Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
27 minutes ago, Snikpellik said:

Israel once had complete control in Congress

Det er en oppsiktsvekkende uttalelse fra en amerikansk president. Det er som ordtaket " fra barn og fulle folk", man må vel legge til "idioter og narsisister".

Uansett, dette er noe alle visste, men ingen turte å snakke om. USAs Midt-østen-politikk har lenge vært fullstendig styrt av Israels interesser, men nå som Israel har gått for langt, kan dette snu. Det er ikke i USAs interesse å bli forbundet med det som skjer i Gaza.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"A New York Times investigation into the Israeli strikes on Nasser Hospital last week that killed at least 20 people (...) casts doubt on Israel’s rationale for the attacks.

“An analysis of video evidence and footage from the scene raises questions about what they [Israel] were targeting to begin with and why they launched a second attack that killed first responders and more journalists,” The New York Times said in a video published on Sunday.

(...)

Israeli claim it targeted a 'Hamas camera' does not stack up against bombing in two different locations, where journalists were known to gather.".    ( Egen kommentar : No shit Sherlock. )

https://www.middleeasteye.net/news/new-york-times-investigation-discredits-israeli-justification-nasser-hospital-attack

Endret av UglaSukk
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (5 timer siden):

Som er irrelevant for tilhørighet til landet.

Norge er ikke er land for folk med åsatru, og at de som bor her har adoptert en religion fra Midtøsten gjør ikke at folk med åsatru kan etnisk rense norge fordi deres religion var her først, uansett hvor mye bevis de har for å være etterkommere av Harald Hårfagre i eksil, på for eksempel Island.

Du har et poeng, men dette gjelder altså ikke palestinerne, de er unntatt eller ?

Det er ingen tvil om at Israel eksisterer, og vil fortsette å eksistere
Har folk med "åsatro", i dette tilfellet muslimske arabere, rett til å hevde sin rett på Israel når noen andre allerede eier det? Er det bare jødene som ikke kan hevde slik rett?

Du tilpasser alt du skriver, forfalsker historie, og gjør en haug med krumspring, for at alt skal passe ditt narrativ hvor palestinerne er engler, det er kun noen få enkeltindivider som utfører terror, mens Israel er grusomme, da de som gruppe, fæle sionister til og med, bedriver etnisk rensning

Du ignorerer hva jeg skrev, og forsøker ondsinnet å manipulere de svakere blant leserene i tråden til å tro på framingen din av hva jeg skriver.

På seg selv kjenner man andre

Jeg skrev for mange sider siden at det du gjør er totalt uinteressant -- og forklarte deg eksakt hvorfor, før du engang skrev det:

"Individer fra en etnisk gruppe er ikke ansvarlige for hva andre tilfeldige individer fra samme etniske gruppe foretar seg.

Hvorfor innbiller du deg at anekdoter på hva noen personer foretar seg skal få meg til å mene at palestinerene fortjente å bli etnisk renset?

Jepp, vi har forstått at du er helt uinteressert i virkeligheten, men velger å leve i din egen boble 

De som dyrker landet med offentlig tillatelse eier det landet de dyrker under tradisjonenen til araberne, miri, som ikke inngår i noen av britene sine tidlige registreringer:

Så din forklaring er at araberne trodde de eide landet de dyrket, og at de som faktisk eide landet bare burde akseptere det?

Litt som om jeg flytter inn i nabohuset som står tomt akkurat nå, så får bare eieren akseptere at det nå er mitt hus når de kommer tilbake fra ferien

Om staten Norge faller, så gir ikke det noen tredjepart rett til å ta eierskap i naturen og den offentlige eide infrastrukturen vår, utenfra. Jeg ville kjempet med livet som innsats mot en slik illegitim regjering.

Vel, historisk sett så gjør det jo det, landområder tas over hele tiden, i krig, gjennom salg, og annet
Slik har det vært i hele historien, USA kjøpte Alaska fra russerne, og fikk med en haug med urfolk, Svenskene tok halve Norge som krigsbytte opp gjennom årene osv. Unntaket er palestinerne, da er det plutselig "folket" som bestemmer

Endret av 0laf
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Rhabagatz skrev (23 timer siden):

Det er sjeldent at man ser doble standarder så oppe i dagen:

Seksuell vold fra Hamas sin side er altså strukturert og brukt som våpen, fordi en israelsk rapport, som bygger på israelske vitner, sier det. Men når palestinerne er ofre, da er det bare palestinske vitner og Hamas og dermed ikke troverdig.

