Gå til innhold

Nå skal minst 40% av styrene i store og mellomstore selskaper være kvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (1 minutt siden):

Man får som man gir, er det vel noe som heter :)

Hvis du løfter hodet litt så ser du at det ikke er mange som gir så mange linker som dokumenterer det som man påstår som det jeg gjør. Jeg liker ikke å slenge ut falske påstander, og vil gjerne dokumentere så mye som mulig. Så nei. Man får ikke alltid som man gir nei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (Akkurat nå):

Hvis du løfter hodet litt så ser du at det ikke er mange som gir så mange linker som dokumenterer det som man påstår som det jeg gjør. Jeg liker ikke å slenge ut falske påstander, og vil gjerne dokumentere så mye som mulig. Så nei. Man får ikke alltid som man gir nei. 

At folk ikke diskuterer nøyaktig det en selv vil diskutere, mente jeg.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (22 minutter siden):

Man får som man gir, er det vel noe som heter

Alt dette fordi jeg i en bisettning sier at menn alltid har en lærer oppgave igjennom tidene, man kan forøvrig se til Afrika om så måtte være, eller primitive stammer i Amazonas. Det finnes nok av eksempler på denne praksisen selv i dag hvor menn lærer den yngre generasjonen gutter verdifull kunnskap om å overleve i villmarken.

Noxhaven skrev (38 minutter siden):

Det er vel ikke engang omdiskutert at de abrahamske religionene trykket kvinner ned på et nivå som var under menn, menn var under prester (som kun var menn) og prester var under gud.

Jomfru Maria er nesten en gud i den katolske kirken.

Edit: og for relevansen til morgendagen St. Lucia.

Endret av DjSlayer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (25 minutter siden):

Selvfølgelig påstander, forskningen finnes ikke.

Ja hvis du sier det så må det jo være rett.

En svensk studie har for eksempel avslørt at kvinner er mer utsatt for å få nakkesleng, der nakken først tvinges tilbake og så framover med voldsom kraft, fordi bilseter er innrettet til å beskytte tyngre personer.

Ifølge forskerne vil kvinner være bedre beskyttet hvis seteryggen gjøres mer myk og smidig, siden det vil redusere akselerasjonen og dermed også risikoen for nakkesleng.

I tillegg til setets stivhet gjør også selve sitteposisjonen kvinner mer utsatte. De er som regel mindre enn menn og dytter setet tett på rattet, noe som øker risikoen for indre skader ved frontkollisjoner.

Kvinner er mer utsatte ved bilulykker fordi biler først og fremst er bygd ut fra mannskroppens proporsjoner.

https://illvit.no/mennesket/hvorfor-dor-kvinner-oftere-enn-menn-i-bilulykker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (25 minutter siden):

Så påstanden din er altså at alle biler har samme seter, og at alle skader som blir påført kvinner er pga de setene. Samtidig er alle mannfolk samme størrelse. Ok. Fin påstand.

Påstanden min er at man har forsket på og funnet ut hvorfor kvinner er mer utsatt til å bli skadet og dø i bilulykker enn menn.  Din påstand er at det ikke finnes slik forskning. Påstanden din er motbevist. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Påstanden min er at man har forsket på og funnet ut hvorfor kvinner er mer utsatt til å bli skadet og dø i bilulykker enn menn.  Din påstand er at det ikke finnes slik forskning. Påstanden din er motbevist. 

 

Så det er altså det eneste du trenger å gjøre? Bytt seter så er alle problemene borte.

 

Det er påstanden din om du påstår at det er eneste grunnen til at kvinner blir fanget i biler, blir skadet oftere, og oftere dør i ulykker.

 

Påstanden min er som sagt at man har mange ulike teorier rundt dette, men ingen konkluderende forskning som løser problemet.

Det finnes ingen forskning som forklarer hvorfor kvinner generelt sett er mer utsatte.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (14 minutter siden):

Den svenske studien viser jo akkurat det. Selv om du ikke forstår forskningen, betyr ikke det at den ikke fins.

