Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

Entern skrev (1 minutt siden):

Whataboutism er et veldig gammelt grep og veldig veldig kjedelig, synes nå jeg 🥱 (Enig)

Den eneste måten å korrigere hans feilaktige påstand var en whataboutisme, men dere fikk da brukt det flotte ordet dere har lært dere, så dere kunne føle dere smarte.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aiven skrev (11 minutter siden):

Jo takk. Det er han som poster en grovt feilaktig påstand, så det var ikke så vanskelig. Du ville altså kjede deg mindre dersom ingen sa imot strømmen av tøv som han spammer ned tråden med?

Greia er, det spiller liten til ingen rolle hvem som gjorde hva for 5, 10, 15, 20 osv år siden, dette gjelder NÅ. Det er NÅ Hamas med flere har holdt på som de har gjort, og da er det ekstremt kjedelig med konstant mas om hva evt "Vesten" gjorde i "atten-hundre-førr". 

Ja, Irak var en unødig shit-show (var det?), men totalt ikke relevant til gårdagens herjinger. 

Endret av Duriello
Leif
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (2 minutter siden):

Greia er, det spiller liten til ingen rolle hvem som gjorde hva for 5, 10, 15, 20 osv år siden, dette gjelder NÅ. Det er NÅ Hamas med flere har holdt på som de har gjort, og da er det ekstremt kjedelig med konstant mas om hva evt "Vesten" gjorde i "atten-hundre-førr". 

Ja, Irak var en unødig shit-show (var det?), men totalt ikke relevant til gårdagens herjinger. 

Man må bare ignorere all den «jamen slemme Vesten var slemme for hundre år siden» jamringen de alltid kommer med, det er bare støy. Gjespe litt av dem og move on 🥱

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Greia er, det spiller liten til ingen rolle hvem som gjorde hva for 5, 10, 15, 20 osv år siden, dette gjelder NÅ. Det er NÅ Hamas med flere har holdt på som de har gjort, og da er det ekstremt kjedelig med konstant mas om hva evt "Vesten" gjorde i "atten-hundre-førr". 

Ja, Irak var en unødig shit-show (var det?), men totalt ikke relevant til gårdagens herjinger. 

Jeg er enig i at det er lite vits i å trekke det fram i utgangspunktet, men så mye propaganda som han poster, så ønsker jeg å si ifra når noe åpenbart er feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (Akkurat nå):

Man må bare ignorere all den «jamen slemme Vesten var slemme for hundre år siden» jamringen de alltid kommer med, det er bare støy. Gjespe litt av dem og move on 🥱

Det du ikke har greit to ganger nå da i så fall.

Sikker på at de andre her setter pris på at jeg kommenterer at du kommenterer at jeg kommenterer at han kommenterer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som tror at Israel har lært noe av dette? Eller blir det business as usual?

Drepe noen Palestinere, sparke noen folk og kaste litt mer penger inn i militæret?

Jeg mener hvis det hadde vært noe genialt sikkerhetstiltak de kunne gjort for å stoppe dette hadde de gjort det for lenge siden.

Foruten, selvfølgelig, bedre levekårene for palestinerne, ikke holde de fanget i et åpendørs fengsel og andre selvsagte ting som gjør at folk ikke føler seg tvunget til væpnet opprør.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Personen du svarer omtaler Russlands invasjon av Ukraina som «vestens proxykrig mot Russland». Du kaster trolig bare bort tid ved å forsøke å snakke fornuft med de som har et så forvrengt verdensbilde.

Som jeg også har vist til at flere amerikanere som er for krigen gjør. Men bra du vet bedre enn de som tar avgjørelsene i Washington selvsagt at det ikke egentlig er en proxy-krig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PoseJaTakk skrev (Akkurat nå):

Noen som tror at Israel har lært noe av dette? Eller blir det business as usual?

Drepe noen Palestinere, sparke noen folk og kaste litt mer penger inn i militæret?

Jeg mener hvis det hadde vært noe genialt sikkerhetstiltak de kunne gjort for å stoppe dette hadde de gjort det for lenge siden.

Foruten, selvfølgelig, bedre levekårene for palestinerne, ikke holde de fanget i et åpendørs fengsel og andre selvsagte ting som gjør at folk ikke føler seg tvunget til væpnet opprør.

De er jo nødt til å lære, for dette er kanskje tidenes etterretningsblunder. Ganske utrolig at noe slikt kan skje langs en så kort og godt overvåket grense.

En ønskedrøm ville vel vært om de sluttet å undertrykke palestinerne også, men det blir nok bare mer av det nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Personen du svarer omtaler Russlands invasjon av Ukraina som «vestens proxykrig mot Russland». Du kaster trolig bare bort tid ved å forsøke å snakke fornuft med de som har et så forvrengt verdensbilde. «Vesten» vil få skylda for alt, uansett. Skal man i det hele tatt komme noen vei i slike diskusjoner må man først befinne seg i samme solsystem.

Godt poeng!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PoseJaTakk skrev (7 minutter siden):

Noen som tror at Israel har lært noe av dette? Eller blir det business as usual?

Drepe noen Palestinere, sparke noen folk og kaste litt mer penger inn i militæret?

Jeg mener hvis det hadde vært noe genialt sikkerhetstiltak de kunne gjort for å stoppe dette hadde de gjort det for lenge siden.

Foruten, selvfølgelig, bedre levekårene for palestinerne, ikke holde de fanget i et åpendørs fengsel og andre selvsagte ting som gjør at folk ikke føler seg tvunget til væpnet opprør.

 

Jeg tror de har lært at de kan ikke lenger ta i palestinerne med silkehansker for å glede pro-palestinske/anti-israelske krefter i Vesten og andre steder.

De må knuse terroristene en gang for alle.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (4 minutter siden):

Jeg tror de har lært at de kan ikke lenger ta i palestinerne med silkehansker for å glede pro-palestinske/anti-israelske krefter i Vesten og andre steder.

De må knuse terroristene en gang for alle.

Hvis Israel frem til i dag har brukt silkehansker, tør jeg ikke forestille meg hva som kommer av lidelse.

Endret av Psykake
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...