Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvor beskymret bør man være for Covid nå, sånn egentlig?


Anbefalte innlegg

Morromann skrev (På 16.8.2023 den 10.25):

Forøvrig helt og 100% enig om at man ikke skal komme med nedsettende karakteristikker av motdebattanter. Jeg har f.eks sett her inne at noen har omtalt kritikere av lockdown som "utskudd" og snakk om at noen må sjekke seg for hjerneslag f.eks. Det gjelder begge sider av debatten; absolutt.

Helt klart. Negative personkarakteristikker er en uting uansett hvilken side av saken man er på.

Håper ikke noen føler at jeg er ufin mot de, i så fall beklager jeg. Men det ser ikke ut som selfuniverse har funnet noen eksempler på at jeg har skrevet nedsettende karakteristikker om andre "cirka hele tiden" som han skrev, så da kan jeg vel ikke være ille  :)

Morromann skrev (På 15.8.2023 den 9.42):

Og det at noe står på Wikipedia gjør det ikke til den beste kilden til informasjon.

Det blir vel litt på samme måte som at YouTube heller ikke er det beste stedet å gå for denne typen informasjon. For all del, jeg ser at Campbell sier fornuftige ting også, men dessverre har han blitt tatt for løgn eller feil tolkning av kilder litt for mange ganger til at jeg velger å bruke han som en av mine kilder til informasjon. Man velger selv hvem man velger å tro på, men som du sier, kildekritikk er viktig.

Morromann skrev (På 16.8.2023 den 10.25):

Skremme med corona i media er sååå 2020.

Ja, skulle ønske media ga opp coronanyheter nå, så lenge det ikke skulle skje en stor utvikling som befolkningen må få vite om. Det er en ting å diskutere det, det kan være interessant. Men nyheter om corona nå er stort sett bare samme greia om igjen og om igjen, bare fra litt forskjellige steder i verden.

 

Subara skrev (På 16.8.2023 den 22.42):

Det positive er at det virker som vi har fortsatt med de gode vanene.

Så lenge det ikke overdrives. Hvis man ikke utsettes for virus på veldig lang tid (man behøver ikke å bli syk) får man et veldig dårlig immunforsvar. Etter et par år med spriting av hender, munnbind og avstand fikk jeg en usedvanlig kraftig forkjølelse når jeg først ble forkjølet. Testet meg selvsagt, men det var null utslag for covid-19. Men så syk av en vanlig forkjølelse har jeg aldri vært før. Var også ting som tydet på at det ikke var influensa.

Så selv om jeg fortsatt er nøye med håndvask, så holder jeg ikke lenger nødvendigvis lang avstand med mindre jeg møter noen jeg vet/skjønner er syk, eller mistenker at jeg selv er (i ferd med å bli) syk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Subara skrev (16 minutter siden):

Jeg sover fortsatt godt om natten...

"Hun understreker at de så langt ikke vet noe som tilsier at BA.2.86 gir et annet sykdomsbilde enn variantene vi kjenner fra før."

"Men akkurat nå er det ingenting som tilsier at den gir mer alvorlig sykdom enn andre, sier Bragstad."

"Virus, og spesielt virus med RNA som arvemateriale (f.eks. SARS-CoV-2 og influensa) vil kontinuerlig mutere, og det er helt udramatisk at det kommer 30 mutasjoner i et virus der vi har god grunnbeskyttelse, sier Grødeland til NRK."

"Vi har nå så god beskyttelse mot SARS-CoV-2 som utgangspunkt, at det vi kan få fra SARS-CoV-2 i overskuelig fremtid er mildere sykdom. "

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (3 timer siden):

Jeg sover fortsatt godt om natten...

"Hun understreker at de så langt ikke vet noe som tilsier at BA.2.86 gir et annet sykdomsbilde enn variantene vi kjenner fra før."

"Men akkurat nå er det ingenting som tilsier at den gir mer alvorlig sykdom enn andre, sier Bragstad."

"Virus, og spesielt virus med RNA som arvemateriale (f.eks. SARS-CoV-2 og influensa) vil kontinuerlig mutere, og det er helt udramatisk at det kommer 30 mutasjoner i et virus der vi har god grunnbeskyttelse, sier Grødeland til NRK."