Hamas sitt angrep er terror, til tross for at Israel ser på det som en krigshandling og ikke engang etterforsker det som terror. 

Det som foregår i disse dager er ikke folkemord, fordi det ikke foreligger en dom. Men dom foreligger når det gjelder palestineren "som sikkert stakk noe opp i ræva", den overser du. Og ekspertrapporten tror du ikke på, problemet er kanskje at den ikke er israelsk?

Men selv har du ingen problemer med å kalle 7 okt. for etnisk rensing....

Alt dette er vel bare fra det siste døgnet, fritt sitert etter hukommelsen....

"Seksuell vold fra Hamas sin side er altså strukturert og brukt som våpen, fordi en israelsk rapport, som bygger på israelske vitner, sier det."

Jeg ville basert det på samlingen av bevis, også fra utsagn fra Hamas selv. Rapporten du viser til har forskjellige kilder, ikke bare israelske vitner. Rapportene om hva Israel gjør er derimot nærmest utelukkende basert på de samme kildene, tidligere rapporter, som igjen er basert på utsagn fra palestinske fanger og Hamas. Noe av grunnen til at jeg mener Israel også gjør ulovlige ting er basert på helheten av bevis. Det er for eksempel en rekke situasjoner der IDF behandler fanger på en uforholdsmessig hard måte, med vold, søvnmangel, osv. og at IDF bomber mål i sivile områder, bare fordi området også brukes militært. Ikke at det i seg selv er ulovlig å bombe i områder med sivile, men jeg ser noen etiske problemer med det. Men jeg ser ikke bevis for at Israel bedriver folkemord.

"Det som foregår i disse dager er ikke folkemord, fordi det ikke foreligger en dom. Men dom foreligger når det gjelder palestineren "som sikkert stakk noe opp i ræva", den overser du."

Den skjønte jeg ikke. Det er ingen dom i saken. Sikter du til mitt utsagn som en dom? Utsagnet mitt er basert på artikler om saken, soldatenes beskrivelse, videoovervåkningen, og beskrivelser fra legene som undersøkte skaden. Det er ingen dom, kun en spekulasjon fra min side basert på tilgjengelige bevis.

"Men selv har du ingen problemer med å kalle 7 okt. for etnisk rensing...."

Folkemord var det vel jeg skrev. Rensning antyder ikke nødvendigvis drap. Ser man på bevisene så antyder det at Hamas vil utrydde jødene, og sammen med angrepet så ser det slik ut. Klart, det er ingen dom her, så jeg skal ikke late som det er det, men som alltid prøver jeg å se på faktiske bevis, ikke hva jeg har lyst til å tro på.  

• Liker 6
Skrevet
Sir skrev (2 timer siden):

"Seksuell vold fra Hamas sin side er altså strukturert og brukt som våpen, fordi en israelsk rapport, som bygger på israelske vitner, sier det."

Jeg ville basert det på samlingen av bevis, også fra utsagn fra Hamas selv. Rapporten du viser til har forskjellige kilder, ikke bare israelske vitner. Rapportene om hva Israel gjør er derimot nærmest utelukkende basert på de samme kildene, tidligere rapporter, som igjen er basert på utsagn fra palestinske fanger og Hamas. Noe av grunnen til at jeg mener Israel også gjør ulovlige ting er basert på helheten av bevis. Det er for eksempel en rekke situasjoner der IDF behandler fanger på en uforholdsmessig hard måte, med vold, søvnmangel, osv. og at IDF bomber mål i sivile områder, bare fordi området også brukes militært. Ikke at det i seg selv er ulovlig å bombe i områder med sivile, men jeg ser noen etiske problemer med det. Men jeg ser ikke bevis for at Israel bedriver folkemord.

"Det som foregår i disse dager er ikke folkemord, fordi det ikke foreligger en dom. Men dom foreligger når det gjelder palestineren "som sikkert stakk noe opp i ræva", den overser du."

Den skjønte jeg ikke. Det er ingen dom i saken. Sikter du til mitt utsagn som en dom? Utsagnet mitt er basert på artikler om saken, soldatenes beskrivelse, videoovervåkningen, og beskrivelser fra legene som undersøkte skaden. Det er ingen dom, kun en spekulasjon fra min side basert på tilgjengelige bevis.

