fredrik2 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 20 naturiststränder er sån ca vad det finns i en liten kroatisk by. Mitt inlägg handlade om en påstått transkvinne som gick in a blottade sig i damedusjen. På grund av reglerna med selv identifisering så var det ok men flera av de som var i damedusjen tyckte ikke det var ok vilket folk flest nog ikke tycker er så rart når man ser bilderna och hör personens backgrund. Vad jag ser så har du hittills ikke svarat på något som har med det scenariot att göra. Jag tog alltså upp det för att jag tror att sån ca 99% av de som bor i Norge ikke tycker att det som hände i den där dusjen var speciellt bra. Alltså man i damedusjen efter påstand om att personen er kvinne och ikke bara runkingen. Men de norska reglerna om selvidentifisering och byte av juridiskt kön gör att det kunde varit i Norge. Ja, inlägget har ikke speciellt mye med woke i underhållningsindustrien att göra men eftersom vi ibland försöker diskutera woke, trans ideologier etc i tråden så er det ikke det första off topic inlägget. 1
Subara Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Nasjonalbiblioteket https://www.facebook.com/share/v/17QA2hvLEo/ Bildet ble kritisert for å være for lite kolonialistisk. For et par år siden raste debatten rundt bildet av Leiv Eiriksson som oppdager Amerika. Maleriet ble kritisert for å være kolonialistisk, og mange mente dette var grunnen til at det ikke fikk plass i Nasjonalmuseets faste utstilling. Nå viser det seg at på den tiden da bildet ble malt, ble det kritisert for å være for lite kolonialistisk. Den 9. oktober hvert år feires Leif Erikson Day i USA. Ved Nasjonalbiblioteket markeres dagen med arrangementet «Da Leiv Eiriksson oppdaget Amerika». https://www.nb.no/hva-skjer/leiv-eiriksson-myten-om-den-hvite-mannen-i-amerika/
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden fredrik2 skrev (51 minutter siden): Mitt inlägg handlade om en påstått transkvinne som gick in a blottade sig i damedusjen. På grund av reglerna med selv identifisering så var det ok men flera av de som var i damedusjen tyckte ikke det var ok vilket folk flest nog ikke tycker er så rart når man ser bilderna och hör personens backgrund. Vad jag ser så har du hittills ikke svarat på något som har med det scenariot att göra. Da er det nok ikke min evne til å svare som er problemet men din egen evne til å se det svaret, for jeg har plukket det scenarioet fra hverandre på alle mulige måter, du har en slags evne til å fokusere på en ting skrevet spesifikt, og glemme alt annet som blir skrevet, det bør du kanskje ta på egen kappe. Og om det er så vanskelig for deg å gjøre deg forstått, så vil jeg nevne at du på ingen måte er den eneste som ikke har norsk som morsmål her, men du er den eneste jeg har sett her som ikke bruker det norske språket, du må forstå det at jeg ikke har samme evne til å forstå deg, som du har meg, jeg snakker ikke med svensker daglig, jeg bruker ikke det svenske språket, så det er faktisk litt opp til deg å gjøre deg forstått når du insisterer på å bruke et annet språk en alle andre som bruker dette forumet, og det er ikke sånn at du ikke har hatt god tid til å lære, og ikke minst et langt bedre grunnlag for å lære enn de fleste andre nye landsmenn her. fredrik2 skrev (1 time siden): Jag tog alltså upp det för att jag tror att sån ca 99% av de som bor i Norge ikke tycker att det som hände i den där dusjen var speciellt bra. Alltså man i damedusjen efter påstand om att personen er kvinne och ikke bara runkingen. Som sagt for ente gang, om det var lovlig så får de som finner det ubehagelig ta det til et annet bad. Om du ikke forstår dette svaret? Eller på et eller annet vis mener det ikke er et svar, si meg, hva er vanskelig eller feil med det? Angående ronkinga så er vi vel enige om at det ikke er greit? Lager man dog en runkesti, så ikke bli overrasket over at den blir brukt på det viset. fredrik2 skrev (1 time siden): Men de norska reglerna om selvidentifisering och byte av juridiskt kön gör att det kunde varit i Norge. Mulig det, men synsing om det bidrar ikke til noe som helst. fredrik2 skrev (1 time siden): Ja, inlägget har ikke speciellt mye med woke i underhållningsindustrien att göra men eftersom vi ibland försöker diskutera woke, trans ideologier etc i tråden så er det ikke det första off topic inlägget. Like fullt så kritiserer du meg for å våge nevne naturisme i mitt svar? Hykleri kaller man det. Du må prøve å forstå at debatt faktisk handler om litt mer enn ja/nei svar. 1
fredrik2 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 5 minutes ago, skaftetryne32 said: Da er det nok ikke min evne til å svare som er problemet men din egen evne til å se det svaret, for jeg har plukket det scenarioet fra hverandre på alle mulige måter, du har en slags evne til å fokusere på en ting skrevet spesifikt, og glemme alt annet som blir skrevet, det bør du kanskje ta på egen kappe. Nei, du har inte gjort det. Du svarar på noe annat. 5 minutes ago, skaftetryne32 said: Som sagt for ente gang, om det var lovlig så får de som finner det ubehagelig ta det til et annet bad. Om du ikke forstår dette svaret? Eller på et eller annet vis mener det ikke er et svar, si meg, hva er vanskelig eller feil med det? Greit, du tycker att transkvinners rättigheter går före kvinners rättigheter. Jag är oenig med detta. 5 minutes ago, skaftetryne32 said: Like fullt så kritiserer du meg for å våge nevne naturisme i mitt svar? Hykleri kaller man det. Du må prøve å forstå at debatt faktisk handler om litt mer enn ja/nei svar. Ibland er du lite morsom. Du tog opp naturism i en diskussion om män som går in och dusjar bland kvinnerna i offentliga dusjar. Det scenariot handlar överhuvudtaget ikke om naturism eller tror de att flertalet av kvinnene på for eksempel pirbadet er naturister? 1
skaftetryne32 Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden fredrik2 skrev (31 minutter siden): Nei, du har inte gjort det. Du svarar på noe annat. Jo jeg har det, du forstår ikke nyansering, lær deg norsk, det er ikke opptil meg å mate deg med teskje hver eneste gang du ikke forstår noe. fredrik2 skrev (31 minutter siden): Greit, du tycker att transkvinners rättigheter går före kvinners rättigheter. Jag är oenig med detta. Du mener jeg ikke svarer, men selv svarer du med en stråmann? Hvorfor lyver du om dette? Aldri har jeg sagt noe som engang ligner. fredrik2 skrev (33 minutter siden): Ibland er du lite morsom. og i blant er du litt selektiv i din hukommelse. fredrik2 skrev (33 minutter siden): Du tog opp naturism i en diskussion om män som går in och dusjar bland kvinnerna i offentliga dusjar. Fordi det på nettopp dette badet så tillot akkurat det, hva er det du ikke forstår med dette? Dette er helt og holdent opp til badet å avgjøre, så kan vi diskutere denne personens motiver, men de kjenner vi ikke, og vi kan fordømme ronkinga, men gå inn der hadde denne personen rett til å gjøre, det som senere ble gjort var ulovlig, det er det ingen tvil om. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå