Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvor beskymret bør man være for Covid nå, sånn egentlig?


Anbefalte innlegg

Piaggio skrev (12 timer siden):


Jeg er ikke legen din. Finn egen info, om du automatisk tror det jeg sier, er løgn. 

Alt jeg trodd på har blitt sannhet. Så til nå har jeg 100% rett. Og masse folk som jobber for å saboter meg. Så det er helt tydelig at det er viktig for dem, at fakta som jeg skriver ikke kommer fram til folk.

Sorry, men du taper alltid mot sannhet. 
Ditt tap om du fortsetter ta vaksinen, med masse alvorlig bivirkninger og den eneste som har mange dødsfall. I tillegg har data som viser fler syke med, enn uten.

 Mener det var fra CDC. 
Men hvem bryr seg med fakta, når du får flest liker, taggs. 
 

 

 

Jeg vil gjerne se kildene dine. Jeg er åpen for å lese det meste men da må jeg også få presentert linker og kilder, hvis ikke blir diskusjonen meningsløs. Hvis hvem som helst kan påstå hva som helst uten å ha kilder å vise til har man ikke en egentlig diskusjon.

Piaggio skrev (12 timer siden):

 

Husker du svine influensa vaksinen?

Tror det også var mrna. 

 

Nei, det var en klassisk modellvaksine, MRNA-vaksiner eksisterte ikke i 2010. At det var en dårlig vaksine er en annen sak; jeg tok den ikke forøvrig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Verm skrev (På 11.7.2022 den 12.05):

Jeg er vel noe bekymret for at det ikke blir tatt på alvor og at situasjonen kommer ut av kontroll igjen. Jeg er også litt bekymret for at de eldre og syke slektningene mine skal få det. Jeg er ikke bekymret for å få det selv, men jeg vil helst ikke ha det, og synes det er greit å gjøre litt for å forsøke å forhindre det. Spesielt er det nok sykehusopphold som oppleves som svært uønsket og jeg er litt forbauset over hvor lett man tar på at såpass mye folk blir lagt inn. Det er jo ingen som ønsker å havne der, vel.

Jeg håper det vanker en oppdatert vaksinedose utover høsten og vinteren, og da ikke bare for spesielt utsatte.

Bæææ. Bææ. Minst 10 personer eg kjenner har dødt av sprøyta. På grunn av tullinger som deg. Og dei fleste helsepersonell eg kjenner og som ble påtvunget dette skitet har vært sykemeldt siden skuddet. Våkne opp nå..

Lenke til kommentar
Verm skrev (På 12.7.2022 den 15.21):

Det går an å ta ting på alvor uten spesielt inngripende tiltak. Greia er at folk gir blaffen, og har gjort det en stund.

Det handler mye om det medmenneskelige dette her, og det er også av samfunnsøkonomisk betydning at norske sykehus må ta imot mange tusen fler pasienter enn før covid - det var allerede kapasitetsproblemer den gang.

Pø. Hvor i landet var det fullt? Eg var på Haukeland sykehus når avisene skrev det var stappfullt der. Eg har aldri sett ett mer spøkelse lignende sykehus før. Det var nesten tomt.. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bekymret eller ikke bekymret:

Sitat

Anbefaler oppfriskningsdose

Nakstad anbefaler befolkningen om å følge rådene som er gitt for høsten og vinteren. Han minner om at personer over 65 år, samt utsatte personer i risikogruppen, bør ta en oppfriskningsdose av koronavaksinen.

Betyr det at korona gir mindre plager enn influensa, eller er det ikke nok til alle?

Sitat

Han sier også at folk bør bli hjemme fra jobb og skole dersom de føler seg syke, uavhengig om det er korona, influensa eller andre ting.

Fint at du minner oss på det, Nakstad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Subara skrev (18 timer siden):

Bekymret eller ikke bekymret:

Betyr det at korona gir mindre plager enn influensa, eller er det ikke nok til alle?

Fint at du minner oss på det, Nakstad.

