Gå til innhold

SIAN blir kjørt av veien (Video)


Anbefalte innlegg

frohmage skrev (11 minutter siden):

 

Det er åpenbart en viss fare for liv her, men for meg ser det ikke ut som at sjåføren forsøker å drepe noen.

En «viss» fare for liv faktisk

I høy fart forsøker hun å presse bilen mot venstre på bildet hvorav bilen kan både kollidere med 2 biler og midrabatt.
 

Det er mulig dama er dum nok til å ikke vite konsekvensene av hva hun gjør, men dette er omtrent det samme som å kaste noen ned på togskinner med tog på vei.

Det er bare flaks ingen døde.
 

 

 

DEFDCAE0-2C9A-4987-AF43-98257A4378E1.jpeg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (14 minutter siden):

At hun forsøker å få dem til å stoppe så hu kan kjefte dem huden full. Tviler på at hun ville kjørt på dem om de stoppa og kom ut av bilen.

Bilde 1 viser henne presse bilen inn i GW-en.

Bilde 2 viser henne kjøre videre etter å ha veltet GW-en over på taket. Ingen tegn til at hun «stopper for å kjefte på dem» (noe som ville ha vært farlig på motorveien i 80-sone).

Bilde 3 viser hendene hennes på rattet idet hun vrenger over for å treffe GW-en i sida. Rett etter at en av kvinnene sier «nå blir bilen din ødelagt» og den andre sier «jaja».

Menmen, «bilen din blir ødelagt» betyr kanskje «jeg vil bare snakke med deg» på ett eller annet språk?

Kilder:

Video i første post samt videoen som venninna filmet fra inni bilen.

https://tv.vg.no/video/240948/smeller-inn-i-sian-bilen-naa-blir-bilen-din-oedelagt

FCB7C00D-9CAC-4ED9-81AD-936499666C67.jpeg

47F9B527-B214-448A-80D5-47F46F47BF44.jpeg

51625025-077B-46EB-A24A-1CB9AD3B76DC.jpeg

Endret av knutinh
  • Liker 4
Lenke til kommentar

...og jeg ville latt være å kjøre inn på motorveien om noen holdt på å skubbe bilen min med sin, til situasjonen var avklart.

Hun har selvsagt all skyld, men jeg forstår ikke hvorfor de synes det var lurt å øke farten og mulig involvere flere biler mens de var i en slik situasjon.

Det er som å ta heisen opp på taket når noen er fysisk aggressiv med deg. Der kommer ikke noe godt av å øke faren for at noe alvorlig halt inntreffer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Red Frostraven skrev (10 minutter siden):

...og jeg ville latt være å kjøre inn på motorveien om noen holdt på å skubbe bilen min med sin, til situasjonen var avklart.

Hun har selvsagt all skyld, men jeg forstår ikke hvorfor de synes det var lurt å øke farten og mulig involvere flere biler mens de var i en slik situasjon.

Det er som å ta heisen opp på taket når noen er fysisk aggressiv med deg. Der kommer ikke noe godt av å øke faren for at noe alvorlig halt inntreffer.

Tror den situasjonen der var ganske dramatisk for de som satt i bilen, og de tenkte sikkert  at det beste ville vært å komme seg til helvete vekk fra det hele. Jeg lurer også på hva som gikk igjennom hodene på alle som var involvert i dette. 

frohmage skrev (35 minutter siden):

At hun forsøker å få dem til å stoppe så hu kan kjefte dem huden full. Tviler på at hun ville kjørt på dem om de stoppa og kom ut av bilen.

Det gir ikke så mye mening å drive å kjøre etter folk på den måten for å kjefte dem huden full. Dette her er åpenbart noen som var skikkelig forbanna. Det å drive å kjøre i en annen bil på den måten er åpenbart et forsøk på skade dem i det minste, det kan du vel være enig i? Å si at det kun virker som om hun ønsket å snakke med de gir rett og slett ikke mening. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

...og jeg ville latt være å kjøre inn på motorveien om noen holdt på å skubbe bilen min med sin, til situasjonen var avklart.

Hun har selvsagt all skyld, men jeg forstår ikke hvorfor de synes det var lurt å øke farten og mulig involvere flere biler mens de var i en slik situasjon.

Det er som å ta heisen opp på taket når noen er fysisk aggressiv med deg. Der kommer ikke noe godt av å øke faren for at noe alvorlig halt inntreffer.

