Gå til innhold

Atle Antonsen er tilbake i Kongen Befaler


Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke sett så mye av det programmet, men synes  det jeg så var gøy og synes stort sett Atle er en morsom komiker.
Jeg er dog litt skuffet over at fadesen på baren kokte bort til en diskusjon om hvorvidt Atle burde utestenges, hvorvidt Atle er rasist, hvorvidt det ikke er greit nå som Atle har sagt unnskyld, hvorvidt domstolen synes Atle er rasist etc.

En dag håper jeg vi kan ha en diskusjon om hvorfor folk som Sumaya Jirde nesten må belage seg på slike kommentarer når folk er fulle. Hva det innebærer å gå på bar (og utenfor bar) som ikke-hvit og hvorfor det må være på den måten.

Vi kan godt ta en diskusjon om det. Ut ifra det som har kommet fram i mediene om folks opplevelser om Antonsen, framstår det som han liker å rakke ned på folk. Folk som liker det bruker det de tror kan fungere i konteksten. Antonsen er ikke rævhøl fordi han er rasist, han er rasist fordi han er et rævhøl.

 

Jeg har selv vært på bar med sosial angst. Da har jeg opplevd at samme typen folk har rakket ned på meg, antakelig fordi de ser en svakhet og vil trakkasere enhver person hvor de ser det. Jeg tror kanskje drittsekkproblemet er større enn rasismeproblemet i Norge. Det tror jeg dog er svært vanskelig å løse, siden det har med folks personlighet å gjøre. Et par prosent av befolkningen vil til enhver tid være drittsekker.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Aiven said:

Vi kan godt ta en diskusjon om det. Ut ifra det som har kommet fram i mediene om folks opplevelser om Antonsen, framstår det som han liker å rakke ned på folk. Folk som liker det bruker det de tror kan fungere i konteksten. Antonsen er ikke rævhøl fordi han er rasist, han er rasist fordi han er et rævhøl.

Jeg skal ikke erklære meg selv som den som evt. kan bære en slik diskusjon, men jeg synes karakteristikker om Atles person er mindre interessant enn tendensen det representerer, jeg synes Sumaya Jirde er modig som tør gjenfortelle en opplevelse som fremstiller Atle som en folkekjær person i slikt lys, med alt det medfører.
For å gjenta meg selv tror jeg alle er kjent med den velmenende rasist-satiren Atle forsøker seg på, at det er mer inkluderende å ta bladet fra munnen enn det er å insistere på at dette ikke finnes, selv om satiren kanskje er litt naiv og forenklet så er det alt i alt tenkt som en hyggelig gest.
Jeg tenker ikke på Atle som en rasist som sådan, dersom rasist innebærer å aktivt vedkjenne seg et rasistisk verdensbilde, men jeg tror som mange andre at han kanskje har et overdrevent lettbent forhold til rasisme fordi det ikke rammer ham, at han først og fremst ser på rasisme som noe komisk fordi rase-teori er dumt og u-vitenskapelig (som det ér, men samtidig ikke hindrer det fra å spille en alvorlig og rell rolle i manges liv).

Andre må også få lov å fortelle om sine opplevelser utenfor dette filteret av hvit ironi, uten at det skal relativiseres eller bortforklares, jeg tror det er ganske avgjørende for å ta oppgjør med såkalt hverdagsrasisme at man evner å sette seg inn i hvor ødeleggende det kan være å hele tiden gjøres oppmerksom på at man ikke samstemmer med en gitt idé om hvem som egentlig har sin rettmessige plass her.

Quote

Jeg har selv vært på bar med sosial angst. Da har jeg opplevd at samme typen folk har rakket ned på meg, antakelig fordi de ser en svakhet og vil trakkasere enhver person hvor de ser det. Jeg tror kanskje drittsekkproblemet er større enn rasismeproblemet i Norge. Det tror jeg dog er svært vanskelig å løse, siden det har med folks personlighet å gjøre. Et par prosent av befolkningen vil til enhver tid være drittsekker.