"Vi har nå så god beskyttelse mot SARS-CoV-2 som utgangspunkt, at det vi kan få fra SARS-CoV-2 i overskuelig fremtid er mildere sykdom.

Godt å høre.

Journalistene slår nok gjerne til med en overskrift og ingress som gjør at folk skal klikke på nyheten. Det er ikke på mote å dempe seg. Aftenpostens utgave av den samme nyheten:

Ny koronavariant skaper bekymring. Kan ha gått under radaren i månedsvis.

Sitat

En ny og spesiell variant av koronaviruset får forskere verden over til å følge nøye med. Foreløpig finnes er bare en håndfull tilfeller oppdaget. Det er dette som vekker bekymring.

Klart de er bekymret, de som "har ansvar for viruset".

Mer lesestoff:

  Første tilfelle av ny koronavariant i Storbritannia

Sitat

 

Storbritannia har registrert sitt første smittetilfelle med den nye, svært muterte covid-19-varianten.

Det britiske helsetilsynet opplyser fredag at smitten er registrert hos en person som ikke har vært ute og reist nylig.

Torsdag opplyste USAs folkehelseinstitutt at de følger med på den nye varianten, som har fått betegnelsen BA. 2.86. Også Verdens helseorganisasjon (WHO) sier følger med den nye varianten, som er påvist i Danmark, Israel og USA i tillegg til Storbritannia.

BA. 2.86 skiller seg ut ved at den har svært mange endringer i viruset. Det er foreløpig ikke kjent om den smitter lettere, unngår immunitet bedre eller er farligere enn tidligere varianter.

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (15 timer siden):

Ja, skulle ønske media ga opp coronanyheter nå, så lenge det ikke skulle skje en stor utvikling som befolkningen må få vite om. Det er en ting å diskutere det, det kan være interessant. Men nyheter om corona nå er stort sett bare samme greia om igjen og om igjen, bare fra litt forskjellige steder i verden.

 

 

Det handler jo veldig mye om klikke hos diverse nyheter; og Dagbladet er jo en versting i så måte. Det var stadige "nå kommer en ny coronabølge - blir det nye tiltak" til langt ut i 2022, lenge etter at alle tiltak var avskaffet og Ukraina hadde tatt over nyhetsdekningen i Dagbladet som jeg også kaller Dommedagsbladet grunnet ilrøde overskrifter med kjempefete typer. Men jeg trodde ikke det var mer luft i covidballongen deres lenger; men det var noe de fant om Mallorca; eller var det Granca nå denne uka om smitteøkning. Men slikt forsvinner veldig fort; det er som sagt en klikknyhet. Så var det en nyhet om en helt ny mutasjon som ikke er omicron, men som de har funnet kanskje 5 tilfeller av i verden og ikke akkurat sprer seg fort; antakelig noe å ta med knusende ro det også.

Jeg må jo flire litt av hvordan VGs Astrid Meland kjørte på langt ut i 2022; i fjor høst dro hun i gang en "det kan bli munnbind igjen til høsten" - et par måneder senere var det "det kan bli munnbind igjen til vinteren". Tror også hun har gitt seg med corona nå.

Men jeg ser hvordan de mest ytterliggående covid-alarmistene gang på gang bruker en nyhet om en ny smittebølge til å rope etter flere tiltak og at munnbind må tilbake - nå de etterhvert så beryktede SAGE i England som nå roper på munnbind og lockdown igjen - de gir seg aldri; det er som en slags religion for dem her. Og i Norge har vi gjengen til Gunhild Nyborg & co. som vanker på FB-siden "kunnskapsbasert pandemi-respons" skjønt det virker som om aktiviteten der inne har sunket med 90% det siste året eller mer; temmelig dødt der nå men de som er igjen sitter fortsatt og forbanner at vi lever i et åpent samfunn og at nedstengingene tok slutt. Jeg skjønner at faste vaksinedoser ikke er bra nok for dem, de ønsker mer eller mindre permanente nedstenginger og munnbind for alltid. Og det i en tid med inflasjon og konkurser.

Nukleosid skrev (16 timer siden):

 

 

 

Så lenge det ikke overdrives. Hvis man ikke utsettes for virus på veldig lang tid (man behøver ikke å bli syk) får man et veldig dårlig immunforsvar. Etter et par år med spriting av hender, munnbind og avstand fikk jeg en usedvanlig kraftig forkjølelse når jeg først ble forkjølet. Testet meg selvsagt, men det var null utslag for covid-19. Men så syk av en vanlig forkjølelse har jeg aldri vært før. Var også ting som tydet på at det ikke var influensa.

