Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

kjøpe hvitevarer selv eller gjennom kjøkkenleverandør.


Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller tar kjøkkenleverandører (HTH, kvik etc) veldig høye priser på hvitevarer? På enkelte produkter nesten det dobbelte av tilsvarende produkt dersom man kjøper det selv i en nettbutikk. Kjøkkenleverandørene sier at de kjøper dette til innkjøpspris.

Noen som har noe gode råd på om dette stemmer eller om jeg tar feil, eventuelt om hva som lønner seg her.

mvh

Kenneth.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan vel godt si de kjøper det til innkjøpspris for å gi et inntrykk av at de er rimelige, men de legger nok på *godt* med avanse før de selger alle varene til deg.

Når man driver bedrift er det om å gjøre å kjøpe billig og selge dyrere.

Du tjener nok mest penger på å kjøpe "standard hyllevarerer" selv.

Eneste du må passe på er vel at det ikke inngår spesialtilpasninger du går glipp av

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Be om å få et tilbud på hvitevarer hvor det står modelnummer på de forskjellige hvitevarene. Så tar du med tilbudet til nærmeste Elkjøp og ber om tilbud på hvitevarer med samme spesifikasjoner som det du fikk i tilbudet, da kan du nok få en ganske mye bedre pris. 

Lenke til kommentar

Er nok heller at de bruker MSRP, altså anbefalte priser fra produsent. 
Det er svært få butikker som bruker disse prisene da de er som regel priset høyere.

Samsung Smarttag koster 350 fra Samsung og 300 i andre butikker. 
(Bruker det som eksempel da det var det jeg vurderte å kjøpe sist.)

Lenke til kommentar

Eg flytta relativt nyleg inn i ny leilighet, eg valde å trekke ut kvitevarer (som forsåvidt var inkludert i prisen) av to grunnar:

1. Kjøkkenleverandøren er ei byggevareforretning, kvitevarar har dei ikkje noko god greie på i utgangspunktet
2. Pris/utvalg. Dei hadde nokre katalogar med nokre spinnville prisar, orka ikkje be om tilbud på dei ulike produkta.
3. Shoppa litt her og litt der for å finne akkurat det eg ville ha, eg har ikkje brydd meg om å ha same produsent på alle kvitevarene, det spelar ingen rolle om oppvaskmaskina er frå bauknecht(?) og komfyren frå siemens. Oppvaskmaskina er usynleg(innebygd) alikavel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...