Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

Brother Ursus skrev (2 minutter siden):



Finnes vel ikke nok pro-israelere til å gjøre noe slikt. Er stort sett bare eldre "gladkristne". Men jeg venter meg rabalder fra muslimsk ungdom i Oslo. De har allerede satt igang i Sydney, Australia, der de angriper operahuset.

I Paris foregår det nå en demonstrasjon til sympati for Israel, eller i det minste for ofrene. Jeg lurer på hvordan det går etter hvert... regner med at det må være et stort politioppbud.

Og kjenner jeg den gruppen rett, noe jeg dessverre gjør som følge av jobben min, så bruker de bare muligheten til å lage bråk og helvette i gatene fordi det er moro. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Entern skrev (6 minutter siden):

Noe slikt ble jo forsøkt, det var greia til offiserene som prøvde å drepe Hitler. Drepe Hitler, utlevere noen spesielt forhatte personer…og så kunne Tyskland fortsette å være et nazistisk diktatur i fred 😉 

Om vi kan returnere fokus til dagens situasjon: om Hamas' politiske ledelse skulle bestemt seg for å kaste ekstremistene under bussen ved å utlevere dem til Israel, så *kanskje* det er nok til å stoppe en storskala invasjon. Kanske. Føler ikke det er veldig sannsynlig at Hamas velger den veien. På linje med at Start ikke bare rykker opp til Eliteserien men vinner hele greia i -24.. 😬

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (Akkurat nå):

Om vi kan returnere fokus til dagens situasjon: om Hamas' politiske ledelse skulle bestemt seg for å kaste ekstremistene under bussen ved å utlevere dem til Israel, så *kanskje* det er nok til å stoppe en storskala invasjon. Kanske. Føler ikke det er veldig sannsynlig at Hamas velger den veien. På linje med at Start ikke bare rykker opp til Eliteserien men vinner hele greia i -24.. 😬

Hvis alle de skyldige involverte ble utlevert så kanskje. Men det er jo ekstremt usannsynlig. Vi vet jo heller ikke styrkeforholdet mellom moderate og militante, ikke sikkert de moderate ville være i stand til å gjennomføre dette selv dersom de ønsker det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Entern said:

 

Håper virkelig det ikke blir skikkelig ille her i landet, ikke gøy å jobbe i Oslo sentrum hvis hundrevis av tullinger bestemmer seg for å gå bananas.



Du får ta forhåndsregler. Personlig mener jeg det er på tide at Oslopolitiet inntar nulltoleranse for slike gateopprør, for alle de andre gangene har det gått galt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Eriksendrul skrev (2 minutter siden):

Og kjenner jeg den gruppen rett, noe jeg dessverre gjør som følge av jobben min, så bruker de bare muligheten til å lage bråk og helvette i gatene fordi det er moro. 

Ja, det også. Mye aggresjon der i gården. En del av de allermest «krenkede» er vel gjerne voldsforbrytere sånn ellers og.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 minutter siden):

Ekstremt forenklende og fordummende.

Men om nordmenn hadde gått dør til dør og drept svenske sivile og barn så hadde vi også fortjent å sitte i fengsel

Hva som er ekstremt forenklende og fordummende er sånne innlegg :)

Jeg poengterer bare at når man presser noen inn i et hjørne vil det til slutt gå galt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):



Du får ta forhåndsregler. Personlig mener jeg det er på tide at Oslopolitiet inntar nulltoleranse for slike gateopprør, for alle de andre gangene har det gått galt.

Kommer ikke til å skje med mindre det blir virkelig, virkelig ille (som i: drap) og selv da er det slett ikke sikkert Oslo-politiet ville gjøre noe som helst i den retning.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (Akkurat nå):

Hvis alle de skyldige involverte ble utlevert så kanskje. Men det er jo ekstremt usannsynlig. Vi vet jo heller ikke styrkeforholdet mellom moderate og militante, ikke sikkert de moderate ville være i stand til å gjennomføre dette selv dersom de ønsker det.

De 'moderate' har fått et dobbelt sjokk. Først at ekstremistene har begått uhyrligheter i deres navn, dernest at Isrealerne nå er sinte, veldig veldig sinte. Så sinte at en fullskala invasjon virker overhengende. De burde se skriften på veggen. Spørsmålet er om de er i stand til å agere deretter eller om de velger å binde seg til masta. Jeg er ikke veldig optimistisk.

Lenke til kommentar
Medlem skrev (1 minutt siden):

Hva som er ekstremt forenklende og fordummende er sånne innlegg :)

Jeg poengterer bare at når man presser noen inn i et hjørne vil det til slutt gå galt. 