 

Når man blir truet handler man mer instinktivt enn etter et "hvis dette, gjør det"-mønster. Hvis du tar i betraktning at å kjøre bil for mennesker er omtrent like instinktivt og naturlig som det er for en apekatt å løse 2. grads ligninger, så var det nok ikke en dårlig idé å øke farten dersom målet var å unngå konfrontasjon sett fra deres ståsted. 

For oss andre er det selvfølgelig enkelt å mene noe annet, siden vår amygdala ikke ble aktivert og drev oss til å handle i en situasjon vi sannsynligvis ikke har opplevd før. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (23 minutter siden):

Det er som å ta heisen opp på taket når noen er fysisk aggressiv med deg. Der kommer ikke noe godt av å øke faren for at noe alvorlig halt inntreffer.

Eller som å brenne en bok du har kjøpt når du vet at noen kan komme til å bli voldelig? Eller som å forelese om karikaturer når du vet at du kan komme til å bli halshugd?

SIAN later til å ha et tydelig mål om å få muslimer til å framstå som farlige. Jeg vet ikke hvordan Lars Thorsen tenker, men holder det ikke for utenkelig at han ønsket at denne gale damen skulle kjøre på ham. Det fritar i så fall ikke damen for drapsforsøk, men da trenger man ikke å søke utelukkende i forklaringer som har med å rømme unna fare for å forklare hvordan han kjørte denne dagen.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 timer siden):

..og jeg ville latt være å kjøre inn på motorveien om noen holdt på å skubbe bilen min med sin, til situasjonen var avklart.

Hun har selvsagt all skyld, men jeg forstår ikke hvorfor de synes det var lurt å øke farten og mulig involvere flere biler mens de var i en slik situasjon.

Det er som å ta heisen opp på taket når noen er fysisk aggressiv med deg. Der kommer ikke noe godt av å øke faren for at noe alvorlig halt inntreffer.

Man kan si at GW får et litt vanskelig valg, stå stille og håpe at angriperen bare gir seg, eller forsøke å komme seg vekk i fra situasjonen. 

Hva som er mest riktig i en slik situasjon er ikke lett å vurdere, ihvertfall ikke når man står midt oppi det. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 timer siden):

...og jeg ville latt være å kjøre inn på motorveien om noen holdt på å skubbe bilen min med sin, til situasjonen var avklart.

Hun har selvsagt all skyld, men jeg forstår ikke hvorfor de synes det var lurt å øke farten og mulig involvere flere biler mens de var i en slik situasjon.

Det er som å ta heisen opp på taket når noen er fysisk aggressiv med deg. Der kommer ikke noe godt av å øke faren for at noe alvorlig halt inntreffer.

 

Når man først har kommet ut på avkjøringen mot motorvegen så er det ikke så lett å snu, spesielt ikke når man har noen som forsøker å kjøre deg ned bak deg... Dessuten er det jo helt umulig å tenke klart i den situasjonen. Det er vel ikke gitt at det å kjøre ut på motorvegen er den dårligste løsningen heller.

Hvis det hadde vært omvendt, at SIAN-folk hadde kjørt på en bil med unge muslimske jenter på motorvegen med vilje og velta den bilen, så hadde du ikke forsøkt å finne noe å kritisere jentene for. Dere ville også kalt det for et mordforsøk. Så kan ikke du/dere forsøke å være litt prinsippfaste her? 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 timer siden):

...og jeg ville latt være å kjøre inn på motorveien om noen holdt på å skubbe bilen min med sin, til situasjonen var avklart.

Hun har selvsagt all skyld, men jeg forstår ikke hvorfor de synes det var lurt å øke farten og mulig involvere flere biler mens de var i en slik situasjon.

Det er som å ta heisen opp på taket når noen er fysisk aggressiv med deg. Der kommer ikke noe godt av å øke faren for at noe alvorlig halt inntreffer.

 

Snakk om å legge skylden på offeret.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Abigor skrev (9 timer siden):

De fleste har fått med seg at muslimer kan framstå farlige de siste ~1300 årene, helt uten hjelp fra SIAN.

Alle kan fremstå som farlige - for noen. Muslimer og kristne og ateister har betydelige svin på skogen. Jeg antar at mange andre religiøse/politiske ideologier som jeg kjenner dårligere til har det samme.

