Gå til innhold

Å klemme og kose på sjefen


Gjest d297a...aae

Anbefalte innlegg

Gjest d297a...aae

Jeg er mann med kvinnelig leder. Kjønnet til leder er irrelevant for meg. Er opptatt av at jeg er under min leder i hierarki og rang her. Jeg respekterer min leder og forsøker å være en god underordnet ansatt. 

En kollega er er typen som gir klem, det er hyggelig. Når han kommer inn i rommet til møter og annet er det først med stor om omfavnelse og klemming av leder. Leder responderer med det samme tilbake.

For meg er dette unaturlig, særlig opp mot en overordnet. 

Personen pater eller om hvor mye bedre han er enn lederen. 

Burde jeg lære noe av klemmeren. Det gis også skuldermassasje og stryking. 

Det er ikke noe seksuelt eller forelskelse..😊 

Anonymous poster hash: d297a...aae

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest d297a...aae

Vedkommede er ikke en klemmer på de øvrige kvinnelige ansatte. Kun opp mot leder. 

Kan det være taktisk lurt.

Personen gjør en grei jobb ellers, ikke noe å si på det.

Anonymous poster hash: d297a...aae

Lenke til kommentar
Gjest d352d...1b7

Er det noe spørsmål her?

Det mangler spørsmålstegn. Det kan være fint med personlige relasjoner på jobb dersom de er ekte og ikke for å oppnå noe "taktisk". 

Anonymous poster hash: d352d...1b7

Lenke til kommentar

Høres spesielt ut. Har hatt kvinnelige sjefer flere ganger og det har ikke falt meg inn å ta på dem. Tror også det hadde sendt meg i ekspressfart inn til HR for en avslutning av arbeidsforholdet. Jeg hadde lyst til å kvele en kvinnelig sjef en gang, men valgte da å slutte selv. Var nok lurt sett i ettertid.

Endret av Femtekolonne
Skriveleif
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest d297a...aae

Vennligst ikke spor av. Snakker ikke om seksuelle tilnærmelser. 

Det handler om å klemme på sjefen med at begge holder rundt og den ansatte stryker henne på ryggen under klemmen. 

I møter sitter personen inntil og stryker leder på ryggen. Intensjon tenker jeg er å holde seg godt innenfor med leder. 

Leder setter nok pris på varmen og omtanken.

Anonymous poster hash: d297a...aae

Lenke til kommentar

Hypotese:

Klemmere i denne tråden vil si at det går helt greit, men avhengig av arbeidsplass.

Ikke-klemmere i denne tråden vil si at det ikke er greit og en form for taktikk.

--

Personlig synes det er avhengig av arbeidsplass og hvor nært man kjenner sjefen. Har jobbet på arbeidsplasser der jeg har klemmet alle, klemmet noen, eller ingen. De der alle blir klemt/noen blir klemt har gjerne hatt mye flatere arbeidstruktur og er gjerne mindre teams.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Gjest d297a...aae
shockorshot skrev (1 minutt siden):

Hypotese:

Klemmere i denne tråden vil si at det går helt greit, men avhengig av arbeidsplass.

Ikke-klemmere i denne tråden vil si at det ikke er greit og en form for taktikk.

--

Personlig synes det er avhengig av arbeidsplass og hvor nært man kjenner sjefen. Har jobbet på arbeidsplasser der jeg har klemmet alle, klemmet noen, eller ingen. De der alle blir klemt/noen blir klemt har gjerne hatt mye flatere arbeidstruktur og er gjerne mindre teams.

Takk. Gode innspill. Er jeg gammeldags, vil lettere klemme en kollega enn sjefen. 

Tenkere dere klemmer at å sitte inntil med arm rundt sjefen også er god måte å vise varme.

Ser at jeg kan virke avvisende, elsker å kunne gi en klem i visse situasjoner. Men har en sperre for sjefen, da rolle og rang kommer inn. 

Anonymous poster hash: d297a...aae

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Guest d297a...aae said:

Tenkere dere klemmer at å sitte inntil med arm rundt sjefen også er god måte å vise varme.

Hvis jeg jobber i bar, med utdanning, eller en startup i startgropen, sure, men det er ikke noe typisk for en klemmer.

Hvis jeg jobber i en mellomstor IT bedrift? Hadde aldri skjedd.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d297a...aae

Vil framheve at det ikke er noen større intriger på arbeidsplassen. Greit arbeidsmiljø mm. Ledelsen er ganske distansert fra oss på gulvet. 

Jeg syntes leder kan ta i mot en hyggelig klem, men burde trekke seg unna og ikke sette seg inntil i møter. Når begge to vet det betyr stryking på rygg til leder. Jeg og noen andre syntes det er litt rart.

Men, klemmer man på sjefen i dag, når man ses? Dette er ikke i veldig formelle møter, kun interne. 

Anonymous poster hash: d297a...aae

Lenke til kommentar
Gjest d297a...aae

Jeg ser forøvrig at jeg ikke brått kan gå over til å bli en klemmer der jeg er nå. Det vil nok virke unaturlig. Klem til kollega skjedde før på annen avdeling. Det er en hyggelig gest som for meg betyr tusen takk med varme bak. 

Anonymous poster hash: d297a...aae

Lenke til kommentar
Markiii skrev (15 minutter siden):

Klem er en ting, men dette fremstår enda mer merkelig. Å stryke noen på ryggen er en ganske "intim" ting.

100 % enig, skjønner at TS og noen av kollegaene reagerer på dette.

Som sjef så har jeg klemt ansatte noen få ganger, hvis jeg ikke husker feil så har det kun vært ved dødsfall i ansattes familie og når ansatte har sluttet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest d297a...aae

Vil ikke vær kjip og avvise klemming. 

For meg bør en leder være litt mer reservert med de store omfavnelseklemmer i det daglige. I min avdeling er dette med klem kun noe mellom ledercog denne ansatte. 

Klem i spesielle samtaler av alvorlig personlig karakter er noe annet. 

Anonymous poster hash: d297a...aae

Lenke til kommentar
Gjest d297a...aae
Wheeljack skrev (1 minutt siden):

Jeg syntes dette er weird, men så sant dem to som klemmer hverandre gjør det av egen fri vilje og ikke fordi dem føler seg "pressa" til å klemme så må dem bare holde på. Det er et fritt land og livet er for kort til å bry seg om hva andre voksne gjør så sant det ikke går utover meg.

Det er sant. Er nok litt for kleint for meg noe av dette.

Blir det for frekt å si "dere får prate mer etterpå", i stedet for å si koseprat. Dette er på ukrbtlige møter med kort tid, der informasjon skal utveksles på effektiv måte. Det varierer noe hvem ansatte, som er der. Ofte leder og 3-6 ansatte. 

Anonymous poster hash: d297a...aae

Lenke til kommentar

Ganske trist at noe så enkelt som en klem, lett massasje og fysisk kontakt er "kontroversielt" her i Norge. Det er først å fremst en kulturell ting. Men det er helt umulig å svare TS, fordi det mangler så utrolig mye kontekst her. 

Fysisk lett kontakt gir bedre relasjon, økt tillitt, trygghet og gir så uendelig mye medmenneskelige fordeler. Men dessverre ser mange på det som en intim greie, tett opp mot seksualitet. Du merker VELDIG fort dersom en person er ubekvem i en klemmesituasjon. Det ser ikke ut til å være tilfellet her. Så la dem bare for holde på akkurat som de ønsker - uten å overtenke noe mer over dette.

Jeg er selv mann og har selv ved enkelte anledninger klemt både ledere, kolleger og brukere/pasienter i jobbsammenheng. Men så har også dette skjedd i helsetjenesten, der man ofte er tetter på hverandre enn i andre yrker. 
Når det gjelder nye personer, så spør jeg alltid først - "kan jeg gi deg en klem", eller jeg tar ut armen og signaliserer at jeg ønsker å gi en klem. Noen ganger får jeg avvisning tilbake. Da er det bare å trekke seg. Enkelt og greit. Men når man først har fått aksept, så trenger man som regel ikke spørre igjen. Da blir det ganske naturlig å bare klemme i vei. 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...