Gå til innhold

Strømpris desember


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oddeh skrev (7 timer siden):

1550 kWh og ca 2300 med støtte. Midt-Norge.

 

Dubious skrev (13 minutter siden):

Har ikke fått noe regning ennå, men estimert med støtte er 1176,- (Trøndelag)

Som er vanlig forbruk for meg når det er minusgrader.  1050 kWh.

er spriket kr. 1,48 kw/t vs. kr.1,12 kw/t at dere har ulik strømleverandør? begge er jo midt-Norge

Har ikke mottatt desember faktura enda, men for november havnet jeg på forbruk 685 kw/t og kostet kr. 1522 hvilket betyr kr. 2,22 pr. kw/t (etter fratrukket strømstøtte) Med andre ord koster det skjorta selv om vi får noen kroner fra Støre & co.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (26 minutter siden):

spriket kr. 1,48 kw/t vs. kr.1,12 kw/t at dere har ulik strømleverandør? begge er jo midt-Norge

Har ikke mottatt desember faktura enda, men for november havnet jeg på forbruk 685 kw/t og kostet kr. 1522 hvilket betyr kr. 2,22 pr. kw/t

Antar du snakker om kilowattimer og kroner per kilowattime..?

Lenke til kommentar

Brukte 1745 kwh. i des.22.

Strømregninga for des. 2022 er beregna til 2202 kr. inkl. strømstøtte, men vil få et lite fratrekk på regninga pga. forvaltningsavtalen jeg har med Fjordkraft (- 15 øre/ kwh). Også får jeg 2% trumf-poeng 😁  Vet ikke helt hva fakturaen med nettleie blir ennå. Det blir omtrent  som for des. 2021, men har større bolig nå enn julen-21.  Har bare fyrt med strøm.

Bor langs Mjøsa, så her er det kalde,lange vintre. Strømstøtta blir aldri helt rettferdig fordi den ikke tar hensyn til hvor folk bor (kaldt/mildt vinterklima), ei heller om folk har lav fastpris på strømmen (jeg har ikke det). Men, er glad for strømstøtta og sparer ikke veldig mye på strømmen.

Endret av Mentos2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (14 timer siden):

er spriket kr. 1,48 kw/t vs. kr.1,12 kw/t at dere har ulik strømleverandør? begge er jo midt-Norge

Det har nok minimal med det å gjøre. Det har nok heller med at jeg har en samboer som driter i hva strømmen koster på timebasis. Duboius unngår kanskje å dusje, vaske klær, lage mat osv i de dyreste timene, men det er da min bedre strømforvirrede halvdel ønsker å gjøre slikt.

Lenke til kommentar

"staten dekker 90% av det over 70 øre" sies det så vakkert (og forenklet)

allikevel er det mange som havner i "2-kroners klubben"

årsaken er vel at fleste (uten el-bil) har 2/3 (eller noe) av forbruket på dagtid (høy sats) + at man kanskje også bruker strøm på de dyreste tidspunktene på dag/kveldstid. Å unngå det, er vel bare for slike med "smart-hjem" som kan legge inn tidsstyring, -for andre er det mer eller mindre uaktuelt å følge med på strømbørsen hele tiden og styre med å manuelt slå av/på ulike ting i hytt % pine.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (12 minutter siden):

"staten dekker 90% av det over 70 øre" sies det så vakkert (og forenklet)

allikevel er det mange som havner i "2-kroners klubben"

årsaken er vel at fleste (uten el-bil) har 2/3 (eller noe) av forbruket på dagtid (høy sats) + at man kanskje også bruker strøm på de dyreste tidspunktene på dag/kveldstid. Å unngå det, er vel bare for slike med "smart-hjem" som kan legge inn tidsstyring, -for andre er det mer eller mindre uaktuelt å følge med på strømbørsen hele tiden og styre med å manuelt slå av/på ulike ting i hytt % pine.

Snittet for 2022 var vell ca akkurat 1 krone etter støtte. Men, siden vi nå avregnes pr time så kommer det an på når en forbruker som du sier. Men én dobbling skal mye til..

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...