Så selv om jeg fortsatt er nøye med håndvask, så holder jeg ikke lenger nødvendigvis lang avstand med mindre jeg møter noen jeg vet/skjønner er syk, eller mistenker at jeg selv er (i ferd med å bli) syk.

Jeg sluttet med overdreven håndvask da det ble klart at covid var et luftspredende virus og ikke noe man fikk av å ta på varer i butikken. Det var jo totalt hysteri i starten, man ble oppfordret til å smøre pakkene med varer i antibac og spraye bordet man la de på. Synes det var underlig at man holdt på så lenge med antibac i Norge og at folk gnidde hendene inn i dette før man gikk rett inn i en butikk og snakket rett inn i munnen på andre kunder uten avstand. Skjønt jeg tror det reduserte forekomsten av bakterier da. Og så var det visst et oppsving i salg av hudkremer i 2020 og 2021 - wonder why:D

 

Subara skrev (12 timer siden):

Godt å høre.

Journalistene slår nok gjerne til med en overskrift og ingress som gjør at folk skal klikke på nyheten. Det er ikke på mote å dempe seg. Aftenpostens utgave av den samme nyheten:

Ny koronavariant skaper bekymring. Kan ha gått under radaren i månedsvis.

Klart de er bekymret, de som "har ansvar for viruset".

Mer lesestoff:

  Første tilfelle av ny koronavariant i Storbritannia

 

Det står jo i bisetninger at det bare er en annen variant av omicron. Egentlig alt jeg trenger å vite.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 timer siden):

Det står jo i bisetninger at det bare er en annen variant av omicron. Egentlig alt jeg trenger å vite.

Det går litt sånn i kjent stil fra sen-pandemidagene:

1. Bekymret for ny variant.

De ansvarlige bekymrer seg, fordi det er jobben deres. Og i demokratier informerer man om smått og stort og i tilfelle. Ett av de verste eksemplene på å la være å informere; Tsjernobyl-ulykken i Russland 1986. Kjent stil i kommunistland og ettparti-stater: glansbildeversjonen opprettholdes for enhver pris.

2. Opplyser om at vaksinerte og de som har hatt korona ikke trenger å bekymre seg.

3. Vi vet mer om noen uker.

Morromann skrev (2 timer siden):

Jeg sluttet med overdreven håndvask da det ble klart at covid var et luftspredende virus og ikke noe man fikk av å ta på varer i butikken. Det var jo totalt hysteri i starten, man ble oppfordret til å smøre pakkene med varer i antibac og spraye bordet man la de på. Synes det var underlig at man holdt på så lenge med antibac i Norge og at folk gnidde hendene inn i dette før man gikk rett inn i en butikk og snakket rett inn i munnen på andre kunder uten avstand. Skjønt jeg tror det reduserte forekomsten av bakterier da. Og så var det visst et oppsving i salg av hudkremer i 2020 og 2021 - wonder why:D

Fortsatt vanlig å vaske hendene mer enn før, selv om man ikke er redd for korona lenger, i følge venner. Det går på automatikk.

Endret av Subara
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siste nytt, er at alle vaksinerte har veldig mye større sjans for å få den nye covid. Det er hva jeg har trodd siden første av 2020. Det er de vaksinerte som sprer dette, og får sykdommen. 
 

Er så glad jeg ikke tok den dritten. Det ser ut nå, at vaksinen var første trinn i Bill Gates sin plan om utrydde meste parten av folk. 
Så de som ikke er syke, fikk placebo eller veldig svak dose. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (På 19.8.2023 den 11.46):

Det går litt sånn i kjent stil fra sen-pandemidagene:

1. Bekymret for ny variant.

De ansvarlige bekymrer seg, fordi det er jobben deres. Og i demokratier informerer man om smått og stort og i tilfelle. Ett av de verste eksemplene på å la være å informere; Tsjernobyl-ulykken i Russland 1986. Kjent stil i kommunistland og ettparti-stater: glansbildeversjonen opprettholdes for enhver pris.

2. Opplyser om at vaksinerte og de som har hatt korona ikke trenger å bekymre seg.

3. Vi vet mer om noen uker.

Fortsatt vanlig å vaske hendene mer enn før, selv om man ikke er redd for korona lenger, i følge venner. Det går på automatikk.

Joda, men det er jo ikke slik at media lager hovedoppslag hver gang det dukker opp en ny forkjølelsesvariant eller influsensavariant, men med ny covid-variant er det røde bokstaver og AKKURAT NÅ hos medier som Dagbladet og de ringer opp og maser på Nakstad og Aavistland med en gang. Jeg merker at Aavistland er fed up med alt maset om corona nå når media ringer ham opp. Og det forstår jeg godt. Egentlig burde nyheter om nye mutasjoner av omicron vært forbeholdt medisinske publikasjoner og ikke nyehetsmedier som kun er ute etter klikk og som ikke gjør noe bedre enn å fyre opp de som sliter med helseangst. Media burde la det ligge nå og fokusere på viktigere ting som skjer; som faren for atomkrig, inflasjon, fortsatt strømkrise; slike ting.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (20 timer siden):

Siste nytt, er at alle vaksinerte har veldig mye større sjans for å få den nye covid. Det er hva jeg har trodd siden første av 2020. Det er de vaksinerte som sprer dette, og får sykdommen.

Dette har du naturligvis en kilde på?

Sannsynligvis har du ikke det fordi det du skriver ikke stemmer:

https://apnews.com/article/fact-check-covid-variant-vaccinated-unvaccinated-cdc-895117372555

Og selv om det du skriver hadde vært riktig, så hadde du jo fortsatt tatt feil. Dersom vaksinerte hadde hatt større sannsynlighet for infeksjon fra en ny variant så betyr jo ikke det at det samme hadde vært tilfelle for andre varianter. Du kommer altså ikke bare med falske påstander, men du motsier deg selv i tillegg.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 timer siden):

Joda, men det er jo ikke slik at media lager hovedoppslag hver gang det dukker opp en ny forkjølelsesvariant eller influsensavariant, men med ny covid-variant er det røde bokstaver og AKKURAT NÅ hos medier som Dagbladet og de ringer opp og maser på Nakstad og Aavistland med en gang. Jeg merker at Aavistland er fed up med alt maset om corona nå når media ringer ham opp. Og det forstår jeg godt. Egentlig burde nyheter om nye mutasjoner av omicron vært forbeholdt medisinske publikasjoner og ikke nyehetsmedier som kun er ute etter klikk og som ikke gjør noe bedre enn å fyre opp de som sliter med helseangst. Media burde la det ligge nå og fokusere på viktigere ting som skjer; som faren for atomkrig, inflasjon, fortsatt strømkrise; slike ting.

Jeg tenker at det er ok med nyheter litt innimellom for at de med dårlig immunforsvar skal kunne følge med. Og vi som besøker syke og eldre. For egen del, om det blir oppfriskningsdose på linje med influensavaksinen i år.

Ellers er verken Aavistland eller Nakstad bekymret over funn av virus i avløpsprøver og i noen mennesker.

Sitat

 

https://www.dagensmedisin.no/folkehelseinstituttet-koronavirus/den-nye-koronavarianten-er-pavist-i-avlopsprover-i-norge/582508

Aavitsland: Ikke bekymret

Overlege Preben Aavitsland i FHI sier at han ikke er særlig bekymret.

– Den har ikke spredd seg eksplosivt og ser heller ikke ut til å gi mer alvorlig sykdom. Det kan være at dette bare er en av de mange variantene som kommer og går, og som ikke klarer å utkonkurrere den dominerende varianten. Vi ser foreløpig ikke grunn til bekymring, sier Aavitsland til NTB.

 

Sitat

https://www.dagensmedisin.no/venter-ny-koronabolge-ikke-sikkert-at-okningen-i-innleggelser-blir-like-hoy-som-i-fjor/580777

NYE VARIANTER: Assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad tror befolkningen i verden på sikt vil utvikle en bedre immunitet mot korona enn mot influensa. Om det skjer i vinter, er han imidlertid usikker på.

Det tilbys til og med en pille for utsatte grupper. For å tøyse litt, mon tro om det vil bli "innsidehandel" på pillen?