Det kan tenkes at man må forholde seg til at en viss andel vil insistere på å være drittsekker, men dersom de andre bare er tankeløse skulle man kanskje håpe at større innsikt vil føre til mindre mobbing, uavhengig av tematikk.
Sorry om jeg mislykkes i å skrive utfyllende om dette, jeg ønsker ikke å påberobe meg noen slags fasit eller mal.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (2 timer siden):

Oki, supert.

Hvorfor lagde du denne tråden, sånn egentlig? 😊 

To grunner.

1: jeg ville vite hva andre mener

2: har ikke sett noe om dette på nyhetene, så jeg tenkte at tråden ville fungere også som en nyhet.

Synd det ikke ble diskusjon om dette, men at det ble også kritisering av andre sin mening. Jeg respekterer alle meninger om denne saken, og jeg syns man bør få lov til å mene noe selv om man ikke kjenner Atle personlig. Bra at vi fikk dette oppklart ihvertfall 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likte han før, ikke så mye nå lenger. Litt som med Michael Richards «Kramer» fra Seinfeld. Disse personene blir liksom alltid forbundet mer med deres negative uttalelser enn all underholdningen deres. Synd men det er ganske «cut-throat» det greiene der, noen glemmer/tilgir aldri.

Kanskje når det kommer til rasisme, vitsing eller ikke, tror jeg det sitter langt inne å tilgi.

Så bare på KB én sesong, konseptet er bra/artig.

Dette er kanskje TV Norges sin mulighet til å bryte med Antonsen for seertallene kommer nok til å stupe, så kan de be Antonsen dra etter sesongen pga. seertallene og fortsatt bevare fjes. Ikke vet jeg men tror ikke jeg kommer til å se noe mer på det programmet. Alt ferdig med Misjonen på P4, blir liksom ikke det samme for meg.

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (4 timer siden):

Det er ikke snakk om å "utestenge" noen. Han, og stort sett alle andre innen underholdning, selger seg selv som et produkt. Dersom mange nok ikke lenger liker produktet, så faller produktet i verdig. Dersom prisen på produktet (hans lønn) er høyere enn verdien av produktet (markedsverdien for produsenten), så går man for en annen løsning.

Atle har ALL rett til å være en ufyselig type om han vil det ( så lenge han ikke gjør noe ulovlig) og publikum har ALL rett til å ikke synes noe om han lenger. 

Mitt inntrykk av Atle Antonsen har ikke endret seg nevneverdig av denne saken. Mitt inntrykk har alltid vært at han er en brautende halv vulgær bajas, det er inntrykket fremdeles.

 

Helt korrekt. Men har han all rett til å være rasist, konkret såre en person med vilje, erte på seg mange tusen mennesker landet over, for så å bare beklage det for og komme ut av det med noe slags form for ære i behold? Hva har han gjort for å rette opp i situasjonen annet enn å beklage, som alle kan gjøre.

 

Njaaaaaa er ikke helt sikker. Men hvis noen vil ansette han for underholding er vel det OK, spørs bare om han heller burde kjenne sin besøkelsestid.

Tror mange ser på han med andre øyne nå.

Husk på at det er forskjell på å være dust med skikkelig ordentlig vilje, for så å bli kjent for det, leve fint med det, og fortsette sånn… kontra det å sende et stikk til en hel gruppe mennesker verden over mene at de ikke passer inn her over noe så trivielt som en farge på huden. Da endrer ting seg ganske kjapt. Da er man ikke lenger en dust med skikkelig ordentlig vilje, men beint ut rasist. Noe han må stå til ansvar for.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke en gang at Atle egentlig er rasistisk.. Men det han gjorde, i fylla eller edru, beviser at fyren er dum nok til å gjøre noe sånt.. Alternativt at han er arrogant nok til å tro vi vil glemme hvor klin idiot han var.. Og det klarer jeg ikke glemme.. Han er ikke lenger den morsomme/smarte personen jeg trodde han var, så enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (3 timer siden):

