Jump to content

Snøspade

Medlemmer
  • Content Count

    669
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

477 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Recent Profile Visitors

8866 profile views
  1. Det er nettopp derfor de kjøper opp disse mindre selskapene. Microsoft har gang på gang vist seg fullstendig udugelig når det kommer til å slå gjennom i dette markedet. Derfor vil de kjøpe et produkt som allerede er etablert, slik at de slipper å gjøre det selv. Deretter kjører de produktet rett i grøfta. Derfor de kjøpte Github, som hadde en stor etablert brukerbase og er en sterk merkevare. Samme med Skype, i sin tid. Slik som f.eks EA gjør med spillstudioer (Bioware, Viceral, Dice). Et annet eksempel er Google og Fitbit. Google har prøvd desperat å etablere seg innen wearables, men uten hell. Derfor kjøpte de til slutt heller bare et produkt som allerede er etablert og har brukerbase, så slipper de selv å lage et godt produkt. Dette er innovasjon i kapitalisme: Kjøp opp (og legg ned/ødelegg) det du ikke greier å utkonkurere uansett hvor mye penger du hiver på kalkunen din. De slipper å bruke massevis av penger på å lage kalkuner i markeder de er fullstendig udugelige i, og melker heller et etablert produkt i noen år, helt til de har ødelagt det så fullstendig at folk faktisk gidder å hoppe over til noe nytt (hvilket skal veldig mye til før skjer). I tillegg sørger de for å opprettholde et nær-monopol innenfor sine bransjer.
  2. Betyr dette at man MÅ spille i håndholdt modus for å få lov å bruke vanlige kontroller? For i så tilfelle utgår dette med høye kneløft. Bevegelseskontrollene er (var) fullstendig ubrukelige, og å spille i håndholdt modus, vel, nei takk.
  3. Har de vist noen bilder som viser hvorvidt de har oppdatert henne til å faktisk se ut som hun gjør i promo-materialet? Fordi den pregenererte karakteren som liksom skulle være "Canon" FemShep i ME3 lignet ikke på Promo-FemShep i det hele tatt, i motsetning til MaleShep som var klin lik modellen de brukte i markedsføring. Å lage en canon FemShep var nok i stor grad en ettertanke, hvilket ble gjenspeilet i hvor mye arbeid som var lagt ned i å få hennes in-game-utseende til å ligne på PR-utseende.
  4. Nå må vi ikke glemme at CDPR ble presset fra alle bauger og kanter om å få ut spillet ASAP ZULU, ferdig eller ei. Aksjonærer, investorer og toppledelsen presset dem til å få dette ut for å sammenfalle med PS5, Xbox og julegavesalg. De har kun seg selv å takke. Og la oss heller ikke glemme at dette i grunnen er CDPR-fatcats som saksøker CDPR-småfolk (slik jeg forstår det). Ledelse og aksjonærer fikk akkurat det produktet de ønsket: et uferdig spill som kunne bli solgt ASAP for å kunne få pengene NÅ i stedet for om noen måneder når spillet kanskje faktisk var ferdig (eller i det minste fått tid til QC). Nå som dette ikke gikk som håpet, lar de det gå ut over utvikleren i stedet for å ta på seg ansvaret —i alle fall store deler av det— for å selv ha forårsaket denne situasjonen med grådighet og utålmodighet.
  5. Og hvorfor skulle utviklerene straffes? Det er vel ikke dem som pushet på som gale for å få spillet ferdig lansert for å sammenfalle med julehandel og PS5/XB release. Kanskje heller straffe ledelsen og de som faktisk tjener penger på dette? Eller, de ble vel gjerne straffet med en ekstra bonus, da de gratulerte seg selv for å være jævla gode til å lansere spillet månedsvis før det var ferdig, samt å spare lassevis av penger i lønnsutgifter på å ikke ha nok folk verken på utviklersiden eller mellomledelse CDPR har med Cyberpunk 2077 levert en særdeles god søknad til det gode selskap av rasshøl-utgivere, hvor vi pdd. finner kjente og kjære navn som EA, ActiBlizz og Ubisoft. "Vi undervurderte kompleksiteten." Bullshit. Dere