Gå til innhold

Mye dumt som har blitt sagt med årene!


Mello

Anbefalte innlegg

Problemet med @ er at den egentlig er litt vanskelig å skrive. @ Blir jo brukt av nesten alle databrukere, og Alt 2 er ikke en veldig lett combo.

I England så jeg at de hadde begynt med at @ var Shift og noe.

De har ikke begynt med det... det har alltid vært sånn.

Det er bare her på berget vi er så sære. Vi må ha de ekstra æøå bokstavene slik at tegn som vanligvis er på de tastene må squeezes bort til andre steder. Siden alle andre taster var opptatt, måtte man finne opp AltGr tasten, slik at man fikk et 3. tegn på noen taster.

 

Forresten, det er ikke Alt-2 vi bruker, det er AltGr-2. Ctrl-Alt-2 kan også brukes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet med @ er at den egentlig er litt vanskelig å skrive. @ Blir jo brukt av nesten alle databrukere, og Alt 2 er ikke en veldig lett combo.

I England så jeg at de hadde begynt med at @ var Shift og noe.

De har ikke begynt med det... det har alltid vært sånn.

Det er bare her på berget vi er så sære. Vi må ha de ekstra æøå bokstavene slik at tegn som vanligvis er på de tastene må squeezes bort til andre steder. Siden alle andre taster var opptatt, måtte man finne opp AltGr tasten, slik at man fikk et 3. tegn på noen taster.

 

Forresten, det er ikke Alt-2 vi bruker, det er AltGr-2. Ctrl-Alt-2 kan også brukes.

Eller du kan lage din egen kombinasjon.

 

På skolen har vi eldre tastaturer. Når jeg skriver info til min egen diskett til bruk i rettslære, trenger jeg § tegnet, men det finnes ikke på de tastaturene. Da lagde jeg min egen hurtigkombinasjon.

 

Det er ikke noe i veien for at du kan lage deg dine egne. Enkel Wordlære.

 

Tidligere lærte jeg AutoCad. Da satt vi med høyre hånd på musen og venstre på tastaturet. Resultat: Jeg kan ikke lenger touch som jeg lærte i min grønne ungdom. Men jeg er en racer på venstrehåndsarbeide. :roll:

Lenke til kommentar
Broren min trodde skjermen var "Data`n" og den bokse greia var bare der til å stå ved siden av eller noe, og han er 14! :D

Hehe vi hadde prosjekt så var vi hjemme hos meg for å redigere enn film så spurte hun ene jenta hva den kassa (data'n) var så sa jeg at det er en pc så pekte hun på skjerm og sa men du har jo pcen der har du 2 pcer? :p

Lenke til kommentar
Broren min trodde skjermen var "Data`n" og den bokse greia var bare der til å stå ved siden av eller noe, og han er 14! :D

Vel, vi har jo skjermer med innebygget datamaskiner også. ;)

 

Men hvor i all verden ligger logikken i at vi skal ha en stor boks stående ved siden av skjermen for morro skyld? :dontgetit:

heller en boks ved siden av enn mac :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...