Gå til innhold

Seks spill som kan skremme fletta av deg i høstmørket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et grøsserspill som jeg for min del FORTSATT synes er veldig bra selv om grafikken er forholdsvis utdatert nå er "Doom 3"! Men jeg synes faktiskt at grafikken er helt grei og akseptabel selv om spillet er såpass gammelt. De omgivelsene, lydene, monstrene, historien og så videre som er i det spillet gjør at "Doom 3" FORTSATT er blant de mest skumle spillene å spille etter min oppfatning. Har ikke spillt det selv, men har lest at BFG-utgaven frarådes, ettersom man i den utgaven har mulighet til å bruke lommelykt som fratar spillet en del av skrekkfølelsen.

Har ikke spillt den nye versjonen av "Dead Space", men syntes jeg så en pris på 799,- for den nye utgaven?! Det virker på meg til å være en helt vanvittig pris for et i utganspunktet såpass gammelt spill. Ikke minst hvis spillet fortsatt ikke tar mer enn noen timer å spille gjennom... Så jeg for min del vil nok ikke en gang vurdere å kjøpe nyversjonen, men holder meg til den opprinnelige som jeg fortsatt synes har god grafikk. De to første spillene av "Dead Space" er to av få, om noen andre som jeg synes kommer i nærheten av å være like skumle å spille som "Doom 3". Det tredje "Dead Space" syntes jeg og mange andre at var elendig i forhold til de to første, så det kan jeg ikke anbefale.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gjest MKII said:

Har ikke spillt den nye versjonen av "Dead Space", men syntes jeg så en pris på 799,- for den nye utgaven?! Det virker på meg til å være en helt vanvittig pris for et i utganspunktet såpass gammelt spill.

Dead Space er jo faktisk mer eller mindre et nytt spill da. Blir som å si at Demon's Soul på PS5 er et gammelt spill. Joda, det er det. Men de har jo faktisk laget det så og si på nytt. Er snakk i en del mer effort enn bare å slenge på HD-teksturer og kalle det god fisk 😅

Endret av Snøspade
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Snøspade said:

Dead Space er jo faktisk mer eller mindre et nytt spill da. Blir som å si at Demon's Soul på PS5 er et gammelt spill. Joda, det er det. Men de har jo faktisk laget det så og si på nytt. Er snakk i en del mer effort enn bare å slenge på HD-teksturer og kalle det god fisk 😅

I hvilken grad er det et nytt spill da? Er handlingen, miljøet, tiden det tar å spille gjennom spillet i prinsippet det samme som det originale spillet og er det i utgangpunktet (hovedsaklig) grafikken som er endret, eller har det nye spillet nærmest ingenting med det opprinnelige spillet å gjøre?

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar

De to første "Bioshock"-spillene syntes jeg i det minste var delvis grøsserspill og at var veldig bra! Spillene hadde en veldig original historie, verden og karakterer, og grafikk som jeg fortsatt synes er bra (nok). I tillegg var stemmeskuespillet veldig bra!

Begge spillene har en nyere versjon, men flere mener at de to originalversjonene er bedre ettersom forbedringene i nyversjonene er minimale, men krever en del mer ressurser å spille. Men "Results May Vary". Mulig den ekstra ressursbruken ikke er merkbart på nyere maskiner sammenlignet med da nyversjonene kom, og at den ekstra ressursbruken ikke er merkbar lenger..

Lenke til kommentar

Som ett skrekkspill så syns jeg Resident Evil 7 er uten tvil skumlere enn Resident Evil Village. Resident Evil 2 føler jeg også er mer nervepirrende. Om man derimot er bekymret for hvor skummelt ett skrekkspill vil være så er Village ett virkelig bra spill å begynne med. Kan også nevne Outlast og Alien Isolation som meget gode skrekkspill.

Om man ønsker noe alternativ skrekkspill så kan jeg også annbefale The Quarry og The Dark Pictures spillene. I disse føles det mer som å være en del av en film og man må ta valg for figurer gjennom spillet som tilslutt vil endre hvilken avslutning man får.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har kommet til et visst hus i Re: village på PSVR2 nå. Selv om jeg allerede har runda pannkake-versjonen, så greier jeg det ikke. Jeg elsker horror, men jeg driter på meg om jeg prøver å fullføre denne seksjonen. Jeg greide fint re7 på PSVR1, men tror jeg må ha en halvflaske akevitt før jeg i hele tatt greier det. Nå til vinter kommer RE4 remake til psvr2.
Lenke til kommentar

Signalis er bra! Uten at jeg har spilt alt nevnt her, vil jeg si det er et av de mer unike skrekkspillene jeg har spilt. Kul ps1-lignende retrostil som også står på egne bein uten å bare bli en ren pastisj. Selv om gameplay minner om RE vil jeg helt klart si at Silent Hill og andre surrealistiske skrekkspill må ha vært en mye større inspirasjon både mtp. design og historie. Så å bare nevne det sammen med RE er å underselge de mer unike og viktige kvalitetene til spillet.

Lenke til kommentar
On 8.11.2023 at 12:30 PM, BakaBerg said:

Har kommet til et visst hus i Re: village på PSVR2 nå. Selv om jeg allerede har runda pannkake-versjonen, så greier jeg det ikke. Jeg elsker horror, men jeg driter på meg om jeg prøver å fullføre denne seksjonen. Jeg greide fint re7 på PSVR1, men tror jeg må ha en halvflaske akevitt før jeg i hele tatt greier det. Nå til vinter kommer RE4 remake til psvr2.

Den første rønna inni skogen helt i begynnelsen? Ja jeg greide det ikke. Kom meg ned i kjelleren og så orket jeg ikke mer. Fy flate!

Men så var jeg hos en kompis for litt siden som spilte spillet flatt og spoiler en stor del av den første delen. Det var ikke det minste skummelt på skjerm lol, bare kjedelig.
 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...