Jeg skal ikke erklære meg selv som den som evt. kan bære en slik diskusjon, men jeg synes karakteristikker om Atles person er mindre interessant enn tendensen det representerer, jeg synes Sumaya Jirde er modig som tør gjenfortelle en opplevelse som fremstiller Atle som en folkekjær person i slikt lys, med alt det medfører.
For å gjenta meg selv tror jeg alle er kjent med den velmenende rasist-satiren Atle forsøker seg på, at det er mer inkluderende å ta bladet fra munnen enn det er å insistere på at dette ikke finnes, selv om satiren kanskje er litt naiv og forenklet så er det alt i alt tenkt som en hyggelig gest.
Jeg tenker ikke på Atle som en rasist som sådan, dersom rasist innebærer å aktivt vedkjenne seg et rasistisk verdensbilde, men jeg tror som mange andre at han kanskje har et overdrevent lettbent forhold til rasisme fordi det ikke rammer ham, at han først og fremst ser på rasisme som noe komisk fordi rase-teori er dumt og u-vitenskapelig (som det ér, men samtidig ikke hindrer det fra å spille en alvorlig og rell rolle i manges liv).

Andre må også få lov å fortelle om sine opplevelser utenfor dette filteret av hvit ironi, uten at det skal relativiseres eller bortforklares, jeg tror det er ganske avgjørende for å ta oppgjør med såkalt hverdagsrasisme at man evner å sette seg inn i hvor ødeleggende det kan være å hele tiden gjøres oppmerksom på at man ikke samstemmer med en gitt idé om hvem som egentlig har sin rettmessige plass her.

Det kan tenkes at man må forholde seg til at en viss andel vil insistere på å være drittsekker, men dersom de andre bare er tankeløse skulle man kanskje håpe at større innsikt vil føre til mindre mobbing, uavhengig av tematikk.
Sorry om jeg mislykkes i å skrive utfyllende om dette, jeg ønsker ikke å påberobe meg noen slags fasit eller mal.

Man har jo denne saken her også.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke for at noen skal få livstidsstraff for å være sleivete i kjeften. Selv ikke A.A.

Jeg syntes derimot det var interresant å se iveren etter forhåndsdømmingen fra det norske folk. Tross masse motstridende info, ingen etterforskning var påbegynt og man var ikke i nærheten av sakens kjerne. Likevel.., SKYLDIG!! Like brått tok også feige venner avstand fra A.A. "sånn er ikke vi altså", og der sto mannen naken, venneløs og i offentlig gapestokk fra det norske folk før han fikk blunk for øynene.

Samtidig og like brått fikk Sumaya så mye empati og heilnorsk hjertevarme at hun nærmest tok fyr. Her var det altså to separate branner og det var lett hvis man fikk velge hvilken å stå i.

Jeg tror denne mannen generelt føler seg litt beklemt i det offentlige rom, et rom der han kanskje føler sterkt på presset av å være morsom hele tiden, fra et utall overivrige tilskuere på en restaurant, bar, butikk eller hva det måtte være. Prøv gjerne selv når noen hentyder; "si noe morsomt da", kjenn etter hvor lett det er å innfri på kommando. Når du i en slik setting både har skadede sosiale antenner og stinn av et par(dusin?) øl, ja da må det bare gå forferdelig galt i blant. Og for en betydelig kjendis kan én gang være nok. I A.A sitt tilfelle dukket det for så vidt opp enda litt grums etterhvert.

Jeg velger å tro, som også den offentlig instans gjør, at denne mannen hverken er rasist eller nazist.

