Gå til innhold

Kan gå mot stenging av Facebook i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, :utakt said:

Blink var vel litt mer for sjekking? 

Var det? Shit altså, er lenge siden. Husker at når vi gikk på VGS (for leeeeenge siden) hadde alle konto der. Mulig det kanskje var ment som et slikt sted men ble en slags rar sosial-plass om jeg ikke husker feil (som forsåvidt er mye mulig at jeg gjør). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (10 minutter siden):

Var det? Shit altså, er lenge siden. Husker at når vi gikk på VGS (for leeeeenge siden) hadde alle konto der. Mulig det kanskje var ment som et slikt sted men ble en slags rar sosial-plass om jeg ikke husker feil (som forsåvidt er mye mulig at jeg gjør). 

Artikkelen om Blink på Wikipedia tyder på at det er jeg som husker feil. Sånn er det å bli gammel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (6 timer siden):

GDPR er nå noe som EU har klart å få riktig 

Eg er lei av irriterande cookievarsel, og det blir stort sett berre til at ein klikkar dei vekk. Det var vel ikkje intensjonen. Her burde det ha funnest ei innstilling i nettlesar der ein kunne velje "ja til alt".

Finst det noko tillegg som kan installerast i Opera for Android som fjernar cookievarsel automatisk? Dette skal eigentleg vere innebygt i nettlesaren, men har aldri fungert.

Lenke til kommentar

Ikkje at eg trur det skjer, men gjerne det. Då hadde kanskje alle gruppene med diverse emner kunnet diskutert på åpne forum i staden for. Det er mykje snodig der ute, men òg mange grupper som er veldig nyttige. Diverre er dei fleste lukka grupper som søkemotorane ikkje kan finne resultat frå.

Endret av Zeph
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (9 minutter siden):

Eg er lei av irriterande cookievarsel, og det blir stort sett berre til at ein klikkar dei vekk. Det var vel ikkje intensjonen. Her burde det ha funnest ei innstilling i nettlesar der ein kunne velje "ja til alt".

Finst det noko tillegg som kan installerast i Opera for Android som fjernar cookievarsel automatisk? Dette skal eigentleg vere innebygt i nettlesaren, men har aldri fungert.

Det irriterer meg også, men så er det nå bare ett klikk da per nye nettsted man besøker (og så husker nettleseren det). Så det kan jeg leve med. Vet ikke om noe slikt tillegg du sikter til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (9 timer siden):

Det irriterer meg også, men så er det nå bare ett klikk da per nye nettsted man besøker (og så husker nettleseren det). Så det kan jeg leve med. Vet ikke om noe slikt tillegg du sikter til.

Nei, det er nettsidens egne informasjonskapsler lagret lokalt på datamaskinen, som inneholder den informasjon, ikke nettleserens egne filer. Det er derfor nettsiden aldri mer maser på deg om du trykker ja, men fortsetter annenhver dag eller uke, men samme gnålet, hvis du er sånn som meg, og alltid trykker nei til alt, og motstrider deg «legitim» bruk. Hadde nettleseren tatt seg av dette, hadde det aldri vært mast om i det hele tatt, for nettleseren hadde ikke godtatt det (hvis du ikke bruker Chrome eller Edge, da). Derfor kommer aldri nettsideutviklerne til å godta at nettleseren får ansvaret for dette, for de vil spore deg. Eneste løsningen er å ulovliggjøre hele greiene. 
 

@torbjornen Refererer til deg også, siden det egentlig er ditt innlegg som er grunnlaget for mitt tilsvar. 

Endret av Memento scientiam
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...