Gå til innhold

Er ungdomspartier en uting?


Anbefalte innlegg

Er politiske ungdomspartier en uting? Kan de skade demokratiet?

Bidrar ungdomspartier til indoktrinering og politisk hjernevasking av unge folk? Unge mennesker som enda ikke har en fullt utviklet hjerne, og dermed er ett lett bytte for politisk påvirkning og tankegods.

Er de med på å skape politiske broilere som oppdras i politiske partier, uten å ha den fjerneste anelse om hvordan samfunnet egentlig fungerer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
muummi skrev (28 minutter siden):

Er politiske ungdomspartier en uting? Kan de skade demokratiet?

Bidrar ungdomspartier til indoktrinering og politisk hjernevasking av unge folk? Unge mennesker som enda ikke har en fullt utviklet hjerne, og dermed er ett lett bytte for politisk påvirkning og tankegods.

Er de med på å skape politiske broilere som oppdras i politiske partier, uten å ha den fjerneste anelse om hvordan samfunnet egentlig fungerer?

Nå er indoktrinering og hjernevasking en ganske konkret taktikk som ikke forekommer i ungdomspartiene (så langt jeg vet).

Villfaren skrev (10 minutter siden):

Definitivt, skulle vært en nedre grense, og ett krav om x antall år i vanlig jobb før politikk var aktuelt

Det er ytterst få i et ungdomsparti som er lønnet, så "vanlig jobb" har de fleste ungdomspolitikere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
45 minutes ago, muummi said:

Bidrar ungdomspartier til indoktrinering og politisk hjernevasking av unge folk?

Det er vel ingenting som tyder på det. Om noe er ungdomspartiene mer et sted man kan komme med kontroversielle standpunkter i en mer ufarlig setting. Standpunkter som muligens kan føre til endringer i moderpartiet og.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 timer siden):

Nå er indoktrinering og hjernevasking en ganske konkret taktikk som ikke forekommer i ungdomspartiene (så langt jeg vet).

Det er ytterst få i et ungdomsparti som er lønnet, så "vanlig jobb" har de fleste ungdomspolitikere.

Det er også ytterst få av de som til slutt havner som en seriøs politiker. Men som regel går leserene videre, og de er lønnet

Lenke til kommentar
5 hours ago, muummi said:

Bidrar ungdomspartier til indoktrinering og politisk hjernevasking av unge folk? Unge mennesker som enda ikke har en fullt utviklet hjerne, og dermed er ett lett bytte for politisk påvirkning og tankegods.

 

Det er nok av voksne mennesker som lar seg manipulere like enkelt som unge, så jeg ser ikke helt at å forby ungdomspartier er tingen.

Fortiden er full av karismatiske personer som har ledet følgerne sine inn i avgrunnen

Endret av germanwhip
byttet Historien med Fortiden
  • Liker 4
Lenke til kommentar
muummi skrev (9 timer siden):

Er politiske ungdomspartier en uting? Kan de skade demokratiet?

Bidrar ungdomspartier til indoktrinering og politisk hjernevasking av unge folk? Unge mennesker som enda ikke har en fullt utviklet hjerne, og dermed er ett lett bytte for politisk påvirkning og tankegods.

Er de med på å skape politiske broilere som oppdras i politiske partier, uten å ha den fjerneste anelse om hvordan samfunnet egentlig fungerer?

Er som du sier, hjernevask. Men er folk så enkle og uintelligente at de nesten ukritisk lar seg hjernevaske så får de bare holde på. Stakkars folk sier jeg bare.

Samtidig snakker vi om land som vi ikke ønsker å identifisere oss med som driver med hjernevask. 

I ett fritt land som Norge bør all påvirkning være lov mht ytringsfrihet. Men at dumskallene og sauene tar agnet og lar seg påvirke / bli hjernevasket er bare trist. Drømmen hadde vært at folk var så smarte at de ikke lot seg påvirke.

 

Lenke til kommentar
muummi skrev (9 timer siden):

Er politiske ungdomspartier en uting? Kan de skade demokratiet?

Bidrar ungdomspartier til indoktrinering og politisk hjernevasking av unge folk? Unge mennesker som enda ikke har en fullt utviklet hjerne, og dermed er ett lett bytte for politisk påvirkning og tankegods.

