Gå til innhold

Man må jo ikke støtte pride.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pride er for meg bare fjas. Jeg kjenner homofile som mener det samme. Pride skaper mer konflikter og skaper en større kontrast mellom homofile og homofober og store kontraster er ikke noe man ønsker i slike sammenhenger. Det fremtvinger konflikter. Spesielt når man går gatelangs i store byer etc. 

Folk flest liker ikke konflikter og den som for skylden for alt bråket som oppstår er gjerne selve pride paraden, for det var jo stille og fredelig før den dukket opp?

Jeg tror at det alltid vil finnes homofober. Noen er mer ekstreme enn andre. La dem ha sine egne tanker. En pride parade blir jo for disse menneskene ekstremt provoserende, med de følger det kan få. 

Ikke gi disse menneskene noe makt ved å delta i Pride parader. De aller fleste i Norge tror jeg er ganske homovennlige og selv om man ikke er det, så klarer de fleste vertfall å late som og ikke skape noe bråk tror jeg. De få prosentene som føler dem må verbalt og fysisk angripe homofile er i et helt klart mindretall tror jeg. La dem forbli et mindretall. 

Personlig er jeg IKKE homofob. Jeg kjenner flere homofile. For meg kan dem kjøre kjøttøksa i hva som helst bare det er lovlig. Derimot kan jeg ikke fordra væremåten til enkelte homofile, men da har med væremåten å gjøre og ikke legningen. SItter du med beina i kors, prater som Sofie Elise og drikker vin med høy lillefinger så merker jeg det blir litt spesielt. 

Men homofob er jeg absolutt ikke.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Pride er for meg bare fjas. Jeg kjenner homofile som mener det samme. Pride skaper mer konflikter og skaper en større kontrast mellom homofile og homofober og store kontraster er ikke noe man ønsker i slike sammenhenger. Det fremtvinger konflikter. Spesielt når man går gatelangs i store byer etc. 

Folk flest liker ikke konflikter og den som for skylden for alt bråket som oppstår er gjerne selve pride paraden, for det var jo stille og fredelig før den dukket opp?

Jeg tror at det alltid vil finnes homofober. Noen er mer ekstreme enn andre. La dem ha sine egne tanker. En pride parade blir jo for disse menneskene ekstremt provoserende, med de følger det kan få. 

Ikke gi disse menneskene noe makt ved å delta i Pride parader. De aller fleste i Norge tror jeg er ganske homovennlige og selv om man ikke er det, så klarer de fleste vertfall å late som og ikke skape noe bråk tror jeg. De få prosentene som føler dem må verbalt og fysisk angripe homofile er i et helt klart mindretall tror jeg. La dem forbli et mindretall. 

Personlig er jeg IKKE homofob. Jeg kjenner flere homofile. For meg kan dem kjøre kjøttøksa i hva som helst bare det er lovlig. Derimot kan jeg ikke fordra væremåten til enkelte homofile, men da har med væremåten å gjøre og ikke legningen. SItter du med beina i kors, prater som Sofie Elise og drikker vin med høy lillefinger så merker jeg det blir litt spesielt. 

Men homofob er jeg absolutt ikke.

 

Det her var noe av det mest reinspikka konebanker-retorikken jeg har lest i slike sammenhenger. "Se hva du fikk meg til å gjøre", liksom...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (27 minutter siden):

Det her var noe av det mest reinspikka konebanker-retorikken jeg har lest i slike sammenhenger. "Se hva du fikk meg til å gjøre", liksom...

Nå har jeg vært gift noen år og har lært meg at at noen ganger må man svelge noen kameler. Man må skjønne at man ikke er like godt likt hver dag og eller av alle. Slik er verden. jeg har ikke noe behov av at ALLE skal like meg for den jeg er og enda mindre vil jeg gå i tog for det.

Konebanker?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (5 minutter siden):

Nå har jeg vært gift noen år og har lært meg at at noen ganger må man svelge noen kameler. Man må skjønne at man ikke er like godt likt hver dag og eller av alle. Slik er verden. jeg har ikke noe behov av at ALLE skal like meg for den jeg er og enda mindre vil jeg gå i tog for det.

Konebanker?

Sånn fra sidelinjen. Pride handler ikke om å bli likt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (4 timer siden):

Jeg tror at det alltid vil finnes homofober. Noen er mer ekstreme enn andre. La dem ha sine egne tanker. En pride parade blir jo for disse menneskene ekstremt provoserende, med de følger det kan få. 

 

Grunnen til at det alltids vil finnes homofobe er fordi de homofobe hater seg selv, de har selv seksuelle tanker om eget kjønn. Kanskje på tide å innse det å begynne å oppføre seg som folk, oppføre seg som folk som ikke skal bli krenket av alt de ser, det er de som ikke greier å oppføre seg som folk er problemet, ikke denne "provoserende" paraden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (35 minutter siden):

Grunnen til at det alltids vil finnes homofobe er fordi de homofobe hater seg selv, de har selv seksuelle tanker om eget kjønn. Kanskje på tide å innse det å begynne å oppføre seg som folk, oppføre seg som folk som ikke skal bli krenket av alt de ser, det er de som ikke greier å oppføre seg som folk er problemet, ikke denne "provoserende" paraden.