 

Pandemien er over(slik jeg ser det var den allerede over i januar 2022), men jeg ser at tabloidmediene Dagbladet, VG, TV2 og NRK(ja, NRK har desverre beveget seg veldig langt i tabloid retning de siste 5 årene og er ikke til å kjenne igjen)aldri får nok av å sparke denne døde hesten og å fyre opp med frykt og skremmende overskrifter med bilder av coronatester og skumle virusillustrasjoner. Kjenner jeg begynner å irritere meg over det i og med at det skjer så enormt mye viktigere og relevante ting i verden nå enn corona men jeg burde kanskje la være. Det er en undervariant av omicron; alvorlig talt; det var aldri slik at media lagde skrekkoverskrfiter hver eneste gang man oppdaget en ny variant av influensaen som jo også skjer hele tiden; og det skjer også hver eneste høst-vinter at det dør mange eldre mennesker av influensa; det har vært snakk om flere tusen i diverse vintersesonger uten at det var alarm alarm og fare fare; og her snakker de om en omicronvariant som noen hundre mennesker i alderen 80+ og i de aller fleste tilfeller med såpass nedsatt allmentilstand at man snakker om de som allerede har den ene foten i graven(som var tilfelle med den av mine besteforeldre som døde av influensa den gangen det ikke var store medieoppslag om slikt og slikt var en helt vanlig dødsårsak hos gamle mennesker som befant seg i aller siste fase av livet fra før).

Dette er ikke noe å skremme med. Dette er ikke noe det burde ofres mer enn noen få notiser på for de som skulle være interesserte. Må være slitsomt for Aavistland som sikkert har mer innteresante og viktigere ting å ta seg til enn å svare på masse tabloidjournalister som ringer og maser hver eneste gang det dukker opp en ny variant av omicron.

Har hørt i halvatannet år fra media HVER GANG " nå kommer en ny variant; nå er den forrige bølgen over" uten at jeg hverken har sett eller hørt noe til den "bølgen" før media begynte å mase om det igjen.

I Norge tar ansvarlige helsemyndigheter dette med knusende ro og det er bra. Men det er bekymringsfullt at WHO begynner å slå alarm og krisemaksimere, noe det har gjort med viruser i minst 20 år; flere millioner skulle jo dø av fugleinfluensaen i 2003 husker jeg - ifølge WHO. Ekstra bekymringsfullt med tanke på den pandemitraktaten de jobber med som ifølge kritikere vil gi WHO myndoghet til å pålegge Norge og andre frie land tiltak hver gang WHO erklærer noe som krise, noe de til og med gjorde med apekopper(noen som fortsatt husker den?).

Jeg tror ikke de som absolutt har lyst på flere coronavaksiner behøver å bekymre seg(selv de som strengt talt ikke trenger dem; les:de fleste)siden det er få nå utenfor risikogrupper som gidder å ta flere mens Norge har jo kontrakt på å kjøpe inn flere millioner hvorav mye havner i søpla så det er nok mer enn nok til de som absolutt vil ha. Jeg skal ikke oppta noen plass i den køen, det er sikkert og visst. Men personlig synes jeg at unge og friske mennesker som absolutt vil ha flere coronavaksiner nå bør betale for de av egen lommebok; men det er nå min mening.

 

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 timer siden):

Pandemien er over(slik jeg ser det var den allerede over i januar 2022), men jeg ser at tabloidmediene Dagbladet, VG, TV2 og NRK(ja, NRK har desverre beveget seg veldig langt i tabloid retning de siste 5 årene og er ikke til å kjenne igjen)aldri får nok av å sparke denne døde hesten og å fyre opp med frykt og skremmende overskrifter med bilder av coronatester og skumle virusillustrasjoner. Kjenner jeg begynner å irritere meg over det i og med at det skjer så enormt mye viktigere og relevante ting i verden nå enn corona men jeg burde kanskje la være. Det er en undervariant av omicron; alvorlig talt; det var aldri slik at media lagde skrekkoverskrfiter hver eneste gang man oppdaget en ny variant av influensaen som jo også skjer hele tiden; og det skjer også hver eneste høst-vinter at det dør mange eldre mennesker av influensa; det har vært snakk om flere tusen i diverse vintersesonger uten at det var alarm alarm og fare fare; og her snakker de om en omicronvariant som noen hundre mennesker i alderen 80+ og i de aller fleste tilfeller med såpass nedsatt allmentilstand at man snakker om de som allerede har den ene foten i graven(som var tilfelle med den av mine besteforeldre som døde av influensa den gangen det ikke var store medieoppslag om slikt og slikt var en helt vanlig dødsårsak hos gamle mennesker som befant seg i aller siste fase av livet fra før).

