BotW2 har virkelig potensiale til å bli et veldig godt spill. Kartet/verden i BotW er aldeles nydelig, så det er bare å håpe de fikser på de åpenbare manglene og dårlige designvalgene:
Våpen ramler i stykker ("weapon fragility"). Gjør alt jeg kan for å unngå å måtte slåss med ting i BotW på grunn av det. Utrolig trøttende å slå to slag med et sverd, for så å bruke resten av kampen på å scramble rundt for å plukke opp klubber.
Stamina meter for løping. Veldig gøy. Not. OK for klatring, til en viss grad.
Regn + klatring. Burde ikke ødelegge fullstendig for klatring (som er ganske sentral i spillet). "Men realisme", hører jeg. Vel, for det første er det ikke realistisk å friklatre, uten sikring, slik Link gjør. For det andre er vel heller ikke hesteekvipasje med teleporteringsteknologi spesielt realistisk heller, så ¯\(ツ)/¯
Manglet skikkelige templer. Divine Beasts var tempel-light, men langt fra like givende. Shrines var OK. Det tok overraskende lang tid før de ble "meh", men likevel.
Manglende tidvis lineæritet. Narrativet, som er veldig sterkt i Zelda (på sitt spesielle vis) manglet. Det var liksom aldri noen "sense of urgency".