Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

er i asia og er koblet til nettet ved bruk av vpn for å se nrk men det er helt verdiløst.

leste på nettet før jeg dro at ved vpn så kunne jeg i det minste få tilgang til nrk men det viser seg å ikke stemme da nrk kan se at man bruker vpn og vipps så er man låst ute.

noen som har noen råd eller er det bare å glemme det.

jeg kan se noen programmer men 90 % er låst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
El burro skrev (32 minutter siden):

Hvilken VPN er det du bruker?.

Jeg abonnerer på både NordVPN og ExpressVPN, begge fungerer utmerket til å se norsk tv i utlandet på Windows PC, Nvidia Shield og Android telefon. 

Bruker expressvpn.

Merkelig at det fungerer så bra hos deg? Gjør du noe spesielt eller?

Lenke til kommentar
plankeby skrev (24 minutter siden):

Det er vanlig med VPN sperrer, så alt annet en de anerkjente VPN tilbydere med viss kostnad, kan glemmes til stramming.

Hvor leste du dette på nettet du viser til? Loves ofte mye gull på diverse nettsider... 

Itavisen. Skal aldri tro på dem mer😁

Lenke til kommentar
0laf skrev (22 minutter siden):

For strømming fra utlandet er SmartDNS overlegent, men VPN burde fungere fint. 

Bruker PIA, og har ingen problemer med å komme med inn på NRK fra utlandet.
Har du valgt riktig server, som er i Norge?

Har valgt norge ja men enn så lenge nrk ser at jeg kommer via vpn så nytter det ikke

Lenke til kommentar

Mitt tips hjelper kanskje ikke trådstarter men greit å vite tilfelle man skal på ferie utenfor Europa/Norge:
Sett opp egen VPN server.
Krever at du har en nyere wifi-router eller installerer OpenVPN (og/eller Wireguard) server på pc/raspberry pi 4 el. lignende, hjemme i Norge.
Jeg har OpenVPN (og Wireguard) server på Asus wifi-routeren. Fungerte fint for å se NRK (og  Viaplay, HBO Max, Allente, TV2) på sist ferie i Sør-Amerika sen-høsten 2022.

Endret av bar1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrVilla skrev (3 timer siden):

Bruker expressvpn.

Merkelig at det fungerer så bra hos deg? Gjør du noe spesielt eller?

Jeg testet nå og både ExpressVPN og NordVPN fungerer for NRK, TV2 og Discovery+ på Windows.

Men jeg prøvde på mobilen nå og da var det ingen av de som funket, NRK oppdaget med en gang at jeg bruker VPN. Dette problemet har jeg vært borti før på Nvidia Shield som er Android, men da har det vært sånn at enten ExpressVPN eller NordVPN har fungert på de nevnte kanalene.

Merkelige greier.

Lenke til kommentar
El burro skrev (10 timer siden):

Jeg testet nå og både ExpressVPN og NordVPN fungerer for NRK, TV2 og Discovery+ på Windows.

Men jeg prøvde på mobilen nå og da var det ingen av de som funket, NRK oppdaget med en gang at jeg bruker VPN. Dette problemet har jeg vært borti før på Nvidia Shield som er Android, men da har det vært sånn at enten ExpressVPN eller NordVPN har fungert på de nevnte kanalene.

Merkelige greier.

Hei. Nå testet jeg med expressvpn i windows og det fungerer fint på NRK. 

Nå ser jeg at Viaplay også fungerer! YES! Prøvde på HBO Max men den ble bare svart.

Da er det noe med android telefonen og faktisk ipaden min som forårsaker dette. Dette var veldig bra! Et godt steg i riktig retning. Er jo forbanna irriterende at det skal være så vanskelig!!:)

EDIT:

Jeg prøvde å lage et hotspot med pc'en for å dele med andre enheter slik at dem kan koble seg opp og se det samme som på pc, men det er ikke mulig ser det ut som. Jeg må på et eller annet vis se om jeg kan speile det jeg ser på pc'en på tv'en eller appletv'en. 

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (21 minutter siden):

Mange routere som kan koble seg til VPN. Kjøp deg en slik så vil ikke appene på Android og iPad få vite at du er koblet via VPN. 

Dessverre så er det ikke jeg som eier ruteren her. Det er trådløst nett som vi kobler oss på alle som bor her i komplekset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...