Ballalaika Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) rabler skrev (8 minutter siden): Ja så klart. Liver er så mye enklere når vi kan drepe folk vi ikke liker 🙄 Journalister har en spesiell beskyttelse under FN som ikke er åpen for tolkning. Journalister har en spesiell beskyttelse i krig. Å drepe journalister er en krigsforbrytelse. Ballalaika skrev (17 minutter siden): Er feks Daniel Hagari en journalist? Så hvis Daniel Hagari hadde blitt drept av en av Hamas' skarpskyttere, vel vitende om hvem han var, og MIFF hadde laget en artikkel med overskrift typ Hamas med målrettede drap på israelsk journalist, så hadde du fordømt Hamas for krigsforbrytelser og angrep på pressen? Endret 8. juni av Ballalaika 5
rabler Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 8 minutes ago, Tussi said: Som han da, Er Daniel Hagari beskyttet av dette? Er det en krigsforbrytelse for Hamas å drepe ham? Du trenger ikke later som dette er vanskelig for det er det ikke. Om Daniel Hagari er på oppdrag som journalist er det en krigsforbrytelse å drepe han, men så vidt jeg har klart å finne ut så er ikke det en av hans roller. 🙄 Det spiller ingen rolle hvem du er eller hvilke andre roller du har. Er du til stede som en journalist så er det en krigsforbrytelse å drepe deg. 3
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) rabler skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke later som dette er vanskelig for det er det ikke. Om Daniel Hagari er på oppdrag som journalist er det en krigsforbrytelse å drepe han, men så vidt jeg har klart å finne ut så er ikke det en av hans roller. 🙄 Det spiller ingen rolle hvem du er eller hvilke andre roller du har. Er du til stede som en journalist så er det en krigsforbrytelse å drepe deg. Ok. Så presseansatte i islamsk hellig krig er beskyttet, presseansatte i idf er ikke, selv led samme yrke. Er ikke overrasket over at du sier det dog. Jeg er i det minste konsekvent, uavhengig av hvem jeg støtter Endret 8. juni av Tussi 3 1
rabler Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 1 minute ago, Tussi said: Ok. Så presseansatte i islamsk hellig krig er beskyttet, presseansatte i idf er ikke, selv led samme yrke. Er ikke overrasket over at du sier det dog. Lykke til med å finne ut hvor jeg har kommet med slike påstander 🙄 3
rabler Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni https://casebook.icrc.org/case-study/protection-journalists Quote Under Articles 79.2 and 51.3 of Protocol I, journalists enjoy the protection afforded by international humanitarian law provided that they do not take a direct part in the hostilities. [...] According to the Commentary of Article 51.3, “direct participation in the hostilities” means “acts of war which by their nature or purpose are likely to cause actual harm to the personnel and equipment of the enemy armed forces.” The fact that a journalist engages in propaganda cannot be considered as direct participation (see below). It is only when a journalist takes a direct part in the hostilities that he loses his immunity and becomes a legitimate target. Once he ceases to do so, he recovers his right to protection against the effects of the hostilities Dette er ikke så forbanna vanskelig! 1 1
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni rabler skrev (5 minutter siden): https://casebook.icrc.org/case-study/protection-journalists Dette er ikke så forbanna vanskelig! Og dette angår Daniel Hagari i aller høyeste grad 2
Ballalaika Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni rabler skrev (5 minutter siden): Lykke til med å finne ut hvor jeg har kommet med slike påstander 🙄 Tussi skrev (3 timer siden): La meg klargjøre, jeg beklager de som er drept som ikke er knyttet til terror, men at en "journalist " på jobb for en terrorgruppe blir målrettet angrepet er helt innafor. rabler skrev (47 minutter siden): Det er helt innafor å drepe journalister? Jeg har hørt om skylapper, men dette tar faktisk kaka! Fy faen. oops 2 1
rabler Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 8 minutes ago, Tussi said: Og dette angår Daniel Hagari i aller høyeste grad Gjør det? Jeg sjekket ikke så veldig nøye, men jeg har ikke funnet noe informasjon om at han jobber som journalist. Om han jobber som journalist så har han selvsagt beskyttelse som alle andre journalister. 3
rabler Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 9 minutes ago, Ballalaika said: oops Jeg tror du har store lesevansker. Du bør få dette sjekket… 2 1