"Men selv har du ingen problemer med å kalle 7 okt. for etnisk rensing...."

Folkemord var det vel jeg skrev. Rensning antyder ikke nødvendigvis drap. Ser man på bevisene så antyder det at Hamas vil utrydde jødene, og sammen med angrepet så ser det slik ut. Klart, det er ingen dom her, så jeg skal ikke late som det er det, men som alltid prøver jeg å se på faktiske bevis, ikke hva jeg har lyst til å tro på.  

Hva er ditt syn med tanke på det som foregår på Gaza da, tatt i betraktning med spesifikke utsagn fra sentrale regjeringsmedlemmer og høytstående individer i IDF. 

• Liker 3
Skrevet

Reserve soldiers: 'Gaza occupation clearly illegal, we will not report for duty'
https://www.ynetnews.com/category/3089

Activists from the organization "Soldiers for the Hostages" and the "Standing Together" movement held a press conference following the political-security cabinet's decision to occupy Gaza City.

During the statement, reserve captain Ron Feiner, who was imprisoned after refusing to report for reserve duty, spoke and said: "The decision to launch an operation for the final occupation of Gaza is clearly illegal. It will endanger the hostages, soldiers and civilians."

According to him, "It is being made by a messianic government with no public legitimacy whose only concern is its political survival. We declare that if we are called for reserve duty - we will not report."

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Forsida til Dagbladet :

"Trumps elleville Gaza-plan"

Hvis disse journalistene hadde vært født i Russland, hadde de skrevet om Putins elleville Ukraina-plan.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
UglaSukk skrev (3 timer siden):

Forsida til Dagbladet :

"Trumps elleville Gaza-plan"

Hvis disse journalistene hadde vært født i Russland, hadde de skrevet om Putins elleville Ukraina-plan.

Dagbladet -> Se og Hør 2.0

Endret av Kone
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Takk for gode og informative innlegg fra dere som ikke ensidig demoniserer det eneste demokratiet i Midtøsten. :)

Det ser ikke ut til at Gaza betydde så mye for ungdommen som det man kan ha fått inntrykk av i norske medier gitt.

Skolevalget 2025.png

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
ParadiseCity skrev (21 timer siden):

Skjønner hva?

Det som står ganske rett frem, at Israel åpenbart ikke har identifisert alle døde hamas-krigere eller visste om alle hamas-krigere. 

Påstanden er så merkelig at det blir som å påstå at alle russere Ukraina har drept som de ikke visste var fiendtlige mot Ukraina på forhånd (eller identifisert av likene) før krigen må telles som sivile. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
0laf skrev (7 timer siden):

palestinerne er engler, det er kun noen få enkeltindivider som utfører terror, mens Israel er grusomme, da de som gruppe, fæle sionister til og med, bedriver etnisk rensning

...du har nesten forstått det med dette sitatet her. 

Folk har ingen kollektiv skyld for andres handlinger, som del av en etnisitet.
Slike tanker om at man kan klandre en hel befolkning for hva (man mener at) noen mennesker gjør er jo hele grunnen til, for eksempel, jødeforfølgelsen.

Det er slik ansvar fungerer, i en stat ledet av Storbritannia:
Storbritannia er ansvarlige myndighet.
De påtok seg ansvaret for å trygge innbyggerene, både palestinere og innvandrere.

Slik Israel er ansvarlig myndighet i Israel, for å stoppe for eksempel vold fra Israelere mot palestinere.
OG vold fra palestinere mot Israelere.

---

For å vise til et konkret eksempel på hvordan dette fungerer, og som demonstrasjon på at jeg og andre faktisk gjør hva vi preker:

Når settlere angriper palestinere, så er det ingen av oss som kritiserer jødene som gruppe -- vi kritiserer israelske myndigheter for å ikke sette en stopper for det.

Vi bruker ikke israelere sine angrep som argument for å etnisk rense jøder.

Når Israel sine myndigheterer og militæret angrepiper sivile systematisk er det dog langt grovere, da sivile i demokratier i større grad er ansvarlige for sin regjering sine handlinger -- enn det palestinerene var ansvarlig for hva folk i det palestinske mandat får lov til å gjøre av Storbritannia:

Folk i demokratier har en fordømt plikt å avsette en regjering som dagens israelske.

