Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

10 minutes ago, Entern said:

Narsissisme er visst vanligere blant venstreekstreme enn blant andre…så ja, dette tror jeg nok stemmer!👍


Ganske logisk at det er vanlig blant ekstremister av alle slag, egentlig. De er tiltrukket av alt som opphøyer dem selv, inkludert og ikke begrenset til ting som politikk, hypergamiske ekteskap, sosiale sirkler, kunst osv.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (5 timer siden):


Ganske logisk at det er vanlig blant ekstremister av alle slag, egentlig. De er tiltrukket av alt som opphøyer dem selv, inkludert og ikke begrenset til ting som politikk, hypergamiske ekteskap, sosiale sirkler, kunst osv.

Så mange fordommer har du mot de du mener har mange fordommer.  

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 time siden):

Er helt innafor å ha fordommer mot ekstremister 🙂👍

Det finnes alle slags ekstremister både i hva de gjør og hvorfor de gjør det.  Det er altfor lett å redusere dem til enkle karikaturer slik at de kan demoniseres lettere.

Jeg kjenner flere amerikanere som ser på nordmenn som ekstremister.  Dere er tiltrukket av alt som opphøyer dere, inkludert og ikke begrenset til ting som politikk, hypergamiske ekteskap, sosiale sirkler, kunst osv.

Ikke sannt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Det finnes alle slags ekstremister både i hva de gjør og hvorfor de gjør det.  Det er altfor lett å redusere dem til enkle karikaturer slik at de kan demoniseres lettere.

Jeg kjenner flere amerikanere som ser på nordmenn som ekstremister.  Dere er tiltrukket av alt som opphøyer dere, inkludert og ikke begrenset til ting som politikk, hypergamiske ekteskap, sosiale sirkler, kunst osv.

Ikke sannt?

Altså jeg forstår hvor du vil og hva du mener, og jeg respekterer nevnte mening. Men det er en del nyanser da 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (På 15.4.2024 den 11:07 PM):

Det woke-fanatikerne ikke ser ut til å begripe er at folk flest, altså forbrukere, søker rekreasjon og virkelighetsflukt etter en hektisk hverdag.

Ja nettopp!!! DETTE!! Når jeg vil debattere politikk så går jeg til diskusjon.no, jeg setter ikke på en film eller går på fotballkamp. Skulle ønske alle andre forstod dette! Hvis jeg går på kamp så er jeg ikke i humør til en ny runde Palestina/Israel. Så gjerne la de flaggene ligge unna idretten! Og samme med woke! Hvis jeg går på kino så ønsker jeg ikke å bli fortalt at jeg er en rasist som trenger opplæring i ytre-venstre sine politiske standpunkt og narrativ (ikke andre politiske standpunkt heller forsåvidt). Jeg vil helt enkelt bli underholdt!

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (5 minutter siden):

Ja nettopp!!! DETTE!! Når jeg vil debattere politikk så går jeg til diskusjon.no, jeg setter ikke på en film eller går på fotballkamp. Skulle ønske alle andre forstod dette! Hvis jeg går på kamp så er jeg ikke i humør til en ny runde Palestina/Israel. Så gjerne la de flaggene ligge unna idretten! Og samme med woke! Hvis jeg går på kino så ønsker jeg ikke å bli fortalt at jeg er en rasist som trenger opplæring i ytre-venstre sine politiske standpunkt og narrativ (ikke andre politiske standpunkt heller forsåvidt). Jeg vil helt enkelt bli underholdt!

Dette!!!
Jeg vil ikke ha hverken woke, objektivisme, kristenkonservatisme, fascisme, sosialisme eller noe som helst annet politisk stappet ned i halsen når jeg slapper av med skjerm!

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (17 minutter siden):

Dette!!!
Jeg vil ikke ha hverken woke, objektivisme, kristenkonservatisme, fascisme, sosialisme eller noe som helst annet politisk stappet ned i halsen når jeg slapper av med skjerm!

Jeg vil bare ha en godt skrevet story. Har ingenting med om det er «woke» eller har sånne temaer, så lenge det er godt skrevet. 

Det er problemet jeg har med mye av filmer (Disney) og serier, comics og spill osv som drar inn woke temaer. Det er bare helt sjukt lazy writing. 

Hvem vil lese dette mølet her lissom? 
Edit: Jeg stemmer rødt, så politisk vinkling har ingenting med mine meninger å gjøre. Gidder bare ikke at sånne ting havner i underholdningsmediet. 

IMG_4081.jpeg

Endret av Kenny Bones
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

En verden hvor politiske standpunkter/kommentarer/ytringer plutselig ikke lenger skal være blant de viktigste bestanddelene av kultur som film og tv-serier høres bare enormt kjedelig ut. 