At han er passe klønete er det ingen grunn til å betvile, han må virkelig få ryddet opp i topplokket sitt. Og siden han selv innrømmer å ha problemer med alkohol kan nok A.A. sterkt vurdere et medlemskap i A.A. Som en start.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
dørmatte skrev (4 timer siden):

Synd det ikke ble diskusjon om dette, men at det ble også kritisering av andre sin mening. Jeg respekterer alle meninger om denne saken, og jeg syns man bør få lov til å mene noe selv om man ikke kjenner Atle personlig. Bra at vi fikk dette oppklart ihvertfall 

Grunnen til at det ikke er noen stor diskusjon rundt dette, er vel fordi vi alle egentlig er helt enige? 

Når alle har samme syn på en sak, er det vrient å skape debatt. 

Og synet vedr. A.A er at de fleste ser på det som uproblematisk at han er tilbake på skjermen. Ingen av oss har allikevel glemt hva han gjorde. Vi har ei heller akseptert det. Men, slik jeg forstår konsensus her, så forstår vi alle at mannen fortjener å få muligheten til å gå tilbake til jobben sin, tross alt. 

Hvorvidt folk kommer til å se på Kongen Befaler, har vi riktignok ikke debattert mye. Kanskje vil seertallene dale?

Personlig er jeg riktignok ikke så interessert i å vite om andre folk sine tv-vaner. For min del kan folk se på (nesten) hva som helst. Skal jeg komme med en anbefaling til yngre seere, så hadde jeg dog bedt de om å holde seg unna Paradise Hotel og lignende søppel. Langt verre innhold som blir frontet der, enn hva A.A sier på TV, hvertfall 😛 (Men igjen; jeg orker ikke å bry meg/blande meg opp i hva andre folk ser på. Et fritt land, og så alt det der…!)

 

Sitat

[…] og jeg syns man bør få lov til å mene noe selv om man ikke kjenner Atle personlig. […]

Ja, jøss! Såklart! Meninger er alltid lov å ha. 🙂 Dersom de er velbegrunnede, skal du ikke se bort i fra at jeg kan bli påvirket også. Jeg liker å få "korrigert" mine egne meninger – dersom noen sitter på bedre argumenter enn meg, eller nye innfalsvinkler, etc. 

Ut fra åpningsinnlegget tolket jeg deg til å ha en negativ oppfatning av A.A sitt comeback. Det var kanskje uberettiget. Men når noen skriver om et tema på dette forumet, er jeg litt for foruintatt om at det ligger en baktanke bak. Kanskje jeg har hengt litt for lenge i "politikk"-delen av forumet? :p Sorry! Var virkelig ikke meningen å tillegge deg meninger/holdninger du ikke hadde! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (5 minutter siden):

Grunnen til at det ikke er noen stor diskusjon rundt dette, er vel fordi vi alle egentlig er helt enige? 

Når alle har samme syn på en sak, er det vrient å skape debatt. 

Og synet vedr. A.A er at de fleste ser på det som uproblematisk at han er tilbake på skjermen. Ingen av oss har allikevel glemt hva han gjorde. Vi har ei heller akseptert det. Men, slik jeg forstår konsensus her, så forstår vi alle at mannen fortjener å få muligheten til å gå tilbake til jobben sin, tross alt. 

Hvorvidt folk kommer til å se på Kongen Befaler, har vi riktignok ikke debattert mye. Kanskje vil seertallene dale?

Personlig er jeg riktignok ikke så interessert i å vite om andre folk sine tv-vaner. For min del kan folk se på (nesten) hva som helst. Skal jeg komme med en anbefaling til yngre seere, så hadde jeg dog bedt de om å holde seg unna Paradise Hotel og lignende søppel. Langt verre innhold som blir frontet der, enn hva A.A sier på TV, hvertfall 😛 (Men igjen; jeg orker ikke å bry meg/blande meg opp i hva andre folk ser på. Et fritt land, og så alt det der…!)

