Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (Akkurat nå):

Rart at ikke flere har hørt om alle disse drapene i Vestfold

IKEK drap, LOOL, sa man hadde blitt drept 😛

Lese igjen hva jeg skrev, sa aldri noen har dødd 😛
Kameraten min ble julet opp, og jeg hdde blitt drept pr idag hvis jeg gikk ut idag med flagget hahaa.

Så mange hatefulle folk av folk.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (Akkurat nå):

Hvem har sagt noe om systematisk utryddelse med atombomber?

Palestinerne fortjener ikke respekt og likeverd slik de oppfører seg. Deres nåværende styresett og alt som hører til må knuses fullstendig.
 

Begynner Pakistan angrep med atombomber kommer India på besøk :tease:

Hvordan skal Israel knuse dem? Og etterpå forhindre at konflikten blusser opp på ny?

India gir faen i Israel og Pakistan har fortsatt 99 bomber igjen til de. Trenger bare 1 for Israel.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, PoseJaTakk said:

Noen som tror at Israel har lært noe av dette? Eller blir det business as usual? Drepe noen Palestinere, sparke noen folk og kaste litt mer penger inn i militæret? Jeg mener hvis det hadde vært noe genialt sikkerhetstiltak de kunne gjort for å stoppe dette hadde de gjort det for lenge siden.

Foruten, selvfølgelig, bedre levekårene for palestinerne, ikke holde de fanget i et åpendørs fengsel og andre selvsagte ting som gjør at folk ikke føler seg tvunget til væpnet opprør.

Palestinerne er sin egen værste fiende. Og slik har det vært i over 70 år. Det eneste som har endret seg er at de har gått vekk fra "frigjøringskamp" som resulterte i Oslo avtalen til å bli representert av Hamas som ligger i samme gata som ISIS hvor målet er å opprette en islamsk stat. "Sideeffekten" er at Israel skal utryddes.
 
Mye av pengestøtten fra vestlige land til palestinerne ender opp hos Hamas. Vestlige land som drømmer om fred og fordragelighet i midt østen. Men Hamas er en del av islams endring i kurs over de siste 50 årene som startet med revolusjonen i Iran. Muslimene har sluttet å tro på moderat islam. Nå skal alle land følge politisk islam og de som står i veien skal utryddes. 

Men heldigvis har vi Huitfeld som i en tale nylig (Luther College, Iowa, 28 September) nevnte at hun hadde besøkt israelske og palestinske ledere for ca. 3 uker siden og oppfordret til "forhandlinger". De samme palestinske lederene som får tildelt millioner i støtte fra land som Norge overser nå massakre av hundrevis av israelske og vestlige sivile. Norske politikere må stilles til ansvar for penger som uten tvil ender opp hos terrorister. Dette er helt uakseptabelt.

Norway has been involved in this conflict for almost 30 years. We will continue to be engaged. Only a negotiated two-state solution will safeguard the security and dignity of both Israelis and Palestinians. I visited the region two weeks ago (14 September 2023). My message to both Israeli and Palestinian leaders is that it is urgent to return to the negotiating table. Before it is too late.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/lecture-by-the-minister-of-foreign-affairs-of-norway-anniken-huitfeldt/id2996173/

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
PoseJaTakk skrev (1 minutt siden):

Hvordan skal Israel knuse dem? Og etterpå forhindre at konflikten blusser opp på ny?

India gir faen i Israel og Pakistan har fortsatt 99 bomber igjen til de. Trenger bare 1 for Israel.

Ikke lest bibelen? hvis jeg får LOV nevne den?

Ingen pr idag har klart ta jødenes land(( Israel området))  
Lov prøve seg, Jøder er ett forsvars folk ikke  Angripsland som USA og resten av verden.
Dem prøver bare overleve.

Er jo spådd en spådom at Kina vil invadere Israel/jødenes land med 200 millioner soldater (( Det dem kristne folk)) har fortalt oss, mange spådomme rogså som har blitt sann.