100% enig. Men når underholdningsindustrien *må* ha en viss forutbestemt politikk eller en form for narritiv bestemt på styremøte fordi "dette temaet er i vinden om dagen", så er det ihvertfall kjedelig. Jeg for min del syns det f.eks er kjedelig å se ei afrikansk dame spille en norsk viking. Uinteressant og urealistisk, selv om historien kan være fiktiv. Det beveger meg ikke rett og slett. Har jobbet mange år i Afrika og de har historier så det bugner etter som er utrolig interessante og viktige som jeg skulle mye heller sett på film eller i en serie enn at man må shoehorne inn noe greier i en histroie om vikinger. Latskap for at produktet må passe en eller annen corporate policy 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (17 minutter siden):

En verden hvor politiske standpunkter/kommentarer/ytringer plutselig ikke lenger skal være blant de viktigste bestanddelene av kultur som film og tv-serier høres bare enormt kjedelig ut. 

Men må det være de samme standpunktene og ytringene hele tiden, og må de være minst like viktig som plot og karakterer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

En verden hvor politiske standpunkter/kommentarer/ytringer plutselig ikke lenger skal være blant de viktigste bestanddelene av kultur som film og tv-serier høres bare enormt kjedelig ut. 

 

Kenny Bones skrev (4 minutter siden):

Jeg vil bare ha en godt skrevet story. Har ingenting med om det er «woke» eller har sånne temaer, så lenge det er godt skrevet. 

Det er problemet jeg har med mye av filmer (Disney) og serier, comics og spill osv som drar inn woke temaer. Det er bare helt sjukt lazy writing. 

 

Problemet er når den politiske kommentaren blir veldig immersion breaking ved å drasse inn dagens politikk inn i fantasiverdener som liksom skal være fjerne fra vår egen, spesielt når de ikke engang gidder å skrive brukbare paralleller til virkelighetens samfunn som kunne vært interessant å reflektere over. Det å swappe, kvotere eller komme med billige stikk til menn er jo veldig banalt også. Det er en av grunnene til så mange av disse utgivelsene kommer til å være glemt med tiden.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (8 minutter siden):

Men må det være de samme standpunktene og ytringene hele tiden

Det har aldri vært de samme ytringene hele tiden, hverken før eller nå.

Sitat

og må de være minst like viktig som plot og karakterer?

Vet ikke, må de det da? De kan vel helt fint være det, og helt fint ikke være det tenker jeg. Det kan være bærende for en film, det kan være en underliggende ting i et plott, eller det kan ikke være det i det hele tatt. Begge deler kan være like bra.

Hvis innholdsskapere slutter å si og mene ting gjennom kunsten blir det fort veldig traust og flatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Investigator224 skrev (På 22.3.2024 den 1:20 PM):

Etter min mening har du to kjønn:  Mann og kvinne. *

Eller på godt engelsk, two sexes.

Gender er ikke det samme som sex -- og gender er hva hjernen vår vi faktisk ER.
Kroppen har mulighet for å bli begge deler; Den, inkludert ytre kjønnsorganer -- som dog formes som organer på et tidlig stadie -- formes av hormonene.
Biologisk kjønn formes av genetikk -- men genetikk og biologisk er ikke direkte elementer i legning, tiltrekning eller kjønnsidentitet, selv om hormonene organet produserer bidrar til å forme mannlig kjønnsidentitet og legning.

Den enkleste måten å forstå dette på, er at å innse at DU kunne vært trans, og helt mental frisk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (22 minutter siden):

Politikk har da alltid vært en stor del av enhver form for kunst, inkludert tv og film, hva tror dere er grunnen til at kunstnere alltid er blant de første til å bli stilnet når diktatorer kommer til makten.

Noen kunstnere er blant de første til å bli stilnet, mange andre kunstnere stiller seg til rådighet for diktatoren av ideologiske eller økonomiske årsaker og er store favoritter så lenge systemet varer…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (36 minutter siden):

Det har aldri vært de samme ytringene hele tiden, hverken før eller nå.

Vet ikke, må de det da? De kan vel helt fint være det, og helt fint ikke være det tenker jeg. Det kan være bærende for en film, det kan være en underliggende ting i et plott, eller det kan ikke være det i det hele tatt. Begge deler kan være like bra.

Hvis innholdsskapere slutter å si og mene ting gjennom kunsten blir det fort veldig traust og flatt.

Sier og mener de så mye da? Mange gulper bare opp ting de er fortalt er «riktige» og «må» være med.

Og jo det er mye av det samme om og om igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Entern skrev (4 minutter siden):

Sier og mener de så mye da? Mange gulper bare opp ting de er fortalt er «riktige» og «må» være med.

Eksempler på manusforfattere og regissører som bare lager innhold de blir "fortalt er riktig"? Hvem har fortalt dem hva som er riktig? 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (25 minutter siden):

Noen kunstnere er blant de første til å bli stilnet, mange andre kunstnere stiller seg til rådighet for diktatoren

Jeg tipper det er omvendt mange kunstnere blir stilnet, noen stiller seg til rådighet. Uansett så har politikk alltid vært en del av filmkunsten, det er ikke noe nytt. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (28 minutter siden):

Mange gulper bare opp ting de er fortalt er «riktige» og «må» være med.

Det har du helt rett i, men antiwokerne er åpenbart også et offer for dette. Så mye av dette kommer fra russiske trollfabrikker, og de har lykkes veldig godt, de har oppnådd sitt mål. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...