Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som om det nesten ikke er lovt å si det, men jeg er storfornøyd med mitt gigabyte rtx 4080 eagle kort (14690,- på svarte fredag).

3440x1440@100hz med 13700k driver stort sett alle spill som jeg liker det, max med stråling. Litt problemer med bf2042 ultra kræsj, men er vist vanlig så blir vel fikset.

Plague tale Requiem, Warhammer 40k darktide, cod mw2, control osv ser fantastisk ut med alt på maks. (Lenge siden jeg har blitt så positivt over grafikken i et spill som jeg blei med plague tale, damn det ser bra ut).

Prøvde overklokking,når 3020mhz helt fint, men har ikke enda behov for det. Autobooster til 2800mhz av seg selv.

Endret av per parker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
per parker skrev (22 timer siden):

Virker som om det nesten ikke er lovt å si det, men jeg er storfornøyd med mitt gigabyte rtx 4080 eagle kort (14690,- på svarte fredag).

3440x1440@100hz med 13700k driver stort sett alle spill som jeg liker det, max med stråling. Litt problemer med bf2042 ultra kræsj, men er vist vanlig så blir vel fikset.

Plague tale Requiem, Warhammer 40k darktide, cod mw2, control osv ser fantastisk ut med alt på maks. (Lenge siden jeg har blitt så positivt over grafikken i et spill som jeg blei med plague tale, damn det ser bra ut).

Prøvde overklokking,når 3020mhz helt fint, men har ikke enda behov for det. Autobooster til 2800mhz av seg selv.

4080 er bra. Det er prisen som er horribel!  Jo nermere det kortet kommer 10.000. Jo mer sannsynlig blir det vert det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, GTHvidsten said:

Og der kom faktisk sendingsbekreftelse fra NetOnNet på en MSI 4090 Suprim X så da er det bare å håpe den kommer trygt frem i løpet av uka en gang :) @chrisf håper du også får din.

Takk! Fikk også sendingsbekreftelse! Nå er jeg spent på hvor lenge det tar før den er fremme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/4/2022 at 9:04 AM, Max883 said:

4080 er bra. Det er prisen som er horribel!  Jo nermere det kortet kommer 10.000. Jo mer sannsynlig blir det vert det. 

Enig men tror ikke det blir å komme særlig under 15000. Amd sine nye kort blir neppe billigere heller og 4070ti virker som om det blir over 10000 også. Så hvilke valg har man? 

Lenke til kommentar

Hvis ryktene stemmer om at lanseringsprisen for RX 7900 XTX når $1500 på grunn av manko på kort er ikke prisen for RTX 4080-kort så ille Nå vet man ikke hvordan det blir, men en pris på rett over 20k er noe annet enn de 13500-15500 som først var antatt. Den som lever får se.

4070TI kommer første uka i januar.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Lite til ingen nytte i 4090 til spill siden alle vet at metaskjermen i 2023 blir 1440P. Når det kommer like rask skjerm i 4K UHD har kortene DP 1.4 så med mindre man på magisk vis får til en komprimering som funker tilfredsstillende, sitter man der med 4090 / Ti og skjegget i postkassa.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det kommer snart i bøtter og spann med Suprim X og Strix OC. Det gir ikke mening å betale 25k for TUF. Man vet ikke 100% men alle kilder sier at NVIDIA letter på å holde tilbake kort/brikker og folk is salgskanalene til både MSI og ASUS sier at kort er på vei. Det er bortkastede råvarer å produsere TUF og Gaming X Trio, men dessverre er det slik i markedsføring at man selger over dobbelt så mye hvis man har flere hester i racet. Optimalt birde man ha satt prisen midt i mellom og kun laget best mulig produkt, men det hadde vært ulønnsomt. Derfor ender folk med å måtte kjøpe et langt dårligere TUF OC til like mye som det koster for et Suprim X. Det hadde ikke vært noe i veien med 4090 TUF hvis de solgte kortene til MSRP-prisen 21190 og ikke for 24990.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...