Gå til innhold

Samsung Galaxy S24/S24+/S24 Ultra


Anbefalte innlegg

torbjornhb skrev (3 timer siden):

I know ☺️

Bare samvittigheten mum still er ekstremt overømfintelig. Burde vært skrellet vekk.

Forresten er 10x bildene mer kornete enn på S23 Ultra slik inntrykket mitt er etter i dag.

Sammenlignet litt i butikken i dag og innendørs var det ikke tvil om at s24u gir Mindre støy, men det er vanvittig med smoothing. Var mindre detaljer på høy zoom, men pga smoothing ga den inntrykk av at det ble bedre. Skulle fått prøvd de i bedre lys 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mottok s24 på fredag. Syns frontkamera fokuserer dårlig og er "blurry" og utydelig, spesielt ved bruk på snapchat eller videosamtaler.. Andre som har samme erfaring, evt tips til hva man kan gjøre for å forbedre dette? Gikk fra samsung 21 ultra.. 

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor ikke alle bilder i tekstmeldinger ble med over når jeg brukte Smart Switch som kom opp når jeg startet S24?

Gikk fra S20 til S24, og det eneste jeg ikke huket av skulle være med var musikken.

Mangler masse bilder, da jeg montørene på jobb som regel bruker bilder via MMS når de oversender ting, og det er enkelt å gå tilbake å sjekke.

Hadde ikke RCS meldinger på S20.

Sjekket både gammel og ny meldings app på telefon. Ser ut som det er google sin som kom opp som standard nå, mens før var det snakkeboblen med 3 hvite prikker i.

Lenke til kommentar

Jeg har et merkelig problem på min splitter nye S24 Ultra. Når man bytter fra 1x zoom til 3x så blir bildet vesentlig lysere og mer utvaska. Når man går videre opp til 5x og 10x blir fargene igjen mer like 1x. Er det noen andre som opplever dette?

Begynner å lure på om dette er en HW eller SW feil..

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg endrer nettleseren som Gmail- vil åpne i?

Når det er en link i en epost, så har jeg alltid før trykket oppe i høyre hjørne og åpne i nettleser, nå vil den åpne i Samsung sin nettleser og ikke Chrome.

Finner ikke ut hvor jeg endrer det. Jeg mener å huske telefonene under oppstart lurte på hvilken nettleser jeg ville ha samsung sin som standard, og sa nei til det.

Eneste jeg fant på innstillinene var å slå denne funksjonen av og på, og ikke noe om valg av nettleser. Finner ikke noe i Gmail appen heller.

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (3 timer siden):

Noen som vet hvordan jeg endrer nettleseren som Gmail- vil åpne i?

Når det er en link i en epost, så har jeg alltid før trykket oppe i høyre hjørne og åpne i nettleser, nå vil den åpne i Samsung sin nettleser og ikke Chrome.

Finner ikke ut hvor jeg endrer det. Jeg mener å huske telefonene under oppstart lurte på hvilken nettleser jeg ville ha samsung sin som standard, og sa nei til det.

Eneste jeg fant på innstillinene var å slå denne funksjonen av og på, og ikke noe om valg av nettleser. Finner ikke noe i Gmail appen heller.

Du finner det under Innstillinger -> Apper -> Standarapper

Lenke til kommentar

Kommer fra iphone og lurer på en ting. Er det ikke mulig å få sprett opp varsling på skjermen ved bruk på apper som Finn og Outlook? Har huket av for sprettopp inne på varslingstyper. 

Får det på sms, messenger osv. 

Lenke til kommentar
cinax skrev (27 minutter siden):

Lurer også på om noen har en skjermbeskytter å anbefale som ikke går utover fingeravtrykk opplåsning.

Den Elkjøp satt på for meg fungerer bra den, var litt dyr, og har en litt myk følelse i forhold til slik telefon kom med, men funker bra så langt. Litt dyr, men tok å prøvde. Virket som de kanskje hadde noe billigere hvis man var Telia kunde, de spurte i hvertfall etter om jeg var det. Det er noe garantigreier på den også som gjør at man får ny gratis, men kun må betale for arbeidet. Tipper det er arbeidet som koster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
cinax skrev (På 31.1.2024 den 11:52 PM):

Kommer fra iphone og lurer på en ting. Er det ikke mulig å få sprett opp varsling på skjermen ved bruk på apper som Finn og Outlook? Har huket av for sprettopp inne på varslingstyper. 

Får det på sms, messenger osv. 

Da virker det sikkert, men bare av og til. Du venner deg fort til at varslinger er litt tilfeldig på android. Har hatt s23u et halvår nå og tenker knapt over det lenger at jeg går glipp av varsler innimellom. Det har blitt mye bedre enn det var også. 

Lenke til kommentar
On 30.1.2024 at 3:12 PM, TSport said:

Jeg har et merkelig problem på min splitter nye S24 Ultra. Når man bytter fra 1x zoom til 3x så blir bildet vesentlig lysere og mer utvaska. Når man går videre opp til 5x og 10x blir fargene igjen mer like 1x. Er det noen andre som opplever dette?

