Gå til innhold

Ville du kjempet for Norge eller vesten om det ble krig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Ok så mener du kapitalisme er fienden ? 

Nei, kapitalisme er det eneste som fungerer. Problemet er når kapitaleliten blir umoralsk, mangler forståelse for hvordan land må bli styrt for å fungere på sikt og sannsynligvis ikke bryr seg om de faktisk forstår det. Egentlig har de vist oss at demokrati ikke fungerer for befolkningene som har det.

Endret av jacobandersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jacobandersen skrev (3 minutter siden):

Nei, kapitalisme er det eneste som fungerer. Problemet er når kapitaleliten blir umoralsk, mangler forståelse for hvordan land må bli styrt for å fungere på sikt og sannsynligvis ikke bryr seg om de faktisk forstår det.

Så kapitalisme er det eneste som fungerer, men også årsaken til at vi har disse fiendene, men disse fiendene ble altså ikke umoralske før ca 1970 ? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Så kapitalisme er det eneste som fungerer, men også årsaken til at vi har disse fiendene, men disse fiendene ble altså ikke umoralske før ca 1970 ? 

Var vel først da degenertheten tok skikkelig feste i dem. Rike og mektige menn begynte å slå seg skikkelig løs på 60-tallet. Med fri sex, noe som trolig er himmelen for dem, siden de er så populære. Skilmisser i hytt og vær. Dop. Rotløshet og internasjonalisme.

Slik degenerthet, som nevnt, fører til svakhet.

Det eneste som holdt dem i ørene før denne tiden, var nok kristendommen.

Endret av jacobandersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jacobandersen skrev (3 minutter siden):

Var vel først da degenertheten tok skikkelig feste i dem. Rike og mektige menn begynte å slå seg skikkelig løs på 60-tallet. Med fri sex, noe som trolig er himmelen for dem, siden de er så populære. Skilmisser i hytt og vær. Dop. Rotløshet og internasjonalisme.

Akkurat, hvem er dem da ? Er det oss nordmenn ? Du vil jo ikke sloss for å beskytte eliten, men la oss være ærlige her eliten har mest sannsynlig flyttet på seg i yachtene og privatflyene sine, de verdiene vi vanlige dødelige har må vi nesten sloss for ellers mister vi dem.

Så er det vanlige nordmenn som er eliten som ikke fortjener din innsats ? Fordi vi har sex med hvem vi vil og skiller oss når vi finner ut at vi ikke er lykkelige lenger, dopbruk er standard for de fleste av oss, selv om mange ikke tenker alkohol når de tenker dop så er alkohol et voldelig jævla apedop.

jacobandersen skrev (9 minutter siden):

Det eneste som holdt dem i ørene før denne tiden, var nok kristendommen.

Det var kristendommen som ga dem makta i utgangspunktet å de holdt seg neppe i ørene før 1970, tvert imot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Akkurat, hvem er dem da ? Er det oss nordmenn ? Du vil jo ikke sloss for å beskytte eliten, men la oss være ærlige her eliten har mest sannsynlig flyttet på seg i yachtene og privatflyene sine, de verdiene vi vanlige dødelige har må vi nesten sloss for ellers mister vi dem.

Så er det vanlige nordmenn som er eliten som ikke fortjener din innsats ? Fordi vi har sex med hvem vi vil og skiller oss når vi finner ut at vi ikke er lykkelige lenger, dopbruk er standard for de fleste av oss, selv om mange ikke tenker alkohol når de tenker dop så er alkohol et voldelig jævla apedop.

Det var kristendommen som ga dem makta i utgangspunktet å de holdt seg neppe i ørene før 1970, tvert imot.

Hvem det er? Du ser jo hvem det er som er i eliten. Det er milliardærene, slik som Kjell Inge Røkke. Det er Millionæren Jonas Gahr Støre osv. Det er Emanuel Macron. Det er Bill Gates. Det er Miachel Bloomberg. En lang rekke forretningsmenn, direktører, politikere og den sosiale eliten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jacobandersen skrev (5 minutter siden):

Hvem det er? Du ser jo hvem det er som er i eliten. Det er milliardærene, slik som Kjell Inge Røkke. Det er Millionæren Jonas Gahr Støre osv. Det er Emanuel Macron. Det er Bill Gates. Det er Miachel Bloomberg. En lang rekke forretningsmenn, direktører, politikere og den sosiale eliten.