På hvilken måte mener du den svenske studien viser akkurat det? Dette er en bitteliten test, med 8 frivillige og med ekstreme begrensinger i forsøkene, som de selv skriver i sin konklusjon. 

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

På hvilken måte mener du den svenske studien viser akkurat det? Dette er en bitteliten test, med 8 frivillige og med ekstreme begrensinger i forsøkene, som de selv skriver i sin konklusjon. 

Og skal vi vente på at det forskes på kvinner, kommer det aldri til å skje, innen staten påtvinger det med kvoteringskrav!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Neffi skrev (19 minutter siden):

Og skal vi vente på at det forskes på kvinner, kommer det aldri til å skje, innen staten påtvinger det med kvoteringskrav!

Det er du som går hardt ut mot en annen bruker her, og hevder vedkommende ikke forstår forskningen. Det er derfor jeg spør hvordan denne forskningen skal forstås. Jeg mener helt klart at den forskningen er for liten, for snever og med for store begrensninger til å tas seriøst. 

At man skal forske mer på kvinner, innen forskjellige ting er jeg helt enig i, mye av forskningen er tatt med utgangspunkt i en "standardkropp" av type mann på 70kg. 

"mann" og vekt på 70kg på en voksen,  er vel uansett ting som nærmest ikke eksisterer lenger, så at forskningen bør endres er jeg enig med deg i. 

 

Endret av Baranladion
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, Snikpellik said:

Hvordan får du krav om 40% menn eller kvinner i styrer til å bli kjønnsdiskriminering?


Hva slags mental akrobatikk er det som må til for at det å diskriminere på kjønn ikke er kjønnsdiskriminering? 😛 Hele poenget med "white privilege" var jo også at alle hvite er skyldige fordi man ikke bare negativt rasediskriminerte svarte, men positivt diskriminerte hvite. I dette tilfellet positivt diskrimineres kvinner. I andre tilfeller positivt diskrimineres minoriteter. Det er en voldsom flytting med målstenger som finner sted på venstresiden stadig.

Jeg tror de aller fleste vil være enige om at likestilling handler om likeverd og like mulighter - ikke like utfall.

Hvis du er bedre kvalifisert enn meg, er det du som skal ha jobben, og ikke jeg, bare fordi jeg identifiserer som utover eller innover- tiss eller mer eller mindre melanin eller familien min har lengre botid enn familien din.

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

I USA senker og senker man kravene for svarte og latinoer for å bestå Highschool. Samtidig kvoterer man inn minoriteter på Ivy League- skoler. Med tre store resultat: 1) Mer rasisme 2) Sløsing med talent 3) En frafallsrate hos svarte elever som er langt høyere enn andre fordi de ikke var kvalifiserte i utgangspunktet

Det virker som om folk bare antar at det finnes like mange kvalifiserte kvinner som menn - det gjør ikke det. Hadde det gjort det, så hadde de sittet i styrene. Styrer bryr seg ikke om kjønn eller hudfarge. Den eneste fargen de bryr seg om er grønn.

Sitter også fremdeles og venter på at kvinner skal kreve å bli kvotert inn som dotømmere, tømrere, linjemontører, frontlinjekjempere osv.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Neffi said:

Og skal vi vente på at det forskes på kvinner, kommer det aldri til å skje, innen staten påtvinger det med kvoteringskrav!


Du vet at de fleste forskere er kvinner, ikke sant? Når det kommer til kjønnsforskning så *dominerer* kvinner fullstendig.

Det må være behagelig og lettvint å skylde på noen andre for alt som går galt i verden :)

Lenke til kommentar
59 minutes ago, Baranladion said:

På hvilken måte mener du den svenske studien viser akkurat det? Dette er en bitteliten test, med 8 frivillige og med ekstreme begrensinger i forsøkene, som de selv skriver i sin konklusjon. 

 

Tittade igenom studien. Alla kvinnor var under nordisk kvinnlig medellängd och medel vikten på 59 kg. 

Intressant hur man får studier/resultat som egentligen bara handlar om längt och vikt att handla om kvinnor vs män. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...