Dette er ikke noe å skremme med. Dette er ikke noe det burde ofres mer enn noen få notiser på for de som skulle være interesserte. Må være slitsomt for Aavistland som sikkert har mer innteresante og viktigere ting å ta seg til enn å svare på masse tabloidjournalister som ringer og maser hver eneste gang det dukker opp en ny variant av omicron.

Har hørt i halvatannet år fra media HVER GANG " nå kommer en ny variant; nå er den forrige bølgen over" uten at jeg hverken har sett eller hørt noe til den "bølgen" før media begynte å mase om det igjen.

I Norge tar ansvarlige helsemyndigheter dette med knusende ro og det er bra. Men det er bekymringsfullt at WHO begynner å slå alarm og krisemaksimere, noe det har gjort med viruser i minst 20 år; flere millioner skulle jo dø av fugleinfluensaen i 2003 husker jeg - ifølge WHO. Ekstra bekymringsfullt med tanke på den pandemitraktaten de jobber med som ifølge kritikere vil gi WHO myndoghet til å pålegge Norge og andre frie land tiltak hver gang WHO erklærer noe som krise, noe de til og med gjorde med apekopper(noen som fortsatt husker den?).

Jeg tror ikke de som absolutt har lyst på flere coronavaksiner behøver å bekymre seg(selv de som strengt talt ikke trenger dem; les:de fleste)siden det er få nå utenfor risikogrupper som gidder å ta flere mens Norge har jo kontrakt på å kjøpe inn flere millioner hvorav mye havner i søpla så det er nok mer enn nok til de som absolutt vil ha. Jeg skal ikke oppta noen plass i den køen, det er sikkert og visst. Men personlig synes jeg at unge og friske mennesker som absolutt vil ha flere coronavaksiner nå bør betale for de av egen lommebok; men det er nå min mening.

Det er mange grunner til at folk tar vaksine, og det er sagt at korona skal bli et sesongvirus på linje med influensa, noe det ikke har blitt ennå. Lurer på da om vi befinner oss i et slags mellomsjikt tidsmessigt for bevilgningene, eller at teknologien eller produksjonen ikke er på plass ennå. Informasjon er god å ha så man ikke trekker egne slutninger.

Problemet under pandemien var at man ikke visste utfallet av den og måtte derfor gå forsiktig til verks. I begynnelsen hadde man ikke en gang en vaksine.

Oppfriskningsdosen i høst er for dem som er spesielt utsatte på tross av at viruset nå har blitt mildt. Influensaviruset er også mildt for de fleste, men vi kan likevel ta et stikk for egen regning. Influensa kan henge i en stund og gjør noe med sykefraværet. Av samme grunn tenker jeg at korona kan sette folk ut en stund, og mange synes det er fint å slippe.

Store overskrifter har nok kommet for å bli. Det gjelder ikke bare for koronaviruset men over hele fjøla. Det er en uting. Men antagelig ikke lett å forandre på.

Endret av Subara
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (På 5.9.2023 den 20.30):

Jeg vil faktisk ikke oppgi kildene mine til folk som deg.

Kommer du med en påstand, er det også din plikt å kunne dokumentere det. I hvert fall om du ønsker å bli tatt seriøst. Du kan ikke gjemme deg bak at du ikke ønsker å oppgi kildene dine, da må du heller holde påstandene dine for deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (På 5.9.2023 den 21.24):

Jeg teller 3 nedsettende karakteristikker om motdebattanter i paragrafen over (Sprø, 'antivaxer', og at de bare baserer seg på rykter). Denne brukeren mener at andre brukere ikke bør komme med nedsettende karakteristikker om motdebattanter. Og skjønner det ikke når det blir poengtert at han gjør det selv, men gir en liten beklagelse i tilfelle, som nå ble brutt enkelt. Det var ingen ekte beklagelse tidligere, siden han ikke hadde tenkt å stoppe.

Jeg teller 2 nedsettende karakteristikker om motdebattanter i paragrafen over. Brukeren liker å repetere slikt til sine motdebatanter, men blir ett spørsmålstegn når dette blir poengtert.

Jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke snakker med denne brukeren lenger.

Det ser ut som du er desperat etter å finne noe som kan underbygge din påstand om at jeg kommer med nedsettende karakteristikker, men her undergraver du påstanden.

Jeg kritiserer her en bruker som kommer med drøye påstander, men som nekter å dokumentere det. Man kan selvsagt spekulere i hvorfor, men ut fra erfaring, når en person ikke klarer å dokumentere en påstand, så er det fordi det ikke finnes noen kilder som underbygger påstanden de kommer med. Og det gjelder ikke bare vaksinemotstandere/forkjempere, men i alle sammenhenger. I slike tilfeller, er det fullstendig legitimt å påstå at de baserer seg på rykter.

Og... det du kaller nedsettende karakteristikker? Vel :

*Jeg kalte ikke brukeren for sprø, men påstanden for sprø. Det er en ganske stor forskjell. Og hvis du ikke mener at en påstand om at vaksinen er laget av Bill Gates for å utrydde menneskene er sprø, så... vet jeg ikke hva jeg skal si.

*Hva er en nedsettende karakteristikk i "Antivaxer"? Det er de selv som kaller vaksinen for "vax", og det å være anti noe er ikke en nedsettende karakteristikk.

*I den andre posten så påpeker jeg bare fakta. Påstanden er grov. Det er fakta. Han klarer ikke å hoste opp en eneste kilde. Det er også fakta.

Du har også påstått at jeg kommer med nedsettende karakteristikker "ca hele tiden". Du fant nå to poster, hvor du ved å ta ting ut av kontekst og misforsto de, klarer å påstå at påstanden din stemmer. Og hvor er alle de andre "hele tiden"-postene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tuftnaldo skrev (På 6.9.2023 den 14.06):

Bæææ. Bææ. Minst 10 personer eg kjenner har dødt av sprøyta. På grunn av tullinger som deg. Og dei fleste helsepersonell eg kjenner og som ble påtvunget dette skitet har vært sykemeldt siden skuddet. Våkne opp nå..

Når jeg leser gjennom kommentarfeltene på for eksempel Facebook, der det er mange vaksinemotstandere, så legger jeg merke til én ting: De som fra starten av har vært de største motstanderne av vaksinen, påstår at de kjenner 10+ folk som har dødd, og 100+ som har sterke kroniske plager av vaksinen. Noen har adskillig større tall enn det å vise til også.

Og det er disse som har vært motstandere før det første skuddet ble satt.

Når da 95% av de gjenværende ikke kjenner én eneste person som har dødd eller fått kroniske plager av vaksinen, så virker det litt rart. Hvordan kan det ha seg? Lyver de få som er motstandere for å underbygge sin påstand, eller resten av Norges befolkning?

Endret av Nukleosid
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Subara skrev (På 8.9.2023 den 10.43):

Det er mange grunner til at folk tar vaksine, og det er sagt at korona skal bli et sesongvirus på linje med influensa, noe det ikke har blitt ennå. Lurer på da om vi befinner oss i et slags mellomsjikt tidsmessigt for bevilgningene, eller at teknologien eller produksjonen ikke er på plass ennå. Informasjon er god å ha så man ikke trekker egne slutninger.

Problemet under pandemien var at man ikke visste utfallet av den og måtte derfor gå forsiktig til verks. I begynnelsen hadde man ikke en gang en vaksine.

Oppfriskningsdosen i høst er for dem som er spesielt utsatte på tross av at viruset nå har blitt mildt. Influensaviruset er også mildt for de fleste, men vi kan likevel ta et stikk for egen regning. Influensa kan henge i en stund og gjør noe med sykefraværet. Av samme grunn tenker jeg at korona kan sette folk ut en stund, og mange synes det er fint å slippe.

Store overskrifter har nok kommet for å bli. Det gjelder ikke bare for koronaviruset men over hele fjøla. Det er en uting. Men antagelig ikke lett å forandre på.