Sitat

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4o8jKV/ny-mutasjon-og-oppfriskningsdoser-slik-blir-coronahoesten

Dersom man tilhører mer utsatte grupper, for eksempel er over 65 år og har alvorlig underliggende sykdom, er rådet at man bør teste seg så raskt som mulig ved symptomer.

– Da vil man kunne få tablettbehandling av fastlegen før sykdommen har festet grepet, og man blir mindre syk.

Sitat

Kommet for å bli

Coronaviruset er sannsynligvis kommet for å bli. Nakstad forteller at viruset fortsatt er et «pandemivirus», som vil si at det sprer seg i befolkningen også utenom vintersesongen.

– Men ganske snart tror jeg vi vil se at det begynner å spre seg hovedsakelig i vintermånedene, og da er det ikke lenger et pandemivirus men et «sesongvirus».

Nakstad tror covid-19 vil bli et mindre problem enn sesonginfluensaen på sikt.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (På 30.8.2023 den 11.41):


 

Er så glad jeg ikke tok den dritten. Det ser ut nå, at vaksinen var første trinn i Bill Gates sin plan om utrydde meste parten av folk. 
Så de som ikke er syke, fikk placebo eller veldig svak dose. 

 

Javel? Men da var det vel placebo jeg fikk da; i og med at jeg knapt har vært syk i de to årene som har gått siden jeg tok de to vaksinedosene jeg tok. Og sannsynligvis var det nok placebo de fleste i Norge fikk også om jeg skal lese deg rett i og med at de fleste tok den og de fleste har ikke blitt alvorlig syke. Nå er det lenge siden jeg mistet troen på denne coronavaksinen som det store "mirakelmiddelet" og er absolutt dundrende uenig med de som nærmest fremstiller det som den mest fantastiske som er oppfunnet siden pencilin, men jeg tror ikke på alle skrekkhistoriene om at det er renne dødsnålen heller. Jeg ser det slik at det er tidenes mest oppskrytte vaksine, som har hatt noen stygge bivirkninger hos enkelte men ikke det store flertallet.

Men hva er denne planen til Bill Gates?

 

Markiii skrev (23 timer siden):

Dette har du naturligvis en kilde på?

Sannsynligvis har du ikke det fordi det du skriver ikke stemmer:

https://apnews.com/article/fact-check-covid-variant-vaccinated-unvaccinated-cdc-895117372555

Og selv om det du skriver hadde vært riktig, så hadde du jo fortsatt tatt feil. Dersom vaksinerte hadde hatt større sannsynlighet for infeksjon fra en ny variant så betyr jo ikke det at det samme hadde vært tilfelle for andre varianter. Du kommer altså ikke bare med falske påstander, men du motsier deg selv i tillegg.

 

Det er uansett ikke noe jeg tenker noe særlig over. Får jeg den nye varianten, så får jeg den og jeg er ikke noe mer redd for å få det enn influensa og forkjølelse.

Subara skrev (20 timer siden):

Jeg tenker at det er ok med nyheter litt innimellom for at de med dårlig immunforsvar skal kunne følge med. Og vi som besøker syke og eldre. For egen del, om det blir oppfriskningsdose på linje med influensavaksinen i år.

Ellers er verken Aavistland eller Nakstad bekymret over funn av virus i avløpsprøver og i noen mennesker.

Det tilbys til og med en pille for utsatte grupper. For å tøyse litt, mon tro om det vil bli "innsidehandel" på pillen?

 

Joda, men det er det med proposjoner og ikke male med dommedagspensel hver gang det skjer; slik for eksempel Dommedagsbladet gjør med fete typer og skumle bilder av store stygge mutasjoner. Synes det var greit nok slik NRK gjorde det med en notis.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (På 30.8.2023 den 11.41):

Siste nytt, er at alle vaksinerte har veldig mye større sjans for å få den nye covid. Det er hva jeg har trodd siden første av 2020. Det er de vaksinerte som sprer dette, og får sykdommen. 
 

Er så glad jeg ikke tok den dritten. Det ser ut nå, at vaksinen var første trinn i Bill Gates sin plan om utrydde meste parten av folk. 
Så de som ikke er syke, fikk placebo eller veldig svak dose. 

Og nok en gang klarer en antivaxer å komme med en ganske grov påstand, uten å klare å hoste opp en eneste kilde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 31.8.2023 den 8.25):

Dette har du naturligvis en kilde på?

