Gå til innhold

Erstatning for TeamViewer


ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg bruker TeamViewer for å fjernstyre maskinen til pappa når han trenger hjelp. Ettersom jeg har koblet opp til den samme maskinen x antall ganger har må teamViewer begynt å mase om kommersiell lisens. Jeg gidder ikke betale tusenvis av kroner for kommersiell lisens og er på jakt etter tilsvarende program. Noen tips?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7QKwQIfm
ilpostino skrev (7 minutter siden):

Jeg bruker TeamViewer for å fjernstyre maskinen til pappa når han trenger hjelp. Ettersom jeg har koblet opp til den samme maskinen x antall ganger har må teamViewer begynt å mase om kommersiell lisens. Jeg gidder ikke betale tusenvis av kroner for kommersiell lisens og er på jakt etter tilsvarende program. Noen tips?

LogMeIn?

Edit: Beklager mitt korte svar. Årsaken er at det er flere år siden jeg brukte det. Men den gang fungerte det veldig bra. Fjernstyrte PCer over hele verden ifbm. support innenfor offshore. Hvordan det fungerer i dag vet jeg ikke.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar

Hvis maskinen hans er Windows nyere enn 8.1 så er det bare å installere Parsec. Mye bedre enn alle andre alternativer nevnt her tidligere (siden programmet er ment for gaming og dermed bruker grafikkortene i begge ender av forbindelsen så er ytelsen mye mye bedre enn de gamle alternativene som VNC, RDP, Spice, TeamViewer, Google/Chrome Remote Desktop etc). Med mindre du skal fjernstyre mer enn 1 skjerm så trenger du ikke betalversjonen av Parsec heller.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (2 timer siden):

teamViewer begynt å mase om kommersiell lisens

Skriv en mail til de du!
Hadde samme problemet for et år eller to siden, de mente absolutt jeg burde betale for min hyppige bruk. Sendte de en mail og forklarte at dette var kun brukt til fjernstyring av en overvåkings-pc i mitt eget hjem. Fikk en høflig mail som beklaget maset om lisens og har ikke hatt noen problemer med de i ettertid. 
Det var kanskje fordi jeg brukte firmanavn og fikk assistanse fra programvareleverandøren min i USA at de ble oppmerksomme på mulig misbruk, men etter mailen så har jeg ikke hørt et pip. Verdt forsøket! 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (9 timer siden):

Noen tips?

Se om denne passer:

Sitat

Apache Guacamole - Does remote desktop (via VNC or RDP) through the browser. Somewhat a pain to setup, but once everything is set up, remote desktop becomes a piece of cake and is accessible from anywhere with web access (no more local dependencies on RDP, VNC, etc.)

 

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...