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Hm, så her har vi faktisk beviset fot at Hamas hadde tuneller under sykehus? 8
Ballalaika Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni rabler skrev (4 minutter siden): Jeg tror du har store lesevansker. Du bør få dette sjekket… Tror det er mer at du ikke greier å holde styr på din egen bulls*** 3
Ballalaika Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Den daglige påminnelsen på hvorfor man er så lunken ifht å legge til grunn hva forskjellige NGOs ol osv kommer med. Hun argumenterer altså mot at Hamas bruker beskyttete fasiliteter, som sykehus, med at hun aldri har sett noen i uniform. Dette er noen som enten er helt avsondret fra realiteter, eller bevisst villeder publikum. https://x.com/SkyNews/status/1931632143173566816/mediaViewer?currentTweet=1931632143173566816¤tTweetUser=SkyNews 4
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) Ballalaika skrev (7 minutter siden): Den daglige påminnelsen på hvorfor man er så lunken ifht å legge til grunn hva forskjellige NGOs ol osv kommer med. Hun argumenterer altså mot at Hamas bruker beskyttete fasiliteter, som sykehus, med at hun aldri har sett noen i uniform. Dette er noen som enten er helt avsondret fra realiteter, eller bevisst villeder publikum. https://x.com/SkyNews/status/1931632143173566816/mediaViewer?currentTweet=1931632143173566816¤tTweetUser=SkyNews Merkelig det der, de brukte shifa sykehuset som tortursenter i 2014. Hun tør kanskje ikke si noe annet, var det ikke en norsk kvinne i UNRWA som måtte krype for Hamas etter noen sa sannheten? Endret 8. juni av Tussi 3
Ballalaika Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Tussi skrev (1 minutt siden): Merkelig det der, de brukte shifa sykehuset som tortursenter i 2014. Hun tør kanskje ikke si noe annet, var det ikke en norsk kvinne i UNRWA som måtte krype for Hamas etter noen sa sannheten? Blir vanskelig å se Hamas i uniform iom at de ikke bruker uniform. See no evil, hear no evil, speak no evil 5 1
Tussi Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Ballalaika skrev (3 minutter siden): Blir vanskelig å se Hamas i uniform iom at de ikke bruker uniform. See no evil, hear no evil, speak no evil Good point 2
UglaSukk Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni "Israel intercepts Gaza-bound aid ship, detaining Greta Thunberg and other prominent activists." https://www.cnn.com/2025/06/08/middleeast/freedom-flotilla-gaza-aid-ship-thunberg-intl-hnk?cid=external-feeds_iluminar_msn 1 2
UglaSukk Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Konvoi, over land, fra Tunisia : "A large-scale Maghreb land convoy of volunteers is set to depart from Tunisia towards the Gaza Strip on Monday, calling for an end to what organisers describe as Israel's ongoing war of extermination against the Palestinian enclave, and demanding the lifting of the blockade and the delivery of humanitarian aid." https://www.newarab.com/news/maghreb-volunteers-launch-gaza-siege-land-convoy-tunisia 2
ForTheImperium Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Jeg kan ikke FORDRA hva Israel gjør mot den palenstinske befolkningen. Det knuser hjertet mitt å se hva som skjer. Mildt sagt folkemord. Ikke Holocaust nivå, men uansett folkemord. Men på den andre siden av meg, viser ikke Israel også at når det terrorgrupper så må man være hard og kompromissløs?
Ballalaika Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni UglaSukk skrev (20 minutter siden): Konvoi, over land, fra Tunisia : "A large-scale Maghreb land convoy of volunteers is set to depart from Tunisia towards the Gaza Strip on Monday, calling for an end to what organisers describe as Israel's ongoing war of extermination against the Palestinian enclave, and demanding the lifting of the blockade and the delivery of humanitarian aid." https://www.newarab.com/news/maghreb-volunteers-launch-gaza-siege-land-convoy-tunisia Får håpe de ikke har tenkt å eskalere med å bevæpne seg og gå til angrep, så det blir en reprise av episoden fra 2010. 1 1
leifeinar Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni ForTheImperium skrev (29 minutter siden): Men på den andre siden av meg, viser ikke Israel også at når det terrorgrupper Greit å huske hvem som sitter å bestemmer hva som er terrorgrupper. de terrorangrep som israel utførte før 7 oktober snakkes ikke om. de hundrevis av angrep mot sine naboland er liksom bare OK. IDF driver i høyeste grad med terror hvor sivile med overlegg daglig likvideres 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå