Gå til innhold

Får ikke spilt av HBO Max på min LG TV.


Anbefalte innlegg

Har en LG TV fra 2016. Denne har HBO-appen forhåndsinstallert. Men hver gang jeg klikker på denne, får jeg en feilmelding "Kunne ikke laste (-201) og noe med at innstilt tid på TV er forskjellig fra "nåværende tid" - noe det overhodet ikke er (??).

Har prøvd alle triks i boken for å få den igang. Kutte strømmen til TV + modem i over 1 minutt, stille tiden på TV'en manuelt, men ikke tale om. Og, ja jeg har siste programvareversjon for TV'en. 

Så det siste jeg har gjort er å slette HBO-appen. MEN når jeg vil installere den igjen, er den ikke tilgjengelig i LG content store. STØNN!

Så ser jeg på youtube et tips om å gå inn i innstillinger og velge et annet land for LG-tjenester (i eksempelet var brukt Mexico - var nok USA som var utgangspunktet der). Så får man visst tilgang til å installere HBO - skifter så tilbake til opprinnelig land (Norge for min del).

Men jeg er skeptisk til at dette til føkke opp andre ting på TV'en, så jeg har ikke gjort dette ennå.

Jeg er tom for ideer. Noen som kan hjelpe?

 

Endret av Yessmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Yessmann said:

Utrolig! Det kan da vel ikke være slik at jeg må kjøpe ny TV for å se HBO Max? En TV som ellers fungerer utmerket. Er det noe annet utstyr jeg kan koble på for å få dette til å virke? Evt. softwareendring på TV'en?

Chromecast er et enkelt og rimelig alternativ. Koster en 3-400kr og selges nesten overalt.

Lenke til kommentar

Har Chromecast Ultra som fungerer utmerket til det meste, bortsett fra med HBO Max. Den vil ikke spille av 4K-innhold, det kommer bare en standard feilmelding som jeg etterhvert har lært meg kommer når det er 4K. Ingen mulighet til å endre oppløsning heller så da med det spilles av fra PS4 når det er noe relativt nytt. Poenget mitt er at HBO Max er crap, de har fortsatt mye å lære av Netflix hva gjelder funksjonalitet og kvalitet. 

Lenke til kommentar
Yessmann skrev (17 timer siden):

Utrolig! Det kan da vel ikke være slik at jeg må kjøpe ny TV for å se HBO Max? En TV som ellers fungerer utmerket. Er det noe annet utstyr jeg kan koble på for å få dette til å virke? Evt. softwareendring på TV'en?

Kjøp chromecast versjonen med fjernkontroll, tver blir utdaterte og det begrenset hvor mye utviklingsressurser de vil bruke på eldre tver. Det er også mulig at maskinvaren ikke støtter kodecen til hbo max

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...