Gå til innhold

Samsung Galaxy S24/S24+/S24 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
25 minutes ago, sir-alex said:

Hva tenker folk om S24? Jeg beholder hvertfall min S23 litt til.
Ikke noe nytt kamera HW, ingen raskere lading og mye er likt.

At Samsung i tillegg velger å bruke Exynos i Europa og Snapdragon i USA gjør det ikke bedre. 

 

Bestilte S23 Ultra nå. S24 Ultra og S24+ blir begge utenfor budsjettet til jobben, og noe jeg evt. må betale selv. S23 Ultra vet vi er en bra telefon, Exynos blir en risiko jeg ikke gidder å ta. Hadde Exynos 2400 vært best hadde de sendt den til USA slik at de ble testet nå.

Lenke til kommentar
sir-alex skrev (26 minutter siden):

Hva tenker folk om S24?

Prøvde på å bestille Ultra versjonen på Samsung sine sider, var noen rabatter der, men ved checkout funke ikke rabatt,  fikk beskjed på chatten at det er feil grunnet pågang.  
 

 

Lenke til kommentar

Siden de nedgraderer s24 ultra blir jeg å beholde s23 ultra tenker jeg og går heller for nye iphone når den kommer om det blir en oppgradering. Var bortimot kun 10x zoom jeg savnet fra iphone og når den nå er tatt bort er det igrunn ikke noe poeng å leve med ulempene android gir lenger. Synd nå som skjermen endelig ble flat også.. 

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Siden de nedgraderer s24 ultra blir jeg å beholde s23 ultra tenker jeg og går heller for nye iphone når den kommer om det blir en oppgradering. Var bortimot kun 10x zoom jeg savnet fra iphone og når den nå er tatt bort er det igrunn ikke noe poeng å leve med ulempene android gir lenger. Synd nå som skjermen endelig ble flat også.. 

Hvordan nedgraderer de? S24Ultra får også Snapdragon her i Europa, det er S24 og S24+ som får Samsung sine egne.

Tenker man også å ha telefonen lenge så er også S24 ett bedre alternativ, da foruten all AI snakket, så var egentlig  den største nyheten at de love å gi S24 hele 7 OS oppdateringen, mot 3 på S24

 

bbios skrev (1 time siden):

Prøvde på å bestille Ultra versjonen på Samsung sine sider, var noen rabatter der, men ved checkout funke ikke rabatt,  fikk beskjed på chatten at det er feil grunnet pågang.  
 

 

De har sikker mer pågang i dag, det gikk fint å bestille i går når jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (6 minutter siden):

De har sikker mer pågang i dag, det gikk fint å bestille i går når jeg gjorde det.

Det går greit å bare bestille det , men når æ går i kassa så følger ikke rabatten med. Ja får prøve løpet av dagen :) 

Lenke til kommentar
bbios skrev (21 minutter siden):

Det går greit å bare bestille det , men når æ går i kassa så følger ikke rabatten med. Ja får prøve løpet av dagen :) 

Leste om flere som opplevde samme problemet i USA, så gjelder nok hele systemet deres... Håper det ordner seg 🙂

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (1 time siden):

Hvordan nedgraderer de? S24Ultra får også Snapdragon her i Europa, det er S24 og S24+ som får Samsung sine egne.

Tenker man også å ha telefonen lenge så er også S24 ett bedre alternativ, da foruten all AI snakket, så var egentlig  den største nyheten at de love å gi S24 hele 7 OS oppdateringen, mot 3 på S24

 

De har sikker mer pågang i dag, det gikk fint å bestille i går når jeg gjorde det.

Den går fra 10x optisk zoom til 5x for å spare penger. Jeg hadde s23u, solgte og kjøpte iphone, men savnet 10x zoomen såpass at jeg byttet tilbake til s23u. 10x er helt genial ifbm jobb/befaringer hvor jeg kan zoome 30-100x å fange opp ting jeg ikke kunne med iphone. På 10x zoom er nok den nye 5x med crop bedre eller like bra som s23u, men de tapte 5x optisk merkes nok svært godt på de zoom nivåene jeg bruker den på. 5-10x zoom er det nok få som bruker uansett, men "kikkert funksjon" til s23u med 20-100 er genial. 