var fullstendig klar over det. Utviklerene gav klar beskjed, om ikke annet. "Vi lover at vi skal forbedre det i løpet av de kommende 8 årene. Vi har en roadmap." Ja, slik som Anthem, Fallout 76, Marvel Superstars eller hva det nåt heter, osv. "Vi skal ikke crunche. Nei, forresten. Det ble nødvendig, fordi vi dreit i å investere penger i project management og tilstrekkelig mange utviklere. Pluss at vi bare måtte ha det ut innen desember 2020, fordi penger." "Ingen mikrotransaksjoner! Vi lover! Slikt gjør vi bare ikke! Eller... Jo, okay da, men bare i muliplayer. Og de er jo bare kosmetiske."
  6. (Ti?)årets mest hypede spill. Crunch MacCrunch. Utsettelse etter utsettelse. Utgiver som pushet på for å få det ut ASAP. Release "måtte" sammenfalle med PS5 og XBox XYZ. ...i stedet for å faktisk gjøre det ferdig og la det bli så bra som det "skulle" (kunne) bli. "Bare gi oss et år med førstehjelp og patching, så blir detta bra greier. Vi lover." Fargelegg meg overrasket 🥳 🎉 Det lukter Steam-salg 2021 og ligge i backloggen til minst 2022 her, ja
  7. Alternativt kan jo Microsoft velge å foran med et godt eksempel og bare la være å oppføre seg pikk? Er ganske bra PR i å si "dette er tåpelig. La Sony fortsette, om de vil, men vi synes dette hører fortiden til." Litt som når Sony kom med dårligere og dårligere unnskyldninger for hvorfor crossplay ikke lot seg gjøre, og var tilnærmet umulig, samtidig som Microsoft og Nintendo(!) sto på andre siden og bare "vel, det fungerer helt fint her borte ¯\_(ツ)_/¯" Om ingen går inn for å slutte med dette idiotiet, blir vi aldri kvitt det. Noen må være villige til å ta det første steget.
  8. Det er slik det starter. "Å, javel, men siden det er [utvikler vi liker], så er det greit." Såkalte mikrotransaksjoner er en styggedom, og CDPR har så langt vært én av veldig få utviklere som har tatt avstand til dette, og dermed sagt at "nei, dette er ikke greit." Det har det stått respekt av. Men nå, ved å implementere det, så gir de legitimitet til å ta betalt for innhold i et spill du allerede har betalt fullpris for. Siden dette nok er det mest hypa spillet på lang lang tid, mistenker jeg at det er veldig få [nyhetssider/folk] som ønsker å ytre seg negativt om det, og potensielt bli angrepet av overhypa folk som klør, ukritisk, i fingra etter å spille spillet og overhodet ikke er interessert i å høre noe annet enn lovsang om favorittspillet de aldri har spilt. Én mikrotransaksjon i et fullprisspill er én mikrotransaksjon for mye.
  9. Ja, du som selv sier du ikke har noen erfaring med Botvac vet vel best... ?
  10. Den "fungerer" uten nettforbindelse, men i en særdeles begrenset versjon. Det er en knapp på maskinen man kan trykke på som betyr "støvsug", men da kjører den bare rundt på måfå, mer eller mindre. Jeg kan ikke kontrollere støvsugeren via Bluetooth eller bare lokalt på nettverket (via wifi). Skal jeg kunne benytte funksjonen "støvsug Zone = Kjøkken" må jeg via appen som må via wifi, til server og så ned til støvsugeren. Etter at støvsugeren har vært på en runde hvor du sendte den til f.eks Zone = Rom1, må den laste opp "nytt" kart (dvs oppdatere, at d f.eks sto noe i veien (f.eks en stol) ved sørveggen som ikke var der sist gang). Her har min blitt stående å forsøke, uten hell, å fullføre denne opplastingen. Det som også har skjedd, når jeg sender den til Zone = Rom2, er at den vil hente ned/sjekke siste versjon av kartet. Da står appen og surrer med "updating map" e.l. med støvsugeren på stedet hvil. Første gang du bruker den må du kjøre en kartleggingsrunde, gitt at du vil bruke funksjonen som gjør at du kan spesifisere områder osv. Du kan, som nevnt, trykke på "støvsug"-knappen, men da kjører den bare rundt på generelt grunnlag.
  11. FInnes det noen robotstøvsugere som kan fungere (skikkelig!) uten å måtte ha konstant kommunikasjon med produsentens servere hver gang den skal foreta seg noe? Og hvorfor er dette aldri noen som nevner dette når disse testes? Slik disse støvsugerene er nå, så har produsenten bokstavelig talt lagt inn en form for DRM, dvs. gimpet funksjonaliteten ved å kreve at den kobler seg til internett --> spør produsentens server om å få lov til å støvsuge og hente ned f.eks kart over huset ditt --> deretter kan den (kanskje) begynne. Jeg opplevde ganske ofte at min Botvac D7 bare sto 20 cm ut fra docken og forsøkte å uploade, downloade eller update map, før den kunne gå i gang. Og veldig ofte sto den i timesvis og forsøkte å gjøre dette, uten at det skjedde noe annet enn at den til slutt gav opp. Dvs at den var 100% avhengig av 100% kontakt med serverene for å kunne fungere som den skulle. Dette kunne garantert ha blitt gjort lokalt i minnet/OS-et på støvsugeren. Dette fører jo naturligvis også til at om Botvac skulle stenge dørene, så er støvsugeren fullstendig ubrukelig. I tillegg kunne den plutselig finne ut at "Nei, vet du hva, jeg gjenkjenner ikke min posisjon" selv om den og docken sto der den "alltid" hadde stått. Og da kunne man ikke bare be den om å lage et nytt kart, neida, vi måtte flytte docken LANGT vekk fra der den sto sist (for den kjente merkelig nok igjen at dette var for likt det gamle kartet, som den for 2 minutter siden ikke kunne kjenne igjen), og så sende den ut på en ny mapping av huset. Suffice to say, så er jeg møkkalei disse bedritne IoT greiene, som har lagt inn et fullstendig unødvendig krav om internett. Foruten det å kontrollere den når du ikke er hjemme, har ikke dette noen annen funksjon enn å legge inn mulige punkter for feil (type at den ikke får kontakt, ikke klarer å laste opp/ned kartet og instruksjoner), at produsenten skal få deg til å lage konto (antall kontoer er en metric som ledelsen elsker å se på), tvinge deg til å laste opp informasjon (alltid ettertraktet) og ha mulighet til å gjøre enheten til ei brevvekt om de føler for det eller går konk (DRM).
  12. Om de har hoppet over alle de små tullesystemene som trakk BotW fra "kjempebra" ned til "godt" er det interessant. Regn+klatring og Weapon Fragility kan nevnes som to, på papiret, ubetydelige greier, men som i praksis gjør spillet til en prøvelse i tålmodighet og "faen heller, jeg løper heller 10 km rundt disse mobsa i stedet for å måtte bruke opp alle 10 high-end sverdene på å drepe dem bare for å stå igjen med to av klubbene deres etterpå." Litt som "blåkopier" av Pokemon, som faktisk gidder å oppgradere gameplay til noe som hører hjemme i 2020 i stedet for å kjøre på med så og si samme spillet som de gav ut i 1996. Meeeen om dette er et mobilspill, portet til PS4, med µtransaksjoner har jeg bedre ting å spille
  13. Gameplayet? Du mener de 12 sekundene hvor vi så noen trekke opp et sverd og tegnet en magisk firkant i lufta?
  14. Hva er det shaman får? Har mainet paladin siden late-vanilla (men på et veeeldig casual nivå, og har gitt opp etter kort tid inn i en expansion siden Cata, så har mista mye oversikt over hva "vi" vil ha ) Genuint spørsmål, forresten.
  15. Helt riktig (velkommen til spillutvikling post 2010 ? ), de fleste spill fra "AAA"-utviklere blir i stor grad diktert fra PR- og økonomiavdelingen. Dvs. utviklingsteamet får beskjed, ovenfra, nøyaktig hva de skal lage, og hvor lang (dvs. kort) tid de har på å pushe det ut døra. Samtidig legges Q&A-avdelinga ned, for hvem trenger vel det nå om dagen da de kan patche det værste (om de får lov, siden det er viktigere å få implementert in-game shoppen post-launch, post-review og post-aldersgrensemerking), og vet at de generelt komme unna med ganske mye.
×
×
  • Create New...