Gå til innhold

Formel 1 - 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke det som er problemet. Det er at de på død og liv skal prøve å skape et løp (sprint...) på den lengste banen, i regn, bak safety car på wets når det er klart for inters. Bare rot. Hvor mange runder fikk vi racing tilslutt? Ble det 8? Tullete opplegg.

Artig for Oscar med pallplass da...

Lenke til kommentar

Er vell tidskjema som gjorde det ble 11 runder? Greit med rullende start, men altfor kort. Hadde de i minste fått kjørt til dekk bytte ble aktuelt (slicks). 

Edit: Ja kjekt McLaren forsetter å levere

Jeg ville ikke stått som publikum utaskjærs i nedoverbakken der, hadde en bil fått skikkelig take off, så....

 

BTW så sender viaplay mye i UltraHD nå, det er bra utvikling

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
MartinF skrev (48 minutter siden):

Hvor mange runder fikk vi racing tilslutt? Ble det 8? Tullete opplegg.

Hvorfor da? Det hadde ikke blitt bedre om det var 15 runder. Jo mer tid det går jo mer ligner det på selve hovedløpet. Jeg hadde likt det bedre om det faktisk var 8 runder i stedet for de 11 vi fikk. Du kan hate sprint race, men det er vanskelig å klage noe spesielt på hvordan de håndterte det i dag. Kanskje en runde eller to mindre bak safety car, men det gjorde ikke noe stort utslag uansett.

Lurer på om jeg kun har sett klaging fra deg her inne, og undrer litt på om du selv faktisk liker sporten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Ludvig86 skrev (1 time siden):

De burde ha flyttet Spa på kalenderen. Er jo på grensen til å bli avlyst hvert år pga. været. 

Tror nok de har tenkt på det. Visstnok så er dette sånn ca. den beste tiden av året å ha det på nettopp på grunn av været.  Spa i regn er jo sykt kult synes jeg. Føler ikke at sprint-løpet i dag var noe dårligere pga regn. Det skapte tvert i mot mer underholdning. Det eneste kjedelige er at det tar litt lengre tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (13 timer siden):

Lurer på om jeg kun har sett klaging fra deg her inne, og undrer litt på om du selv faktisk liker sporten.

For en merkelig påstand. Bare fordi jeg er kritisk til mye, så betyr ikke det jeg ikke liker sporten. Også det virker som du tror jeg ikke liker eller er i mot sprint i F1? Det er feil. Jeg var i mot denne sprinten, fordi det allerede var idiotisk på en tørr bane med dekk og forhold som det går an å kjøre på. Spa er for lang til at du får nok action på en runde. Ja, du har forbikjøringsmuligheter på Kemmel, men ellers så er det bare en kort DRS-sone ved mållinja. Når du da korter ned løpet og starter på wets bak safety car, uten DRS, så blir det så vanvittig pointless med sprint, in my opinion.

Jeg klarer ikke se hva som var underholdende med det vi fikk se i går. Håper dagens løp blir litt mer spennende. Kanskje Max roter seg inn i noe på veien opp i feltet så vi kan få en annen race winner for en gangs skyld. Tvilsomt, men det er lov å håpe.

Lenke til kommentar
Ludvig86 skrev (15 timer siden):

De burde ha flyttet Spa på kalenderen. Er jo på grensen til å bli avlyst hvert år pga. været. 

Det er jo en måned tidligere i år. Når jeg var der i fjor så var de meld 16 grader og overskyet på løpet. Tok på meg greit med klær. Endte opp med 26 grader og sol til løpsstart. Fikk noen dråper regn under løpet. Aldri opplevd sånn værskifte, og jeg bor på Vestlandet. 

Lenke til kommentar
MartinF skrev (5 timer siden):

For en merkelig påstand. Bare fordi jeg er kritisk til mye, så betyr ikke det jeg ikke liker sporten. Også det virker som du tror jeg ikke liker eller er i mot sprint i F1? Det er feil. Jeg var i mot denne sprinten, fordi det allerede var idiotisk på en tørr bane med dekk og forhold som det går an å kjøre på. Spa er for lang til at du får nok action på en runde. Ja, du har forbikjøringsmuligheter på Kemmel, men ellers så er det bare en kort DRS-sone ved mållinja. Når du da korter ned løpet og starter på wets bak safety car, uten DRS, så blir det så vanvittig pointless med sprint, in my opinion.

Jeg klarer ikke se hva som var underholdende med det vi fikk se i går. Håper dagens løp blir litt mer spennende. Kanskje Max roter seg inn i noe på veien opp i feltet så vi kan få en annen race winner for en gangs skyld. Tvilsomt, men det er lov å håpe.

Jeg bare nevner inntrykket jeg har fått. Jeg er også kritisk til flere ting men jeg poster også når det er noe positivt. Skal ikke tvinge deg til å poste mer positivt, gjør det du ønsker, men greit å vite hvordan man høres ut. 

Jeg er faktisk imot sprinter i F1. De kan gjerne prøve noe nytt, men synes sprintene er for likt søndagen. Det er bedre enn i fjor der sprinten påvirket hovedløpet. Men per nå så har vi mindre formel 1 på lørdag enn før. Det suger. Og det fjerner litt av magien bak søndag.

Men hvis man først må godta sprinten så synes jeg det var bedre at de gjennomførte det i går enn at de droppet det. Det har ingen banger, men litt kaos med regn er alltid underholdning.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...