Gå til innhold

Man må jo ikke støtte pride.


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, fokkeslasken said:

60-40

Ah, sånn. 20% forskjell er nokså lite i den forstand. 41% som enten er nøytral eller står imot pride er en nokså stor andel av befolkningen. Mon tro det ligger mer bak ting enn hva aktivistene er ærlige om. 

Var det kun snakk om å være stolt av noe personlig ville denne %'en ligget på mulig 85% om ikke enda høyere. Tross alt, så lenge du ikke trakasserer andre eller er et rasshøl ved å dytte tinga dine oppi ansiktet til folk så er det veldig få som faktisk bryr seg. Det er meget få som overhode bryr seg om noen er homo eller ikke. 

Dog ting blir meget annerledes når ideologi kommer inn i bildet. Har mange på jobben som har fått nok av detta pride tullet, at ting har gått for langt. Hvorfor skal vi ha en måned dedikert til LGBT? Er resten av året dedikert til heteroseksuelle da eller? Det er umulig å ha særskilt behandling samtidig som lik behandling. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yakamaru skrev (2 minutter siden):

Ah, sånn. 20% forskjell er nokså lite i den forstand. 41% som enten er nøytral eller står imot pride er en nokså stor andel av befolkningen. Mon tro det ligger mer bak ting enn hva aktivistene er ærlige om. 

Var det kun snakk om å være stolt av noe personlig ville denne %'en ligget på mulig 85% om ikke enda høyere. Tross alt, så lenge du ikke trakasserer andre eller er et rasshøl ved å dytte tinga dine oppi ansiktet til folk så er det veldig få som faktisk bryr seg. Det er meget få som overhode bryr seg om noen er homo eller ikke. 

Dog ting blir meget annerledes når ideologi kommer inn i bildet. Har mange på jobben som har fått nok av detta pride tullet, at ting har gått for langt. Hvorfor skal vi ha en måned dedikert til LGBT? Er resten av året dedikert til heteroseksuelle da eller? Det er umulig å ha særskilt behandling samtidig som lik behandling. 

Der rører du nok ved kjernen i "motstanden" i dag. Vi har kommet så langt i dag at folk i all hovedsak aksepterer ting som ikke presses på dem. Men det er jo ikke nok lengre, virker det som. Alle må aktivt ta stilling til det, og da blir folk sure - for å si det sånn.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (På 16.7.2023 den 12.04):

60-40

Nei, det er ikke 60-40.

Det er 63-19, mens resten har ingen mening eller vet ikke.

Som det står i undersøkelsen jeg lenket:

Sitat

Samtidig viser undersøkelsen at et klart flertall i befolkningen på 63 prosent er positive til at det gjennomføres Pride-arrangementer i Norge. En av fem (19 %) er negative, mens 18 prosent har ingen mening eller vet ikke.

https://opinion.no/2023/07/seks-av-ti-tror-det-er-trygt-a-feire-pride-i-ar/

I Oslo, der pride-paraden er den klart største i landet, dominerer byen en dag i året og hvor gater er dekorert med pride-flagg hele året (Grønland og Rosenkrantz gt.) er det flest som er positive, og nesten ingen negative:

Sitat

Hovedstaden har landets mest positive innbyggere til Pride. Hele 81 prosent av Oslos innbyggere er positive til Pride-arrangementer. Kun 11 prosent er negative, mens 9 prosent svarer vet ikke eller har ingen mening.

At hele 19% av befolkningen i Norge fremdeles er negative til pride-arrangementer er ikke overraskende, men det blir nok gradvis færre av dem.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Her er det flere som ikke er veldig pride vennlig når vestlige liberale skal belære de.

1. Malaysia (63.5% muslimer) raidet swatch utsalg og konfiskerte alle klokker med regnbuefarger. Swatch har svart med å ta Malaysia til retten. 

https://www.theonlinecitizen.com/2023/07/20/swiss-watchmaker-swatch-sues-malaysia-for-seizure-of-pride-watches/

2. Matty Healy (band the 1975) gikk på scenen i Kuala Lumpur and klaget på at Malaysia ikke er LGBTQ vennlig. Det endte med at myndighetene stoppet og kanselerte hele musikkfestivalen. 

https://www.theguardian.com/world/2023/jul/22/malaysia-festival-halted-matty-healy-1975-criticises-anti-lgbtq-laws

Det blir ikke lett å snike inn LGBTQ rettigheter og pride utenfor de vestlige landene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 24.7.2023 at 7:09 PM, debattklovn said:

UCI bannlyser menn i kvinneklassen. Hm, hvorfor det mon tro?
Er ikke transkvinner kvinner? 🤔🤔 🤔 😂

Nei. Ikke bare transkvinner er kvinner lengre. En mann skal ha byttet kjønn til kvinne for å komme inn på NTNU studium. Dermed fått 2 ekstra poeng for lettere å komme inn på NTNU økonomistudie.  "Personen Finansavisen snakket med, sier at det var lett å skifte kjønn og sammenligner det med å bytte mobilabonnement."

NTNU sier "Hva slags kjønn man velger å ha, er en privatsak som vi ikke har noe som helst med."
 
Her møter woke folka seg selv i døra. En mann skviser ut biologiske kvinner (og menn) fordi han nå sier han er "kvinne". Det er jo opplagt at politikere og byråkrater ikke ser konsekvensen av å lefle med universielle sannheter. Hvordam skal de nå håndtere et "tredje juridisk kjønn". Hvor mange ekstra poeng får de?

https://www.document.no/2023/07/24/finansavisen-person-skal-ha-byttet-kjonn-for-a-komme-inn-pa-studium/


Denne galskapen må stoppes slik at de som er kvalifisert kommer inn på studier. Ikke via kvotering for alle andre enn straighte menn.

Endret av Ekspertkommentator
typo
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Ekspertkommentator said:

Nei. Ikke bare transkvinner er kvinner lengre. En mann skal ha byttet kjønn til kvinne for å komme inn på NTNU studium. Dermed fått 2 ekstra poeng er kommet inn på NTNU økonomistudie.  "Personen Finansavisen snakket med, sier at det var lett å skifte kjønn og sammenligner det med å bytte mobilabonnement."

NTNU sier "Hva slags kjønn man velger å ha, er en privatsak som vi ikke har noe som helst med."

Vi som gjennomskuer transbløffen har advart om disse konsekvensene i mange, mange år nå. 
NTNU må forstå at man ikke velger kjønn, kjønnet velger deg, uforanderlig og for evig. 
NTNU har til og med eget biologistudium, de bør få professorene der til å lære opp PR-folkene sine. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Når synes ikke jeg det er riktig at menn diskrimineres på individuell basis på den måten når studieplasser skal fordeles, så er jo noe karma over at noen faktisk har sett denne muligheten. Moralsk riktig er det ikke, men er jo lettere å forsvare det når vedkommende som søkte, i utgangspunktet ble diskvalifisert for "feil" kjønn.

Lurer jo litt på om det er noen som har "byttet" til mann som har møtt seg selv i døren når de plutselig ikke lenger kom inn på drømmestudiet på grunn av kvoteringsregler?

Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (19 minutter siden):

Når synes ikke jeg det er riktig at menn diskrimineres på individuell basis på den måten når studieplasser skal fordeles, så er jo noe karma over at noen faktisk har sett denne muligheten. Moralsk riktig er det ikke, men er jo lettere å forsvare det når vedkommende som søkte, i utgangspunktet ble diskvalifisert for "feil" kjønn.

Lurer jo litt på om det er noen som har "byttet" til mann som har møtt seg selv i døren når de plutselig ikke lenger kom inn på drømmestudiet på grunn av kvoteringsregler?

Skal man snakke om å møte seg i døra kan man jo lese boka Self-Made Man. En prosess som til slutt endte på en klinikk i Sveits for forfatteren Norah Vincent. Da kan man begynne å snakke om å få revet ned alt man har trodd om menn og kvinner i rimelig stor grad.

Mange kunne nok hatt nytte av å sette seg inn i slikt, men jeg skjønner at det er enklere å fortsette og tro på løgnen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste nytt på denne fronten er noe flere påpekte da loven om juridisk kjønn kom i 2016. Dette ble bare viftet bort (i kjent stil) som fordommer av ett eller annet slag, da det "selvsagt" ikke ville bli noe problem. Tenke seg til at noen påpeker hva som kan gå galt når selveste "kjærlighetens fanebærer; Pride & Co" omfavner det..