Sitat

Du tilpasser alt du skriver, forfalsker historie, og gjør en haug med krumspring, for at alt skal passe ditt narrativ hvor

Dette er dog ren og skjær projisering, og demonstrerbart så -- all den tid du ikke kan vise til noe konkret jeg skriver som er feil, selv når du blir spurt om det.

Og jeg kunne listet opp tilfeller hvor du har hatt feil, men velger å være litt forsiktig med å fremstå krassere enn absolutt nødvendig.

Jeg postet kilden min på påstandene mine om hvorfor grafen jeg presenterte for landeierskap er riktig.
Du har ingen fornuftig motsvar, inkludert svaret ditt her:

Så din forklaring er at araberne trodde de eide landet de dyrket, og at de som faktisk eide landet bare burde akseptere det?

Svaret ditt adresserer ikke at det osmanske riket og palestinerene helt fint klarte å holde orden på hvem som dyrket og bodde på land under eget regelverk selv om britene slet med å registrere det.

Jeg viste til kilde på hvordan det fungerer. 

Jeg viste til en kilde fra en person som forstod regelverket, som laget statistikken jeg presenterte -- som du hadde kildeløse negative karakteristikker på.
Hvem er det, konkret, som kritiserer denne statistikken, og på hvilket grunnlag?'

Kilden din og din presentasjon av land tok ikke hensyn til sedvanen til folket som bodde på landet, kun vestlig sedvane.

Vel, historisk sett så gjør det jo det, landområder tas over hele tiden, i krig, gjennom salg, og annet
Slik har det vært i hele historien, USA kjøpte Alaska fra russerne, og fikk med en haug med urfolk, Svenskene tok halve Norge som krigsbytte opp gjennom årene osv. Unntaket er palestinerne, da er det plutselig "folket" som bestemmer

Her er du også veldig nær:
Legg merke til at de ikke etnisk renset områdene, og at nye myndigheter ikke nekter folkene som bor der å bruke offentlig land de er en del av.
Skattene de betaler fortsetter å gå til å forvalte landet de bor på, selv om de er del av et nytt fellesskap.
De mistet tilknytning til Russland, men fikk tilknytning til USA, og bevarer sin tilknytning til landet de bor på -- og om land selges til privat eie så får landet de er del av ressurser de som bor der nyter godt av, inkludert dem.

Relativt til nordmenn, og folk i Alaska, hvordan gikk det med palestinerene?
Fikk de fortsette å bo der? Nyter de fremdeles retten til å bevege seg fritt på landet de er del av?
Norge fikk råderett over seg selv, men mistet tilgangen til og muligheten til å kjøpe svensk natur.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Skrevet
0laf skrev (3 minutter siden):

Hvordan fungerer denne elegante ansvarsfraskrivelsen din, som kun gjelder palestinere, når det er styresmakten som er valgt av folket, og i følge meningsmålinger støttet av flesteparten av folket, som bedriver terror?

Hvis det var et fritt valg i Russland, så ville sannsynligvis Putin vunnet.
Likevel regner jeg ikke de vanlige russerene, som folk, ansvarlige, fordi de er offer for omfattende misinformasjon.

Å være informert og å ha reelle valg -- som er to sider av samme mynt -- er essensielt for et fungerende demokrati, og en viktig del av det å være moralsk ansvarlig:

Hvis noen har vrangforestillinger, er misinformert, så er de å regne for utilregnelige, og de trenger hjelp.
Russerene trenger hjelp, for å både være ansvarlige, og for å ta bedre valg.

Om Putin styrtes, så behøver fremdeles russerene hjelp -- selv om Russland som nasjon bør stilles til ansvar for å betale reparasjoner til Ukraina.

Folket ha både ha muligheten og makten, i tillegg til muligheten til å være informert, for å ha en realistisk mulighet til å avsette regjeringen sin -- for å regnes å være ansvarlig.

---

Da Hitler kuppet makten, så sluttet i en viss grad de sivile tyskerene ansvar, da det var praktisk vanskelig å forvente dem å motsette seg makten, og de ble utsatt for propaganda.

