Sir Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Rhabagatz skrev (33 minutter siden): Israel bomber klanene som nekter å være quislinger. https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-868810 «The report, citing unnamed security officials and local sources in Gaza City» Hvorfor burde vi tro på en rapport fra Hamas om at Israel dreper klaner fordi klanene ikke vil samarbeide? Dette er samme Hamas som halshogde en klanleder for snakke med Israel ifølge artikkelen du viser til. 3
0laf Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Disse klanene er i de fleste tilfeller like ille som Hamas, særlig Doghmush har vært i krangler med Hamas i mange år, så det er vel et forsøk på å spille de mot hverandre? Flere av klanene står bak terrorangrep, kidnappinger og annet, noen er knyttet til Al Qaida og andre større terrornettverk, og de terroriserer ofte folket på Gaza, har rene gjengkriger og den slags Det er uansett en merkelig artikkel uten kilder, om ting som kanskje har skjedd, som ikke lykkes, med folk som kanskje ble bombet .. det er agurktid i Israel Endret 7 timer siden av 0laf 2 1
DrOnline Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Vi i Norge kan synes hva man vil om krigen i Gaza. Men ord har vist seg å ha liten reell verdi, og faktum er dette: Israel jobber med å fjerne alle menneskene som bor på Gaza. De får ikke bo der lengre. Hvor de skal bo i fremtiden - det er spørsmålet. Jeg tror ingen vet svaret på dette. Deretter mistenker jeg at det som vil skje er at den første dronen som flyr inn fra Vestbredden for å angripe Israelske mål vil utløse nøyaktig samme respons der. Israel vil ikke akseptere å ha naboer som angriper dem, og dronerevolusjonen gjør det nærmest umulig for dem å forsvare seg. Det vil aldri bli noe palestinsk stat, det er ren fantasi. Det viktigste for meg personlig, er at vi tar inn så få palestinere som mulig til Norge, aller helst null. 2
Sjørøver Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Ballalaika skrev (2 timer siden): Gutta på skauen, tydeligvis. Aka helt legitim motstandsbevegelse. Du skal drive med mye mental gymnastikk for å sammenligne de. Når gikk gutta på skauen inn i Tyskland å drepte sivile? Voldtok og filmet det for hele verden å se? 1
BadCat Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) 4 hours ago, DrOnline said: Vi i Norge kan synes hva man vil om krigen i Gaza. Men ord har vist seg å ha liten reell verdi, og faktum er dette: Israel jobber med å fjerne alle menneskene som bor på Gaza. De får ikke bo der lengre. Hvor de skal bo i fremtiden - det er spørsmålet. Jeg tror ingen vet svaret på dette. Deretter mistenker jeg at det som vil skje er at den første dronen som flyr inn fra Vestbredden for å angripe Israelske mål vil utløse nøyaktig samme respons der. Israel vil ikke akseptere å ha naboer som angriper dem, og dronerevolusjonen gjør det nærmest umulig for dem å forsvare seg. Det vil aldri bli noe palestinsk stat, det er ren fantasi. Det viktigste for meg personlig, er at vi tar inn så få palestinere som mulig til Norge, aller helst null. Enkelte palestinerne som allerede er i Norge tror at de skal få fred i Gaza ved å angripe norske meningsmotstandere eller nekte de å ytre seg. Selv har de sorte armbind med teksten "From the river to the sea...". Hvis man ikke mener "det riktige" blir man annenrangs borger i eget land. Nye landsmenn eier gatene og fortauet. Det enkleste og tryggeste er å avstå fra å ytre seg. Da får motparten fritt spillerom. På mange måter taper man uansett. Å ytre seg kan være å stå helt rolig og fredelig ned en plakat om "slipp gislene fri" eller å tørre å stå ved siden av en slik plakat. Jeg prøvde det siste og har ikke opplevd lignende sjikane på flere tiår. Endret 2 timer siden av BadCat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå