Gå til innhold

La oss diskutere dagligvareprisene


Sidekick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det irriterer meg at Æ-appen ikke holder det den lover. Den sier jeg skal få prosenter på varer jeg kjøper ofte. Dette gjaldt bare i begynnelsen, inntil jeg hadde kjøpt inn et visst antall av samme vare.

Æ fant antagelig ut at det ikke ville lønne seg på sikt å la meg fortsette med den samme fordelen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Subara said:

Det irriterer meg at Æ-appen ikke holder det den lover. Den sier jeg skal få prosenter på varer jeg kjøper ofte. Dette gjaldt bare i begynnelsen, inntil jeg hadde kjøpt inn et visst antall av samme vare.

Æ fant antagelig ut at det ikke ville lønne seg på sikt å la meg fortsette med den samme fordelen.

Æ kostet nok mer i penger enn det ga flere og lojale kunder. For min del er det Trumf som har mest verdi, og jeg har vel kanskje brukt trippel-trumf en eneste dag.

De fleste sitter vel igjen med en nokså flau smak i munnen av Æ, selv om Rema prøver å ri konseptet videre for hva det er verdt markedsføringsmessig.

Konseptet i seg selv var veldig bra og kundevennlig når det var lansert (sikkert godt hjulpet av ønsket om å øke volumet på enkelte produkter gjennom 10-på-10 listen for å bedre innkjøpspriser)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er kun piss i Æ og den lover stadig at det skal komme med bedre tilbud selv om årene går uten at det skjer.

Ikke bare er det unyttige varer, det er færre varer med tilbud også. Rema har blitt flyttet til fjerdevalg for meg nå og snart rykker de videre ned.

Denne uka er det varer jeg aldri har kjøpt og aldri skal kjøpe.

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (På 21.6.2023 den 9.51):

Da vil Rema 1000 gå bort fra forhandlingsmodellen der de endrer prisene 2 ganger pr år og istedet ha en løpende prisutvikling på sine varer.

https://e24.no/naeringsliv/i/KnX8lX/rema-1000-vraker-prissjokk-modell?

Fordelen jeg ser er at leverandører kan gi "riktig" pris til en hver tid, istedet for å måtte ta høyde for at kostnadene kan endre seg iløpet av det neste halvåret. Det skulle i utgangspunktet tilsi at vi kunder nyter godt av det i et marked med fallende priser på innsatsfaktorer.

En umiddelbar ulempe jeg ser er at butikkene nå kan "koke frosken" ved å øke prisen lite og hyppig, slik at vi forbrukere ikke legger like stor merke til det.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nedward skrev (10 timer siden):

Fordelen jeg ser er at leverandører kan gi "riktig" pris til en hver tid, istedet for å måtte ta høyde for at kostnadene kan endre seg iløpet av det neste halvåret. Det skulle i utgangspunktet tilsi at vi kunder nyter godt av det i et marked med fallende priser på innsatsfaktorer.

En umiddelbar ulempe jeg ser er at butikkene nå kan "koke frosken" ved å øke prisen lite og hyppig, slik at vi forbrukere ikke legger like stor merke til det.

Det som ikke er hyggelig å tenke på, er at prisene på dagligvarene ikke kommer til å bli satt ned igjen. Kaffen jeg kjøper koster 10 kr mer enn det den gjorde for ikke så lenge siden.

Renten i banken går opp og ned, prisene på mat går bare oppover.

Lenke til kommentar

nå prøver de seg med "ALI Sommer-kaffe" til kr. 29,90

KyqGEDJ.png

innholdet er krympet til 200 gram. omregnet til normal-size (250g) blir det da 37,50 :thumbdown:

På Rema hadde de Kjeldbergs "Frokostkaffe" til 34,40, men også den kun 200 gram.

Såvidt jeg kan se er beste tilbudet pr. nå "fortsatt" Kjeldbergs vanlige 250gr., 2 for 65 på Rema

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greia med kaffe er at man blir fysisk avhengig av det ved jevn bruk. Etter en stund er det akkurat som narkomane. De har ingen "topp" av å ta narkotika, de må bare ha det for å fungere som normalt = en ekstra utgift.

Hvis en er negativ til økte priser på kaffe er derfor det smarte å bare kutte det ut. Du får litt samme effekten som ved å slutte med narkotika. Man får gjerne hodepine og følger seg elendig noen dager, helt til du er tilvendt å ikke drikke mer kaffe.

Det som er litt spesielt med dette er at etter man har kuttet kaffe en stund så blir man helt loka i hodet av å drikke det, og da skjønner men også hvor lite bra det egentlig er.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (På 19.6.2023 den 16.47):

Æ kostet nok mer i penger enn det ga flere og lojale kunder. For min del er det Trumf som har mest verdi, og jeg har vel kanskje brukt trippel-trumf en eneste dag.

De fleste sitter vel igjen med en nokså flau smak i munnen av Æ, selv om Rema prøver å ri konseptet videre for hva det er verdt markedsføringsmessig.

Konseptet i seg selv var veldig bra og kundevennlig når det var lansert (sikkert godt hjulpet av ønsket om å øke volumet på enkelte produkter gjennom 10-på-10 listen for å bedre innkjøpspriser)

Ja, trippel-Trumf er bra, med Ikano Visa blir det 5% på hele handlevognen, det er mye bedre enn Æ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...