Prosessor messig er s23 god nok i et par år til så eneste grunn til å oppgradere er mer eller mindre kamera som nå tar to skritt tilbake.. Batteriet er relativt likt og så er skjermen også. 

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Den går fra 10x optisk zoom til 5x for å spare penger. Jeg hadde s23u, solgte og kjøpte iphone, men savnet 10x zoomen såpass at jeg byttet tilbake til s23u. 10x er helt genial ifbm jobb/befaringer hvor jeg kan zoome 30-100x å fange opp ting jeg ikke kunne med iphone. På 10x zoom er nok den nye 5x med crop bedre eller like bra som s23u, men de tapte 5x optisk merkes nok svært godt på de zoom nivåene jeg bruker den på. 5-10x zoom er det nok få som bruker uansett, men "kikkert funksjon" til s23u med 20-100 er genial. 

Prosessor messig er s23 god nok i et par år til så eneste grunn til å oppgradere er mer eller mindre kamera som nå tar to skritt tilbake.. Batteriet er relativt likt og så er skjermen også. 

Vell de går fra telefotolinsen til s23 som er 10mp og 10x zoom til 50mp og 5x zoom 
altså 5 ganger flere mp og større sensor for og få den bedre i mørke omgivelser 
og for å gi betydelig bedre stabilitet ved zoom 
 

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (5 timer siden):

Veldig usikker, men det er i hvert fall liten tvil om at de som kjøpte S23 på tilbud under BW gjorde et meget godt kjøp. Virker ikke som at vi i Norge får de helt store nyhetene når to av AI funksjonene ikke fungerer her.

Hvilke AI-funksjoner da? Og hvorfor?

Har ikke egentlig skjønt hva AI-greiene på S24 handler om, jeg.

 

  

AndersT2 skrev (4 timer siden):

Hvordan nedgraderer de? S24Ultra får også Snapdragon her i Europa, det er S24 og S24+ som får Samsung sine egne.

Artig at Samsung selv indirekte "innrømmer" at Exynos er en nedgradering. For når de skal ha det aller råeste så kan de ikke bruke det, men må gå tilbake til Snapdragon.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Hvilke AI-funksjoner da? Og hvorfor?

Har ikke egentlig skjønt hva AI-greiene på S24 handler om, jeg.

 

  

Artig at Samsung selv indirekte "innrømmer" at Exynos er en nedgradering. For når de skal ha det aller råeste så kan de ikke bruke det, men må gå tilbake til Snapdragon.

Vi får ikke tilgang til Google Lens, Circle to search, eller Live Translate.

Lenke til kommentar

 

Nye Samsung S24-serien var en skuffelse i år for oss nordmenn, Exynos på de "vanlige" modellene, nedgradert ultrazoom-linse på Ultra (joda, jeg vet den har høyere mpix) og AI hvor mesteparten av funksjonene ikke vi fungere på norsk språk. Jeg ville heller kjøpt en av S23-modellene til en brukbar rabatt fremover om jeg skulle kjøpe ny topmodell fra Samsung.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Naits_89 skrev (4 timer siden):

Vell de går fra telefotolinsen til s23 som er 10mp og 10x zoom til 50mp og 5x zoom 
altså 5 ganger flere mp og større sensor for og få den bedre i mørke omgivelser 
og for å gi betydelig bedre stabilitet ved zoom 
 

Hjelper uansett ikke. Dobbelt så mye optisk zoom klarer de ikke å hente inn. 10x blir nok kanskje bedre, men da har man allerede croppet sensor mye så derfra tipper jeg det er stupbratt kurve nedover på kvaliteten. Blir spennende å se tester, men har null tro på at zoomen blir like bra som den er på S23U i dag.

