Gå til innhold

PlayStation 5s elitekontroller har dårligere batteritid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekstremt hard pass på denne her, og ingen Hal effect stikke modul når det er snakk om en jævla kontroller i denne prisklassen. Men de skal vel selge stikke moduler i bøtter og spann tenker jeg. 

Og dårligere battertid på toppen, helt latterlig. Skulle ønske Sony gikk bort i fra interne batterier og heller gjør som MS her faktisk. 

Bånn i bøtta Sony. Bånn i bøtta.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det som er problemet? De fleste e har vel to kontrollere uansett slik at man kan rullere? Og de kan lades med USB--C, dvs den samme kabelen man lader 95% av andre dingser, telefoner, nettbrett, kameraer, headsett osv med, så det er null problem å få ladet dem selv fra sofaen om man har en kabel i nærheten.

Unntaket er vel for de fortapte sjelene som er epleavhengige men de får skylde på seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det her er ikke er problem for vanlig bruk eller «pro» spillere.

Vanlig bruk så har du 5~8 timer beroende på spillet. Og holder du på å gå tom for strøm hele tiden så er du enten en glemsk gubbe eller har langt større problem en batteri tid om du spiller så lenge om gangen dag etter dag. 

«Pro» spillere bruker som regel kabel for å unngå trådløse forstyrrelser, batteri bekymring og for å ha minimal latency. 
 

Jeg finner hele diskusjonen veldig tullete men det har blitt veldig klart spesielt når en leser rundt at det er MYE folk med et veldig usunt forhold til spill…. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er helt klart at dette er ett ekstremt nisje produkt, men man må kunne forvente ett visst nivå her. Det leveres med de samme skjøre stikkene som vi har på stort sette alle dagens moderne kontrollere. Og Dual Sense er jo ikke akkurat ukjent med drifting.

Jeg har vært heldige med mine kontrollere, men nå hadde jeg kun 200 timer + spilletid på PS5 i løpet av dette året ( ifølge sony sin tracking) så jeg faller naturligvis utenfor nedslagsfeltet til DualSense Edge med god margin. 

Ett løft med Hall effect stikker når man snakker om denne prisklassen kunne jo vært utslagsgivende nok. Men Sony vil selvsagt tjene penger på at folk bare kjøper nye stikke moduler :) 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mala skrev:

Ekstremt hard pass på denne her, og ingen Hal effect stikke modul når det er snakk om en jævla kontroller i denne prisklassen. Men de skal vel selge stikke moduler i bøtter og spann tenker jeg. 

Og dårligere battertid på toppen, helt latterlig. Skulle ønske Sony gikk bort i fra interne batterier og heller gjør som MS her faktisk. 

Bånn i bøtta Sony. Bånn i bøtta.

Jeg kansellerte min forhåndsbestilling på edge. Enig med deg at dette er særdeles elendig og skuffende. Glad gamer og andre kunne advare oss. Jeg bestilte heller victrix bfg pro. Har fått bedre reviews allerede. Så får jeg drite i haptic / vibrasjon og bruke vanlig dualsense om jeg absolutt må ha det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

fordi vi har inkludert mange flere funksjoner inne i samme passform og ergonomiske design som den originale DualSense-kontrolleren

Det er nok her det ligger. At kontrolleren har flere funksjoner trekker jo mer strøm, men de kunne jo ha laget en kontroller som er litt større eller tykkere for å få plass til et desto større batteri. Men ved å bruke samme ramme og passform så kan de bruke mye flere deler fra den vanlige dual sense, som de masseproduserer allerede. Det sparer de nok masse penger på. 

Det er jo ekstra graverende at denne har dårligere batteritid når man tenker på hvem som er markedet for kontrolleren: de som spiller mest. Batteritiden på vanlige dual sense er mer enn godt nok for folk som meg, jeg spiller aldri mer enn et par timer om gangen lenger. Men de som typisk vil ha denne kontrolleren er jo også de som spiller i timevis i et strekk, gjerne hver dag. 

Som noen andre påpeker kan jo dette "løses" ved å kjøpe to kontrollere. Men da snakker man plutselig over 5000 kroner, nesten det samme som konsollen. Hmm. 

Totalt uinteressant for min del i alle fall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev:

Ekstremt hard pass på denne her, og ingen Hal effect stikke modul når det er snakk om en jævla kontroller i denne prisklassen. Men de skal vel selge stikke moduler i bøtter og spann tenker jeg. 

Og dårligere battertid på toppen, helt latterlig. Skulle ønske Sony gikk bort i fra interne batterier og heller gjør som MS her faktisk. 

Bånn i bøtta Sony. Bånn i bøtta.

Off, håper aldri de går vekk fra interne batterier. Mye mer tungvindt å ligge å bytte på batterier.
Lenke til kommentar
GnilreG skrev (57 minutter siden):

Off, håper aldri de går vekk fra interne batterier. Mye mer tungvindt å ligge å bytte på batterier.

Helt enig. AA-batterier er uaktuelt for min del. Da er det enklere å ha en kabel i for å lade opp innimellom.

 

Jakoozie skrev (På 24.12.2022 den 11.22):

men de kunne jo ha laget en kontroller som er litt større eller tykkere for å få plass til et desto større batteri.

Ja, de burde gjort etellerannet. Men batteriet er faktisk veldig stort i DualSense. Lurer på om det var noe sånt som 2-3 ganger så stort som DualShock 4.

Lenke til kommentar

Håper de oppdaterer designet på vanlig DualSense, siden denne ser ut til å ha fått fjernet mye av de kantene som er nede på håndtakene.

Vurderte denne litt, pga. den tilsynelatende forbedrede ergonomien, men 2600 kr for en spillkontroll er latterlig! Det skal være stappe bra mye "teknologi" inn i den for at det skal være verdt prisen.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 27.12.2022 den 8.58):

Helt enig. AA-batterier er uaktuelt for min del. Da er det enklere å ha en kabel i for å lade opp innimellom.

 

Xbox sine kontrollere er jo geniale der, kan kjøpe oppladbart batteri som lader i kontrolleren, eller bruke AA hvis man ønsker det. Det beste av 2 verdener. Dessverre så følger ikke det ladbare batteriet med kontrolleren.

https://www.xbox.com/nb-NO/accessories/batteries-chargers/play-and-charge-kit

Lenke til kommentar
bakalaka skrev (På 21.12.2022 den 21.01):

Hva er det som er problemet? De fleste e har vel to kontrollere uansett slik at man kan rullere? Og de kan lades med USB--C, dvs den samme kabelen man lader 95% av andre dingser, telefoner, nettbrett, kameraer, headsett osv med, så det er null problem å få ladet dem selv fra sofaen om man har en kabel i nærheten.

Unntaket er vel for de fortapte sjelene som er epleavhengige men de får skylde på seg selv.

Litt av problemet er at du nesten får ein ny PS5 til prisen av to kontrollere. Det er kanskje ikkje eit praktisk problem for dei fleste, men handlar om kva ein venter å få igjen for prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...