Gå til innhold

Uten sokker på besøk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Barbeint skrev (6 minutter siden):

Er det greit å gå uten sokker når man er på besøk, jeg bruker ikke sokker, går uten hele året. Klarer ikke den innestengte følelsen av sokker. Syns det ser mer naturlig ut barbeint.

Om sommeren kan det være innenfor, forutsatt at føttene er velpleide og ikke stinker tåfis.
Om vinteren blir det litt snodig med besøk av barbeinte.
Fryser du ikke på beina ?

Lenke til kommentar

Hos meg hadde du ikke kommet inn døra.

Vi har parkett på gulvene, og bruker stort sett sokker, men nå og da går vi selvfølgelig uten, før leggetid, om morgenen osv.
Å gå rundt på andres fotsvette er ikke noe for oss, ei heller folk som drar med seg dritt utenfra fordi de går barbeint, så min oppfatning er at det er normal folkeskikk å ha på seg sokker når man er på besøk hos andre, så får man heller gjøre som man vil hjemme.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
0laf skrev (34 minutter siden):

Hos meg hadde du ikke kommet inn døra.

Vi har parkett på gulvene, og bruker stort sett sokker, men nå og da går vi selvfølgelig uten, før leggetid, om morgenen osv.
Å gå rundt på andres fotsvette er ikke noe for oss, ei heller folk som drar med seg dritt utenfra fordi de går barbeint, så min oppfatning er at det er normal folkeskikk å ha på seg sokker når man er på besøk hos andre, så får man heller gjøre som man vil hjemme.

Hørtes sært ut 😂

Lenke til kommentar
Barbeint skrev (1 time siden):

Klarer ikke den innestengte følelsen av sokker

Her er jeg helt enig.
jeg har ikke brukt sokker på 15 år nå. (utenom i begravelser, bryllup og konf)

Krever folk at jeg skal ha på meg sokker når jeg er på besøk hos dem dropper jeg det bare.
Enkelt og greit :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenker at å gå på besøk utan sokkar blir litt som å gå på besøk med sko på, du må vanlegvis spørre om det er greit. Her er det enkelte unntak, på sommaren så høyrer det litt til at folk er barbeinte om du inviterer folk med shorts og t-skjorte, og har du invitert med kleskode så vil det også være normalt at besøket ditt har på seg finsko inne. 

 

Eit anna viktig moment er at relasjonen mellom gjest og husverten er veldig viktig. Eg hadde ikkje avvist nære vennar og familie uansett. 

Sokkar er også eit ganske så kurrant klesplagg å tilby den barbeinte gjesten din å låne. 

Ein anna variabel er kva besøket ditt skal gjere hos deg. Om du no på sommaren inviterer ein nabo til å gå barbeint gjennom huset ditt for å sitte saman på verandaen så blir det noko anna enn om gjesten sitt barbeint med føtene oppi sofaen. 

Lenke til kommentar
Eskove skrev (37 minutter siden):

Her er jeg helt enig.
jeg har ikke brukt sokker på 15 år nå. (utenom i begravelser, bryllup og konf)

Krever folk at jeg skal ha på meg sokker når jeg er på besøk hos dem dropper jeg det bare.
Enkelt og greit :)

Samme her :)

Lenke til kommentar
Barbeint skrev (På 30.7.2023 den 16.17):

Er det greit å gå uten sokker når man er på besøk, jeg bruker ikke sokker, går uten hele året. Klarer ikke den innestengte følelsen av sokker. Syns det ser mer naturlig ut barbeint.

Men du går vel med sko når du er ute eller? I min erfaring, å gå barbeint i sko er ikke bare ubehagelig men det gjør jo også føttene veldig klamme - og med det kommer tåfis og svette som de fleste nok ikke vil ha trampende inn i sitt hjem.

Det eneste riktige er jo å si ifra på forhånd til de du skal på besøk til om det er greit, for å unngå den kleine konfrontasjonen der og da.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (På 30.7.2023 den 16.28):

Hos meg hadde du ikke kommet inn døra.

Vi har parkett på gulvene, og bruker stort sett sokker, men nå og da går vi selvfølgelig uten, før leggetid, om morgenen osv.
Å gå rundt på andres fotsvette er ikke noe for oss, ei heller folk som drar med seg dritt utenfra fordi de går barbeint, så min oppfatning er at det er normal folkeskikk å ha på seg sokker når man er på besøk hos andre, så får man heller gjøre som man vil hjemme.

Og du tror liksom ikke det er fotsvette med sokker på?

Lenke til kommentar
AvgAug skrev (På 1.8.2023 den 15.48):

Men du går vel med sko når du er ute eller? I min erfaring, å gå barbeint i sko er ikke bare ubehagelig men det gjør jo også føttene veldig klamme - og med det kommer tåfis og svette som de fleste nok ikke vil ha trampende inn i sitt hjem.

Det eneste riktige er jo å si ifra på forhånd til de du skal på besøk til om det er greit, for å unngå den kleine konfrontasjonen der og da.

Bruker sko uten sokker, blir mindre svett og klam uten sokker enn med sokker, husker ikke sist jeg hadde sokker på meg :)

Endret av Barbeint
Lenke til kommentar

Er vel kun hjemme hos meg selv, hos foreldrene mine og på hytta deres jeg går uten sokker. Men ofte føler jeg meg mer komfortabel med sokker. Hos andre som ikke er nær familie, så føler at det blir uhøflig å gå uten sokker. Evt ved familie sammenkomster som jul / nyttår etc så tar jeg bare med meg et par tøfler.

Endret av Laserbeam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...