Joda, det er klikkjournalistikk. Corona og coronaskremsler selger tydeligvis fortsatt ellers hadde de gitt seg med å sparke den døde hesten for lengst. Men de nye variantene av covid er jo til og med mildere enn influensa; ihvertfall slikt jeg opplevde det men vi ser likvel ikke skrekk, frylt, redsel- og katastrofeoverskrifter om hvordan vinterens influensa blir. I USA har man faktisk gjeninnført corona enkelte steder, på enkelte skoler for eksempel; men det er nå USA; galskapens og hysteriets land nummer 1 så det overrasker egentlig ikke.

Nukleosid skrev (På 8.9.2023 den 16.49):

Når jeg leser gjennom kommentarfeltene på for eksempel Facebook, der det er mange vaksinemotstandere, så legger jeg merke til én ting: De som fra starten av har vært de største motstanderne av vaksinen, påstår at de kjenner 10+ folk som har dødd, og 100+ som har sterke kroniske plager av vaksinen. Noen har adskillig større tall enn det å vise til også.

Og det er disse som har vært motstandere før det første skuddet ble satt.

Når da 95% av de gjenværende ikke kjenner én eneste person som har dødd eller fått kroniske plager av vaksinen, så virker det litt rart. Hvordan kan det ha seg? Lyver de få som er motstandere for å underbygge sin påstand, eller resten av Norges befolkning?

Det legger jeg også merke til; påstander om at man kjenner minst 10 som har dødd av vaksinene; har vel også sett de som påstår at ALLE de kjenner som har tatt vaksinene har død av dem; om det stemte skulle vel Norge vært tilnærmet folketomt nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (56 minutter siden):

Det legger jeg også merke til; påstander om at man kjenner minst 10 som har dødd av vaksinene; har vel også sett de som påstår at ALLE de kjenner som har tatt vaksinene har død av dem; om det stemte skulle vel Norge vært tilnærmet folketomt nå.

Jeg tror begrepet "kjenner" er litt løst. Det er vel helst "leste om en [tilfeldig amerikaner jeg aldri har møtt] på Facebook" ... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (7 timer siden):

Jeg tror begrepet "kjenner" er litt løst. Det er vel helst "leste om en [tilfeldig amerikaner jeg aldri har møtt] på Facebook" ... 

De snakker sikkert om de samme tilfeldige menneskene også vil jeg tro. Greia er jo også at de har dødd etter vaksinen, ikke nødvendigvis av. Men for enkelte av disse mest ekstreme, så er alle dødsfall på grunn av vaksinen. Som om folk ikke døde før.

Men jeg har lest om de som påstår at det er kollegaer, venner, bekjente og familie. Jeg velger å tro at de smører ekstremt tykt på for å prøve å få andre til å tro på deres synspunkter. Mange har kanskje skjønt at det har tatt feil, men det smerter nok å innrømme det, så da finner man på grunner til at man har hatt "rett" hele tiden.

Det finnes ekstremister på både det ene og det andre. Og det ser ut som de fleste samler seg på Facebook. Her inne er de fleste ganske fornuftige, det er lov å være skeptisk til vaksinene.

Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (12 timer siden):

De snakker sikkert om de samme tilfeldige menneskene også vil jeg tro. Greia er jo også at de har dødd etter vaksinen, ikke nødvendigvis av. Men for enkelte av disse mest ekstreme, så er alle dødsfall på grunn av vaksinen. Som om folk ikke døde før.

Men jeg har lest om de som påstår at det er kollegaer, venner, bekjente og familie. Jeg velger å tro at de smører ekstremt tykt på for å prøve å få andre til å tro på deres synspunkter. Mange har kanskje skjønt at det har tatt feil, men det smerter nok å innrømme det, så da finner man på grunner til at man har hatt "rett" hele tiden.

Det finnes ekstremister på både det ene og det andre. Og det ser ut som de fleste samler seg på Facebook. Her inne er de fleste ganske fornuftige, det er lov å være skeptisk til vaksinene.

Det er ekstremister på begge sider av covid-gjerdet, det er helt riktig. Som den merkelige gjengen som samler seg på FB-siden "kunnskapsbasert pandemirespons" og Eric Feigl-Ding og hans følgere som er fullstendig besatt av long covid; noen av dem er overbevist virker det som at vi "alle" skal dø av senfølgeler fra long-covid i løpet av et par år. Jeg vil påstå at de mest ekstreme på den siden er like ekstreme som de mest fanatiske av vaksinemotstanderne; enten er det vaksinen eller long-covid som skal ta livet av oss alle; dommedag og katastrofetenkning. Forskjellen dog er at long-covid-fanatikerne ikke blir sensurert av sosiale medier og får underartikler om "kontroverser" på Wikepedia-artiklene om dem selv om de kan sitte og skrive at "covid is a silent killer". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man må skille mellom disse kultene og andre som bekymrer seg over helsa. Selv om mange bekymrer seg unødvendig. Avisene lever av klikkjournalistikk og jeg synes ofte overskriftene er sterkere enn innholdet under. Hvordan balansere til å bli passelig for en selv for å hindre negativ tenking og samtidig beholde oversikten. Det er mye å ta av, feks. krigen i Ukraina.

Helsebekymring trenger ikke gå så langt som til hypokonderi. Men sliter man med helsa er det naturlig å følge med. Det er fortsatt ikke lenge siden at pandemien ble avblåst.

Kanskje handler det bare om et ønske om å ha null fravær på jobben, uavhengig om det gjelder korona eller influensa, eller hva det er som kan komme til å sette en ut av spill i noen dager. Nakstad sier man skal holde seg hjemme ved luftveisinfeksjoner. Ikke sikkert at sjefen er glad for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (På 8.9.2023 den 16.49):

Når jeg leser gjennom kommentarfeltene på for eksempel Facebook, der det er mange vaksinemotstandere, så legger jeg merke til én ting: De som fra starten av har vært de største motstanderne av vaksinen, påstår at de kjenner 10+ folk som har dødd, og 100+ som har sterke kroniske plager av vaksinen. Noen har adskillig større tall enn det å vise til også.

Og det er disse som har vært motstandere før det første skuddet ble satt.

Når da 95% av de gjenværende ikke kjenner én eneste person som har dødd eller fått kroniske plager av vaksinen, så virker det litt rart. Hvordan kan det ha seg? Lyver de få som er motstandere for å underbygge sin påstand, eller resten av Norges befolkning?

Dette er tull og rett og slett propaganda tanker fra deg. Så du kjenner 95% av folket? Kansje du skulle lese dokumentene til pizfer og tallene fra det amrikanske helsevesen. Men værsågod for min del bare ta draps skuddene du. Neste og siste sprøyte er på vei og den inneholder noe jævligere enn forrige. Så lykke til🫠 Men ikke klag eller syt over dei som kaller deg useless eaters visst du eller noen i din familie dør! Ok! Kunne lagt med 100 % bevis på det eg snakker om Men gidder ikke bli sensurert eller hjelpe slike som deg. 

 

P.S Eg har tatt alle vaksiner man får i Norge. Har hatt corona hvert år siden eg var barn. ( Sjekk opp hva corona er) Og nei dette er ikke en vaksine. En vaksine smitter ikke. En vaksine stopper en sjukdom øyeblikkelig osv. Så slutt å lek exspert!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tuftnaldo skrev (3 minutter siden):

Dette er tull og rett og slett propaganda tanker fra deg. Så du kjenner 95% av folket?

Det har jeg ikke påstått. Men ingen i min omgangskrets (familie, venner, kollegaer, bekjente) kjenner noen som har mistet livet som følge av covid-19 vaksinen så vidt meg er bekjent. Jeg kommer heller ikke på noen som har dødd av naturlige/andre grunner (i tilfelle du mener noen kan være dekket over hva den egentlige grunnen er). Jeg kjenner heller ingen som har fått vedvarende bivirkninger, så da er det rart at de som fra begynnelsen av har vært mest kritiske til vaksinen kjenner et titalls personer som har mistet livet, og en høyere antall med alvorlige og kroniske bivirkninger. Og leser man en diskusjon som her eller til og med på Facebook, så er det også veldig mange som har samme opplevelsen som meg, mens det hele tiden er de samme personene som har motsatt opplevelse. Hadde vi alle kjent 10 personer som hadde dødd, ville likhus, kirker og en rekke andre samfunnsfunksjoner vært overbelastet, og en rekke kritiske funksjoner hadde vært ikke-fungerende.