 

Ja, jøss! Såklart! Meninger er alltid lov å ha. 🙂 Dersom de er velbegrunnede, skal du ikke se bort i fra at jeg kan bli påvirket også. Jeg liker å få "korrigert" mine egne meninger – dersom noen sitter på bedre argumenter enn meg, eller nye innfalsvinkler, etc. 

Ut fra åpningsinnlegget tolket jeg deg til å ha en negativ oppfatning av A.A sitt comeback. Det var kanskje uberettiget. Men når noen skriver om et tema på dette forumet, er jeg litt for foruintatt om at det ligger en baktanke bak. Kanskje jeg har hengt litt for lenge i "politikk"-delen av forumet? :p Sorry! Var virkelig ikke meningen å tillegge deg meninger/holdninger du ikke hadde! ❤️ 

Husker at jeg var fan av fyren da han og de andre lagde Ut i vår hage. Det var det artigste som fantes synes jeg. Nå endel år senere synes jeg ikke han er morsom. Enten har han endret seg eller jeg endret meg.

At han har gjort sånne ting bryr meg ikke så veldig, men bra at det kommer fram i lyset, så det blir vanskeligere for å han å gjøre det mer. Er ikke for kansellering annet enn i ekstreme tilfeller, jeg synes bare ikke han er spesielt underholdende lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (17 timer siden):

Jeg er ikke for at noen skal få livstidsstraff for å være sleivete i kjeften. Selv ikke A.A.

Jeg syntes derimot det var interresant å se iveren etter forhåndsdømmingen fra det norske folk. Tross masse motstridende info, ingen etterforskning var påbegynt og man var ikke i nærheten av sakens kjerne. Likevel.., SKYLDIG!! Like brått tok også feige venner avstand fra A.A. "sånn er ikke vi altså", og der sto mannen naken, venneløs og i offentlig gapestokk fra det norske folk før han fikk blunk for øynene.

Samtidig og like brått fikk Sumaya så mye empati og heilnorsk hjertevarme at hun nærmest tok fyr. Her var det altså to separate branner og det var lett hvis man fikk velge hvilken å stå i.

Jeg tror denne mannen generelt føler seg litt beklemt i det offentlige rom, et rom der han kanskje føler sterkt på presset av å være morsom hele tiden, fra et utall overivrige tilskuere på en restaurant, bar, butikk eller hva det måtte være. Prøv gjerne selv når noen hentyder; "si noe morsomt da", kjenn etter hvor lett det er å innfri på kommando. Når du i en slik setting både har skadede sosiale antenner og stinn av et par(dusin?) øl, ja da må det bare gå forferdelig galt i blant. Og for en betydelig kjendis kan én gang være nok. I A.A sitt tilfelle dukket det for så vidt opp enda litt grums etterhvert.

Jeg velger å tro, som også den offentlig instans gjør, at denne mannen hverken er rasist eller nazist.

At han er passe klønete er det ingen grunn til å betvile, han må virkelig få ryddet opp i topplokket sitt. Og siden han selv innrømmer å ha problemer med alkohol kan nok A.A. sterkt vurdere et medlemskap i A.A. Som en start.

Men problemet er at Sumaya-saken ikke var første.. Den kom rett etter at Atle og Golden tapte så det sang i retten hvor de selv brukte et varsel (som retten kom frem til måtte være bullshit), og han de brukte varselet imot var en Atle selv hadde vært voldelig imot, så det blir liksom ikke mer hykleri enn Atle har klart på flere saker innenfor noen få år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ali q skrev (8 timer siden):

Men problemet er at Sumaya-saken ikke var første.. Den kom rett etter at Atle og Golden tapte så det sang i retten hvor de selv brukte et varsel (som retten kom frem til måtte være bullshit), og han de brukte varselet imot var en Atle selv hadde vært voldelig imot, så det blir liksom ikke mer hykleri enn Atle har klart på flere saker innenfor noen få år..

Daglig leder (mann, 50 år) tar med seg ung kvinnelig ansatt (midten av 20-årene) først ut på byen, så hjem til seg ...