Men de er jo ikke i Norge, de er garantert ikke i Norge hvis vi blir angrepet, så hvem er det du ikke vil beskytte egentlig ?

Fienden har jo alt styringen her og har hatt det sikkert siden 1970. Eliten er ikke noe å kjempe for.

Dine ord, men det er de militære og de sivile det går utover, ikke noen elite.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja. Men har jeg helse til det? Nei.

Skulle gjerne kjempet i Ukraina og. Men det er samme svar. Skulle ønsket jeg kunne ofret livet mitt for Europa men dessverre har jeg ikke en helse som er kompatibel med å være soldat. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
jacobandersen skrev (1 time siden):

Ville du kjempet for Norge eller vesten om det ble krig? Hvorfor og hvorfor ikke?

Jeg ville ikke gjort det, fordi jeg ikke ser noen verdens grunn i det.

Det viktigste for meg er å sørge for 100% likestilling mellom kjønnene ved fronten. Det finnes ikke noen viktigere sak i dag! For vi er alle like godt egnet til alle oppgaver. Jeg ville sånn sett tatt min del av ansvaret for å sørge for 50/50-fordeling. 

Endret av ITtraktor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Må man kjempe (om det så er å stå å skrelle poteter på et feltkjøkken) for å beskytte ens levemåte og frihet så tror jeg nok de aller fleste hadde gjort det. Så får man delta tilpasset evne.

Jeg er utenfor alder for mobilisering og pga. div. utenlandstjeneste har jeg ikke hatt "repp plikt" utenom det jeg har ønsket selv. Men jeg ville deltatt på de måter jeg kunne i støttefunksjoner. 

Når det er sagt bør væpnet konflikt være den aller siste utvei. Krig er bare styggdom.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen og enhver i denne tråden kunne trengt seg et lite kunst- og håndtverkskurs, for det er en skremmende mangel på forståelse av perspektiver her. "Det er så uff at andre har mer makt og penger enn meg, så jeg kunne like gjerne levd i et totalitært undertrykkende diktatur for det er minst like uff her!" - er det folk skriver. 

Les mer og mén mindre, kanskje. Hadde dere levd i alternativet, hadde dere hverken fått lov å lese eller mene. 

Endret av tommyb
  • Liker 8
Lenke til kommentar
tommyb skrev (3 minutter siden):

Noen og enhver i denne tråden kunne trengt seg et lite kunst- og håndtverkskurs, for det er en skremmende mangel på forståelse av perspektiver her. "Det er så uff at andre har mer makt og penger enn meg, så jeg kunne like gjerne levd i et totalitært undertrykkende diktatur for det er minst like uff her!" - er det folk skriver. 

Les mer og mén mindre, kanskje. Hadde dere levd i alternativet, hadde dere hverken fått lov å lese eller mene. 

Kunne ikke vært mer enig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jacobandersen skrev (2 timer siden):

Fienden har jo alt styringen her og har hatt det sikkert siden 1970. Eliten er ikke noe å kjempe for.

For en meningsløs tråd. Du legger ingen premisser annet enn "hvis det hadde blitt krig", samtidig legger du deg på en linje om at vårt eget land ikke er verdt å forsvare uavhengig av hvem som angriper og hvorfor. 

Ellers fremstår du som typen som skylder på andre for egne mangler og heller bruker tiden på sutter, og som sikkert mener frihetskamp er å løpe rundt å rope føkk politiet og overmakten, eliten, rikingene, eller noe slik BS, uten å ha noen som helst reel kjennskap til livet i verden rundt deg, og hvilket privilege det er å få vokse opp her i Norge. Vel, det siste her er i alle fall åpenbart riktig. 

Jeg ville ikke hatt en som deg ved min side hvis landet ble angrepet uansett. Men, jeg ville kjempet med alt jeg har for å beskytte landet og fremtiden for våre barn. Mitt liv eller seier, så lenge seier er mulig. 

Og etter seieren kunne vi samlet sammen svikerene som lot resten i stikken og bestemt oss hva vi skulle gjort med dem. Og, om vi hadde tapt, da hadde jeg vært død, og du hadde vært Putins, eller hvem det nå enn måtte være, hore. Og så kunne du sutret om hva du mener om eliten til han. Han hadde sikkert brydd seg masse. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...