Den som fikk sterkest bivirkninger av de jeg kjenner, var en kollega som lå hjemme i flere dager med feber etter første vaksinen, 2 av de med så høy feber at hadde det vært meg hadde jeg kontaktet lege. Hun frarådet jeg å ta neste vaksine uten å snakke med lege først. Jeg tror ikke hun har tatt flere.

På den annen side kjenner jeg heller ingen som har fått long-covid, så det finnes personer på begge sider som overdriver hvor stort problemet er.

Tuftnaldo skrev (7 minutter siden):

Kansje du skulle lese dokumentene til pizfer og tallene fra det amrikanske helsevesen.

Hvis man leser disse tallene uten å se ting i sammenheng, så forstår jeg at de kan virke skremmende. Det finnes mange sider som på en god måte forklarer disse tallene, og da er de langt fra så skremmende som det ser ut som ved første øyekast. Og det er nettopp dette mange vaksinemotstandere får vann på mølla av, de legger frem disse råtallene, uten sammenheng og uten å oppmuntre til en logisk tankegang ved gjennomgang av tallene.

Tuftnaldo skrev (9 minutter siden):

Neste og siste sprøyte er på vei og den inneholder noe jævligere enn forrige. Så lykke til🫠 Men ikke klag eller syt over dei som kaller deg useless eaters visst du eller noen i din familie dør! Ok! Kunne lagt med 100 % bevis på det eg snakker om Men gidder ikke bli sensurert eller hjelpe slike som deg. 

Det er det som er greia her, jeg har søkt og lest mye om vaksinen, blant annet etter å ha sett forskjellige påstander om hvor farlige de er. Men jeg finner ikke noen holdepunkter for at skremselshistoriene jeg har blitt fortalt stemmer. Og da klarer jeg ikke å tro på enkeltpersoners påstander når det ikke legges frem bevis. Spesielt ikke når det finnes så mange bevis på nøyaktig det motsatte. Jeg ønsker meg faktisk bevis, så jeg kan lese meg opp på det og gjøre meg opp min egen mening, i stedet for å måtte velge om jeg vil tro på påstandene jeg blir servert, eller ikke.

Det er dermed ikke sagt at jeg kommer til å ta flere covid-19 vaksiner. Jeg ser ikke sykdommen som farlig nok lenger, og selv om jeg føler meg trygg på at vaksinene er trygge, så er det ikke noen vits å ta flere enn nødvendig.

Tuftnaldo skrev (11 minutter siden):

Eg har tatt alle vaksiner man får i Norge. Har hatt corona hvert år siden eg var barn. ( Sjekk opp hva corona er) Og nei dette er ikke en vaksine. En vaksine smitter ikke. En vaksine stopper en sjukdom øyeblikkelig osv. Så slutt å lek exspert!

Jeg vet hva corona er, og ja, jeg er fullt klar over at corona er en unøyaktig beskrivelse på covid-19. Derfor prøver jeg å kalle det covid-19, selv om det sikkert har glippet mange ganger.

Hva en vaksine er, er vi nok ikke enige om. Jeg tviler også på at vi noen gang blir enige. En vaksine skal ikke nødvendigvis stoppe en sykdom øyeblikkelig, selv om noen gjør det. Men den reduserer faren for å bli smittet og unngår at sykdommen utvikler seg til å bli livstruende. Covid-19 vaksinen som har eksistert inntil nylig, har dessverre vært veldig lite effektiv mot å bli smittet da den var ment for en tidligere variant, men den beskytter fortsatt mot alvorlig sykdom. I perioden etter at de fleste var vaksinert, var det 14 ganger så stor sjanse for å bli lagt inn på sykehus om man fikk covid-19 blant uvaksinerte, enn blant vaksinerte. Så at den fungerer, tviler jeg ikke på.