Bytter kjønn for å få plass på prestisjestudie

NTNU-studiet krever skyhøye karakterer. Kvinner får ekstrapoeng og kaprer 170 av 252 plasser. Nå bytter menn juridisk kjønn for å komme inn. 

Slik foregår det, ifølge Finansavisens kilde, som selv har byttet kjønn for å komme inn på studiet:

Selve prosessen med å bytte kjønn startet med å kontakte Skatteetaten for å få tilsendt en søknadsblankett. Denne kom etter noen uker hvor vedkommende måtte fylle ut personalia som navn, adresse og personnummer. Etter å ha sendt dette inn mottok vedkommende et nytt brev noen uker senere hvor det ble spurt om han var sikker på kjønnsskiftet. 

- Fra jeg startet til kjønnsskifte var gjennomført tok det cirka 7 uker, sier kilden og humrer: 

- Det er cirka like lett som å bytte mobilabonnement.

 

Bytter juridisk kjønn for å få plass på prestisjestudie

For å studere industriell økonomi på NTNU må du ha et imponerende vitnemål, men kvinner får ekstra kjønnspoeng. Nå er hele 67 prosent av studentene kvinner. Noen av dem bare på papiret.

 

Sløseriombudsmannen

Våre glupeste statlige hoder har satt opp et system hvor damer får tilleggspoeng for å slippe lettere inn på NTNU sitt mest prestisjefulle studie. 

Men ordet "dame", hva betyr egentlig det? Det er opp til deg selv - alle som vil kan få være dame. 

67 % av studentene ved denne linjen er nå damer. Likevel mener skolen fortsatt det er viktig å sikre at damer skal gis tilleggspoeng, så de får studert industriell økonomi. Samtidig som alle kan få være damer om de sender inn et skjema til Skatteetaten 😎

 

Virkelig bra vi har fått slikt et nytt og glitrende "kunnskapsløft", hvor også barn skal få lære dette geniale opplegget. Det er jo også veldig inkluderende å la menn få benytte seg av kvinners ekstrapoeng. Så her må det vel ringes inn for "great success" i DEI-bjella på alle fronter (DEI = Diversity, Equity, Inclusion).

image.png.1def6bd646aa23d1d947bad56ee91095.png

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (7 timer siden):

Siste nytt på denne fronten er noe flere påpekte da loven om juridisk kjønn kom i 2016. Dette ble bare viftet bort (i kjent stil) som fordommer av ett eller annet slag, da det "selvsagt" ikke ville bli noe problem. Tenke seg til at noen påpeker hva som kan gå galt når selveste "kjærlighetens fanebærer; Pride & Co" omfavner det..

Bytter kjønn for å få plass på prestisjestudie

NTNU-studiet krever skyhøye karakterer. Kvinner får ekstrapoeng og kaprer 170 av 252 plasser. Nå bytter menn juridisk kjønn for å komme inn. 

Slik foregår det, ifølge Finansavisens kilde, som selv har byttet kjønn for å komme inn på studiet:

Selve prosessen med å bytte kjønn startet med å kontakte Skatteetaten for å få tilsendt en søknadsblankett. Denne kom etter noen uker hvor vedkommende måtte fylle ut personalia som navn, adresse og personnummer. Etter å ha sendt dette inn mottok vedkommende et nytt brev noen uker senere hvor det ble spurt om han var sikker på kjønnsskiftet. 

- Fra jeg startet til kjønnsskifte var gjennomført tok det cirka 7 uker, sier kilden og humrer: 

- Det er cirka like lett som å bytte mobilabonnement.

 

Bytter juridisk kjønn for å få plass på prestisjestudie

For å studere industriell økonomi på NTNU må du ha et imponerende vitnemål, men kvinner får ekstra kjønnspoeng. Nå er hele 67 prosent av studentene kvinner. Noen av dem bare på papiret.

 

Sløseriombudsmannen

Våre glupeste statlige hoder har satt opp et system hvor damer får tilleggspoeng for å slippe lettere inn på NTNU sitt mest prestisjefulle studie. 

Men ordet "dame", hva betyr egentlig det? Det er opp til deg selv - alle som vil kan få være dame. 

