Red Frostraven Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Ballalaika skrev (18 timer siden): Ser at jeg greier ikke lokke deg til å svare uten ordsalater. Takk for samtalen. Jeg ga deg definisjonen på gisler, og påpekte at det er en minst 50 år lang strategi å arrestere tilfeldige palestinere for å holde dem fanget uten at de får juridiske rettigheter, inkludert tallene på hvor vanlig dette er. Jeg påpekte også at politiske fanger noen ganger er gisler, og at det passer for majoriteten av palestinere i fangeskap i Israel i dag. https://www.sciencedirect.com/topics/social-sciences/hostage-taking Jeg liker også å påpeke at anekdoter ikke er beviser for mer enn enkelttilfeller, og viktigheten av statistiske analyser av situasjoner som rammer tusener -- nettopp for å forhindre en anekdotisk fremgang til motsvar. Så trekker du deg. Ser ikke du selv -- eller de komplette tullingene som stemmer deg opp når du ikke poster seriøse svar -- at du ikke opptrer seriøst i svarene du gir på poster som forholder seg til fakta om situasjonen og bruker ord og definisjoner på en riktig og ansvarlig måte, selv når disse ordene er sterke ord? Nå er vi igjen i "loftily indicating by some phrase that the time for argument is past."-fasen av sirkelen. Tussi skrev (1 time siden): Tyrkia burde trekke seg ut av Kypros og Syria før de snakker om Israel, samt slutte å angripe vannforsyningen til nordøstlige Syria Man MÅ ikke fjerne bjelken i eget øye for å hjelpe noen som har en bjelke i sitt øye. Det blir farlig nært whatabout-isme: Israel bør være bedre, selv om Nord-Korea og/eller andre land er verre. Alle bør være moralske og holde alle andre til en moralsk standard de holder seg selv til, slik at vi får avsluttet den mørke tiden av menneskeheten hvor stater bruker vold for å skaffe seg og beholde ressurser som ligger på land som tilhører andre. 5 1
Ballalaika Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli (endret) Red Frostraven skrev (5 minutter siden): https://www.sciencedirect.com/topics/social-sciences/hostage-taking Hvorfor dumper du en helt bok som ikke ser ut til å drøfte Israel/Palestina fengslinger? Og så glir innlegget ditt over i en ny ordsalat. Dette er jo et modus operandi(ikke bare på denne tråden, om jeg får være litt ærlig) #gishGallop Endret 16. juli av Ballalaika 8 1
Red Frostraven Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Ballalaika skrev (34 minutter siden): Hvorfor dumper du en helt bok som ikke ser ut til å drøfte Israel/Palestina fengslinger? Og så glir innlegget ditt over i en ny ordsalat. Dette er jo et modus operandi(ikke bare på denne tråden, om jeg får være litt ærlig) #gishGallop Det er ingen "hel bok", det er en beskrivelse av temaet og poenget vi diskuterer angående fengslede palestinere. Passer ikke definisjonen eller kildene mine sine beskrivelser av gisler -- hva er det som ikke passer definisjonen, for majoriteten av dem som er i fengsel? Er det gaslighting du forsøker på? Du lykkes i å overbevise tre personer disponert for å falle for slik type argumentasjon, men ikke undertegnede, og ingen rasjonelle aktører. 6
ParadiseCity Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Tussi skrev (2 timer siden): Tyrkia burde trekke seg ut av Kypros og Syria før de snakker om Israel, samt slutte å angripe vannforsyningen til nordøstlige Syria Å sidestille det Tyrkia driver med i Syria med hva Israel driver med på Gaza og vestbredden er å tøye strikken utrolig langt. Kypros gikk de inn i på 70 tallet for å beskytte en tyrkisk minoritet etter at greske ultranasjonalister tok makten på øya. Å fordømme det samtidig som du applauderer Israels inntog i Syria for å forsvare druzerne er bare ren hykleri 5
