er i beste fall en misforståelse. Skal heller ikke glemme at helsevesenet har prekær mangel på arbeidskraft, noe innvandrere / flyktninger har vist seg å være en verdifull ressurs for. 

Sannheten er et sted i midten.

Avslutningsvis er det god økonomi (og menneskeverd) i å forbedre ting som ikke fungerer istendfor å bare velge den enkle og dumme løsningen med å rive det ned (som i dette tilfellet blir å forskjellsbehandle mennesker ut i fra hvor godt vi liker dem). 

Endret av The Very End
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Drammen er en av flere kommuner som virkelig har fått kjenne på konsekvensene av ghettofisering og naiv integreringspolitikk. Dette gjelder særlig for folkegrupper hvor kultur, religion, etikk og moral skiller seg sterkt fra det tradisjonellt norske

https://www.drammen.kommune.no/globalassets/om-kommunen/organisasjon-og-administrasjon/prosjekter/omradesatsing/fjell2020_hovedoppgave_roed.pdf

Endret av Inspector
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det burde jo være en selvfølge at kommunene tar inn flyktninger som snakker det samme språket, så de ikke trenger tolker for mange språk, så får andre kommuner ta inn flyktninger som snakker andre språk.

Staten og kommunene kan spare mange millioner.

Vi må også slutte å gi de så mye penger, så vil de som ikke har behov for å komme, slutte å komme.
Hvorfor dra til Sverige, når de får dobbelt i Norge..

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

At dette er uetisk og kvalmt er nok de aller fleste enige om, men jeg har egentlig vondt for å tro at dette er lovlig.

Kommunepolitikere bør ikke få velge hvem som skal få lov å bosette seg i kommunen ut fra etnisk- eller landbakgrunn, det blir per definisjon systemisk rasisme. Det høres for meg rart ut om det skal være lovlig for en kommune å stille slike krav.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (55 minutter siden):

Finnes det et alternativ å stemme for å ikke ta imot en eneste flyktning til? Det begynner å bli nok nå.

Hvorfor vil du at Norge skal slutte å ta imot ukrainere som flykter fra Russlands brutale krig? Hva gjør at du mener det begynner å bli nok nå? Er det først nå du mener det er nok, eller før?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...