Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bestride inngått kollektivavtale?


Anbefalte innlegg

Jeg bor i sameiet *sensurert*. Dette sameiet har en kollektiv avtale med Allente eller Telenor om leveranse av kabel-TV, dekoder og internett. Denne avtalen fungerer slik at fibersentralen og den digitale dekoderen tilhører leiligheten, og skal derfor følge leiligheten ved et eventuelt salg. Det framgår av husleiefakturaen at man betaler 400 kr per måned for dette. Avtalepakken heter Telenor Frihet M. (Et ganske misvisende navn etter min mening.) Vi som bor i dette sameiet har ikke blitt spurt om vi ønsker å være med på dette. I hvert fall de 7 siste årene så har jeg ikke mottatt en eneste muntlig eller skriftlig henvendelse fra sameiets styre hvor de i det minste forsøker å kartlegge den enkelte sameiers behov for internett, bredbånd, telefoni, strømmetjenester eller annen TV. Administrerende leder i styret *sensurert* skrev til meg i en e-post nylig at bortsett fra min henvendelse så har de ikke mottatt en eneste klage eller dårlig tilbakemelding på dette fra noen av de menneskene som bor her. Men jeg har svært vanskelig for å tro på akkurat dette når man tar i betraktning hvor elendig den kabel-TV-tjenesten er.

Endret av Uderzo
sensurert navn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, Andreas Wold Johansen said:

Administrerende leder i styret <navn> skrev til meg i en e-post nylig at bortsett fra min henvendelse så har de ikke mottatt en eneste klage eller dårlig tilbakemelding på dette fra noen av de menneskene som bor her.

Det har nok noe med at det er grisebillig.

Hvilken hastighet er det på internettforbindelsen?

Trenger du ikke internettforbindelse?

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vell vanlig at styret overlater slike beslutninger til Årsmøtet. Gjerne spørr dem om den underleggende informasjonen og anbudene de har hatt ute, samt beboerundersøkelser de har foretatt før de inngikk avtalen. Om de ikke svarer tilfredstillende kan du ta det opp som sak på årsmøtet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo endret tittelen til Hvordan bestride inngått kollektivavtale?

Årsmøtet kan beslutte at det skal forhandles om fellesanskaffelse av bredbånd mv. etter eierseksjonsloven § 50. Det kreves enten simpelt flertall eller to tredjedels flertall, avhengig av om kostnaden vil være under eller over 5 % av årlige felleskostnader. 

Ofte er slik beslutning opprinnelig tatt av utbygger, som har adgang til å representere alle seksjonene frem til de er solgt til ny eier. En slik beslutning er bindende for årsmøtet frem til et senere årsmøte beslutter at ordningen skal avvikles. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...