Palestinerne er presset inn i et hjørne pga sine egne valg. Ved enhver anledning har de valgt krig og terror fremfor fred. Dette får de ta konsekvensene av.

Israelerne har vært humane. Hadde palestinerne oppført seg sånn i et hvilket som helst annet land i regionen, med tilsvarende maktforhold, hadde de sannsynligvis ikke lenger eksistert.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (2 minutter siden):

De 'moderate' har fått et dobbelt sjokk. Først at ekstremistene har begått uhyrligheter i deres navn, dernest at Isrealerne nå er sinte, veldig veldig sinte. Så sinte at en fullskala invasjon virker overhengende. De burde se skriften på veggen. Spørsmålet er om de er i stand til å agere deretter eller om de velger å binde seg til masta. Jeg er ikke veldig optimistisk.

Ser ingen grunn til å være optimistisk. Husk at selv de moderate bare er moderate sammenlignet med folk som synes voldtekt og barnemord er morsomt. De er fortsatt fanatiske fundamentalister.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Kahuna said:

Om vi skal ta @JK22 s siste post for god fisk kan det virke som angrepet på sivile ble utført av en ekstrem fraksjon av Hamas som ikke nødvendigvis har støtte i resten av organisasjonen. Om den 'moderate' delen av Hamas innser at ekstremist-fraksjonen har dømt dem alle så vil de kanskje plutselig komme på at de kan ofres. Da trenger de noen som kan gi Israel beskjed om at de er villig til å forhandle, og at både gisler og ekstremister kan plasseres i potten(hypotetisk eksempel fra min side men rarere ting har skjedd).

Litt av problemet er at det er de ekstreme i Hamas som kontrollerer de "moderate".
Det i hovedsak 8 væpnede grupperinger i Palestinia. Izz al-Din al-Qassam brigadene er den største og best organiserte, dette er HAMAS sin væpnede styrke. Det er disse som anses som den dominante politiske faktoren og de som de-facto styrer. Islamic Jihad er den nest største, de har ofte stått for noen av rakettene mot Israel.

De ulike væpede grupperingene har stort støtte blant folket, det er lite annet i Palestinia som har større oppslutning og støtte enn væpnende grupperinger. Nesten 9 av 10 palestinere mener at politistyrker eller selvstyremyndigheter ikke skal ha lov å arrestere medlemmer av disse grupperingene for å forhindre de fra å utføre angrep mot Israel.

Endret av jallajall
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (11 minutter siden):

...om Hamas' politiske ledelse skulle bestemt seg for å kaste ekstremistene under bussen ved å utlevere dem til Israel...


Tja, denne "politiske" ledelsen er vel eldre mullaher som sitter velbemidlet på bistandspenger i Qatar, så de er vel bare redde for sitt eget skinn, og har nok liten innflytelse på Gaza nå om dagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 minutter siden):

Du rettferdiggjør vold mot sivile. Selv SV mener retorikken din er feil

Jeg mener at om vi hadde vært i samme situasjon hadde det kanskje vært vi som hadde skutt raketter

Og jeg står på det at om man presser et folk for mye vil fæle ting skje

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som har sett virkeligheten av angrepet, som aldri blir vist i norske medier.....fy faen for en pillråtten organisasjon Hamas er, som norske regjeringer har gitt penger direkte eller indirekte til. Ser jeg Støre på tv så slår jeg av, den største drittsekken av en statsminister vi har hatt.

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
fwj__ skrev (Akkurat nå):

For de som har sett virkeligheten av angrepet, som aldri blir vist i norske medier.....fy faen for en pillråtten organisasjon Hamas er, som norske regjeringer har gitt penger direkte eller indirekte til. Ser jeg Støre på tv så slår jeg av, den største drittsekken av en statsminister vi har hatt.

Enig.

Ufattelig at det sitter folk og støtter disse sinnssyke morderne. Tilmed folk som ikke er islamister.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Medlem skrev (4 minutter siden):

Jeg mener at om vi hadde vært i samme situasjon hadde det kanskje vært vi som hadde skutt raketter

Og jeg står på det at om man presser et folk for mye vil fæle ting skje

Og jeg har forklart deg at de «pressede» selv er ansvarlige for sine valg og konsekvensene av disse valgene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mr.M said:

kan dødstallene fra festivalen virkelig stemme? hevdes vel 300 drepte men når man ser det sparsomme som fins av video/bilder så får man ikke inntrykk av slikt omfang?

(selvsagt like jævlig med "bare" 50 eller hva som helst, men bare lurer)

Det er flere. 260 omfatter de som lå igjen. Det ble fraktet bort døde av folk og ambulanser i tillegg.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...