Gå til innhold

Skriver dagbok, hvordan lagre sikkert


Gjest fd430...15d

Anbefalte innlegg

Gjest fd430...15d

Skriver dagbok, hvordan kan jeg lagre det på en sikker måte? Burde jeg skrive offline på en kryptert laptop?

Anonymous poster hash: fd430...15d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Gjest fd430...15d skrev (På 18.3.2023 den 13.02):

Skriver dagbok, hvordan kan jeg lagre det på en sikker måte? Burde jeg skrive offline på en kryptert laptop?

Anonymous poster hash: fd430...15d

Hva legger du i "lagre på en sikker måte"?
Er det viktigst for deg at andre ikke får tilgang til dagboken?
Eller er det viktigst at dagboken ikke går tapt dersom laptopen blir stjålet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest fd430...15d skrev (På 18.3.2023 den 13.02):

Skriver dagbok, hvordan kan jeg lagre det på en sikker måte? Burde jeg skrive offline på en kryptert laptop?

Anonymous poster hash: fd430...15d

Du kan bruke evernote til å kryptere tekst du har skrevet. Eller lagre i Word/LibreOffice med passordbeskyttelse. Det er ikke vits å legge så mye mer enn det ned i det.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker Windows på PC så har du tilgang til noen gigabytes med gratis skylagring i OneDrive.
Og OneDrive har et "personlig hvelv" som kan beskyttes med en egen kode (som kommer i tillegg til passordet du bruker for å koble deg til OneDrive.

Hvis du flytter dagboken til dette "hvelvet", så er den utilgjengelig for uvedkommende, selv om de skulle ha tilgang til PC'en din mens du er logget inn. Du må først åpne hvelvet, oppdatere dagboken, og så lukke hvelvet (som også kan skje automatisk). Dette fremstår som den måten som krever færrest operasjoner i det daglige. Det kreves ingen ekstra programvare - alt er innebygd i Windows. Du kan få tilgang til OneDrive fra smartphone, nettbrett, PC med egne app'er eller fra det meste av velutstyrte web-browsere.

Lenke til kommentar

Her har du fått flere gode forslag.

Her får du ett til: Dette gjelder om du lagrer lokalt (du bør alltid ha backupløsning uansett) på din PC.

Bruker selv et program som heter Cherrytree. Dette har vist seg være spesielt nyttig ved f.ex. skrive prosjektdagbok. Programmet har en mappestruktur slik at du enkelt kan organisere det du skriver. Ofte benyttet metode med dagbok er å opprette én mappe for hver dag.

link: https://www.giuspen.com/cherrytree/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...