Det stemmer at politisk islam og islamsk terror fremkaller frykt og sinne i mange. Mange av oss har imidlertid en filosofi om å bedømme individer ut fra egne handlinger, heller enn assosiasjon. Derfor er det helt feil å hetse eller banke opp Ali på hjørnet fordi Marwan har begått terror.

Hvis SIAN lykkes med prosjektet sitt som synes å være å styrke en antagelse at det bor en liten terrorist, voldsmann, <farlig> i de fleste muslimer, så vil nok opinionen svinge til ulempe for muslimer i Norge - de som bor her og de som ønsker å bo her.

Den enkleste løsningen på det (som utfordringen fra SIAN er for øyeblikket i alle fall) må være å unngå å ty til vold når SIAN utfordrer med lovlige, men sårende ytringer (jeg regner koran-brenning som en ytring).

Hva som da vil skje er ukjent. Vil en islam-fiendtlig organisasjon da bare trappe opp utfordringene, vil vi få uniformkledte private «tropper» i gatene som har regulære gateslag mellom pro og con islam? Jeg tror og håper ikke det. Og hvis noen blir fristet til å prøve så tror jeg at sivilsamfunnet er godt rustet til å slå ned på det.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Om jeg kritiserer Jesus, risikerer jeg livet mitt i Norge eller andre kristne land da? Neppe. Kritiserer jeg profeten Muhammed I Norge, risikerer jeg livet da? Det er en mulighet ja. Risikerer jeg livet i land der muslimer er majoriteten? Absolutt. Enten av myndighetene eller folket. Enkelte religioner har gått videre og formet seg etter tiden der man aksepterer at det finnes andre meninger og vi legger til rette for liberale friheter som ytringsfriheten.

La meg bare minne på at i land som Iran og Saudi Arabia har de fortsatt dødsstraff for de som kritiserer Islam.

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (1 time siden):

Om jeg kritiserer Jesus, risikerer jeg livet mitt i Norge eller andre kristne land da? Neppe. Kritiserer jeg profeten Muhammed I Norge, risikerer jeg livet da? Det er en mulighet ja.

Det er en trist realitet ja. Derfor burde vi slå ring rundt Charlie Hebdo og andre som risikerer eller mister livet for at vi skal kunne benytte oss av ytringsfriheten.

Sitat

Risikerer jeg livet i land der muslimer er majoriteten? Absolutt. Enten av myndighetene eller folket.

Nå burde Norske muslimer som har opphav i landene du ramser opp ha begrenset ansvar for hva myndighetene det borte gjør.

Ofte så er vel dette mennesker som flykter nettopp fordi de er utsatt for fare fra egne myndigheter.

Men det finnes gråtoner, og noen kan flykte fra midtøsten fordi de mislikte regimet, og fremdeles ha verdier og impulser som er vanskelige å integrere med Norge.

-k

Lenke til kommentar
2 hours ago, Snikpellik said:

Bytt ut muslimer med for eksempel kristne, og utsagnet ditt her blir like feil og like riktig - og like generaliserende.

Ja, men snakker vi om kristne nå? Dessuten er det noen særegne forskjeller på religionene som gjør at islam kan føre til en den ting andre religioner ikke fører til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Men det finnes gråtoner, og noen kan flykte fra midtøsten fordi de mislikte regimet, og fremdeles ha verdier og impulser som er vanskelige å integrere med Norge.

En kollega av meg er førstegenerasjon norsk-pakistaner og er en troende muslim(blitt mer troende de siste årene og ber hver dag på jobb) og langt mer konservativ en gjennomsnittsnordmann, og det er noe vi ser generelt sett, selv etter flere generasjoner, selv om unge norskpakistanere som er barnebarn av de som kom på 70-tallet er mer liberale enn de som kom på 70-tallet, mye takket være personer som Shabana Rehman som tok et oppgjør med foreldrene sin generasjon.

Han kollegaen min er for blasfemilover, og har problemer med å forstå mitt syn på det, det er liksom selvfølgelig at de som fornærmer Allah eller Mohammed, bør idømmes fengsel.
Dette til tross for at han har mistet søsteren og hennes barn i pakistan til selvmordsbomber. Vold som i stor grad rettferdiggjøres ved hjelp av religion, ofte sekterisk motivert. 