Og jeg er ikke en ekspert, derfor stoler jeg på de som faktisk er det. Det burde kanskje flere gjøre også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Trygg og sikker, gutta. Trygg og sikker".

https://medalerts.org/vaersdb/findfield.php?TABLE=ON&GROUP1=AGE&EVENTS=ON&VAX[]=COVID19&VAX[]=COVID19-2&WhichAge=range&LOWAGE=0&HIGHAGE=18

^ For de som er under 18 år og fikk bivirkninger. Noter at det er kun rundt 1-10% som blir rapportert i VAERS.

https://medalerts.org/vaersdb/findfield.php?TABLE=ON&GROUP1=AGE&EVENTS=ON&VAX[]=COVID19&VAX[]=COVID19-2&DIED=Yes&WhichAge=range&LOWAGE=0&HIGHAGE=18

^ For de som er under 18 år og som endte med å dø som et resultat av C19 vaksina. 

https://medalerts.org/vaersdb/findfield.php?TABLE=ON&GROUP1=AGE&EVENTS=ON&VAX=COVID19&STATE=NOTFR

^ 1 av ~250 amerikanerne har endt opp med bivirkninger.

https://medalerts.org/vaersdb/findfield.php?EVENTS=on&PAGENO=1&PERPAGE=10&ESORT=NONE&REVERSESORT=&VAX=(COVID19+COVID19-2)&VAXTYPES=(COVID-19)&DIED=Yes

Snart oppimot 40,000 har dødd som følge av vaksina.

Jeg er mer redd for hva faen de har putta i denna vaksina enn å bli sjuk med Covid. Jeg takler en influensa på det verste uten problemer. Å ende opp med alt ifra myocarditis til MS derimot..

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (19 minutter siden):

^ For de som er under 18 år og fikk bivirkninger. Noter at det er kun rundt 1-10% som blir rapportert i VAERS.

Dette er dødsfall som har oppstått etter vaksinen, ikke nødvendigvis av vaksinen. Det er en alvorlig feiloppfattelse i det vaksinekritiske miljøet at alle dødsfall som oppstår etter en vaksine, er på grunn av vaksinen.

Det er blant annet flere selvmord som er rapportert her. Ser ikke helt noen sammenheng med vaksinen.

En rekke av tilfellene på denne siden, har en lang liste med "preexisting conditions" og allergier (altså symptomer og sykdommer som har eksistert før vaksinen). Blant annet forstørret hjerte og andre alvorlige livstruende sykdommer. Er det ikke sannsynlig at disse like gjerne kan være årsaken? I tillegg er det noen som har dødd opp til syv måneder etter vaksinen ble satt (av de jeg har lest gjennom).

 

Yakamaru skrev (45 minutter siden):

For de som er under 18 år og fikk bivirkninger. Noter at det er kun rundt 1-10% som blir rapportert i VAERS

Har du lest noen av rapportene selv?

Første rapport: Throat irritation
Andre: Dizziness
Tredje: Vondt i armen, frysninger, feber, utmattelse

Og slik går no dagan...

De resterende har en overvekt av "administrative feil", som ikke har noe med symptomer å gjøre. Der det er symptomer, er det svake bivirkninger som for eksempel de nevnt overfor.

 

Yakamaru skrev (54 minutter siden):

1 av ~250 amerikanerne har endt opp med bivirkninger.

Her også en veldig sterk overvekt av svake bivirkninger som vondt i hodet, svake allergiske reaksjoner og lignende som har gått over i løpet av kort tid.

 

Yakamaru skrev (58 minutter siden):

Snart oppimot 40,000 har dødd som følge av vaksina.

Samme som i mitt første svar. Samt at her er i tillegg de fleste pasientene 80-90+ år, og med en enda lengre rekke med "preexisting conditions".

 

Yakamaru skrev (59 minutter siden):

Jeg er mer redd for hva faen de har putta i denna vaksina enn å bli sjuk med Covid. Jeg takler en influensa på det verste uten problemer. Å ende opp med alt ifra myocarditis til MS derimot..

Som nevnt må du se tall i sammenheng, samt sjekk hva rapportene faktisk rapporterer, ikke bare la deg skremme av de rene tallene.

Når det er sagt, så er det liten grunn til å ta en vaksine for covid-19 nå, men jeg føler du har tatt en avgjørelse på feil grunnlag, fordi du tror vaksinen er så mye farligere enn den er.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (11 timer siden):

 

Samme som i mitt første svar. Samt at her er i tillegg de fleste pasientene 80-90+ år, og med en enda lengre rekke med "preexisting conditions".

 

Som også er tilfelle for de aller fleste som dør av(eller er det med)covid-19. Jo da, stor frykt for vaksinene og stor frykt for covid har en del likhetstrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...