Ballalaika Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli (endret) Red Frostraven skrev (12 minutter siden): Det er ingen "hel bok", det er en beskrivelse av temaet og poenget vi diskuterer angående fengslede palestinere. Passer ikke definisjonen eller kildene mine sine beskrivelser av gisler -- hva er det som ikke passer definisjonen, for majoriteten av dem som er i fengsel? Er det gaslighting du forsøker på? Du lykkes i å overbevise tre personer disponert for å falle for slik type argumentasjon, men ikke undertegnede, og ingen rasjonelle aktører. Det mest sjenerøse og høflige jeg kan svare er at du rett og slett ikke vet hvordan man bygger opp argumentasjon. Mulig Wikipedia har noen artikler som kan hjelpe deg med det... Endret 16. juli av Ballalaika 8
Red Frostraven Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Ballalaika skrev (8 minutter siden): ... Rapportert for trolling og din gjentagende forsøk på manipulasjon av de retorisk svakere forummedlemmene våre. 7
Rhabagatz Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli 21 minutes ago, Red Frostraven said: Er det gaslighting du forsøker på? Du ser jo hva slags svar du får, hvorfor gidder du? 3 1
Paxville Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli (endret) Red Frostraven skrev (10 minutter siden): Rapportert for trolling og din gjentagende forsøk på manipulasjon av de retorisk svakere forummedlemmene våre. Forventer du at noen skal ta dette seriøst? Hvem er disse forummedlemmene? Endret 16. juli av Paxville 4 2
Rhabagatz Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli 13 minutes ago, Paxville said: Hvem er disse forummedlemmene? Folkemordkameratene? 2 1
Paxville Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli (endret) Rhabagatz skrev (7 timer siden): Folkemordkameratene? Vel, fyren som har sittet her i 15år (ifølge han selv) med venstreekstremistisk tullprat og ordsalater ingen forstår noenting av, er ikke akkurat i noen posisjon til å anklage andre for forsøk på manipulasjon. Dette her er så hysterisk dumt at det finnes ikke ord. Endret 16. juli av Paxville 5 2
Atib Azzad Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli 3 minutes ago, Paxville said: Vel, fyren som har sittet her i 15år (ifølge han selv) med venstreekstremistisk tullprat og ordsalater ingen forstår noenting av, er ikke ikke akkurat i noen posisjon til å anklage andre for forsøk på manipulasjon. Dette her er så hysterisk dumt at det finnes ikke ord. Jeg synes det er ærlig å stå frem og inrømme at man ikke klarer å lese lengre tekster, at de blir til ordsalater man ikke forstår, ærlig sak. Men det er ikke dermed slik at alle har det sånn, jeg har ingen problemer med å forstå innholdet i tekstene til denne brukeren, det er verken komplisert, uoversiktelig, eller innfløkt. 5 2
Red Frostraven Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Paxville skrev (5 minutter siden): Vel, fyren som har sittet her i 15år (ifølge han selv) med venstreekstremistisk tullprat og ordsalater ingen forstår noenting av, er ikke ikke akkurat i noen posisjon til å anklage andre for forsøk på manipulasjon. Dette her er så hysterisk dumt at det finnes ikke ord. Bare for å sjekke; Er det noen som har problemer med å forstå hva jeg sier eller vil frem til i denne posten sitert under, foruten trollene? Sitat Per definisjon er majoriteten av dem gisler, eller politiske fanger; https://www.merriam-webster.com/dictionary/hostage ...som jo ikke er en ny strategi fra israelsk side. Rory McCarthy, The Guardian's Jerusalem correspondent, estimated that one-fifth of the population has at one time been imprisoned since 1967.[29] On 11 December 2012, the office of then-Prime Minister Salam Fayyad stated that since 1967, 800,000 Palestinians, or roughly 20% of the total population and 40% of the male population, had been imprisoned by Israel at one point in time. About 100,000 had been held in administrative detention.[30] https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinians_in_Israeli_custody Pek gjerne på hva, konkret, dere mener er uklart, i så fall -- eller hva dere mener ikke er relevant for diskusjonen. 6