67 % av studentene ved denne linjen er nå damer. Likevel mener skolen fortsatt det er viktig å sikre at damer skal gis tilleggspoeng, så de får studert industriell økonomi. Samtidig som alle kan få være damer om de sender inn et skjema til Skatteetaten 😎

 

Virkelig bra vi har fått slikt et nytt og glitrende "kunnskapsløft", hvor også barn skal få lære dette geniale opplegget. Det er jo også veldig inkluderende å la menn få benytte seg av kvinners ekstrapoeng. Så her må det vel ringes inn for "great success" i DEI-bjella på alle fronter (DEI = Diversity, Equity, Inclusion).

image.png.1def6bd646aa23d1d947bad56ee91095.png

Sjokkerende. Jeg er sjokkert. Sier man at dersom man får en gratis mulighet til fordeler så vil mange benytte seg av det? Nei, nå står ikke verden til påske.

Man skulle jo nesten tro at de som har "tenkt" på dette ikke tenkte lengre enn at "dette vil vi ha, og da blir det bra når vi får det".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (På 23.6.2023 den 10.13):

Min personlige oppfatning, er at virkelig toleranse, det er når man ikke bryr seg.

Det burde ikke være behov for noen Pride-markering. Egentlig burde det ikke være noe "Pride" i det hele tatt, dersom alle fulgte Kardemomme-loven.

For min del kan folk kalle seg hva de vil, enten det er han, hun, hen eller høne, og være i et forhold med akkurat hvem de vil, så lenge de ikke plager meg.

På samme måte er det meg helt likegyldig hvor folk kommer fra, hvilken hudfarge de har, hva de tror på ... og alt mulig annet, så lenge det ikke påvirker meg. Rasshøl finnes overalt, og de diskrimerer jeg gjerne mot dog.

Jeg ser ingen grunn til å markere min likegyldighet, da jeg ikke finner LGBQTSFWQP-miljøet særlig interessant.
Så lenge de ikke plager meg, så kan de gjøre hva de vil, men større markeringer er vel strengt tatt bare en invitasjon til å bli særbehandlet mer, som ofte fremstår som nettopp det en del av de er ute etter?

Det sagt, så gjelder likegyldigheten også homofober, rasister og andre, de kan tro og mene akkurat hva de vil, så lenge de ikke plager meg, jeg ser ikke problemet med å være homofob, så lenge man ikke plager homofile og andre folk med det, alle må få ha sine egne meninger i et fritt land.

100% enig med deg. 

Jo flere homofile jo flere damer på oss heterofile tenker jeg 😂

Lenke til kommentar
0laf skrev (På 23.6.2023 den 11.13):

For min del kan folk kalle seg hva de vil, enten det er han, hun, hen eller høne, og være i et forhold med akkurat hvem de vil, så lenge de ikke plager meg.

Ja, ikke sant? Og der har du nok de absolutt fleste med deg. Men slik er det jo ikke. Man må godta å skifte med folk av annet kjønn, damer må godta å konkurrere mot menn, og man snakke på en spesiell måte på grunn av hva andre føler, for å ta noe.

Da påvirker det jo de som vanligvis ikke ville brydd seg i det hele tatt, og de får da intet annet valg enn å bry seg. Da ofte mot det negative. Er man heldig får man kjeft. Er man uheldig får man drapstrusler og mister jobben. Da må jeg innrømme at jeg mister endel sympati.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For en "nyhet"...

Drapene skjedde altså for over 32 år siden, i 1990. Ti år før gjerningspersonen ble transkvinne. Rettssaken skjedde for seks år siden, i 2017.

https://mediabiasfactcheck.com/daily-mail/

Sitat

MBFCLow.png?w=357&ssl=1

QUESTIONABLE SOURCE

Overall, we rate Daily Mail Right Biased and Questionable due to numerous failed fact checks and poor information sourcing.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (18 minutter siden):

Hevder ikke bløffmakerne at trans er noe medfødt? Da "blir" man plutselig ikke trans i voksen alder. 

Aldri hørt om noen som mener det.

Kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk er ikke medfødt, det er noe vi alle utvikler fra vi er 2-5 år gamle og noe de fleste barn ikke har egen bevissthet rundt før de er rundt 3 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...