Kanskje ikke det smarteste valget?

Uansett hva som skjedde, eller ikke skjedde, så er det utrolig klønete å sette seg selv i en slik posisjon. Som sjef har du en veldig enkel jobb: aldri, ALDRI, ta med deg ansatte av det motsatte kjønn hjem. Uansett hvor fuktig og gøy byturen var; du kan bare ikke bringe henne hjem til deg selv. Når jenten i tillegg er halvparten av alderen din ... 😑

  • Eierne valgte å tro på jenten, og prøvde å sparke vedkommende sjef. 
  • Han var uenig, og tok saken til retten
  • Retten trodde på mannen i 50-åra, og mente oppsigelsen var urettmessig. Uten å ha noe mer peiling på saken enn den lille TV2-artikkelen, er det fristende å konkludere med at jenten ikke ble trodd av retten?

Ingenting av dette hadde skjedd, dersom sjefen aldri hadde prøvd å ta med seg denne svært unge kollegaen hjem...

Så et hint til andre menn som pusher 50: don't do it! Just don't!

Maktbalansen mellom daglig leder og ung ansatt er stor. Svært stor. Mange i samme situasjon, har latt seg forlede til å gjøre ting de angrer på senere! 😓

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (20 timer siden):

Daglig leder (mann, 50 år) tar med seg ung kvinnelig ansatt (midten av 20-årene) først ut på byen, så hjem til seg ...

Kanskje ikke det smarteste valget?

Uansett hva som skjedde, eller ikke skjedde, så er det utrolig klønete å sette seg selv i en slik posisjon. Som sjef har du en veldig enkel jobb: aldri, ALDRI, ta med deg ansatte av det motsatte kjønn hjem. Uansett hvor fuktig og gøy byturen var; du kan bare ikke bringe henne hjem til deg selv. Når jenten i tillegg er halvparten av alderen din ... 😑

  • Eierne valgte å tro på jenten, og prøvde å sparke vedkommende sjef. 
  • Han var uenig, og tok saken til retten
  • Retten trodde på mannen i 50-åra, og mente oppsigelsen var urettmessig. Uten å ha noe mer peiling på saken enn den lille TV2-artikkelen, er det fristende å konkludere med at jenten ikke ble trodd av retten?

Ingenting av dette hadde skjedd, dersom sjefen aldri hadde prøvd å ta med seg denne svært unge kollegaen hjem...

Så et hint til andre menn som pusher 50: don't do it! Just don't!

Maktbalansen mellom daglig leder og ung ansatt er stor. Svært stor. Mange i samme situasjon, har latt seg forlede til å gjøre ting de angrer på senere! 😓

Men det at fyren var dum nok til å invitere henne med hjem forandrer ikke at Atle Antonsen lenge før den hendelsen slo ned fyren og bestakk sin egen ansatte han slo ned med en fruktkurv.. Og så ble ikke loven fulgt når Atle Antonsen og Johan Golden valgte å sparke denne barsjefen.. Etterfulgt av Sumaya-hendelsen, og så nå til slutt at Atle Antonsen selv nå tydelig mener det er rom for å tilgi personer som gang på gang på gang gjør idiotiske feil.. Det er hykleri som legger igjen en stygg smak i kjeften.. Hvor mange ganger skal du skylde på fylla har skylda før du innser at du fylla bare får frem ditt virkelige deg, og den personen er ikke mye å skryte av? Hvor stor fruktkurv sendte Atle til Sumaya?