Begynner å lure på om dette er en HW eller SW feil..

https://www.phonearena.com/news/Some-Galaxy-S24-Ultra-units-have-faulty-cameras-and-thats-not-even-the-worst-part_id154973

 

Lenke til kommentar
Msgry skrev (På 29.1.2024 den 10:39 AM):

Mottok s24 på fredag. Syns frontkamera fokuserer dårlig og er "blurry" og utydelig, spesielt ved bruk på snapchat eller videosamtaler.. Andre som har samme erfaring, evt tips til hva man kan gjøre for å forbedre dette? Gikk fra samsung 21 ultra.. 

Definitivt enig med deg. Frontkamera er langt dårligere enn tidligere modeller og er blurry og utydelig. 

Sammenlignet med S23 Ultra på power som har langt bedre kvalitet..

Lenke til kommentar
Ruth281 skrev (13 timer siden):

Definitivt enig med deg. Frontkamera er langt dårligere enn tidligere modeller og er blurry og utydelig. 

Sammenlignet med S23 Ultra på power som har langt bedre kvalitet..

Har en S24+ og her fungerer frontkameraet utmerket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
cinax skrev (På 1.2.2024 den 6:34 AM):

Lurer også på om noen har en skjermbeskytter å anbefale som ikke går utover fingeravtrykk opplåsning.

Har S24 Ultra og har prøvd to forskjellige skjermbeskyttere, fordi den første forstyrret for fingeravtrykk-opplåsing (og biometri til innlogging til div. tjenester).
Jeg uttrykte skepsis i butikken rundt dette før vi begynte med monteringen, fikk de i butikken til å montere, og ba dem prøve en annen etter at vi hadde testet den første. De byttet gratis og tok ikke betalt for den første.
 

Så det jeg ikke kan anbefale er en skjermbeskytter i glass av merket Copter, solgt i mange forskjellige butikker og på nett, bla. i Telia sine fysiske utsalgssteder. Denne kan forstyrre fingeravtrykkleseren selv om touch-skjermen fortsatt responderer.

Spoiler

Lesing av fingeravtrykk feilet omtrent halvparten av gangene. De gangene det funket så var det likevel mye tregere enn det hadde pleid å være før skjermbeskytteren ble satt på.
Å slå på økt sensitivitet for touch-skjerm i innstillinger hjalp ikke, bare for å ha testet det. Å registrere fingeravtrykk på nytt hjalp heller ikke. Denne skjermbeskytteren er tydeligvis ment for andre telefoner hvor den kan virke helt ok, eller til kunder som ikke bruker fingeravtrykkleser.


Det jeg kan anbefale, som ikke ser ut til å ha noen praktisk innvirkning på bruk av fingeravtrykkleseren, er noe de i butikken kalte panzerfolie. Den er visstnok en 75% tynnere glassfolie, men produsenten oppgir at den inneholder "TPU technology" så trolig en slags plast (termoplastisk uretan).
Den kommer med en grønn dekkfolie som tas bort under monteringen. Kan kjøpes hos en rekke forhandlere, som Komplett (sammen med mobil iflg. dem), Amazon, Telia og en rekke andre. Svært varierende priser.
På min kvittering kalles den "Green MNKY 7" Clear Panzerfoil " og kostet 199,- med montering.

Produktside hos produsenten.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen opplevd glitching på skjermen? Edit: 24 Ultra.

Når jeg låser opp (finger) kan det hende feks nederste delen av skjermen shuffler på alle pixlene, det har samme farger som bakgrunnen. Men en gang var det som om skjermen var delt i mange deler (6x3 eller 6x4) og jeg kunne bare se en av toppen og en neste rad under. Resten var grønnt. Har bare skjedd en gang så alvorlig.

Det som skjedde i programmet varte lenge. Men ellers er disse glitchene veldig raske.

Ikke noe skjer under spilling som jeg har sett (spiller lite men prøvd fortnite og pubg)

 

Det minner meg om når min Nokia N70 flyttet på deler av skjermen rundt omkring en stund, og så etterhvert ble skjermen helt umulig og lese.

Mener at det var fult mulig og ringe og sende sms (siden man husket snarveiene på tastaturet).

 

Ang bilder så blir hvit grønnt hos meg. Og blått lys blir veldig fremhevet. Min Samsung A34 tar naturtro bilder til sammenligning. Tok bilde ut av vinduet av snystorm og det ble meget blått. Også som er et problem for mange er at grønnt blir blått også på feks ledlys fra datamaskinen.

Aka samme som knekklys som ser grønnt ut men blir mer blått i vanlige bilder.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! skrev (7 timer siden):

Har noen opplevd glitching på skjermen? Edit: 24 Ultra.

Når jeg låser opp (finger) kan det hende feks nederste delen av skjermen shuffler på alle pixlene, det har samme farger som bakgrunnen. Men en gang var det som om skjermen var delt i mange deler (6x3 eller 6x4) og jeg kunne bare se en av toppen og en neste rad under. Resten var grønnt. Har bare skjedd en gang så alvorlig.

Det som skjedde i programmet varte lenge. Men ellers er disse glitchene veldig raske.

 

Reklamer på den.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...