Gå til innhold

Erna Solberg har Høyres fulle tillit etter Sindre Finnes sitt aksjeventyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så Ernas pressekonferanse og tenkte to ting:

- Hvordan kunne hun være så naiv?
- Stakkars kvinne. Hun har blitt sveket av mannen sin, og må i tillett gjøre det til en offentlig sak. Hvis det "bare" hadde vært utroskap, hadde ikke vi trengt å vite det.

Sindre Finnes er en drittsekk av dimensjoner som har brakt skam på sin kone og muligens ødelagt hennes politiske karriere.

Jeg reagerte på Rødt-leder Marie Sneve Martinussen sin uttalelse til VG. Hun luktet blod lang vei og gikk løs på Erna med spekulasjoner og anklager før Erna hadde fått tørket tårene. Hun virker som et menneske blottet for empati, det virket som hun koste seg.

Jeg tror på Erna sin versjon, men er åpen for at det er grums. Da synes jeg vi bør ta hensyn til Erna Solberg mens saken etterforskes.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (23 minutter siden):

Straffelov, ok. Men hvordan dette ikke kan betales inn som ekstra skatt slik Hadjia Tajik gjorde må du forklare.. 

Gjenstår å se, Tajik betalte frivillig etter flere mnd etter saken. Vent og se. Dessuten er denne saken helt noe annet nå.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
kote skrev (24 minutter siden):

Jeg så Ernas pressekonferanse og tenkte to ting:

- Hvordan kunne hun være så naiv?
- Stakkars kvinne. Hun har blitt sveket av mannen sin, og må i tillett gjøre det til en offentlig sak. Hvis det "bare" hadde vært utroskap, hadde ikke vi trengt å vite det.

Sindre Finnes er en drittsekk av dimensjoner som har brakt skam på sin kone og muligens ødelagt hennes politiske karriere.

Jeg reagerte på Rødt-leder Marie Sneve Martinussen sin uttalelse til VG. Hun luktet blod lang vei og gikk løs på Erna med spekulasjoner og anklager før Erna hadde fått tørket tårene. Hun virker som et menneske blottet for empati, det virket som hun koste seg.

Jeg tror på Erna sin versjon, men er åpen for at det er grums. Da synes jeg vi bør ta hensyn til Erna Solberg mens saken etterforskes.

Dette har Erna kjent til, men prøver nå å redde stumpene av sitt politiske liv ved å tilsynelatende ofre mannen.
Er dette ekte, er paret skilt i løpet av året.

En stinn bankkonto er kjekt å ha når man skal gå av med pensjon…..

Lenke til kommentar
1 hour ago, OJN said:

Nå har vi sett habilitetsspørsmål mot Arbeiderpartiet før valget og høyre etter valget.

Dette lukter manipulering av befolkningen for å påvirke valget.

Her burde det vært gransking om hvem og hvorfor dette er utført rett før og etter valget.

Hvis granskingen viser at tiden for fremlegging av habilitetsproblemene skyldes manipulering av befolkningen, burde det blitt straff i form av at høyresiden mister kandidater i alle vagkretser.

Man kan ikke løse potensiell valg manipulering, med å manipulere valgresultat. Da måtte det blitt omvalg.

31 minutes ago, Sidekick said:

Og folk blåste seg kraftig opp her på forumet over solbrillesaken til Moxnes. Regner med konsensusen her inne i tråden er at Erna må trekke seg som leder for Høyre nå? Eller?

Jeg mener hun må bryte med Sindre, om hun skal beholde tillit. Hun kan ikke dele livet med noen uten tillit, men selv holde svært tillitskrevende posisjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (2 timer siden):

Og folk blåste seg kraftig opp her på forumet over solbrillesaken til Moxnes. Regner med konsensusen her inne i tråden er at Erna må trekke seg som leder for Høyre nå? Eller?

Nei nei, det er mykje verre med simpelt tjuveri, for det er slik som vanlege folk driver med. Kvitsnippforbytingar viser klasse og dannelse og må sjølvsagt kunne unskuldast. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Er ikke dette forbudt? Hvis det ikke er det, burde det bli det! Man kan aldri stole på ektefeller i slike saker, de aller fleste vil si at de ikke visste noe uansett.

Det er vel ikke straffbart engang å lyve for å slippe å vitne mot familie, om jeg husker rett. Uansett er det jo null sjanse for å bevise at Erna lyver, så hvis det liksom skal være nok, kan vi like godt ikke ha noe regelverk og la politikeres ektefeller handle aksjer fritt.

Hadde vært interessant å sett på timingen på handlene, i forhold til politiske avgjørelser. Men såpass duger vel ikke norske journalister til å sjekke.

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Phantom Software said:

Er ikke forskjellen hovedsaklig hvor vidt du tror på forklaringen til tidligere personer vs forklaringen denne gangen?

For meg er sakene veldig like. Resten er strategi på hvordan de formulerer at de ikke visste, har blitt ført bak lyset, løy til, trodde at... osv., og hvor mye man tror på de fortellingene.

Det ble vel bekreftet fra flere holdt at han var flere ganger på SMK for å om om aksjehandelen i løpet av årene og å avstemme hva han kunne gjøre. Dette synes jeg er en stor forskjell til Huitfeldt. Men hva han gjorde var noe helt annet.

3 hours ago, Phantom Software said:

Klarte ikke finne det i farten, men nokså sikker jeg las tidlige i dag at de tjente ca. 1.8 millioner på aksjer i denne perioden.

1.8 mill på 8 år er 225000 pr år med gjennomsnittlig mer enn 1 transaksjon pr døgn. Virker bare middelmådig.

Endret av trikola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (9 minutter siden):

Dette handler ikke kun om de som er blitt avslørt, men også om de mange som fortsatt ikke har blitt kontrollert - tilliten er tynnslitt om dagen.

 

 

 

Jupp, der er sikkert flere som svetter nå. Det samme gjelder fylkes og lokale politikere som har posisjoner med næringslivet aka kontakter å gjøre med. I politikken har man alltid kontakter med noen som kjenner noen som har kontakter. Slik har det blitt over tid. Dagens politikere løper etter penger og status.

Endret av Jarmo
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Jarmo said:

Jupp, der er sikkert flere som svetter nå. Det samme gjelder fylkes og lokale politikere som har posisjoner med næringslivet aka kontakter å gjøre med. I politikken har man alltid kontakter med noen som kjenner noen som har kontakter. Slik har det blitt over tid. Dagens politikere løper etter penger og status.

De sier det er så lite korrupsjon i Norge, men dette er også en form for korrupsjon som ofte går under radaren.

https://www.transparency.org/en/countries/norway

  • Liker 5
Lenke til kommentar
trikola skrev (44 minutter siden):

1.8 mill på 8 år er 225000 pr år med gjennomsnittlig mer enn 1 transaksjon pr døgn. Virker bare middelmådig.

Humble brag? Det kommer vel helt an på hvor mye han gikk inn med. Ser gjerne statistikk på hvor mange % norske børsspekulanter tjener i gjennomsnitt i året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (2 minutter siden):

De sier det er så lite korrupsjon i Norge, men dette er også en form for korrupsjon som ofte går under radaren.

https://www.transparency.org/en/countries/norway

Det er nok mye som går under radaren. I Vesten er vi flinke til å lage organisasjoner som produserer informasjon der vi ser bedre ut enn resten av verden.

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...