Lenke til kommentar
minim skrev (17 minutter siden):

Hjelper uansett ikke. Dobbelt så mye optisk zoom klarer de ikke å hente inn. 10x blir nok kanskje bedre, men da har man allerede croppet sensor mye så derfra tipper jeg det er stupbratt kurve nedover på kvaliteten. Blir spennende å se tester, men har null tro på at zoomen blir like bra som den er på S23U i dag.

Ja hadde aldri byttet fra s23u til s24u det er det ikke verdt. jeg er på note 9 enda 😛 
Begynner synge på siste vers nå så tenkte prøve s24u håper den holder like bra som note 9 har gjort de siste snart 6 årene
at de "lover" 7 år med software oppdateringer på s24u hadde gjort seg 
Note 9 fikk vell sin siste i 2022 om jeg ikke husker feil så ting begynner bli litt uoptimalt der 

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (8 timer siden):

Leste om flere som opplevde samme problemet i USA, så gjelder nok hele systemet deres... Håper det ordner seg 🙂

Ja får se, prøver enda i morn.. Ellers så tar æ det her som ett tegn, å bare lar være å 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (11 timer siden):

Vi får ikke tilgang til Google Lens, Circle to search, eller Live Translate.

Google Lens fungerer jo på S23? Er det noe ny funksjonalitet der man ikke får da?

Er det på grunn av at det er Exynos og ikke Snapdragon at disse ikke blir tilgjengelig?

Lenke til kommentar
14 hours ago, torbjornhb said:

Vi får ikke tilgang til Google Lens, Circle to search, eller Live Translate.

What features can you use with Samsung Galaxy AI?

With the Galaxy S24 series, no matter whether it runs on Samsung's Exynos 2400 or Qualcomm's Snapdragon 8 Gen 3 chipset, you'll be able to try out the following features from right within certain application experiences on your device -- some of which can run without an internet connection. Here are the features you'll be seeing:

  • Live Translate offers real-time two-way translation during conversations using the on-board phone app or the Interpreter interface if you're chatting in-person.
  • Chat Assist is the text version of Live Translate and is designed to help users converse in up to 13 languages, working in many communication and social media apps. You'll be able to adjust the level of formality and fix your grammar and spelling with this feature.
  • Note Assist is definitely more generative in nature, helping Samsung Notes app users summarize documents and create templates.
  • Android Auto has been tuned to summarize incoming messages. You'll be able to issue simple, short voice commands to send information-rich replies such as ETA.
  • Transcript Assist generates an instant transcript for any voice memo -- complete with speaker tags -- and comes with a translator interface as well.
  • Circle to Search is being touted as an industry first. By long-pressing the home button, users can then circle, highlight, or tap on photos or text (including words baked into photos and videos) they see and instant feed that into a Google search query, right within the same view.
  • Edit Suggestion gets into some of the camera features of Galaxy AI and does exactly what the name suggests.
  • Generative Edit can be used on existing photos to fill in parts that you'd like to replace or generate new material to expand the view.
  • Instant Slow-mo generates extra frames when you want to create a slow motion moment in a video that you didn't shoot in slow motion.
  •  
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (På 18.1.2024 den 7:38 PM):

Vi får ikke tilgang til Google Lens, Circle to search, eller Live Translate.

"Jukser" Samsung Norge da? Både på Elkjøp sitt live event funket ( eller ble demonstrert) circle to search, og var sjøl i dag å prøvde CTS  hos power butikk og det funket, eller er demo telefonene satt sånn at de skal funke med alle features? 

Endret av bbios
Lenke til kommentar
bbios skrev (3 timer siden):

"Jukser" Samsung Norge da? Både på Elkjøp sitt live event funket ( eller ble demonstrert) circle to search, og var sjøl i dag å prøvde CTS  hos power butikk og det funket, eller er demo telefonene satt sånn at de skal funke med alle features? 

Sikkert ikke. Jeg mener det sto på Tek.no, men jeg tar vel feil. Tror det var noe ekstra greier som ikke fungerte, men så det selv på demonstrasjonen fra Elkjøp.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...