Gå til innhold

Mye dumt som har blitt sagt med årene!


Mello

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det morsomeste jeg har vært med på er lett denne dialogen:

 

Dum person: Hørte at jeg trengte en god pc til NOLF pga tung grafikk.

Smart person: Riktig det ja...

Dum person: Altså må jeg da også ha en tung pc?

Smart person: ...Øh...Joda, den må jo kunne kjøre tung grafikk ja...

Dum person: Tror min pc er ca 10 kg... Holder det?

Smart person: ...Øh...Jadda.

 

LOL! :laugh::laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Det morsomeste jeg har vært med på er lett denne dialogen:

 

Dum person: Hørte at jeg trengte en god pc til NOLF pga tung grafikk.

Smart person: Riktig det ja...

Dum person: Altså må jeg da også ha en tung pc?

Smart person: ...Øh...Joda, den må jo kunne kjøre tung grafikk ja...

Dum person: Tror min pc er ca 10 kg... Holder det?

Smart person: ...Øh...Jadda.

 

LOL! :laugh::laugh::laugh:

:laugh:

Lenke til kommentar
men man kan ærlig talt ikke forvente at alle har samme interesse og kunnskaper...

:yes:

 

Enig, jeg er så og si blank på alt som har med motor å gjøre. :dontgetit:

Problemet er at han her er IKT lærling nå på Norsk Tipping her på Hamar, og da blir det i dummeste laget å si noe slikt. Gutten var jo data interessert, det gjorde det igrunn bare enda morsomere :)

Lenke til kommentar

Dette er en historie som en jeg jobber med fortalte meg:

 

De har av og til besøk av ei litt eldre dame, og hu har en sønn som hu er veldig stolt av. Denne fyren er vel rundt 35 år gammel. Ihvertfall har kjerringa fått for seg at han er et data-geni uten sidestykke, så hu sa vel noe slik som dette en gang; "Han **** er så flink med data, veit dere. Nå har han til og med kjøpt seg en ny og større harddisk. Ja, ha satte den inn helt på egenhånd. Gud!, så flink han gutten er. Men det må være noe galt med den nye, fordi nå har han strevet i mange timer, men han finner ikke filene sine igjen."

 

Da hadde den glupe mannen bare byttet ut den gamle disken, og forventet tydligvis at alt fremdeles skulle være der!

 

Kan tro vi lo da han fortalte meg dette :laugh:

Lenke til kommentar
men man kan ærlig talt ikke forvente at alle har samme interesse og kunnskaper...

:yes:

 

Enig, jeg er så og si blank på alt som har med motor å gjøre. :dontgetit:

joda, men du vet at det er en motor i en bil, du kaller ikke bilen for motor

selv en på 3 år vet at det er motor i en bil, og kaller ikke en bil for motor, men det tar voksene mange år å lære at den kassa ved skjermen eller "tv`n" ikke er harddisk, men en pc eller tower

Lenke til kommentar

En jeg kjenner mener at en bra data er "stor". Jeg hadde fått ny PC, så lurte han om den var stor nok til de nyeste spillene. Jeg humret litt, men sa: "Jojo, men skulle ønske jeg hadde en slik pc som de hadde før i tiden. Den fylte et helt rom" Da var han ganske imponert skal jeg si deg.

Lenke til kommentar

Dessuten, "harddisken" eller "prossessoren" er like feil som "kabinettet". Kabinettet er bare skallet. Det er akkurat som å kalle en bil et karrosseri. Den dingsen har rett og slett ikke et navn, bare navn på de ulike bestanddelene. Meget frustrerende selvsagt. Jeg har forøvrig prøvd å innføre begrepet "boksen" i PC-miljøet på skolen, uten spesielt hell egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...