Sannsynligvis har du ikke det fordi det du skriver ikke stemmer:

https://apnews.com/article/fact-check-covid-variant-vaccinated-unvaccinated-cdc-895117372555n

Og selv om det du skriver hadde vært riktig, så hadde du jo fortsatt tatt feil. Dersom vaksinerte hadde hatt større sannsynlighet for infeksjon fra en ny variant så betyr jo ikke det at det samme hadde vært tilfelle for andre varianter. Du kommer altså ikke bare med falske påstander, men du motsier deg selv i tillegg. 
 


Jeg er ikke legen din. Finn egen info, om du automatisk tror det jeg sier, er løgn. 

Alt jeg trodd på har blitt sannhet. Så til nå har jeg 100% rett. Og masse folk som jobber for å saboter meg. Så det er helt tydelig at det er viktig for dem, at fakta som jeg skriver ikke kommer fram til folk.

Sorry, men du taper alltid mot sannhet. 
Ditt tap om du fortsetter ta vaksinen, med masse alvorlig bivirkninger og den eneste som har mange dødsfall. I tillegg har data som viser fler syke med, enn uten.

 Mener det var fra CDC. 
Men hvem bryr seg med fakta, når du får flest liker, taggs. 
 

Kjør på, så får vi se hvor mye du driter deg ut. Ser du fortsatt kommer med løgn, som media løy om for en stund siden. MSM gjør kanskje det fortsatt…

Husker du svine influensa vaksinen?

Tror det også var mrna. Den var det få som tok. Men ca 120 har varige men, og 7 døde, bare i Norge. 

Husk at leger har uttalt at det kan ta opptil 10 år før noe skjer. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (På 1.9.2023 den 18.27):

Og nok en gang klarer en antivaxer å komme med en ganske grov påstand, uten å klare å hoste opp en eneste kilde.

Og nok en gang skyter du budbringeren. Har du hørt hvordan det har gått før?

Jeg vil faktisk ikke oppgi kildene mine til folk som deg. Dere har en tendens å få de bannet og kontoer steng. Har selv 2 konto på Twitter som er sperret med små 12 timer ban. 
På klagen fikk jeg bare en overfladisk mail tilbake, med info hvordan jeg sletter kontoen min. Som jeg har brukt i fler år. Og hvert med bygget opp Twitter til en milliard bedrift. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (30 minutter siden):

Husker du svine influensa vaksinen?

Tror det også var mrna.

Pandemrix? Ikke basert på mrna teknologien. 

Sitat

Pandemivaksinen Pandemrix var basert på en godt utprøvd vaksine, en såkalt modellvaksine, som inneholdt et annet influensavirus. Dette viruset ble byttet ut med svineinfluensaviruset når denne pandemien var et faktum. 

https://legemiddelverket.no/nyheter/bivirkninger-av-vaksiner-hva-lerte-vi-av-pandemien-i-2009

Tallene dine for innrapporterte bivirkninger og dødsfall er unøyaktige og unyansert, men det er vel ikke så viktig. 

Du kan lese i rapporten over. 

Endret av :utakt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 9/1/2023 at 6:26 PM, Nukleosid said:

Jo sprøere påstander disse antivaxerne kommer med, jo dårligere kilder har de (det vil si, de fleste har bare "hørt det av en som har hørt det av fetteren til onkelen til bestefaren til.......).

Jeg teller 3 nedsettende karakteristikker om motdebattanter i paragrafen over (Sprø, 'antivaxer', og at de bare baserer seg på rykter). Denne brukeren mener at andre brukere ikke bør komme med nedsettende karakteristikker om motdebattanter. Og skjønner det ikke når det blir poengtert at han gjør det selv, men gir en liten beklagelse i tilfelle, som nå ble brutt enkelt. Det var ingen ekte beklagelse tidligere, siden han ikke hadde tenkt å stoppe.

On 9/1/2023 at 6:27 PM, Nukleosid said:

Og nok en gang klarer en antivaxer å komme med en ganske grov påstand, uten å klare å hoste opp en eneste kilde.

Jeg teller 2 nedsettende karakteristikker om motdebattanter i paragrafen over. Brukeren liker å repetere slikt til sine motdebatanter, men blir ett spørsmålstegn når dette blir poengtert.

Jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke snakker med denne brukeren lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...