Gå til innhold

Bygget sin egen Lamborghini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Emilsen skrev (26 minutter siden):

Leste at det dessverre bare er lov å ha 272 hk pr 1000 kg ved amatørbygg 😕 

Var en sak om en som hadde bygd en Porsche 917. Vannvittig imponerende.

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2022/08/07/195856904/knut-46-bygde-sin-egen-gulf-917cfk-originalen-koster-150-millioner-kroner

Aha da gir det iallefall mening, selv om det er en teit regel! 

Lenke til kommentar

Gallardoen har vist ikke norske fossilhoders minstekrav om hengerfeste og den har bare 664 km offisiell rekkevidde, hvis man kjører som en tante, men hvem gjør vel det i en sånn bil?

Spoiler

:p Beklager OT. "Måtte" bare sende et stikk i en viss retning.

 

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

"– Bilens motor er også fra BMW, og det er snakk om samme V12 som ble kåret til verdens beste serieproduserte bilmotor på 1990-tallet. Den gang ble den blant annet brukt i McLarens Formel 1-bil, forteller Thyholdt."

Nja, det er vel helst motoren fra sportsbilen McLaren F1 det er snakk om? https://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1

Lost in translation? Motoren er fra en McLaren F1-bil, som jo ikke er feil å si. Jeg tror ikke McLaren har brukt BMW-motorer i Formel 1(?) De har brukt Porsche, Mercedes, Honda og Renault i hvert fall, i nyere tid. 

Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (10 timer siden):

"– Bilens motor er også fra BMW, og det er snakk om samme V12 som ble kåret til verdens beste serieproduserte bilmotor på 1990-tallet. Den gang ble den blant annet brukt i McLarens Formel 1-bil, forteller Thyholdt."

Nja, det er vel helst motoren fra sportsbilen McLaren F1 det er snakk om? https://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1

Lost in translation? Motoren er fra en McLaren F1-bil, som jo ikke er feil å si. Jeg tror ikke McLaren har brukt BMW-motorer i Formel 1(?) De har brukt Porsche, Mercedes, Honda og Renault i hvert fall, i nyere tid. 

McLaren F1 var en sportsbil men BMW motor 

https://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1

 

Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (18 minutter siden):

Spiller vi hermegåsa i dag? 🙃

Det er da helt vanlig at enkelte skriver det samme som ble skrevet ett eller to innlegg over. Kanskje med mindre ord, omfraset litt eller malte på med noen flere ord.

Og så er det gjerne de som får tommel opp, ikke den som opprinnelig skrev det som ble gjentatt.

Nå er det jo en viss sjanse for at vedkommende ikke klarte å skjønne at du skrev det samme, siden du underbygde argumentet ditt med mange flere ord... 😎

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (På 10.8.2022 den 12.45):

"– Bilens motor er også fra BMW, og det er snakk om samme V12 som ble kåret til verdens beste serieproduserte bilmotor på 1990-tallet. Den gang ble den blant annet brukt i McLarens Formel 1-bil, forteller Thyholdt."

Nja, det er vel helst motoren fra sportsbilen McLaren F1 det er snakk om? https://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1

Lost in translation? Motoren er fra en McLaren F1-bil, som jo ikke er feil å si. Jeg tror ikke McLaren har brukt BMW-motorer i Formel 1(?) De har brukt Porsche, Mercedes, Honda og Renault i hvert fall, i nyere tid. 

Motoren er selvsagt fra en 750/850. Mclarens V12 motor har aldri vært brukt i en produksjons-BMW. To vidt forskjellige motorer som ikke har noe til felles.

 

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp det jeg også skriver, Trestein. Du linker til den samme wiki-en som jeg gjorde i innlegget du siterte. Artikkelforfatteren har antagelig lest McLaren F1, og trodd det dreier seg om en Formel 1-bil. Og det er ikke så rart, siden Formel 1 gjerne forkortes til F1. Så det er jo ikke feil å si at McLaren F1 er en Formel 1-bil. Men det kan også være sportsbilen det er snakk om. Og den har en BMW V12 på 6 liter elns. 

AL123 skrev (36 minutter siden):

Motoren er selvsagt fra en 750/850. Mclarens V12 motor har aldri vært brukt i en produksjons-BMW. To vidt forskjellige motorer som ikke har noe til felles.

 

Skjønner ikke helt hva du mener her. McLarens V12-motor kommer jo fra BMW. Altså den McLaren brukte i sportsbilen F1. McLaren har aldri bygd motorer selv, så vidt jeg vet. I hvert fall ikke til bruk i Formel 1. Uansett har de aldri brukt V12-motor i Formel 1.

Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (2 minutter siden):

Det er jo nettopp det jeg også skriver, Trestein. Du linker til den samme wiki-en som jeg gjorde i innlegget du siterte. Artikkelforfatteren har antagelig lest McLaren F1, og trodd det dreier seg om en Formel 1-bil. Og det er ikke så rart, siden Formel 1 gjerne forkortes til F1. Så det er jo ikke feil å si at McLaren F1 er en Formel 1-bil. Men det kan også være sportsbilen det er snakk om. Og den har en BMW V12 på 6 liter elns. 

Skjønner ikke helt hva du mener her. McLarens V12-motor kommer jo fra BMW. Altså den McLaren brukte i sportsbilen F1. McLaren har aldri bygd motorer selv, så vidt jeg vet. I hvert fall ikke til bruk i Formel 1. Uansett har de aldri brukt V12-motor i Formel 1.

BMW Motorsport under Paul Rosche utviklet og bygde S70/2 på oppdrag fra Gordon Murray hos Mclaren Cars. Senere ble motoren brukt i et par BMW LMP racingbiler. Motoren har aldri vært brukt i noen BMW produksjonsbil. Motoren som står i Tyholts bil er ikke en slik motor, men en motor fra en BMW 750/850. Det er en V12 motor som ikke har noe til felles med motoren som står i en Mclaren. Hvis det hadde vært mulig å få tak i en S70/2 motor fra en Mclaren, så ville den nok kostet det samme som en pent brukt Aventador.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aha, da tror jeg at jeg skjønner. Tyholt skryter på seg en eksklusiv motor. Mens det i realiteten er en relativt standard 750/850-motor han har. Likheten er BMW og V12, men ellers veldig forskjellige. Den har ingenting med McLaren F1 å gjøre, verken sportsbilen eller Formel 1.

Da kan jo alle med BMW rekkefirer skryte på seg en BMW F1-motor. Det er attpåtil den kraftigste motoren som har vært brukt i Formel 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...