Han har ikke et eneste voldelig bein i kroppen, i likhet med omtrent samtlige muslimer i Norge. Men han representerer muslimer som er troende, konservative og er for det meste en stille majoritet.
Verdier rundt f.eks blasfemi etc. blant konservative politisk sett, men moderate muslimer, er mer en trussel enn de få gærningene som tyr til vold, siden de opprettholder et syn som til syvende og sist blir brukt av noen få til å rettferdiggjøre vold, selv om de tar det til det ekstreme.
Hvis muslimer, og andre religioner forøvrig, endrer sitt syn, hvor religion er et personlig anliggende, og ikke noe som kaster et lys over sin familie, sin slekt, og milliarder av andre mennesker, som i stor grad er basert på en æreskultur, så vil vi få et bedre samfunn.
Hvor ens forhold til Gud eller mellom deg selv og Gud, ingen andre.

Det er ytterst få muslimer som er som hun rusa gærningen med bilen, og det er dernest, etter min mening, enda mer viktig at mennesker som dette må stå til ansvar for sine handlinger. Uavhengig av hennes personlige overbevisninger når det kommer til religion, så er hun farlig å ha ute i samfunnet, hun hadde allerede en lang historikk før dette, som vitner om en person ut av kontroll.
Jeg aner ikke hva som er årsaken til at denne saken drøyer, men hvis den blir henlagt eller at hun får en "slap on the wrist" så mener jeg at det kan få alvorlige følger med tanke på hvilke signaler det sender ut i et liberalt Norge.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 timer siden):

Bytt ut muslimer med for eksempel kristne, og utsagnet ditt her blir like feil og like riktig - og like generaliserende.

Kristendom, utenfor visse ekstreme sekter ol, er da ikke noe stort problem i 2023. Det VAR et veldig stort problem for århundrer siden og desidert den verste religionen da. Men nå er islam i den tiden og da må man vel være ærlige på det. Vi har mange muslimske land, men ikke et eneste skikkelig muslimsk demokrati. Det er neppe tilfeldig, religionen er problematisk. Så får man håpe at religionen utvikler seg som kristendom har gjort. Islam er vel i den tiden som kristendom var i for århundrer siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Kristendom, utenfor visse ekstreme sekter ol, er da ikke noe stort problem i 2023. Det VAR et veldig stort problem for århundrer siden og desidert den verste religionen da. Men nå er islam i den tiden og da må man vel være ærlige på det. Vi har mange muslimske land, men ikke et eneste skikkelig muslimsk demokrati. Det er neppe tilfeldig, religionen er problematisk. Så får man håpe at religionen utvikler seg som kristendom har gjort. Islam er vel i den tiden som kristendom var i for århundrer siden.

Ekstreme kristne og sekter er et massivt stort problem i 2023. Bare her i Norge er titusenvis av mennesker i ekstreme sekter, som for eksempel Brunstad. Noen av dem får til og med statsstøtte.

Vanlige kristne og muslimer er ikke noe problem. De fleste er ganske så sekulære. Generaliserer man alle som tilhører en religion ønsker jeg bare god bedring.

Jeg svarte dog på et innlegg som nevnte kristendom de siste 1300 årene, ikke nåtid.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Kristendom, utenfor visse ekstreme sekter ol, er da ikke noe stort problem i 2023. Det VAR et veldig stort problem for århundrer siden og desidert den verste religionen da. Men nå er islam i den tiden og da må man vel være ærlige på det. Vi har mange muslimske land, men ikke et eneste skikkelig muslimsk demokrati. Det er neppe tilfeldig, religionen er problematisk. Så får man håpe at religionen utvikler seg som kristendom har gjort. Islam er vel i den tiden som kristendom var i for århundrer siden.

Ikke..?

Terroristen fra utøya var først og fremst en kristen terrorist.
https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739

Manshaus var ateist, men konverterte til kristendom, som han forklarte i retten, at han julen 2018 tok en avgjørelse om:
 "å forankre min moral i den kristne tro".
https://www.dagen.no/okategoriserade/er-philip-manshaus-en-kristen-terrorist/

...

Og mens folk som cosplayer tro på våre gamle guder som var uendelig mer tolerante for fremmede enn hvite supremasister var vanlige før -- Vigrid -- supremsister som uansett religion vitterlig demonstrerer at det finnes forskjellige gener for intelligens innad i befolkningen etniske nordmenn som ikke vi alle deler, så er de fleste på ytre høyre i Norge nå kristne.

https://forskning.no/demokrati-kristendom-politikk/slik-bruker-hoyrepopulister-kristendommen/1550629

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...