Men hvis man VET at noen blir krenket av ting man gjør... hvorfor skal man gjøre det? Hva er hensikten? Jeg tenker da å denne Pride paraden i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (Akkurat nå):

Nei, men det velger enkelte da å gjøre (har vi sett). Så hva gjør man da? Skal man bare rope høyere og provosere enda mer, eller er det mest riktig og ikke eskalere situasjonen? Er man trygg nok på seg selv, så trenger man ikke gå i noe tog. 

Det er ikke de i toget som provoserer, det er idioter som lar seg provosere. Det vil alltids være idioter, vi kan ikke bare slutte med alt pga idioter som lar seg krenke av den minste ting. Du snur jo på hele problemstillingen å gjør de som ikke gjør noe som helst til problemet. 

Er vi trygge på oss selv så trenger vi ikke 17 mai tog som du selv sier, men kanskje noen synes det er trivelig og ikke vil avlyse pga idioter som er på stadig jakt etter noe å hate ? Hva mener du skal vi la det hatefulle mindretall styre ? Er det sånn det skal være så blir det lite morro å være nordmann. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (9 minutter siden):

Det er ikke de i toget som provoserer, det er idioter som lar seg provosere. Det vil alltids være idioter, vi kan ikke bare slutte med alt pga idioter som lar seg krenke av den minste ting. Du snur jo på hele problemstillingen å gjør de som ikke gjør noe som helst til problemet. 

Er vi trygge på oss selv så trenger vi ikke 17 mai tog som du selv sier, men kanskje noen synes det er trivelig og ikke vil avlyse pga idioter som er på stadig jakt etter noe å hate ? Hva mener du skal vi la det hatefulle mindretall styre ? Er det sånn det skal være så blir det lite morro å være nordmann. 

Vi skal ikke slutte med alt. Du kan være så homofil du bare vil. Det jeg mener er at man trenger ikke å gå i et tog av den grunn. Hvorfor skal man brenne koranen hvis noen er villige til å drepe noen for det? 

Livet har mer å by på enn å fly rundt og gjøre ting som andre blir provosert av. 

Som du sier. Det er mange idioter der ute. Hvis du ønsker å få frem disse så kjør på og gå i Pride toget. Det er ikke DIN skyld rent juridisk om dem gjør noe galt, men jammen var du med på og bidra til at det skjedde. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Bjerknez said:

Vi skal ikke slutte med alt. Du kan være så homofil du bare vil. Det jeg mener er at man trenger ikke å gå i et tog av den grunn. Hvorfor skal man brenne koranen hvis noen er villige til å drepe noen for det? 

Livet har mer å by på enn å fly rundt og gjøre ting som andre blir provosert av. 

Som du sier. Det er mange idioter der ute. Hvis du ønsker å få frem disse så kjør på og gå i Pride toget. Det er ikke DIN skyld rent juridisk om dem gjør noe galt, men jammen var du med på og bidra til at det skjedde. 

Skjønt det.

Du er en sånn som ja, det er ikke din feil at du ble voldtatt nei, men du kunne vel være litt styggere, og kle deg som en nonne, for ellers bidrar du til at ting skjer.

Du forstår altså ikke poenget. Det å være i Pride, eller kle seg ut på noe som helst måte som man selv liker handler ikke om andre. Det handle om å ta være på seg selv, lære seg å like og være seg selv.

Blir noen provesert? It's a big you problem.
Det type problemet som samfunnet må jobbe med kontinuerlig, for at folk skal lære seg at folk må få lov til å være seg selv uten at andre skal føler seg berettighet til å være krenket, provosert eller irritert.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (13 minutter siden):

Vi skal ikke slutte med alt. Du kan være så homofil du bare vil. Det jeg mener er at man trenger ikke å gå i et tog av den grunn.

Nei ingen trenger å gå i tog ikke pga av homofili ikke pga morro eller lønnsforhandlinger, men vi velger å gjøre det likevel, fordi vi vil, idioter som lar seg provosere, vel som sagt det blir et dem problem. 

 

Bjerknez skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skal man brenne koranen hvis noen er villige til å drepe noen for det? 

Kanskje akkurat derfor.

 

Bjerknez skrev (16 minutter siden):

Livet har mer å by på enn å fly rundt og gjøre ting som andre blir provosert av. 

Så den minste lille ting som kan provosere folk kan ikke gjøres ? Rally, det provoserer jo sikkert miljøforkjempere legg ned skiten for en promille lar seg provosere. Mener du at det er greit at det er sånn at alle som lar seg provosere av noe skal få lov til å diktere samfunnet ? Det høres helt sykt ut spør du meg. 

 

Bjerknez skrev (17 minutter siden):

Det er mange idioter der ute. Hvis du ønsker å få frem disse så kjør på og gå i Pride toget. Det er ikke DIN skyld rent juridisk om dem gjør noe galt, men jammen var du med på og bidra til at det skjedde. 

Nei de var ikke det, det er dette du tydeligvis ikke skjønner, du legger skylda på offeret for de mulige ondskapsfulle handlingene, de skal helst være i skapet ikke sett å ikke hørt, greier de det skal de få lov til å eksistere ? Ikke gå i toget om du ikke vil, det er så enkelt, jeg har greid det helt fint i en årrekke allerede. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...