Gå til innhold

Tiden for agurk-nytt er her


Anbefalte innlegg

"Det er bare å ikke klikke"
"Det er jo en tabloid-avis"
"Hvis du i det hele tatt kommenterer betyr det at du bryr deg!"

Nei, jeg synes det er helt på sin plass å kritisere den absolutte tilstanden til dagens agurkpresse. Kvaliteten har vært i fritt fall de siste årene. Sakene blir bare mer og mer meningsløse, mens overskriftene blir vagere og mer oppblåst. Seriøst, to D-kjendiser gjordet det nesten slutt? Det blir for dumt, selv for VG og Dagbladet. For ti år siden fremstod de som seriøse aviser i forhold til det de gjør nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 minutes ago, Kjøleskap said:

"Det er bare å ikke klikke"
"Det er jo en tabloid-avis"
"Hvis du i det hele tatt kommenterer betyr det at du bryr deg!"

Nei, jeg synes det er helt på sin plass å kritisere den absolutte tilstanden til dagens agurkpresse. Kvaliteten har vært i fritt fall de siste årene. Sakene blir bare mer og mer meningsløse, mens overskriftene blir vagere og mer oppblåst. Seriøst, to D-kjendiser gjordet det nesten slutt? Det blir for dumt, selv for VG og Dagbladet. For ti år siden fremstod de som seriøse aviser i forhold til det de gjør nå.

Du har helt rett, og jeg er så absolutt enig med deg, men eneste (effektive) måten å stoppe det på ER nettopp å ikke gi det oppmerksomhet.

Oppmerksomhet gir klikk. Klikk gir annonseinntekter. Hvis det genererer mer annonseinntekter på at Reality-såpe-Geir bakte kake til Influensa-såpe-Marit enn en reportasje fra midt-østen, så lages det mer artikler om reality-såpe.

Å kritisere noe er helt klart noe man bør gjøre, men det hjelper ikke dersom alt det fører med seg er et klikk fra noen som "må se hva det kritiseres om" og dermed har man paradoksalt nok gitt mer trafikk til det man kampanjer mot.

Det er en grunn til at DB, VG, Nettavisen og tilogmed NRK pøser ut med "kontroversielle" artikler på FB som dem tilslutt må stenge kommentarfeltet for. Det er KUN for klikk, trafikk og annonseinntekter - og det veit personene som legger ut disse veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sandra Borch er i dag intervjuet av Nettavisen, i forbindelse med noe kjøtt-vås og gærningene i MdG ... igjen !!!

"... til middag spiste jeg ørret, norsk agurk og Tine rømme"

... svarer Borch til avisen.
Er ikke det agurknytt, så vet ikke jeg.

https://www.nettavisen.no/okonomi/kjottdebatten-mdg-ut-mot-sandra-borchs-kulturkrig/s/5-95-1186006

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Må med skam bekjenne at jeg leser dagbladet opptil flere ganger daglig, det skjer nesten instinktivt. 

Skaffa meg betalt abbonement på Aftenposten, som jo på alle mulige måter er en bedre avis, men ble likevell konstant dratt imot dagbladet.. 

Er blitt flink på å avsløre på forhånd hva som er agurk-nytt dog.. 

 

Hei, jeg heter *****, og jeg er en dagbladoholiker! 😖😔

Lenke til kommentar

Jeg har for lengst sluttet å kjøpe aviser som VG og Dagbladet, men tar en kjapp titt på forsida når jeg allikevel står i kø på butikken, og jeg skulle ønske at sex- og kjendisoppslag var det verste aviser som Dagbladet hadde å by på. Men det er noe jeg faktisk synes er verre, og det er de overdramatiske forsideoppslagene om helse, som jeg ikke kan forstå er noe annet en ren skremselspropaganda for å skremme i hovedsak eldre til å kjøpe papiravisa.

Her er noen mer banale eksempeler (I spoiler for å spare plass):

Spoiler

slimhoste.thumb.jpg.30dffaa81eba5f068ab0bb8214848eb7.jpg

stressellerdemens.thumb.jpg.d594de4aa67224bf953a30df5cfb167e.jpg

ibux.thumb.jpg.9500510908b5a056b7a173a3e3f7e168.jpg

stoffskifte.thumb.jpg.89e8e31cc4ece96b3fc600da8724a825.jpg

Jeg har ingen bevis egentlig, men jeg er overbevist om at Dagbladet er direkte skyld i at noen eldre har dårlige psykisk helse, som resultat av å konstant få prakket huden full av oppslag om farlige symptomer for alt mulig rart. Det er forsåvidt greit å skrive avisartikler om helse rettet mot eldre mennesker, men jeg føler at Dagbladet regelrett driver rovdrift på de eldre.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (27 minutter siden):

jeg reagerer i alle fall på det.


Jeg reagerer på at hun mener Erna Solberg ikke kan ha medfølelse for de som sliter i dårlige tider.

Peggy, som knapt har gjort et ærlig arbeidsslag, annet enn å være overlønnet fagforeningsleder i flere tiår, med en ektemann som er direktør i Aker Energy, og en samlet inntekt som nærmer seg 10 mill. i året, klager på økte forskjeller, og mener hennes egen medfølelse er mer verdt enn Ernas.

Cry me a river, asså !

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

hun gyver løs på Erna Solberg mens det egentlig er Støre-regjeringa hun burde ta ut misnøyen sin på.

Erna Solberg kunne parert tilbake å spurt Peggy Følsvik om hun har personlig erfaring med disse småkrypene hun nevner siden hun bruker de som sammenligning. :grin2:

Lenke til kommentar

Er ikke alltid folk har sagt det som blir sitert, som i saken med Trond Giske. Der ei ung jente ble verre sitert enn hva som var rimelig.

Dagbladet fortsetter sine reportasjer fra husbåten til Farmen-paret Frank Tore og Eunike, der de tafser på hverandre og ler megetsigende.  

Lenke til kommentar

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/peggy-folsvik-drar-erna-solberg-og-det-offentlige-ordskiftet-ned-i-sola/o/5-95-1205442

 

Uttaler blant annet at "Nå skal vi ta de rike", tøffer hun seg? Sier at hun ikke lar seg lure av Erna sine krokkodilletårer, "cry me a river".

Nå er det ikke noe direkte mot netttroll I artikkelen. Men er nett troll noe politikerne i det hele tatt burde bry seg om og la seg påvirke av? Er det ikke ganske normalt at avgjørelser som påvirker 5 millioner innbyggere debatteres på nasjonale diskusjonsforum?

Har endret innlegget.

Endret av bjorning9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...