Rhabagatz Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli (endret) 8 minutes ago, Red Frostraven said: Bare for å sjekke; Er det noen som har problemer med å forstå hva jeg sier eller vil frem til i denne posten sitert under, foruten trollene? Pek gjerne på hva, konkret, dere mener er uklart, i så fall -- eller hva dere mener ikke er relevant for diskusjonen. Nei, ingen problemer og høyst relevant. Det er ren debattsabotasje vi ser, som jo er merkevaren til angjeldende debattant. Det er bare å overse slik oppførsel. Endret 16. juli av Rhabagatz 4 1
Ballalaika Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Red Frostraven skrev (41 minutter siden): Rapportert for trolling og din gjentagende forsøk på manipulasjon av de retorisk svakere forummedlemmene våre. Beklager om du føler deg manipulert. Vanskelig å se hvordan det jeg sier 'manipulisjon' av deg, så vanskelig å ta det til etterretning. Men, ok. 6
JornHansen Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Hvis det finnes en gud (jeg tviler...) så vil straffen for det Israel gjør mot kvinner og barn være evig. 4 1 1
ParadiseCity Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Rhabagatz skrev (17 minutter siden): Nei, ingen problemer og høyst relevant. Det er ren debattsabotasje vi ser, som jo er merkevaren til angjeldende debattant. Det er bare å overse slik oppførsel. Bare blokker de. Ignorer de. Da mister de interessen fort og hopper på Ukrainia tråden for å forsvare Wagner eller noe. Det eneste de driver med er trolling og rage baiting. 4 2
skaftetryne32 Skrevet 17. juli Skrevet 17. juli Red Frostraven skrev (19 timer siden): Er det noen som har problemer med å forstå hva jeg sier eller vil frem til i denne posten sitert under, foruten trollene? Nope, bare trollene, de har nok ikke noen gode svar, da er det lett å komme med alle mulige slags sære påstander som de bruker for å rette oppmerksomheten til andre enn seg selv, kunne ønske moderator teamet gjorde mer med alle disse trollene som har dukket opp i det siste. 3
UglaSukk Skrevet 17. juli Skrevet 17. juli Netanyahu er svekket: "An Israeli ultra-Orthodox Jewish party announced Wednesday evening that it will resign from the government, stripping Prime Minister Benjamin Netanyahu of his parliamentary majority as Israel wages its longest war in decades." https://www.washingtonpost.com/world/2025/07/16/israel-netanyahu-coalition-shas-politics/ 2
Rune_says Skrevet 17. juli Skrevet 17. juli Ballalaika skrev (På 4.10.2024 den 11.40): Ja, og man må også regne med at om man sender 8000 raketter på naboen over et år så blir det krig tilslutt. Litt dumt av Hezbollah å starte en krig som gjør at sivile får lide kanskje? Gikk tilbake til et av dine første innlegg. Har du noen kilder på dette store antallet ? Eller begynte du rett på desinformasjon? Ser i Wiki https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_projectile_attacks_from_Lebanon_on_Israel_and_the_Golan_Heights at det er snakk om noen få raketter per år og typen raketter som er loggført inkluderer en god del anti-tank raketter som er forståelig når Israel angriper/okkuperer et naboland. I 2024 noe større antall - vi snakker hundrevis, men ikke tusenvis. F.eks. 250 raketter som svar på Israelsk bombing av Beirut ser ut til å være et av de større rakett-angrepene - ganske legitimt i lys av Israel's ensidige aggressjon som okkupasjonsmakt med drøm om Stor-Israel ... hmm... når hørte vi sist noe lignende... ah, ja Stor-Tyskland... Sitat In Lebanon, more than 3,670 people have been killed and at least 15,400 injured since October 2023, according to Lebanese authorities, with more than one million forced from their homes. https://www.bbc.com/news/articles/c3vl4w36wypo 3
Tussi Skrevet 17. juli Skrevet 17. juli UglaSukk skrev (12 minutter siden): Netanyahu er svekket: "An Israeli ultra-Orthodox Jewish party announced Wednesday evening that it will resign from the government, stripping Prime Minister Benjamin Netanyahu of his parliamentary majority as Israel wages its longest war in decades." https://www.washingtonpost.com/world/2025/07/16/israel-netanyahu-coalition-shas-politics/ Det er en god ting 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå