Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Rhabagatz skrev (2 minutter siden):

Samtidig mener jeg at du vil drøfte etnisk rensing, og opplever det som provoserende.

Ja, for jeg mener uttrykket har alt for tunge insinuasjoner om folkemord. Det kan du unngå ved å omformulere og presisere at det er emigrasjon a la den norsk-amerikanske emigrasjonen jeg spurte om. Jeg vil gjerne ha svar på spørsmålet: Hvis x% av befolkningen takker ja til et slikt tilbud, hvorfor mener du de bør avskjæres fra denne muligheten?

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (15 minutter siden):

Som du ser er jeg mer interessert i dine etiske avveininger for og mot, enn skittkasting med samlebegreper som etnisk rensing.

 

Ironisk nok kastet Netanyahu dette begrepet rundt for å beskrive det å fjerne ulovlige israelske bosetninger på Vestbredden. 

 

 

https://www.aljazeera.com/news/2016/9/10/netanyahu-slammed-over-ethnic-cleansing-remark

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (6 minutter siden):

La oss holde oss til hovedtrekkene, i stedet for å forsøke å drukne informasjonen du ikke liker i ubetydeligheter:

 

Får assosiasjoner til Hasbara. Nyopprettet bruker. Kun innlegg i denne tråden. Massive avsporinger og oppheng i irrelevante detaljer.

På grensen til fascinerende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Psykake said:

Får assosiasjoner til Hasbara. Nyopprettet bruker. Kun innlegg i denne tråden. Massive avsporinger og oppheng i irrelevante detaljer.

På grensen til fascinerende.

Nå skal vi ikke diskutere brukere, men om man drukner debatten i ubetydelige detaljer og språklige utgreiinger gjør man seg temmelig uinteressant som debattant og ødelegger for andre brukere.

Noen brukere på VGs, Aftenpostens og Dagbladets fora hadde agendaer, men i et forum som dette blir det for dumt å tro at du har noen å påvirke.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (18 minutter siden):

Får assosiasjoner til Hasbara. Nyopprettet bruker. Kun innlegg i denne tråden. Massive avsporinger og oppheng i irrelevante detaljer.

På grensen til fascinerende.

Hvis man er interessert i konflikten og søker informasjon, så dukker dette forumet opp ganske høyt oppe på google søk. Så det er vel ganske naturlig at diskusjonene kan rekruttere til forumet på begge sider.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (20 minutter siden):

Hvis man er interessert i konflikten og søker informasjon, så dukker dette forumet opp ganske høyt oppe på google søk. Så det er vel ganske naturlig at diskusjonene kan rekruttere til forumet på begge sider.

Naturligvis.

Det som gjør det fascinerende er det konstante opphenget i definisjoner, tolkninger og oversettelser, som i bunn og grunn ikke har noe med temaet som diskuteres.

Dette tar fokuset bort fra temaet og man ender opp med x antall poster som brukes til å diskutere irrelevante detaljer. Dette er utmattende og distraherende. 

Og når dette er mønsteret, begynner man å lure på om dette er målet.

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (13 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5B1XAz/israel-viste-fram-tunneler-under-unrwas-hovedkvarter

Israel viste fram tunneler under UNRWAs hovedkvarter

Israelske soldater sier de har funnet et flere hundre meter langt nettverk med Hamas-tunneler som delvis befinner seg under hovedkvarteret til FN-organ.

Og UNRWA understreker at de ingenting visste. Iiiingenting ante.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

CNN har besøkt Khan Younis. Kanalen bemerker at de var med IDF-eskorte og derfor kun fikk se hva som ble vist frem til dem.

Advarer om sterke scener og enorme sivile lidelser.

Unimaginable devastation seen inside Khan Younis, the southern Gaza city once a safe haven for the displaced
https://edition.cnn.com/2024/02/10/middleeast/khan-younis-devastation/index.html

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 minutter siden):

Hmm, jeg skjønte ikke helt relevansen til innlegget? Kan du utdype?


Du advarer om "....sterke scener og enorme sivile lidelser", jeg bare minner om at det er Hamas sin skyld, som jeg antok du egentlig skulle skrive, men glemte.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (1 minutt siden):

Nja, det er mange scenarioer der dette kan ha skjedd uten UNRWAs viten. 


Er det deg Lazzarini?

Det er da vel ingen andre enn noen fjøsnisser i Norges regjering som virkelig tror på at de ikke visste om dette.
 

 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...