Endret av ali q
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ali q skrev (7 timer siden):

Men det at fyren var dum nok til å invitere henne med hjem forandrer ikke at Atle Antonsen lenge før den hendelsen slo ned fyren og bestakk sin egen ansatte han slo ned med en fruktkurv.. Og så ble ikke loven fulgt når Atle Antonsen og Johan Golden valgte å sparke denne barsjefen.. Etterfulgt av Sumaya-hendelsen, og så nå til slutt at Atle Antonsen selv nå tydelig mener det er rom for å tilgi personer som gang på gang på gang gjør idiotiske feil.. Det er hykleri som legger igjen en stygg smak i kjeften.. Hvor mange ganger skal du skylde på fylla har skylda før du innser at du fylla bare får frem ditt virkelige deg, og den personen er ikke mye å skryte av? Hvor stor fruktkurv sendte Atle til Sumaya?

Fylla demper hemninger. Det er ikke gitt at den personen man er uten hemninger er "ens egentlige jeg". Det mener jeg blir feilaktig å si. Men at Atle virker å ha noen utfordringer som de fleste på hans alder har lagt bak seg, det er vi nok enige om :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut fra det jeg har fått med meg tilhører jeg nok de som ikke synes det Atle gjorde, da hele historien og dommen kom frem, egentlig var så ille at han fortjente ekskludering eller offentlig gapestokk, og jeg synes vel strengt tatt ikke offentlig gapestokk var på sin plass i denne saken. Om det stemmer at dette var et fullstendig dumt og mislykket forsøk på en form for antirasistisk spøk som feilet så spektakulært fremstår det mest av alt som en trist hendelse for alle involverte, som selvfølgelig er hans ansvar, men der "straffen" etter mitt syn ikke står i forhold til "forbrytelsen". 

Så er det mulig det har vært et mønster her og kanskje kan saken ha vært en "wake up call" også for ham selv, men på generelt grunnlag synes jeg en bør kunne tilgi noen for mislykkede forsøk på humor i fylla når de beklager, også når de prøver å lage humor av andres rasistiske holdninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feilen med komikere av en viss alder, er at de tror livserfaring redder dem fra tullete oppførsel. De vet rett og slett ikke hvor dagens grenser går og bøller videre som de gjorde da de var unge og lovende. Så på Farmen kjendis og hu Kjersti Grini tråkket også i den berømte salaten da hun uttalte noe som den yngre generasjon aldri ville ha gjort 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Kongen Befaler er helt fantastisk. 😊

Sesongen som går nå er en av de beste, ved siden av den uten Atle og et par til (sesongene 2 - 4 var veldig bra og, en slags gullalder)

Ingar Helge Gimle og Jørnis Josef er kjempemorsomme og ditto Ingrid Linhave som det er veldig artig å se i en annen rolle enn vanlig (litt som med Solveig Kloppen i sesong 4, som ditto var veldig morsom i en annerledes rolle en vanlig 😊)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (18 timer siden):

Støttes. Kongen Befaler er helt herlig. Årets favoritt er Ingrid Linhave. Aldri hørt om hun før, men ler mye av henne her. Resten av gjengen er også bra.

Ingrid har vært mer programleder og sånn enn komiker, hun jobbet en del sammen med Solveig Kloppen for lenge siden, men har vel jobbet mest sammen med Kåre Magnus Berg (de hadde et morsomt og hyggelig kveldsprogram på P1 som het Kveldsstell men det var det visst bare jeg som likte så det varte ikke så lenge 😆). Har og vært programleder på tv-sendinger 17. Mai, og sånne ting (mener å huske hun har delt programlederrollen med Haddy N’Jie et par ganger, de passet godt sammen synes jeg), Sommeråpent, Kvelden før Kvelden osv. Forbindes mest med Demenskoret nå 😊

Vanskelig for meg å ha favoritt denne gangen, men Skjerven er kanskje minst favoritt hos meg selv om jeg ikke har noe imot han. 😅 Sikkert bare fordi han er «upperdog». Hele laget er veldig morsomt denne gangen synes jeg, veldig trivelig og morsomt. 😊

Liker og veldig godt Ingrid, hun har jo en uslåelig latter 😆 og artig å se henne mindre familievennlig enn vanlig 😆 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...