Gå til innhold

Jeg har prøvd å lansere en side.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Hansen Borgen said:

Jeg sliter med å få trafikk på siden. Bruker 10 000 på markedsføring hver måned. Men uansett så logger de seg ikke inn.

 

Noen tips?

Å få trafikk på siden er nå en ting. Å få folk til å logge seg inn er noe annet.

Hvis det skal komme trafikk til siden, så må det være en grunn til at trafikken skal komme. Skriver man for eksempel gode fagartikler om interessante tema, så finner Google websiden og trafikken kommer.

Hvis noen også skal logge seg inn, så må det finnes ett eller annet nyttig eller interessant på websiden, som får folk til å ønske å logge seg inn. Først så må man ha nyttig/interessant stoff som medfører at trafikken kommer.

Hva som er nyttig og interessant for "folk flest" eller for "målgruppen" vil jo avhenge litt av hva slags webside det er.

Hvis man lager webbutikk no 10.000.000 som selger ett eller annet produkt likt med alle andre, så får man sannsynligvis ikke mer trafikk enn det som er naturlig for siste plass av 10 millioner websider.

Og nei, "markedsføring" behøver jo ikke å koste så mye. Diskusjon.no har sannsynligvis ganske stor trafikk uten markedsføring, men det er en webside som er til stor nytte for mange. Når man ønsker å være med å diskutere, da logger man seg også inn. Wikipedia har sannsynligvis ganske stor trafikk, men ikke like mange innlogginger. 

Endret av arne22
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Du må nesten gi folk ein grunn til å bruke forumet ditt. Då har du i all hovudsak to alternativ, enten så må du spisse forumet mot ei nisje der du kan samle det som finst av ekspertar og interessentar som ikkje har andre stadar dei kan diskutere denne nisjen. Jo smalare nisje du finn jo betre, samtidig må det ikkje være så smalt at du ikkje finn brukarane.

Det andre alternativet er at du sikter deg inn på ei spesiell brukargruppe, som til dømes utifrå alder ved å sikte deg inn mot tenåringar, utifrå yrke som til dømes servitørar, eller interessefelt som til dømes ein fan-klubb.

Diskusjon.no starta i si tid som hardware forumet, altså ei svært smal nisje for PC-interesserte som bygde og satte saman PCar, andre underforum starta som såkalte "off-topic" tråder som etterkvart vart så populære at det vart oppretta eigne underforum, og deretter har det utvikla seg til dagens produkt som dekker eit svært stort spenn av diskusjonsemner.

 

Når det gjeld kvifor folk ikkje loggar seg inn på forumet ditt så er svaret enkelt: Alle kan lese det som står der utan å være innlogga, ingen av dei som har laga seg konto veit kva trådar dei skal starte (og kvifor dei skal starte den diskusjonen på ditt forum og ikkje på Facebook eller her på diskusjon.no), og fordi dei få trådane du har manglar svar og det er ikkje så fristande å stå i eit ekkokammer.

Etter å ha gløtta på sida di så ser eg at din definitivt mest populære tråd er "min aksje strategi" med 2 svar og 365 visningar, altså er det meir enn tre gongar så mange som har lest den tråden enn velkomstråden som du har pinna heilt øvst på sida.
Dette tyder på at det er dette temaet som du bør fokusere på.
Skal du fortsette med "crazy" namnet så kanskje du bør opprette eit forum for crazy investeringar? Det er tydeleg at du har flest brukarar som er interessert i å bli rike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan lage et forum på samme måte som diskusjon.no og fridiskusjon.no, men det må vel være noe som gjør at folk heller vil diskutere ting der enn på de andre forumene. Hva med å starte diskusjoner om dagsaktuelle nyhetssaker, eller saker der du kan skrive litt for å starte diskusjonen.

Jeg mener det er greit å satse bredt på samme måte som disse andre forumene. Jeg ville presentert siden som et åpent forum der en kan diskutere alt mulig i denne litt crazy verden, og dermed navnet Crazyforum.

Kategorier en kan prøve seg med kan være: psykologi, økonomi, juss, aksjer, kosthold, trening.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 26.5.2023 den 12.36):

Forum er en døende greie uansett. 

mye av forumtrafikken endte over i facebook grupper , men de synker og i poplæritet nå , mistenker at nisje forum kan få tilbake livets rett i framtiden, det er altids folk som vil diskutere noe, og imo så er forum den beste platformen for sånt . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt en krone på annonsering, og driver en del nettsider med stor suksess. Feilen du har gjort er at du prøver for hardt, og du prøver å få brukere fra eksisterende sider til å droppe store, etablerte tjenester, for din som kun er ett tomt skall. Forumer er en døende trend i dag (veldig mye pga facebook), og ingenting å satse på, spesielt i ett så lite land som Norge. 

Skal du lykkes, må du levere noe som er vanskelig å finne andre steder, eller noe helt nytt. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, SnusBoks said:

Skal du lykkes, må du levere noe som er vanskelig å finne andre steder, eller noe helt nytt. 

Enig der, og skal man "kopiere" så må man levere noe som er langt bedre - retorisk spurt; Hvorfor skal jeg lage konto på ett nytt forum, når jeg trives her på diskusjon, som har godt med medlemmer allerede? Jeg ser ikke hva slags merverdi det kan gi meg.

 

En må rett og slett finne en plass i markedet hvor det er mangelvare, hvor kundene er sultne på noe.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...