De var fremdeles ansvarlige for å falle for misinformasjon i perioden hvor de burde visst bedre -- slik amerikanere i dag er ansvarlige for den manglende kildekritikken og for egen tro på misinformasjon, som får høyreradikale til å vinne.
På et punkt vinner misinformasjonen, om de ikke kjemper tilbake.

Men på et punkt trenger de også hjelp for å endre kurs.
Som en av mine siste opprettede tråder handler om.

Det gjelder muligens Israel.

---

De fleste palestinere er grovt misinformerte, mer så enn israelere, gjerne på nivå med russere.
Som igjen, for palestinerene sin del, er et produkt av omstendighetene, som er en konsekvens av handlingene som går helt tilbake til 1947-1948 -- allerede før krigen -- da den etniske rensingen startet.
Nakba.

Frihet og fred er nær essensielt for at folk skal ha muligheten til å være informert og med det ha muligheten og ansvar for å ta moralsk riktige valg.

Landet de eier, landet deres foreldre, besteforeldre og slekt kultiverte, har vært tatt fra dem siden 1947-1948.
De har vært okkupert siden 1967 -- i definisjonens ånd, selv om Israel har forsøkt å vri seg unna å være okkupant i lovens bokstav.

---

Hamas kan, åpenbart, ikke styre et Palestinsk land.
Og palestinerene som folk er for skadet av traumer og misinformasjon til å ta fornuftige valg ved demokratiske valg.

---

Du synes gjerne dette ser beleilig ut, men jeg beskriver jo standardene jeg holder for eksisterende grupper, og kan vise til at dette er meninger jeg har hatt om russerene i flere år -- og jeg er konsekvent angående meningene mine om dette.

En av de siste 10 trådene mine på forumet handler nettopp om hvordan man stopper overgangen fra demokrati til diktatur gjennom misinformasjon, en tråd oppretteti 2017, om hvordan USA kan hindre misinformasjon fra å la landet ende i diktatur.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
0laf skrev (26 minutter siden):

Ah, bare siden 1967 altså?
Ikke okkupert av osmanene, Egypt eller Jordan, kun de fæle jødene fra 1967 ... sier mer enn du tror

...hvilke friheter og livsvilkår hadde palestinerene under det osmanske riket, relativt til under okkupasjonen utført av Israel?

0laf skrev (26 minutter siden):

Akkurat som forventet, palestinerne er helt uskyldige i Hamas sine terrorangrep

Spørsmål som lar deg finne ut av slike problemstillinger selv:

1: Er de informerte? Hvis ikke;
Hvordan skal de vite hva de burde gjøre?

2: Har de realistiske muligheter til å gjøre noe med det?
Hvis ikke, hva skal de gjøre -- ingen uorganiserte sivile kan forventes å ofre livet sitt mot sin egne regjering.

Dette gjelder Russere såvel som palestinere.
Om noen forsøker, så er de åpenbart helter, selv om de mislykkes.

Og mens du sikkert oppfatter det som en bortforklaring, så ville jeg sagt og sier faktisk det samme om russere akkurat nå, og tyskere i 1940 -- og legg merke til at du ikke adresserer hva jeg skriver, du bare gjør ondsinnede, feilaktige, antagelser om motivasjonen min.

Jeg mener; Er du uenig i hva jeg skriver -- når logikken anvendes på russerene?
Eller i gryende diktaturer, hvis ferd mot avgrunnen er ledet an av misinformasjon?

---

Merk også at jeg ikke mener jøder som gruppe, i Israel anno 1947-1948, er ansvarlige for Nakba.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (34 minutter siden):

Landet de eier, landet deres foreldre, besteforeldre og slekt kultiverte, har vært tatt fra dem siden 1947-1948.
De har vært okkupert siden 1967 -- i definisjonens ånd, selv om Israel har forsøkt å vri seg unna å være okkupant i lovens bokstav.

Anser du hele Israel som okkupert land?

• Liker 5
Skrevet
DukeNukem3d skrev (5 minutter siden):

Anser du hele Israel som okkupert land?

Minst det som var privat eid etter deres standarder -- og palestinerene må enten få reise tilbake, eller en stor del av landet de kultuvert og bygget infratstrukturen på.

Hvis det blir en enstatsløsning, så får de jo delta i felleseiet av landområdet de kommer fra, igjen.
Med en tostatsløsning, så blir det et kompromiss -- som ikke nødvendigvis er rettferdig, men, som nevnt mange ganger før -- så er både sivile israelere og palestinere ofre for respektive myndigheter sine ugjerninger.

