Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Theo343 (takk for meg) skrev (2 timer siden):

Full  støtte fra meg der :)

Så akkurat hos Komplett.no at 50+ stk. 4090 Suprim X på bestilling (skal komme på torsdag) ble solgt ut i løpet av noen få timer, så 4090-kortene går i hvert fall fremdeles kjapt unna. :) 

PS: Gulp, jeg bestilte en også.. 😅

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (10 minutter siden):

Så akkurat hos Komplett.no at 50+ stk. 4090 Suprim X på bestilling (skal komme på torsdag) ble solgt ut i løpet av noen få timer, så 4090-kortene går i hvert fall fremdeles kjapt unna. :) 

PS: Gulp, jeg bestilte en også.. 😅

Så kanskje mulighet for å få kjøpt på torsdag?

Lenke til kommentar
BadCat skrev (8 timer siden):

Nå får du rulle inn. Etter justeringene er det allerde et prisgap på 43.64% mellom 4080 Stirx OC og 4090 Strix OC. Ytelsesforskjellen er 5,11,25% i 1080P, 1440P og 2160P. Med mindre 4090 skalerer videre etter neste CPU bytte vil det si at den mindre brikken er mer effektiv og bedre.

 

Det er tilnærmet garantert at 4090 vil skalere videre etter neste CPU-bytte hvis du bare ser 25% forbedring fra et 4080.

Her er en test av Portal med RTX: https://www.techpowerup.com/review/portal-with-rtx/3.html

Her er RTX 4090 mer enn 40% raskere enn 4080

 

Er det virkelig så vanskelig å begripe at enkelte tester er CPU-begrenset?

Regner med at The Witcher 3 RTX vil vise tilsvarende forbedring også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (11 timer siden):

 

Det er tilnærmet garantert at 4090 vil skalere videre etter neste CPU-bytte hvis du bare ser 25% forbedring fra et 4080.

Her er en test av Portal med RTX: https://www.techpowerup.com/review/portal-with-rtx/3.html

Her er RTX 4090 mer enn 40% raskere enn 4080

 

Er det virkelig så vanskelig å begripe at enkelte tester er CPU-begrenset?

Regner med at The Witcher 3 RTX vil vise tilsvarende forbedring også.

Sammenligna med 3080 vs 3090 fremstår faktisk 4090 som verdt det. 70% flere cores og 57% flere ROPs vs 20 og 16% på 3080 vs 3090, reel ytelse ofte mer enn reel prisøkning. 4080 burde vært rimeligere. Fra TPU ser vi at 4090 er 47% raskere i REV i 4k, tipper vi får se flere sånne etterhvert. I teorien kan forskjellen overgå 50% når omstendighetene ligger til rette, mens 3090 så og si aldri vil slå 3080 med mer enn 15-20% unntatt når vram på 3080 blir for liten.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar
ps5 skrev (3 minutter siden):

 

Typisk at det kommer 50+ av disse dagen etter luftkjølt. Hadde vært hyggelig om man kunne valgt i går..

Jeg vil heller ha luftkjølt, men fikk ikke med meg droppen igår.

Edit: hvis du kunne kommet til Trondheim og byttet kunne jeg bestilt Liquid mot en tusenlapp i mellomlegg :p

Endret av Voro
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Voro said:

Jeg vil heller ha luftkjølt, men fikk ikke med meg droppen igår.

Edit: hvis du kunne kommet til Trondheim og byttet kunne jeg bestilt Liquid mot en tusenlapp i mellomlegg :p

:D  Tror uansett det blir lettere å bli kvitt luftkjølt når 5090 kommer om to år, men liquid ser jo voldsomt bra ut da

Lenke til kommentar
ps5 skrev (27 minutter siden):

:D  Tror uansett det blir lettere å bli kvitt luftkjølt når 5090 kommer om to år, men liquid ser jo voldsomt bra ut da

Fryktelig pent kort ja! Men tyder kanskje på at mangelen på 4090 kort er i ferd med å avta. Så tror jeg heller venter på et luftkjølt ett.

Endret av Voro
Lenke til kommentar
ps5 skrev (6 minutter siden):

Slusene er nok åpnet ja, men om man ser på tilgjengeligheten i usa kan du risikere at det er et blaff før amd lanseringene. Mye Zotak og Gigabyte der for tiden med noen drypp av msi/asus

Kan godt være. Etter å ha sett Zotac AMP Extreme Airo hos en kjenning synes jeg ikke det kortet er så stygt at jeg ikke vil bestille det lengre. Men helst vil jeg at Komplett skal få inn MSI Gaming Trio.

Lenke til kommentar
1 minute ago, BadCat said:

Jeg sa at det kom i kort i bøtter og spann.

Sikkert helt tilfeldig, og har ikke noe i hele tatt med AMD sin release neste uke...

Har sagt i flere uker dette kom til å skje; rett før AMD releaser så kommer det flere kort tilgjengelig. De ville melke markedet det de klarte før AMD kom med sine kort, og måten de gjør det på er å holde igjen kort, slik at man kunstig holder prisen høy. The power of FOMO...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fremdeles hauger av Liquid tilgjengelig (60 av 75 enda ikke solgt, litt overraskende) og Komplett har også fylt opp med flere typer Zotak nå så tørken kan anses som over.  (interessant at vi ser nøyaktig dette samme samtidig på Newegg så ingen tvil om at dette er et organisert slipp før amd lansering - forskjellen er at newegg tømmes minutter etter hvert slipp)

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...