Gå til innhold

Mye dumt som har blitt sagt med årene!


Mello

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Øh, hva er Ex-Phil?

Filosofisk studium på universitetet. Svært kort forklart

 

Mye bra i denne tråden! Jeg også opplevd å skru på skjerm for en bruker. Er nesten flaut, for du ønsker jo egentlig ikke å drite ut brukeren heller...

 

Det med skjermkort som sitter i skjerm, er noe de har i Sverige! Var innom et hypermarked ikke langt fra grensa for et par år tilbake. For moro skyld hender det jeg kikker på ferdig-PC'er for å få litt latter. Jeg så der en maskin som stod med spesifikasjonene på en lapp. Blabla, det vanlige, sto hvor mye grafikkminne den hadde (sikkert integrert), også kom jeg til en snodig ting: "Skjermminne 2-11 MB" :lol:

 

Har også vært borti at folk har rapportert inn feil om at når de skriver begynner de plutselig å skrive et helt annet sted i dokumentet. De sitter da og skriver rett på den bærbare som har "mousepad" og beveger musa med tommelene... Ikke alltid lett å forklare det til en sjef av noe slag som generelt er vanskelig!

 

Også var det hun (en annen sjef faktisk) klagde på at hver gang vi i IT-avdelingen hadde vært på PC'en hennes (windows) sto det "restart" når hun valgte "shutdown". Vi måtte jo forlate maskinene slik de var og da måtte jo hun bruke tid på å skru av maskinen helt siden den kom opp igjen! :roll:

 

Kommer på stadig mer her nå. Hadde ei annen som hadde forsøkt å legge inn windows CE på sin bærbare jobb-PC. Det var jo bare tull at dette ble rot; samboeren hennes jobba med dette og han kunne det han!

 

Alt dette var der jeg jobba før. IT-sjefen der ba meg også om å sjekke om musene var ok i telesalgavdelingen (omtrent bare jenter/ damer) pga klager. Kan tro de hadde moro når de spurte om jeg skulle rense musene deres...

Lenke til kommentar
Øh, hva er Ex-Phil?

Filosofisk studium på universitetet. Svært kort forklart

Ah, da så.

Er nok lite studering av filosofi i univeristet her i gården, jeg er akurat ferdig med ungdomskolen. :)

 

 

 

Når jeg tenker meg om, så var vel dette veldig off-topic.

 

Edit: Skrev dialekt i stedet for bokmål.

Endret av Earendil
Lenke til kommentar

Kom på en ting til fra samme jobbsted :) Var en kar (som visstnok hadde jobba på IT-avdeling før) som skulle få ny PC var det vel. Han ba oss spesielt om å ta backup av en spesiell katalog. Selvfølgelig sjekker vi hva det er for noe når man spør særskilt om noe slikt og hva fant vi der? Jo, bilder av dama hans i diverse sprikende stillinger uten andre klær en sengetøyet under henne... Vi vurderte å sette et av bildene som bakgrunn før vi ga ham maskinen :mrgreen:

Lenke til kommentar

leste i et ca.1 eller 2 års datablad(komputer for alle) i dag.

 

der leste jeg om hvilken dumme spørsmål et firma hadde fått.

 

der var det en som lurte på hvorfor skjermkortet ikke funket,han som jobbet der spurte om han hadde satt skjermkortet inne i kabinettet..

mannen svarte:"ja,men jeg måtte sage det i to for at det skulle få plass"

 

:!:

 

 

edit:skriveleif

Endret av t0mm3n^_
Lenke til kommentar
leste i et ca.1 eller 2 års datablad(komputer for alle) i dag.

 

der leste jeg om hvilken dumme spørsmål et firma hadde fått.

 

der var det en som lurte på hvorfor skjermkortet ikke funket,han som jobbet der spurte om han hadde satt skjermkortet inne i kabinettet..

mannen svarte:"ja,men jeg måtte sage det i to for at det skulle få plass"

DET har ingenting med lite data-kunnskaper, det er ren dumhet...

Lenke til kommentar
leste i et ca.1 eller 2 års datablad(komputer for alle) i dag.

 

der leste jeg om hvilken dumme spørsmål et firma hadde fått.

 

der var det en som lurte på hvorfor skjermkortet ikke funket,han som jobbet der spurte om han hadde satt skjermkortet inne i kabinettet..

mannen svarte:"ja,men jeg måtte sage det i to for at det skulle få plass"

DET har ingenting med lite data-kunnskaper, det er ren dumhet...

Er da ganske morsomt det også da.. :!:

Lenke til kommentar
for en del år siden tror jeg var 9-10år da skulle jeg ta med Word til en kompis da kopierte vi inn snarveien til Word og trodde vi hadde gjort det, men det funka ikke.

:p

 

Dette synes vi var merkelig så vi prøvde noen ganger før mamma sa at det ikke gikk. :blush:

Kan ikke si at jeg heller var så flink med data når jeg var 9-10 år heller. :p

Drev å slettet oppstartsfiler og la in virus når jeg var på den alderen.. hehe..

Sikkert ikke alene :p

en kamerat hadde en pc fra hjelpemiddelsentralen, han sletta alt som gikk ann å slette i regedit :thumbup: ikke nok med det, men når moren hans lurte på hva som var galt med pcen svarte han: "jeg åpna en mail fra hotmail staff, og så begynte skjermen å flimre, sikkert noen som har hacket seg inn på hotmailstaff!!!!" og moren hans TRODDE PÅ DET!!!!!! :!: :eek:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...