Er de med på å skape politiske broilere som oppdras i politiske partier, uten å ha den fjerneste anelse om hvordan samfunnet egentlig fungerer?

Meg bekjent så melder man seg inn i et parti på bakgrunn av at man faktisk selv har meninger om hvilken retning man ønsker samfunnet skal utvikle seg i. 

Jeg tenker at det er ganske mange folk som vet for lite om hvordan samfunnet fungerer. Man trenger så absolutt ikke være politiker for å ha lite samfunnskunnskap. 

Religion bidrar til indoktrinering og hjernevask av unge folk. Jeg skal ikke si at man ikke kan bli påvirket som ung politiker av andre innad i partiet, men man melder seg ikke inn i et parti man ikke i utgangspunktet har endel felles meninger med. Med religion blir det helt annerledes, det får man inn med morsmelka hvis man er så uheldig å bli født inn i en religiøs familie. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (9 minutter siden):

Meg bekjent så melder man seg inn i et parti på bakgrunn av at man faktisk selv har meninger om hvilken retning man ønsker samfunnet skal utvikle seg i. 

Jeg tenker at det er ganske mange folk som vet for lite om hvordan samfunnet fungerer. Man trenger så absolutt ikke være politiker for å ha lite samfunnskunnskap. 

Religion bidrar til indoktrinering og hjernevask av unge folk. Jeg skal ikke si at man ikke kan bli påvirket som ung politiker av andre innad i partiet, men man melder seg ikke inn i et parti man ikke i utgangspunktet har endel felles meninger med. Med religion blir det helt annerledes, det får man inn med morsmelka hvis man er så uheldig å bli født inn i en religiøs familie. 

 

Meg bekjent er det mange ungdommer som melder seg på, gjør, mener det samme som andre pga det er «kult» , «voksent», eller trygt å gjøre det. Men klart, finnes jo noen individer som faktisk har en egen mening

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Villfaren skrev (5 minutter siden):

Meg bekjent er det mange ungdommer som melder seg på, gjør, mener det samme som andre pga det er «kult» , «voksent», eller trygt å gjøre det. Men klart, finnes jo noen individer som faktisk har en egen mening

Hvis man er i samme vennekrets har man gjerne mye av de samme meningene. Men jeg syns egentlig ikke noe om disse ungdomspartiene. I den perioden jeg var i politikken som ung så var jeg kun der pga egne meninger, (og byttet parti hvis meningene mine ble såpass endret at det var behov for det), og var ikke innom noe ungdomsparti. Så ikke helt poenget, skal man få noe gjort så kan man ikke leke politiker. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
muummi skrev (19 timer siden):

Er politiske ungdomspartier en uting? Kan de skade demokratiet?

Bidrar ungdomspartier til indoktrinering og politisk hjernevasking av unge folk? Unge mennesker som enda ikke har en fullt utviklet hjerne, og dermed er ett lett bytte for politisk påvirkning og tankegods.

Er de med på å skape politiske broilere som oppdras i politiske partier, uten å ha den fjerneste anelse om hvordan samfunnet egentlig fungerer?

Kan vi ha noe som helst utdanning i det hele tatt før ungdommen blir 25 å biologisk sett voksen ? De kan jo bli hjernevasket, ikke sant ? Skal du tenke sånn du gjør her så får vi et problem, norske ungdomspartier er ikke hitlerjugend.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (12 minutter siden):

Vel, la oss si det sånn:

Hvor mange her har de samme politiske meningene og oppfatningene nå som når de var 18?

Jeg tror den hjernevaskingen som de russiske trollfabrikkene for eksempel driver med viser at man trenger ikke være ung for å la seg påvirke. Mange godt voksne mennesker som spyr ut den dritten de har lært av russiske trollfabrikker, eller influensere å gigaidioter som alex jones, eller andre onde tullinger som lyver for profitt eller bare for å terrorisere meningsmotstandere, barn er ikke de eneste ofrene, det er helt sikkert. 

Entern skrev (13 minutter siden):

De fleste politikere med bakgrunn i ungdomspartier har jo det…

Det er vel ikke helt usannsynlig at de deler samme politiske syn som sine foreldre heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...