• Liker 2
Skrevet
ParadiseCity skrev (6 timer siden):

Hva er ditt syn med tanke på det som foregår på Gaza da, tatt i betraktning med spesifikke utsagn fra sentrale regjeringsmedlemmer og høytstående individer i IDF. 

Jeg tenker at det er dårlige epler i Israel som andre steder, men at Israel og IDF ikke har noen policy om å utrydde eller pine palestinere på generelt grunnlag. Mange av utsagnene har også blitt trukket tilbake/beklaget i ettertid. At Sylvi Listhaug sier én ting, betyr ikke at regjeringen, stortinget, og Forsvaret må stå for det. Selv om Sylvi er en fremtredende politiker. At enkelte soldater allikevel har gjort lovbrudd er svært sannsynlig. Ingen større krig kan utkjempes uten at noen sivile blir urettmessig drept.

At mange sivile blir drept i en krig som Gaza er ikke overraskende. Man kan se på Mosul 2016-2017 for noe sammenlignbart, med islamistiske krigere som ikke tar noen sivile hensyn, som forsvarer et tett befolket urbant område. Der er det rapportert om sivile tap på 40 000 eller mer, av kurdisk etteretningstjeneste, i en krig som varte 9 måneder. Det er ca. samme antall døde pr dag som tallene oppgitt i Gaza, men tallene fra Gaza inkluderer også stridende. Så kan det hende tallene i Mosul er oppblåst, og at tallene i Gaza viser seg å være mange ganger høyere, men det vet vi ikke i dag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Mosul_(2016–2017)

• Liker 1
Skrevet
Sir skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det er dårlige epler i Israel som andre steder, men at Israel og IDF ikke har noen policy om å utrydde eller pine palestinere på generelt grunnlag. Mange av utsagnene har også blitt trukket tilbake/beklaget i ettertid. At Sylvi Listhaug sier én ting, betyr ikke at regjeringen, stortinget, og Forsvaret må stå for det. Selv om Sylvi er en fremtredende politiker. At enkelte soldater allikevel har gjort lovbrudd er svært sannsynlig. Ingen større krig kan utkjempes uten at noen sivile blir urettmessig drept.

At mange sivile blir drept i en krig som Gaza er ikke overraskende. Man kan se på Mosul 2016-2017 for noe sammenlignbart, med islamistiske krigere som ikke tar noen sivile hensyn, som forsvarer et tett befolket urbant område. Der er det rapportert om sivile tap på 40 000 eller mer, av kurdisk etteretningstjeneste, i en krig som varte 9 måneder. Det er ca. samme antall døde pr dag som tallene oppgitt i Gaza, men tallene fra Gaza inkluderer også stridende. Så kan det hende tallene i Mosul er oppblåst, og at tallene i Gaza viser seg å være mange ganger høyere, men det vet vi ikke i dag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Mosul_(2016–2017)

Nå er det fremtredende regjeringsmedlemmer jeg sikter til, ikke opposisjonen. Og jeg har ikke fått med meg at deres uttalelser har blitt trukket tilbake? Tvert i mot så bare eskalerer de på rett og slett folkemordprat. Samtidig så eskalerer voldsbruken mot sivile fra IDF sin side som nok har en sammenheng. 

Jeg må si at dette er ganske så dobbeltmoralsk og en helt åpenbar dobbeltstandard. Du gjør ikke akkurat din side noen tjenester ved å prøve å bortforklare eller forsvare uttalelser fra regelrett fascister slik som Ben Gvir, den israelske sikkerhetsministeren,  Som sverger til Khananisme, altså en ideologi og parti forbudt i Israel og blir i USA ansett som en terrororganisasjon… Ja han er en av de dårlige eplene du nevnte, det er bare merkelig at den israelske regjeringen har valgt å utnevne en av landets dårligste epler til å bli sikkerhetsminister… Samtidig som landet blir beskyldt fra alle kanter å begå folkemord…

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Itamar_Ben-Gvir

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kahanism

Dette er kun en av regjeringsmedlemmene. Jeg kan ta opp flere hvis du ønsker det, for eksempel nåværende og den forrige forsvarsministeren . Det er en rød tråd her med alle disse individene som sitter med makten. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...