En av dem er jo den utvandringen fra Egypt og til hjemlandet sitt Israel der idag dem lever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rexxus skrev (4 minutter siden):

IKEK drap, LOOL, sa man hadde blitt drept 😛

Lese igjen hva jeg skrev, sa aldri noen har dødd 😛
Kameraten min ble julet opp, og jeg hdde blitt drept pr idag hvis jeg gikk ut idag med flagget hahaa.

Så mange hatefulle folk av folk.

Ville ikke følt meg trygg i Oslo med Israelsk flagg heller for å si det sånn.

Under corona slapp bermen unna med store hatefulle opptog der de skrek «død over jødene».

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (3 minutter siden):

Palestinerne er sin egen værste fiende. Og slik har det vært i over 70 år. Det eneste som har endret seg er at de har gått vekk fra "frigjøringskamp" som resulterte i Oslo avtalen til å bli representert av Hamas som ligger i samme gata som ISIS hvor målet er å opprette en islamsk stat. "Sideeffekten" er at Israel skal utryddes.
 
Mye av pengestøtten fra vestlige land til palestinerne ender opp hos Hamas. Vestlige land som drømmer om fred og fordragelighet i midt østen. Men Hamas er en del av islams endring i kurs over de siste 50 årene som startet med revolusjonen i Iran. Muslimene har sluttet å tro på moderat islam. Nå skal alle land følge politisk islam og de som står i veien skal utryddes. 

Men heldigvis har vi Huitfeld som i en tale nylig (Luther College, Iowa, 28 September) nevnte at hun hadde besøkt israelske og palestinske ledere for ca. 3 uker siden og oppfordret til "forhandlinger". De samme palestinske lederene som får tildelt millioner i støtte fra land som Norge overser nå massakre av hundrevis av israelske og vestlige sivile. Norske politikere må stilles til ansvar for penger som uten tvil ender opp hos terrorister. Dette er helt uakseptabelt.

Norway has been involved in this conflict for almost 30 years. We will continue to be engaged. Only a negotiated two-state solution will safeguard the security and dignity of both Israelis and Palestinians. I visited the region two weeks ago (14 September 2023). My message to both Israeli and Palestinian leaders is that it is urgent to return to the negotiating table. Before it is too late.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/lecture-by-the-minister-of-foreign-affairs-of-norway-anniken-huitfeldt/id2996173/

Jepp, korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (Akkurat nå):

Ville ikke følt meg trygg i Oslo med Israelsk flagg heller for å si det sånn.

Under corona slapp bermen unna med store hatefulle opptog der de skrek «død over jødene».

Litt sjukt åsen verden har blitt i vårt land da :(
Norge støtter Palestina 100%  gir dem peng :(

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PoseJaTakk skrev (5 minutter siden):

Hvordan skal Israel knuse dem? Og etterpå forhindre at konflikten blusser opp på ny?

India gir faen i Israel og Pakistan har fortsatt 99 bomber igjen til de. Trenger bare 1 for Israel.

Pakistan kan jo prøve seg. Eller vent, de har ikke lyst til å dø, så det gjør de ikke.

India gir faen i Israel, men hadde likt en unnskyldning til å knuse Pakistan.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
PoseJaTakk skrev (Akkurat nå):

Mye rart her. Jeg tror ikke på bibelprofetier. Tror heller ikke at den jevnlige palestiner er en isis sympatisør.

Det som jeg tror er at Hamas vil få en vanskelig grobunn hvis levekårene for folket forbedres. Det er bedre leveforhold på Vestbredden, der sliter Hamas med å få støtte.

Men sliter Hamas der fordi det er bedre forhold, eller er det bedre forhold fordi Hamas ikke styrer der? ;) 

Den jevne palestiner har lest to bøker: Koranen, og Mein Kampf. Jovisst er IS en god sammenligning.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
PoseJaTakk skrev (Akkurat nå):

Mye rart her. Jeg tror ikke på bibelprofetier. Tror heller ikke at den jevnlige palestiner er en isis sympatisør.

Det som jeg tror er at Hamas vil få en vanskelig grobunn hvis levekårene for folket forbedres. Det er bedre leveforhold på Vestbredden, der sliter Hamas med å få støtte.

Problemet er at Hamas kommer til å gjøre allt de kan for å forhindre bedring av levekår for den gjevne palestiner. 😶

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (2 minutter siden):

Pakistan kan jo prøve seg. Eller vent, de har ikke lyst til å dø, så det gjør de ikke.

India gir faen i Israel, men hadde likt en unnskyldning til å knuse Pakistan.

Sikker på det? Hamas er ikke redd for å dø som bevist av de siste dagene. Begynner du å utslette muslimer som folkeslag så vil du få se.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (6 minutter siden):

@Aiven Blir du ikke lei av å sitte å sutre på Vesten i Vesten? Hvorfor ønsker du å oppholde deg et sted du åpenbart ikke liker? Så lenge jeg har vært medlem her inne så har du ikke hatt et eneste ålreit ord å si, annet enn at Vesten er dritt. Igjen, blir du ikke lei? 

Det er alltid riktig å fremme sannhet. Da politisk sannhet alltid består av ulike perspektiver og sider, har man et ansvar for å snakke opp ignorerte perspektiver når man ser de.

Vi lever i en verden hvor sterke maktbaser får lov å dominere eteren i Vesten, i tråd med egne interesser. Det tror jeg flere og flere får øynene opp for. Derfor er det helt nødvendig, hvis vi skal komme oss ut av den hengemyra av utfordringer som har eksplodert det siste året, at noen gjør denne ofte utakknemlige jobben.

Jeg har fortsatt håp om en verden med langt mer harmoni enn i dag, bygd på innsikt. Men hvis vi ikke klarer å oppnå det før atomrakettene flyr, så er det for seint. Jeg kan i det minste si til Vårherre at jeg prøvde litt.

Forøvrig trives jeg utmerket i Vesten, spesielt i USA.

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Kan jo se på religioner først hvem som tror på hva.
Islam = Muslimer.
Fleste Muslimer vil ikke blande seg inn i en krig (( Kun Mannfolka))
Uasnett vill dem som støttet Hamas tapt så utrolig mye att setter folket sitt tilbake fler hundre år ikke tusen år kanskje.

Men jeg tipper att Syria osv Libiy/Jordan kanskje vil hjelpe palestinerne nå(( Hamas)) KAnskje også Egypt.

Vi får se om 1 uke eller 2 hva som skjer fremover. 
Vanskelig vite ting uten vite om hvem som er alliert med hvem elelr ikke.
 

Fem største religioner Tilhengere i 2000 % av verdens befolkning
Kristendom 2,0 milliarder 33 %
Islam 1,2 milliarder 19,6 %
Hinduisme 811 millioner 13,4 %
Kinesisk folkereligion 385 millioner 6,4 %
Lenke til kommentar
Entern skrev (6 minutter siden):

Bring it.

Er muslimer et «folk» nå plutselig? Trodde de var en religion jeg.

Muslimer er ingen Religion. NAvnet Muslim = IKKE RELIGIONSNAVN.
Islam= Religion
Muslimer er folkeslag hva jeg kaller dem,  ikke alle tror på Islam, mange type Muslimer, fleste er snille og hyggelige folk (( normale fok i gata som meg og deg))
Kjenner til fler snille Muslimer :)
Kanskje du burte google navnet Islam og Muslim? 😛

Islam:

https://snl.no/islam

Endret av Rexxus
Lenke til kommentar
PoseJaTakk skrev (14 minutter siden):

Det som jeg tror er at Hamas vil få en vanskelig grobunn hvis levekårene for folket forbedres. Det er bedre leveforhold på Vestbredden, der sliter Hamas med å få støtte.

Gjør de? Jeg trodde Abbas ikke holdt nye valg fordi meningsmålingene viste seier til Hamas. (men en stund siden jeg har satt meg inn i det)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...