Gå til innhold

Sbanken-kunder mister tilgang til Apple Pay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
qualbeen skrev (40 minutter siden):

😡

 

Forstår ikke tankegangen til DNB. Nå er jeg jo faktisk nødt til å finne meg en annen dagligbank.

Jaja, greit nok. Bye bye

Det er jo åpenbart kun fordi de eier vipps og skal skvise kundene over på en dårligere løsning 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde konto i sbanken kun for Apple pay. Men fjernet den for et par uker siden da jeg fant ut at curve funket bedre for meg. 

Glad jeg tok det valget når jeg ser hva de gjør her.

Var vel ingen som trodde på at sbanken ikke ble å gjennomgå negative endringer her. Det kom kanskje kjappere enn noen forventet men ingen overraskelse.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
minim skrev (37 minutter siden):

Det er jo åpenbart kun fordi de eier vipps og skal skvise kundene over på en dårligere løsning 😛 

DNB har faktisk ikke lenger direkte kontroll på Vipps. De har riktignok majoritet av aksjene (ca 30-40%?), men Vipps er et eget frittstående AS i dag. 

Ergo forstår jeg ikke hvorfor DNB fortsetter å stikke kjepper i hjulene på Apple. Eller; jeg forstår frustrasjonen vedr NFC-chippen som de ikke får bruke. Allikevel mener jeg dette er feil "medisin". 

Håper EU klarer å tvinge Apple til å gi alle tilgang til chippen - slik Google og Android gjør av egen fri vilje!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (6 minutter siden):

DNB har faktisk ikke lenger direkte kontroll på Vipps. De har riktignok majoritet av aksjene (ca 30-40%?), men Vipps er et eget frittstående AS i dag. 

Ergo forstår jeg ikke hvorfor DNB fortsetter å stikke kjepper i hjulene på Apple. Eller; jeg forstår frustrasjonen vedr NFC-chippen som de ikke får bruke. Allikevel mener jeg dette er feil "medisin". 

Håper EU klarer å tvinge Apple til å gi alle tilgang til chippen - slik Google og Android gjør av egen fri vilje!

Jeg håper de beholder chipen låst. Det er såpass sikkerhetskritisn også at jeg ser helst at vi beholder Apple sikkerhetsnivå fremfor å tillate at andre får en bakdør inn her. Uansett helt feil fremgangsmåte av dnb å bruke kundene som brekkstang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Jeg håper de beholder chipen låst. Det er såpass sikkerhetskritisn også at jeg ser helst at vi beholder Apple sikkerhetsnivå fremfor å tillate at andre får en bakdør inn her. Uansett helt feil fremgangsmåte av dnb å bruke kundene som brekkstang. 

Jeg tror sikkerheten fint kan ivaretas. At Apple kan åpne opp på en trygg måte. Men jeg er ikke så skråsikker på at DNB åpner for apple pay selv om Apple skulle åpne opp. Hvorfor skulle de det? Da har de jo super mulighet for å tvinge folk til å bruke vipps/egen løsning. Personlig liker jeg Apple Pay såpass godt at jeg driter litt i om de åpner opp nå. Med Curve så fungerer det såpass bra at jeg ser ingen grunn til å bry meg om bankene støtter Apple Pay lengre.

Lenke til kommentar

Hvem bruker debetkortet til AP/GP/GP/GP (Apple/Google/Garmin/Fitbit Pay)? De fleste bruker kredittkort til dette, og da spiller det mindre rolle hvilke funksjoner bruksbankens debetkort tilbyr.

For de som trenger bank som tilbyr mobilbetaling (AP og GP) med debetkort anbefales OBOS-Banken. OBOS-medlemmer har gode rentebetingelser, gratis debetkort som støtter mobilbetaling, og medlemskapet i OBOS koster 200 i året, altså mindre enn det de fleste bankene (inkludert Sbanken med 295) tar i årsgebyr for sine kort. Sjekk forøvrig finansportalen.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
zanta skrev (5 minutter siden):

Hvem bruker debetkortet til AP/GP/GP/GP (Apple/Google/Garmin/Fitbit Pay)? De fleste bruker kredittkort til dette, og da spiller det mindre rolle hvilke funksjoner bruksbankens debetkort tilbyr.

For de som trenger bank som tilbyr mobilbetaling (AP og GP) med debetkort anbefales OBOS-Banken. OBOS-medlemmer har gode rentebetingelser, gratis debetkort som støtter mobilbetaling, og medlemskapet i OBOS koster 200 i året, altså mindre enn det de fleste bankene tar i årsgebyr for sine kort. Sjekk forøvrig finansportalen.

Jeg bruker ett master debitkort som jeg kan veksle mellom alle kortene mine med. Usikker på hvorfor en absolutt skal ha MK til mobil betaling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...